quote:
ARNHEM - Het gerechtshof in Arnhem heeft dinsdag de 69-jarige dominee E. H. uit Hengelo vrijgesproken van het beledigen van homoseksuelen. Tegen de dominee was een voorwaardelijke geldboete geëist omdat hij in 1998 in een ingezonden brief in de Twentse Courant Tubantia homofilie als een vieze en vuile zonde had bestempeld.De rechtbank in Almelo sprak de dominee in 1999 ook al vrij. Het Openbaar Ministerie ging in beroep omdat de dominee volgens justitie grenzen had overschreden en zich onnodig grievend had uitgelaten. De dominee ontkent dat hij met opzet homo's heeft willen beledigen.
Hij zegt zich te baseren op de bijbelse visie. Volgens het hof zijn de uitlatingen van de dominee in de gewraakte brief inderdaad beledigend voor homoseksuelen, maar zijn ze niet strafbaar omdat ze zijn gebaseerd op de geloofsopvatting van de dominee. Vanuit zijn christelijk gedachtengoed beschouwt de dominee homofilie als zondig en het was zijn bedoeling de mensheid te waarschuwen, oordeelt het hof.
In januari sprak de Hoge Raad het RPF-Tweede-Kamerlid Van Dijke ook al vrij van belediging van homoseksuelen omdat de uitlatingen op zijn geloofsovertuiging waren gebaseerd.
quote:Inderdaad, het boeit me niet zo. Dat politiek correcte gezeur dat je homo's niet mag beledigen zal me jeuken.
Op dinsdag 26 juni 2001 16:04 schreef R@b het volgende:
Grappig, links234 heeft er geen mening over zo te zien.
quote:Jij trouwens ook niet
Op dinsdag 26 juni 2001 16:04 schreef R@b het volgende:
Grappig, links234 heeft er geen mening over zo te zien.
quote:Dus toch een mening
Op dinsdag 26 juni 2001 16:06 schreef links234 het volgende:[..]
Inderdaad, het boeit me niet zo. Dat politiek correcte gezeur dat je homo's niet mag beledigen zal me jeuken.
quote:Nee hoor, ik vind ook dat je je mening over dat soort zaken moet kunnen uiten.
Op dinsdag 26 juni 2001 16:08 schreef Verbal het volgende:
Ben IK dan de enige met een mening, hier?
V.
Alleen jammer dat dit recht alleen voor bepaalde gelovigen geldt kennelijk.
Gaat de aanklager nog in hoger beroep?
quote:Het taboe op racisme is ook al doorbroken hoor. Het taboe op een lage intelligentie ook. En alsof het niet genoeg is: ook vooroordelen kunnen tegenwoordig door de beugel! Eat your heart out.
Op dinsdag 26 juni 2001 16:17 schreef R@b het volgende:
quote:Ben ik niet met je eens.
Op dinsdag 26 juni 2001 16:19 schreef Koekepan het volgende:[..]
Het taboe op racisme is ook al doorbroken hoor. Het taboe op een lage intelligentie ook. En alsof het niet genoeg is: ook vooroordelen kunnen tegenwoordig door de beugel! Eat your heart out.
Ieder jaar worden er mensen vervolgd en schuldig bevonden wegens racistische uitlatingen.
Als ik een moslim een gevaarlijke fundamentalistische geitenneuker noem, en ik doe dat niet zoals Van Gogh in een column, dan heb ik wel een boete te pakken.
Nou zeg ik niet dat alle uitlatingen zomaar moeten kunnen, maar ik blijf het vreemd vinden dat gelovigen die een beroep doen op hun geloof, gevrijwaard worden van strafvervolging, waar jij en ik niet aan zouden ontkomen bij een dergelijke termelogie.
quote:Zou niet moeten iig.
Op dinsdag 26 juni 2001 16:17 schreef R@b het volgende:
Gelijke imams, gelijke keppeltjes
V.
quote:Denk het niet. Waar het om gaat, en dat schijn je niet echt door te hebben, is dat je wel één specifieke moslim een gevaarlijke fundamentalistische geitenneuker mag noemen (krijg je op z'n hoogst een proces van smaad aan je broek, tenzij je daadwereklijk bewijzen hbt dat deze man wel eens een geit neukt). Wat echter niet mag is alle moslims in het algemeen gevaarlijke fundamentalistische geitenneukers noemen.
Op dinsdag 26 juni 2001 16:27 schreef R@b het volgende:[..]
Als ik een moslim een gevaarlijke fundamentalistische geitenneuker noem, en ik doe dat niet zoals Van Gogh in een column, dan heb ik wel een boete te pakken.
quote:Nee
Op dinsdag 26 juni 2001 16:08 schreef Verbal het volgende:
Ben IK dan de enige met een mening, hier?
V.
quote:En welke gelovingen worden hier dan in NL volgens jou voorgetrokken? En welke bewijzen kan je daarvoor aandragen?
Op dinsdag 26 juni 2001 16:17 schreef R@b het volgende:[..]
Nee hoor, ik vind ook dat je je mening over dat soort zaken moet kunnen uiten.
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 16:23 schreef Aneurism het volgende:
Die iman en die dominee mogen ze van mij lekker in een hokje stoppen met 10 bloedgeile homo's, die tevens allemaal op hetromannen die homo's beledigen kicken. Wedden dat die twee de tijd van hun leven zullen hebben ?
Zo'n neger van 2,10 M die Bubba heet!
*Zonder spuug, nam hij ze van achteren*
quote:sjonge wat zijn die mods toch agressief tegen sommige mensen met een andere mening joh..
Op dinsdag 26 juni 2001 17:28 schreef Doc het volgende:[..]
En welke gelovingen worden hier dan in NL volgens jou voorgetrokken? En welke bewijzen kan je daarvoor aandragen?
quote:Tja, maar links bazelt onzin uit onder het motto "Links en Politiek correct", dus dan mag het
Op dinsdag 26 juni 2001 18:40 schreef waspman het volgende:[..]
sjonge wat zijn die mods toch agressief tegen sommige mensen met een andere mening joh..
zo'n opmerking krijgt links123 echt nooit, en die zegt toch wel een hoop onzinnigere dingen
quote:De VVD is de grootste partij. Iedereen geeft aan het gehad te hebben met de multiculturele illusie. Mensen als Kamp en Hofstra worden door de meute op handen gedragen omdat ze zo lekker van leer kunnen trekken tegen dat 'gezapige links'. Waarom moet iedereen zichzelf hier dan toch weer in een slachtofferrol plaatsen en doen alsof ie de eerste is die iets zegt over de minderhedenproblematiek?
Op dinsdag 26 juni 2001 18:44 schreef X-Ray het volgende:
Tja, maar links bazelt onzin uit onder het motto "Links en Politiek correct", dus dan mag het
Meest geziene quote van R@b: 'maar als ik dat zeg, is het racisme'. Ja, dat is de goedkoopste manier om je gelijk te halen zeg.
quote:agressief?
Op dinsdag 26 juni 2001 18:40 schreef waspman het volgende:
[..]
sjonge wat zijn die mods toch agressief tegen sommige mensen met een andere mening joh..
zo'n opmerking krijgt links123 echt nooit, en die zegt toch wel een hoop onzinnigere dingen
Als dit al agressief is, dan is het inderdaad triest gesteld met de wereld. Weet je wat pas agressief is?
1. Veel uitroeptekens:
quote:
Hij heeft het dus wel gezegd!!, helemaal geen verkeerde vertaling ofzo, link123!! hij vond het alleen beter om te liegen (ikke niet begrepe)
quote:
DAT HAD IK ALLANG GESCHREVEN HOOR!!!!!
quote:
Wie loopt hier nou ongenuanceerd te schreeuwen ?????ja wie????!?!?!?!??!?!?!??!
quote:2. De categorie: 'Rot maar op!'
Van Boxtel: El - Moumni liegt !!!!!!!!
quote:
Jij hebt zo'n onwijze hekel aan Nederland he?
Nou wat doe je hier dan nog?
Gaat lekker weg, niemand zal je missen hoor
quote:3. Overige
Eruit, en wel direct
Terug naar waar hij vandaan kwam, als het daar allemaal zoveel beter is
quote:
Dat zijn helden ja,
dat vond ik echt geweldig. ik denk dat diegene dat namens een groot deel van de Nederlandse bevolking heeft gedaan. Iedereeen had hem wil in z'n gezicht willen spuigen of een klap verkopen... (maarja dat mag alleen als je in een grote groep bent, zodat de politie niks durft te doen)
Anyway, ik vind het een vrijwel gelijkwaardig geval aan El-Moumni (ook beledigend/discriminerend, ook terugvallen op heilige geschriften) en had dan ook iets anders dan vrijspraak verwacht. Van de ene kant moet de rechtbank blind zijn voor godsdienst, huidskleur en dergelijk, maar van de andere kant kan dus iemand zich beroepen op z'n geloofsuiting. Komt mij ietwat tegenstrijdig over... hoe zou het namelijk zijn als ik niet lid was van een grote godsdienstige stroming, maar zo m'n eigen 'godsdienst' zou hebben met daarbij m'n eigen (laten we zeggen, nogal foute) opvattingen omtrent homosexualiteit. Ik denk dat ik me al een stuk moeilijker kan beroepen op uiting van m'n geloof... en daar lijkt me nu net die tegenstrijdigheid in te zitten. Het is maar een vermoeden, want ik ga het natuurlijk ook niet uitproberen, maar niettemin toch een sterk vermoeden.
quote:Niet politiek correct mag gelukkig ook
Op dinsdag 26 juni 2001 18:44 schreef X-Ray het volgende:[..]
Tja, maar links bazelt onzin uit onder het motto "Links en Politiek correct", dus dan mag het
quote:Exactly my point! Als je een grote religie aanhangt kun je je beroepen op een heilig boek en wordt het goed gevonden. Als je een kleine religie (je eigen religie) aanhangt, wordt je uitgelachen en veroordeeld. Hoe kan men dan zeggen dat de rechtbank blind is voor kleur, godsdienst of afkomst? Denk dat dat een belangrijk punt is hier.
jammer dat jurisprudentie alleen gebaseerd is op het persoonlijke inzicht van een rechter, terwijl hij eigenlijk alleen recht mag spreken en geen wetten mag maken.
Zo zitten we nu met de brokken in de zaak Van Dijke: als je maar gelovig bent mag je alles zeggen, ook dingen waarvoor niet-gelovigen voor gestraft worden. Klassejustitie heet dat ook wel...
Daarbij geldt dit ook weer niet voor alle grote stromingen (tenminste, niet in de algemene opinie) want El-Moumni wordt binnen no-time verketterd, enm naar de dominee kijkt men niet eens om.
Ik bedoel: zowel volgens de bijbel als de koran is homofilie een zonde. Vreemdgaan ook en sex voor het huwelijk idem dito.
De dominee heeft het ook alleen maar hier over: Homofilie is volgens de bijbel een vieze, vuile zonde.
Tsja, dat is zo, volgens de bijbel.
Maar wat zegt die Imam: Homofilie is een besmettelijke ziekte, die uitgeroeid moet worden. Westerlingen laten homofilie toe, homo's mogen trouwen! Zelfs bij dieren komt dit niet voor. Ze zijn nog lager dan honden en varkens.
Volgens mij is er toch wel een nuance-verschil....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |