abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2004 @ 21:51:06 #126
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_15964672
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:48 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Is dat in dit geval nodig ? Het is toch een feit dat "geloof" toch erg weinig pas in de volwassen jaren ontstaat. Probeer mijn posts dus objectief te beoordelen zou ik zeggen :}O

Ja, dat is in dit geval nodig, aangezien je het zelf ter berde bracht.
Of het dikgedrukte een feit is, weet ik niet.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zondag 4 januari 2004 @ 21:53:09 #127
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15964725
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:45 schreef Dalai_Lama het volgende:
Vreemd dat je nooit broninformatie geeft... Moet je ook niet verwachten dat mensen je nog lang serieus nemen.

Maar het is een diepgaande uitwijking over dat "profeet" probleem. Ik zal mijn signature maar eens een keer (even dat compliment van Rereformed nog even laten prijken) over dat "profeet" probleem. Daarin zal ik het hebben over respect. Maar dan natuurlijk voor die mensen die die "profeet" heeft vermoord.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_15964809
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:48 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Is dat in dit geval nodig ? Het is toch een feit dat "geloof" toch erg weinig pas in de volwassen jaren ontstaat. Probeer mijn posts dus objectief te beoordelen zou ik zeggen :}O

Ik ben nu 18 en heb mijn jongere jaren doorgebracht met een zekere minachting tegenover religie. Mensen die in God geloofden waren dom, de Bijbel was onzin, Hemel en Hel bestonden niet. Meer wist ik niet en meer wilde ik ook niet weten.
Zo'n jaar, anderhalf jaar geleden vroeg een collega van mij naar mijn geloofsovertuigingen. Hierna volgde een gesprek van enkele uren en sindsdien ben ik langzaam meer waardering voor geloof gaan krijgen. Ik ben erachter gekomen dat er meer bij geloof komt kijken dan kerkelijke dogma's, dat boeken als de Bijbel onder hun "sprookjes" geweldige wijsheid verborgen houden en dat een gelovige niet per definitie dom is. Ik heb de Bijbel gelezen, een groot deel van de Koran, de Bhagavadgita, de Zohar en nog vele andere boeken over vrijwel elke geloofsovertuiging die ik ken. Natuurlijk is mijn kennis, na amper anderhalf jaar, erg beperkt, maar die anderhalf jaar zijn genoeg geweest mij te veranderen van 'fundamenteel tegen geloof' in een gelovige, ook al mist mijn geloof een hokje.

Als het geloof zich bij mij in de latere jaren pas ontwikkeld heeft, waarom zou dit bij anderen dan niet mogelijk zijn?

zondag 4 januari 2004 @ 21:57:18 #129
60090 Akkersloot
pi_15964841
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:26 schreef Dalai_Lama het volgende:
Ik vind trouwens helemaal niet dat je mee werkt aan indoctrinatie. Mensen gebruiken deze woorden meestal gewoon omdat ze herkenbaar zijn. Anderen weten dan meteen waarover gesproken wordt en dat bevordert de vaart van de discussie en voorkomt dat dingen onnodig uitgelegd moeten worden
Dat geldt echter niet voor het woord "profeet". Moslims staan met verbazing met hun oren te klappen als je verteld dat je niet gelooft dat Mohammed een profeet was. Laat staan wat de gemiddelde reactie is als je zegt dat die man een temporaal kwab epilepsie patient was.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_15964917
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:55 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Ik ben nu 18 en heb mijn jongere jaren doorgebracht met een zekere minachting tegenover religie. Mensen die in God geloofden waren dom, de Bijbel was onzin, Hemel en Hel bestonden niet. Meer wist ik niet en meer wilde ik ook niet weten.
Zo'n jaar, anderhalf jaar geleden vroeg een collega van mij naar mijn geloofsovertuigingen. Hierna volgde een gesprek van enkele uren en sindsdien ben ik langzaam meer waardering voor geloof gaan krijgen. Ik ben erachter gekomen dat er meer bij geloof komt kijken dan kerkelijke dogma's, dat boeken als de Bijbel onder hun "sprookjes" geweldige wijsheid verborgen houden en dat een gelovige niet per definitie dom is. Ik heb de Bijbel gelezen, een groot deel van de Koran, de Bhagavadgita, de Zohar en nog vele andere boeken over vrijwel elke geloofsovertuiging die ik ken. Natuurlijk is mijn kennis, na amper anderhalf jaar, erg beperkt, maar die anderhalf jaar zijn genoeg geweest mij te veranderen van 'fundamenteel tegen geloof' in een gelovige, ook al mist mijn geloof een hokje.

driewerf hoera!

Al die boeken bij elkaar verklaart dat nog steeds niks. Geloof jij in het bestaan van Ilda-baoth ?

[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 04-01-2004 22:02]

fokschaap
  zondag 4 januari 2004 @ 21:59:44 #131
60090 Akkersloot
pi_15964918
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:55 schreef Dalai_Lama het volgende:
Als het geloof zich bij mij in de latere jaren pas ontwikkeld heeft, waarom zou dit bij anderen dan niet mogelijk zijn?
Heeft de EO al kontact met je gezocht.
Behalve een neuroloog zou je ook de statistieken kunnen raadplegen.
pi_15965014
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:57 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat geldt echter niet voor het woord "profeet". Moslims staan met verbazing met hun oren te klappen als je verteld dat je niet gelooft dat Mohammed een profeet was.

Dat maak jij ervan.
quote:
Laat staan wat de gemiddelde reactie is als je zegt dat die man een temporaal kwab epilepsie patient was.
Daar stond ik de eerste keer dat je dat zei ook van te kijken. Het kwam, zeker op mij, over als een veel te snel getrokken conclusie en de enige connectie die ik zag tussen jouw oordeel en de religieuze profeten, was dat jij hun ideëen toeschreef aan waanbeelden. Epilepsie is niet de enige aandoening die waanbeelden veroorzaak, dus verder was het mij geheel onduidelijk waarom juist die term. Later werd mij duidelijk dat je gewoon klakkeloos de woorden van een over het paard getild TV-psycholoogje herhaalde.
pi_15965073
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:59 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

driewerf hoera!

Al die boeken bij elkaar verklaart dat nog steeds niks.

Daar ben ik het niet mee eens. Het verklaart niet alles (het benadert het zelfs niet eens), maar door zo veel mogelijk informatie bij elkaar te sprokkelen, wordt het trekken van individuele conclusies wél een stuk makkelijker.
quote:
Geloof jij in het bestaan van Ilda-baoth ?
Refresh my memory, ik heb geen zin om helemaal naar boven te lopen...
  zondag 4 januari 2004 @ 22:06:45 #134
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_15965109
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:59 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Heeft de EO al kontact met je gezocht.
Behalve een neuroloog zou je ook de statistieken kunnen raadplegen.

Goedkoop en als je die statistieken bezit, waarom die dan niet meteen tentoon gesteld ?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_15965138
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:59 schreef Akkersloot het volgende: Behalve een neuroloog zou je ook de statistieken kunnen raadplegen.
Daar heb ik jou toch voor? Jij schijnt het nogal raar te vinden dat ik je niet serieus neem. Zeker op het gebied van statistieken lijk jij jezelf een authoriteit te vinden...
pi_15965167
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:05 schreef Dalai_Lama het volgende:

Daar ben ik het niet mee eens. Het verklaart niet alles (het benadert het zelfs niet eens), maar door zo veel mogelijk informatie bij elkaar te sprokkelen, wordt het trekken van individuele conclusies wél een stuk makkelijker.

Conclusies binnen de context van jouw geloof.
quote:
Refresh my memory, ik heb geen zin om helemaal naar boven te lopen...
Of zoals jij hem in een eerder topic Yaldabaoth noemde volgens mij. De gevallen God, zoon van Sophia, die door de joden Jahwe genoemd wordt.
fokschaap
pi_15965218
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:08 schreef Viola_Holt het volgende:
Conclusies binnen de context van jouw geloof.
Ik heb mijn geloof gevormd op de getrokken conclusies, niet andersom.
quote:
Of zoals jij hem in een eerder topic Yaldabaoth noemde volgens mij. De gevallen God, zoon van Sophia, die door de joden Jahwe genoemd wordt.
Ja, als concept, niet als persoonlijk wezen.
  zondag 4 januari 2004 @ 22:12:04 #138
60090 Akkersloot
pi_15965253
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:07 schreef Dalai_Lama het volgende:Zeker op het gebied van statistieken lijk jij jezelf een authoriteit te vinden...
Voor de volgende vraag achtte ik jou een deskundige :
quote:
is "door God uitverkoren" volk geen belediging voor gelovige joden. Moet het niet gewoon door God uitverkoren volk zijn, zonder aanhalingstekens
pi_15965274
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:10 schreef Dalai_Lama het volgende:

Ik heb mijn geloof gevormd op de getrokken conclusies, niet andersom.

Net als veel andere gelovigen. Ook een bijbehorend gevoel ?
quote:
Ja, als concept, niet als persoonlijk wezen.
verklaar je nader ? of als dat teveel offtopic is, evt. in het algemene geloofstopic.
fokschaap
pi_15965292
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Voor de volgende vraag achtte ik jou een deskundige :
[..]

Dat is geen belediging, je citeert hoe ze zichzelf noemen.Citeren wordt meestal gedaan tussen ".."
pi_15965323
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nou op mijn werk enz ben ik nog niemand tegen gekomen die het niet met mij eens is dat een niet-moslim Mohammed geen profeet kan noemen simpelweg omdat een niet-moslim daar niet in gelooft. Dus met dat bestoken van het wel mee.

Als ik er met iemand een discussie over heb, kun je vantevoren aangeven wat jouw insteek in de discussie is. Dan hoef je het daarna niet meer over zulke details te hebben. Iemand er continue mee om de oren slaan gaat vervelen.
fokschaap
  zondag 4 januari 2004 @ 22:16:39 #142
60090 Akkersloot
pi_15965380
Viola. Sporsillustrated en Dalai_Lama beweren dat statistisch gezien leeftijd van een kind/volwassenen voor het verkrijgen van "geloof" geen sprake is.
(Uitwijking over die "profeet" discussie. Dalai_Lama beweert dat een moslim er niets aan overhoudt dat hij of zij iedereen dus ook Marcel van Dam over de "profeet Mohammed" hoort praten.
  zondag 4 januari 2004 @ 22:18:58 #143
60090 Akkersloot
pi_15965466
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:13 schreef Dalai_Lama het volgende:
Dat is geen belediging, je citeert hoe ze zichzelf noemen.Citeren wordt meestal gedaan tussen ".."
He he. We zijn er uit. Dus ik mag "profeet" tussen aanhalingstekens zetten.
pi_15965477
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:16 schreef Akkersloot het volgende:
Viola. Sporsillustrated en Dalai_Lama beweren dat statistisch gezien leeftijd van een kind/volwassenen voor het verkrijgen van "geloof" geen sprake is.
(Uitwijking over die "profeet" discussie. Dalai_Lama beweert dat een moslim er niets aan overhoudt dat hij of zij iedereen dus ook Marcel van Dam over de "profeet Mohammed" hoort praten.
kun je dit even verduidelijken ?
fokschaap
  zondag 4 januari 2004 @ 22:20:28 #145
60090 Akkersloot
pi_15965516
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:14 schreef Viola_Holt het volgende:
Als ik er met iemand een discussie over heb, kun je vantevoren aangeven wat jouw insteek in de discussie is. Dan hoef je het daarna niet meer over zulke details te hebben. Iemand er continue mee om de oren slaan gaat vervelen.
Nou ja ik werd voor het tussen aanhalingstekens zetten van "profeet" voor een fascist uitgemaakt. Ik denk dat meer mensen dat niet leuk vinden.
pi_15965585
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nou ja ik werd voor het tussen aanhalingstekens zetten van "profeet" voor een fascist uitgemaakt. Ik denk dat meer mensen dat niet leuk vinden.

Als het alleen daar om gaat vind ik dat ook wat overdreven ja !
fokschaap
  zondag 4 januari 2004 @ 22:24:48 #147
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_15965653
quote:
Ik maak me sterk dat ik dat nooit gezegd heb.
  zondag 4 januari 2004 @ 22:25:48 #148
60090 Akkersloot
pi_15965678
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:03 schreef Dalai_Lama het volgende:
religieuze profeten
Ken je nog ander profeten (boodschappers van God) dan religieuze profeten

Michael Persinger is die neuroloog. Onderzoeker op een Canadeze universiteit. Die zich bezig houdt met temporaal kwab epilepsie. Daarnaast heb je ook nog die Algerijnse schrijver die dat beweert. Dus niet alleen Fons de Poel. Die heeft niet die zelfde "home"page als mij. Misschien dat dat scheelt in je "objectieve" beoordeling.

pi_15965693
quote:
Ho! Stop! Leg mij alsjeblieft geen woorden in de mond! Ik heb dat helemaal niet beweerd! Ik zeg ALLEEN dat dat niet per sé de regel hoeft te zijn..
quote:
Ik zeg dat je niet bijdraagt aan indoctrinatie door de kerkelijke profeten als zodanig aan te spreken.

Weet je zeker dat je geen kloon van Bansheeboy bent? Toegegeven, hij is net zo extreem vóór de Islam als jij ertegen bent, maar verder hebben jullie angstaanjagend veel overeenkomsten qua discussievoeren. Drogredeneringen, bronloze 'feiten', uitgekauwde argumenten en het overbekende bordje voor je kop.

pi_15965736
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:25 schreef Akkersloot het volgende:
Ken je nog ander profeten (boodschappers van God) dan religieuze profeten
Ja hoor.
quote:
Michael Persinger is die neuroloog. Onderzoeker op een Canadeze universiteit. Die zich bezig houdt met temporaal kwab epilepsie. Daarnaast heb je ook nog die Algerijnse schrijver die dat beweert. Dus niet alleen Fons de Poel. Die heeft niet die zelfde "home"page als ik. Misschien dat dat scheelt in je "objectieve" beoordeling.
Niet echt, want je geeft nog steeds niet aan waarom juist gekozen is voor de term 'temporaal kwab epilepsie'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')