Zelf ben ik ook wel eens een keer over de schreef gegaan rondom een derby, maar hooligan ben ik zeer zeker niet.
Dus omschrijf eens beter wat je onder een hooligan verstaat...
Wat ik wel weet is 't volgende: het hooliganisme wordt in de media sterk opgeklopt. Als er rondom een voetbalwedstrijd een vechtpartij is staat het zeker in de krant, maar als in een discotheek een soortgelijk incident plaatsvindt dan hoor je er meestal niets over.
Verder adviseer ik je eens te kijken naar de rol van de zogeheten stewards; op enkele uitzonderingen na, kun je gerust stellen dat velen van hen rellen in de hand werken. Bij mij werkten die lui ten minste vaak als een rode lap op een stier. Een oud-manager van Roda heeft dan ook eens letterlijk tegen mij gezegd dat de overgrote meerderheid van de Roda-stewards "hersenloos tuig" is, maar ze konden geen beteren vinden. Dat zegt denk ik wel voldoende.
[Dit bericht is gewijzigd door Het_Vijfde_Wiel op 06-01-2004 11:56]
quote:Dan heb je hier weinig te zoeken...tabee
Op dinsdag 6 januari 2004 11:34 schreef Pteppic het volgende:
Met "al die vernielingen" bedoel ik vernielingen van treinstellen, de relletjes e.d. En verder heb ik een enorme schurft aan voetbal dus beschouw ik iedere bezoeker van een wedstrijd al als een hooligan.
Daarnaast verwijs ik je naar de jaren '80, toen het hooliganisme in nederland op z'n hoogtepunt was.
De dood van Picornie luidde een nieuw tijdperk in: zinloos geweld.
Succes enzo..
hooligans bestaan
vind mn zelf geen hooligan.
quote:Wat had je gedaan, stickers geplakt op de NECbus
Op dinsdag 6 januari 2004 12:14 schreef CIXX het volgende:
mag sinds dit seizoen weer in de kuip komen![]()
hooligans bestaan
vind mn zelf geen hooligan.
quote:ja zoiets.. ik wou ze er gelijk weer afhalen maar steward werd kwaad ...
Op dinsdag 6 januari 2004 12:18 schreef Cart_man het volgende:[..]
Wat had je gedaan, stickers geplakt op de NECbus
quote:Als mevrouw een beetje onderzoek had gedaan dat had je geweten dat er een stichting bestaat die onderzoek doet naar voetbalvandalisme.
Op dinsdag 6 januari 2004 10:59 schreef alisbutterfly het volgende:
Hoi voetballiefhebbers,ik, een 22 jarige studente moet voor mijn opleiding het een en ander uitzoeken over voetbalsupporters. In ons onderzoekje willen wij graag aantonen dat het allemaal wel meevalt met die hooligans in voetballand.
aarom hoop ik op jullie medewerking hierin. Graag wil ik van jullie weten wie er wel eens in contact is geweest met voetbalvandalisme/hooligans en wat die daarvan vond. Misschien vind je je zelf wel een hooligan, en wat is dat eigenlijk volgens jullie, een hooligan.
Zouden jullie naast jullie reactie, wat zowieso al supertof zou zijn ook willen vermelden hoe oud je bent en voor welke club.
dan maak je deze studente heel gelukkig.
Dan had je geweten dat die stichting het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme genoemd wordt.
Dan had je geweten dat er een site is genaamd http://www.civ-voetbal.com/ en dat daar jaarverslagen te vinden zijn met alle informatie rondom voetbalgeweld.
Graag verwijs ik je daarnaar toe. Krijg je gelijk de benodigde informatie
quote:Leuk, je gaat een feit onderzoeken
Op dinsdag 6 januari 2004 10:59 schreef alisbutterfly het volgende:
Hoi voetballiefhebbers,ik, een 22 jarige studente moet voor mijn opleiding het een en ander uitzoeken over voetbalsupporters. In ons onderzoekje willen wij graag aantonen dat het allemaal wel meevalt met die hooligans in voetballand.
Elke voetballeek weet dat het hier wel meevalt als je een beetje de berichten in de buitenlandse media volgt, en door het opgeblazen gezeik van de NL heen leest.
quote:Nou dat is dan volgens mij alleen bij NEC zo, bij Feyenoord krijg je eerst een stadionverbod en daarna en als je daartegen in beroep gaat, gaan ze eens kijken of jou stadionverbod wel terecht was.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:33 schreef DaPinky het volgende:
Ik ben dus geregeld in aanraking gekomen met zulke " supporters " . Voordat iemand een SV krijgt, komt die eerst langs bij de StadionVerboden Commissie.
Daar krijgt de supporter de kans om zijn kant van het verhaal kenbaar te maken.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:09 schreef Luni het volgende:[..]
Nou dat is dan volgens mij alleen bij NEC zo, bij Feyenoord krijg je eerst een stadionverbod en daarna en als je daartegen in beroep gaat, gaan ze eens kijken of jou stadionverbod wel terecht was.
niet boos naar de steward kijken want het eerste wat ze doen is : dreigen met een stadion verbod ... eikels
misschien als je die reportage weet te vinden dat het veel hulp is
Ik ben 23 jaar en PSV supporter. Tot vorig jaar ging ik naar vrijwel iedere thuiswedstrijd en zo af en toe pikte ik ook een uitwedstrijdje mee. In die tijd heb ik wel eens een incidentje meegemaakt, varriėrend van een vechtpartij tot vernielingen. Zelf nooit aan meegedaan en nog nooit aangehouden of een SV gehad.
In ieder stadion zijn raddraaiers aanwezig, maar dat is bij ieder evenement van een dergelijke omvang. Ik heb mezelf nooit onveilig gevoeld in een stadion. Je hebt wel eens woorden in het heetst van de strijd, maar met wat humor en zelfspot kom je een heel eind. '
99% van de toeschouwers komt voor het voetbal, die ene procent die puur en alleen voor het rellen komt is triest en verpesten het voor een grote groep.
Tijdens de uitwedstrijden gebeurde er meestal wat meer, maar dat is een soort van haantjes en het verdedigen danwel binnendringen van een territorium. Veel gescheld over en weer en zo af en toe een tik, maar over het algemeen valt het toch redelijk mee.
En de eigenlijke reden waarom ik uiteindelijk op dit topic besloot te reageren
quote:Dus je geeft direct toe dat je generaliseerd en dat je totaal niet weet waarover je praat. Ik heb zelf nog nooit van mijn leven geweld gebruikt, dus leg mij maar eens uit hoe ik dan een hooligan kan zijn. Ik wordt schijtziek van dit soort elitaire kneusjes die denken te weten hoe een voetbalfan in elkaar zit, terwijl ze zichzelf moreel superieur achten, omdat ze niet van dat volkse vermaak houden.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:34 schreef Pteppic het volgende:
Met "al die vernielingen" bedoel ik vernielingen van treinstellen, de relletjes e.d. En verder heb ik een enorme schurft aan voetbal dus beschouw ik iedere bezoeker van een wedstrijd al als een hooligan.
Waarom reageer je dan überhaupt in een voetbal forum. Iedereen is hier welkom om te reageren hoor, maar enig respect moet je toch kunnen opbrengen. Ik laat jou ook in je waarde, terwijl je eigenlijk niets meer bent dan een verwende, betweterige etter die zichzelf heel wat voelt, terwijl je minder bent dan een hooligan omdat die tenminste niet zo generaliseren, nofi offcourse
quote:Precies, en voorkom je verder onzinnige nutteloze bijdrages hier.
Op dinsdag 6 januari 2004 12:42 schreef Cart_man het volgende:Als mevrouw een beetje onderzoek had gedaan dat had je geweten dat er een stichting bestaat die onderzoek doet naar voetbalvandalisme.
Dan had je geweten dat die stichting het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme genoemd wordt.
Dan had je geweten dat er een site is genaamd http://www.civ-voetbal.com/ en dat daar jaarverslagen te vinden zijn met alle informatie rondom voetbalgeweld.
Graag verwijs ik je daarnaar toe. Krijg je gelijk de benodigde informatie
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |