GRONINGEN (ANP) - De politie in Groningen heeft met de actie 'Hoor wie klopt daar' 83 mensen opgepakt en tienduizenden euro's aan moeilijk inbare boetes alsnog geïncasseerd. De opgesloten verdachten zijn samen goed voor 5685 dagen cel, maakte de politie dinsdag bekend.
De incassoactie vond rond de feestdagen plaats, omdat de kans dat mensen thuis waren, dan groter werd geacht. De duizenden dagen die veroordeelden nu alsnog moeten uitzitten, vormden bijna de helft van het totale aantal nog openstaande dagen die 492 mensen nog moeten uitzitten.
Van het in de provincie Groningen openstaande boetebedrag van 431.079 euro werd met 51.346 euro slechts een beperkt deel binnengehaald, erkent het korps. Het innen van achterstallige boetes bij bedrijven bleek moeilijk. Van de honderd ondernemingen die de politie op korrel wilde nemen, bleek eenderde niet eens meer te bestaan. Het ging om boetes die vaak al twee of drie jaar lang openstonden. Alle boetes bij de nog bestaande bedrijven werden geïnd.
Afgelopen zomer hield de politie in Groningen de succesvolle actie 'Vakantiegeld', waarbij wanbetalers van hun net ontvangen vakantiegeld hun openstaande boetes konden betalen. De parketpolitie is ook deze keer tevreden over het verloop van de actie. ,,Door de gerichte aanpak is verhoudingsgewijs meer resultaat geboekt dan met de routinematige aanpak'', stelde de dienst die aankondigde met dit soort acties door te gaan.
Rond de feestdagen mensen aanhouden
Nederlandse politiek/politie reageert op de verkeerde wijze
dat is mijn mening althans
En dit om boetes te innen?Waarom niet echt het echte werk?
quote:Dit was ook het echte werk gezien het aantal gevangenisdagen sommige personen nog moesten uitzitten. Waarom is de politie fout? Die mensen hebben overtredingen, misdaden begaan hun probleem dat ze nu worden gepakt tijdens kerst is toch niet asociaal hadden ze maar moeten voldoen aan hun verplichtingen.
Op dinsdag 30 december 2003 12:30 schreef zhe-devilll het volgende:Rond de feestdagen mensen aanhouden
quote:Op zich zijn dit helemaal geen verkeerde acties. Mensen die notoire wanbetalers zijn leveren een gigantische boel papierwerk op.
Op dinsdag 30 december 2003 12:30 schreef zhe-devilll het volgende:
Nu mogen ze kiezen, of dokken of tijdens de feestdagen de bak in. Prima toch?
Je moet ook bedenken dat niet iedereen van het politiekorps dat ouwe omatje kan helpen oversteken of in de stad laten patrouilleren.
Als de mensen niet door hebben dat ze hun boetes ook echt moeten betalen, gaat er niks van gebeuren.
Ik kan dan ook wel inkomen dat de politie rond de feestdagen iedereen af gaat; omdat ze dan wel thuis zijn.
Als ze niet opgepakt willen worden (rond de feestdagen of 'gewoon') hadden ze de boetes maar gewoon moeten betalen.
Blijkbaar is het gewoon heel succesvol.
En dan vraag ik mij af wat is asocialer? Het niet betalen van boetes/uitzitten van celstraf of het mensen oppakken?
quote:Als je veroordeeld bent tot een celstraf dan ben je toch een echte crimineel?
Op dinsdag 30 december 2003 12:36 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik ben het daar niet mee eens!
Omdat het nu eenmaal feestdagen zijn!
En als het nu echte misdadigers zijn oke, maar boetes kunnen mij niet zozeer boeien!
Ik vind het een flauwe aktie, daarbij is men normaal toch ook wel in staat om boetes betaald te krijgen lijkt mij?
En zelfs in oorlogen houdt men enigzins rekening met feestdagen!
Voor een eenzame kerst hoeven ze overigens ook niet bang te zijn met twee op een cel.
beetje huillie topic
quote:Nou er zijn toch veel mensen welke in een keer wel willen / kunnen betalen als de politie voor de duer staat om ze met de feestdagen in de bak te gooien.
Is gewoon effectief. Dus vooral doorgaan!!!
quote:Als je een boete krijgt omdat je met je bezopen hoofd achter het stuur zit dan ben je ook behoorlijk crimineel..
Op dinsdag 30 december 2003 12:39 schreef robh het volgende:[..]
Als je veroordeeld bent tot een celstraf dan ben je toch een echte crimineel?
quote:Ja, vind ik ook.
Op dinsdag 30 december 2003 12:43 schreef Loedertje het volgende:Als je een boete krijgt omdat je met je bezopen hoofd achter het stuur zit dan ben je ook behoorlijk crimineel..
Wie zijn billen brandt, moet op een zere anus rekenen
of was dat toch anders
Niet betalen is pas asociaal. laat ze maar lekker brommen.
ik hoop dat ze flink opgerekt thuiskomen.
quote:Groot gelijk hebben ze!!
Laat die mensen maar betalen!
quote:Ik heb nog nooit een boete gehad zelfs!
Op dinsdag 30 december 2003 12:42 schreef Heerlijkheid het volgende:
Heeft TS boetes uitstaan?
quote:mensen, mensen toch de feestdagen zijn altijd 1e vanaf 12 uur en 2e kerstdag. daarna mag er weer lustig op losgeschoten, gearresteerd en opgeblazen worden.
Op dinsdag 30 december 2003 12:36 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik ben het daar niet mee eens!
Omdat het nu eenmaal feestdagen zijn!
En als het nu echte misdadigers zijn oke, maar boetes kunnen mij niet zozeer boeien!
Ik vind het een flauwe aktie, daarbij is men normaal toch ook wel in staat om boetes betaald te krijgen lijkt mij?
En zelfs in oorlogen houdt men enigzins rekening met feestdagen!
quote:Dat doen ze altijd rond de feestdagen, want dan hebben ze de meeste kans dat de persoon in kwestie thuis is.
Tientallen aanhoudingen bij incassoactie
30 december 2003, 11:37:55
[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 30-12-2003 13:17]
quote:Niet altijd, je kan ook als onschuldige vastzitten...
Op dinsdag 30 december 2003 12:39 schreef robh het volgende:[..]
Als je veroordeeld bent tot een celstraf dan ben je toch een echte crimineel?
quote:heeej daar hebben we onze banshee-boy. even wat commentaar op de tekst boven je plaatje.
Op dinsdag 30 december 2003 13:16 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Niet altijd, je kan ook als onschuldige vastzitten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |