abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2004 @ 10:52:22 #1
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_15922555
De vorige topics:

LOTR: Return of the King - Napraattopic
LOTR: Return of the King - Napraattopic 2
LOTR ROTK - Napraat en Spoilertopic #3
LOTR ROTK - Napraat en Spoilertopic #4
LOTR ROTK - Napraat en Spoilertopic #5

Dit topic is bedoeld om de hele film te bespreken...
Hier komen dus heel erg veel spoilers in te staan... Als je niets wilt weten over Return of the King, lees dan niet verder...'
Ook worden de andere topics over dit onderwerp door dit topic spoilervrij gehouden... Veel plezier ermee...

* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_15922629
Eigenlijk is de hamvraag nu, niet óf de film Oscars wint, maar hoeveel.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 11:04:40 #3
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_15922703
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 10:58 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Eigenlijk is de hamvraag nu, niet óf de film Oscars wint, maar hoeveel.
Nog een andere hamvraag; wat wordt er aan de film toegevoegd voor de EE?
pi_15922772
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:04 schreef SpleeffY het volgende:

[..]

Nog een andere hamvraag; wat wordt er aan de film toegevoegd voor de EE?

En de 3e, komt er een soort van 3 LOTR EE halen, 2 betalen actie.
Some say in ice
pi_15922779
Relevant, denk ik:
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:15 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik post hier even wat antwoorden op veelgestelde vragen zodat anderen ze niet door het gehele topic hoeven te herhalen .

Jamaar, waarom gaat Frodo nou dood op 't eind?

Nou, dat gaat 'ie niet. Hij gaat met Bilbo en Gandalf naar de Undying Lands. Hij heeft nanelijk wel de Shire gered maar kan 'r niet meer vredig leven en z'n oude leventje oppakken. Dus besluit hij om met Bilbo e.a. mee te gaan zodat hij de rest van zijn leven daar vredig kan leven. In de Undying Lands heb je namelijk geen oorlogen e.d. Het is dus niet zo dat hij dood gaat, hij 'verhuist' alleen.
Aanvulling: Frodo is verwond door zwaard, prik en een lange last, en zo lang hij in Midden-Aarde blijft, zal hij daar last van houden, en zo wil hij niet leven.
"These wounds won't seem to heal, this pain is just too real, there's just too much that time cannot erase."

Ik heb 't boek gelezen he. En daarin doet Saruman nog een hele berg dingen in the Shire! Waarom is dat nou weer weg? .

Omdat het een vreselijke anti-climax zou zijn na de vernietiging van de ring. Er zijn net 2 oorlogen achter de rug, de film duurt al bijna 3.5 uur en de mensen willen dan een einde zien. Het was voor de film vernietigend geweest om dat laatste hoofdstuk ook nog in de film te zetten. Heel misschien (wat ik niet verwacht) zit er nog wat in de EE.

Maar wat gebeurt er dan nu met Saruman? Ik heb 'm niet meer gezien in RotK!

Op dit moment weet je niet wat er gebeurt. Hij is uit de hele film geknipt omdat er geen tijd meer voor was. Eerst zou hij aan het begin van deel 3 nog doodgaan maar aangezien PJ vond dat dat absoluut niet kon aangezien je dan het eind van deel 2 in deel 3 nog propt is dat niet gebeurd. Christopher Lee (die Saruman speelt) was hier natuurlijk niet zo blij mee. Maar PJ heeft al toegegeven dat Saruman nog wel wat leuke scenes krijgt in de EE van RotK dus het is gewoon afwachten geblazen . Er zijn meerdere sterfscenes (waarvan een van 7 minuten) opgenomen dus een van die zal waarschijnlijk wel opduiken.

Ik zag Faramir en Eowyn nog even naar elkaar lachen in RotK. Betekent dat nog wat?

Jazeker. In de film komt het misschien niet zo duidelijk naar voren maar deze twee trouwen later .

Heb je nog meer belangrijke vragen die je hiertussen wilt zien, zeg het even.

Some say in ice
  zaterdag 3 januari 2004 @ 11:34:42 #6
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_15923148
Ik vond hem super, uiteraard. Ik vond het alleen jammer dat we niet de dwergen- en elvenlegers meer gezien hebben. Of ook maar wat van gehoord. Gandalf moest zeker wel op de hoogte zijn geweest dat men in Erebor, Dale en Mirkwood aan het knokken was. Maar sowieso wilde ik dwergen in beeld zien, dammit!

Maar ik weet wel hoe dat komt. Als PJ dat ook in beeld had moeten brengen, dan werd de film al snel een uur of 6 lang geloof ik. Maar wellicht had hij het ff kunnen noemen hehe.

Nou ja

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 11:54:19 #7
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_15923512
Thanks Legolas .
  zaterdag 3 januari 2004 @ 11:55:20 #8
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_15923529
Wat is 't toch ook een geweldige film he? .
pi_15923685
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 11:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wat is 't toch ook een geweldige film he? .
Duh. IMO iig wel.
Some say in ice
  zaterdag 3 januari 2004 @ 12:16:21 #10
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_15923947
Ik heb nu alleen wel weer die hersenbreker gekregen die ik na het boek ook had. Wie wonen er nu in Forodwaith en waarom vechten ze niet mee? Weet iemand dat of iig waar ik die info kan vinden? Of bestaat er gewoon niks over deze "hardy people of the icy cold north lands".
En dan komt er gelijk nog een vraag: hoort het dan bij Arnor? Want als de mensen ook onder Aragorns erfenis vallen, dan hadden ze zeker mee moeten vechten, dus kun je wel aannemen dat ze dat niet zijn.
Aaaarrggh, ik word gek!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 14:31:21 #11
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_15927578
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 12:16 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb nu alleen wel weer die hersenbreker gekregen die ik na het boek ook had. Wie wonen er nu in Forodwaith en waarom vechten ze niet mee? Weet iemand dat of iig waar ik die info kan vinden? Of bestaat er gewoon niks over deze "hardy people of the icy cold north lands".
En dan komt er gelijk nog een vraag: hoort het dan bij Arnor? Want als de mensen ook onder Aragorns erfenis vallen, dan hadden ze zeker mee moeten vechten, dus kun je wel aannemen dat ze dat niet zijn.
Aaaarrggh, ik word gek!
Joppe weet het vast .
pi_15928455
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:31 schreef SpleeffY het volgende:
Joppe weet het vast .
Hmm

Er is niet zoveel te vinden over Forodwaith. Ik denk echter niet dat het bij Arnor hoort. Zo kun je onderstaand kaartje zien dat vlak onder Forodwaith het koninkrijk Arthedain lag. Dit rijk had zich afgesplitst van Arnor, maar werd wel bestuurd door erfgenamen van diens troon.

The westernmost region of the lost realm of Arnor; when that land was divided between the sons of Eärendur, Arthedain became a kingdom in its own right, and was ruled by Eärendur's eldest son Amlaith and his decendants.

Nu speelden de mensen uit dit rijk een grote rol in de strijd tegen de Witch-King van Angmar. De Heer van de Nazgul dus. Over Angmar:

The realm of the Witch-king (the Lord of the Nazgûl) in the far north of the Misty Mountains; Angmar made war unceasingly with Arthedain and its allies, and eventually destroyed them, but was itself destroyed by an army of Gondor.

Angmar lag dus in het noorden van de Misty Mountains. Dat is op onderstaande afbeelding Carn Dum:

Zoals je ziet ligt het rijk van de Witch/King dus vlak onder Forodwaith. Aangezien er bij mijn weten bij niks over de Forodwaith bekend is, blijft het bij speculeren. Ik denk dat het sterk onder de invloed van de Witch-King lag. Bij een klein zoektochtje stuitte ik echter ook op het volgende:

Forodwaith; the great Nortern Waste were in the First Age the plateau of Dor Daedeloth but when the great war ended the First age and Thangorodrim and Angband were destroyed most of Ered Engrin were broken and laid waste or drowned benieth the Belegaer but small parts of it stood still in the Second and Third age, thiese were the Mountains of Angmar and Ered Mithrin. The huge plateau of Dor Daedeloth crumbled and sank and the remnants of it is Forodwaith; the Northern Waste. To the West of Forodwaith is the huge Icebay of Forochel. The Forodwaith is also used for the Inhabitants of this area (of whom the Snowmen of Forochel are a remnant).

en dan

Snowmen of Forochel

Called the Lossoth. They lived on the shores of the Ice Bay of Forochel.

These were a race of men who had learned to live in the severe colds of the far north. They could make shelter using only snow. They could run on the ice with bones on their feet and they had carts without wheels.

The Lossoth were said to be a remnant of a First Age people known as the Forodwaith. Their origins remain shrouded in mystery: they might have been a race of Men travelling in the far north of Middle-earth, foiled by Morgoth and the EredLuin from crossing into Beleriand.

The Lossoth took in Arvedui, the Last King of Arthedain, as he fled from the Witch-king. They did not help Arvedui willingly, as they feared the Witch-king; but out of fear of their weapons and the pity they had for his gauntness, they agreed to help him and his men to survive the cold. Arvedui gave them the Ring of Barahir as a gesture of thanks; it was later ransomed by the Dúnedain. (Aragorn droeg deze ring)

At this point the Lossoth disappear from history. Some contact with them may have been established by the Reunited Kingdom in the Fourth Age.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt Witchfynder. Ik voel me nu in ieder geval een nerd

[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 03-01-2004 19:57]

zaterdag 3 januari 2004 @ 15:11:18 #13
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_15928710
Ik wil met Joppe trouwen .
pi_15928962
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 15:02 schreef Joppe het volgende:

[..]

enorm gedetailleerd verhaal.

Is er iets van Middle-Earth wat jij niet weet?!?
Geintje, kan maar een ding zeggen; Respect!
pi_15929238
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 15:18 schreef fratsman het volgende:
Is er iets van Middle-Earth wat jij niet weet?!?
Geintje, kan maar een ding zeggen; Respect!
Komt niet allemaal uit m'n hoofdje hoor. Gewoon goed zoeken
pi_15929895
Gisteren eindelijk naar ROTK geweest... Heb weer genoten...
Alleen dat einde duurde me iets te lang...

Verder helemaal

.
pi_15931599
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 10:49 schreef Daaniejelluh het volgende:Er is wel degelijk schade aangericht in de Gouw...volgens het boek...Daar is nog een heel stuk over hoe het er aan toe gaat wanneer de vier Hobbits teruggaan.
Misschien dat dat in de special editions zal verschijnen...
Weet ik, dat herinner ik mij nog vanuit het boek. Vandaar ook dat ik het miste in de film... Maar ik begrijp wel waarom het eruit gelaten is.
Als ze nog 6 uur aan extra filmmateriaal hebben liggen, heb ik goede hoop dat het er tussen staat!
  zaterdag 3 januari 2004 @ 17:08:19 #18
71360 evil-me
Paper Thin Walls
pi_15931677
Ben nog steeds verdrietig omdat de zuivering van de Gouw er niet in zat.
Life is easy with your eyes closed
pi_15931703
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 01:55 schreef Joppe het volgende:Dat is niet zozeer de schuld van Jackson, maar ligt meer aan het bronmateriaal van Tolkien. De elfen en dwergen vochten wel tegen Saurons troepen, maar op andere plaatsen.
Dat herinner ik mij ook nog, maar het is voor mij wel drie jaar geleden dat ik het boek gelezen heb. Ik meende mij te herinneren dat er bij een van de grote strijden tegen Sauron, om de Ring, de elven, mensen en dwergen samenvechten...

Toch maar weer tijd om dat boek maar weer 's te lezen...

pi_15932081
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 17:08 schreef Mental_Phoenix het volgende:

[..]

Dat herinner ik mij ook nog, maar het is voor mij wel drie jaar geleden dat ik het boek gelezen heb. Ik meende mij te herinneren dat er bij een van de grote strijden tegen Sauron, om de Ring, de elven, mensen en dwergen samenvechten...

Toch maar weer tijd om dat boek maar weer 's te lezen...

Volgens mij bedoel jij de Battle of Five Armies aan het einde van The Hobbit. Tijdens die slag vocht een leger van Elfen, Mensen en Dwergen tegen het leger van orc-hoofdman Bolg - dat leger bestond uits orcs en wilde wolven.
pi_15932460
Erg genoten gisteren. Vooral de veldslagen vond ik indrukwekkend.

Alleen het einde is veels te langdradig. Dat geneuzel voordat die ring in de lava valt.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_15933617
gister ook geweest, hij was wel goed te doen

vandaag hoorde ik op radio, dat lotr rotk op 3 stond, best films van het jaar, en op 1 Finding nemo

omdat het zulke goeie graphics heeft :|

You watch you wait, you take a breath, Steady your gun, You take aim, Your heart stops, You squeeze the trigger, One shot One kill.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:08:06 #23
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_15935027
Welke op 2 eigenlijk?
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:15:19 #24
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_15935228
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:08 schreef BlaatschaaP het volgende:
Welke op 2 eigenlijk?
Kill Bill Vol. 1

Bron

Maar goed, wat weten filmjournalisten nou van films . Wij hebben er verstand van en weten dat Return of the King eigenlijk veel beter is .

zaterdag 3 januari 2004 @ 19:21:30 #25
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_15935400
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:15 schreef Gorro het volgende:

[..]

Kill Bill Vol. 1

Bron

Maar goed, wat weten filmjournalisten nou van films . Wij hebben er verstand van en weten dat Return of the King eigenlijk veel beter is .

Over 10 jaar laat ik ze wel een poepie ruiken. Ha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')