abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15793237
De klok tikt gestaag naar het einde van 2003 en veel mensen beginnen, met de goede voornemens in het achterhoofd, aan hun laatste pakje sigaretten. Maar liefst 700.000 rokers hebben bij de Stichting Volksgezondheid en Roken (Stivoro) aangegeven de sigaret nu echt af te willen zweren. De regering hoopt de rokers met de nieuwe tabakswet, die op 1 januari ingaat, een extra zetje in de goede richting te geven.

Ook de hogere accijns op sigaretten moeten een stimulans zijn om te stoppen. Wie weet welke anti-rook maatregelen 2004 nog meer zal brengen? Een rookvrije horeca? Geen sigaretten meer in voetbalstadions? Oefent de overheid daarmee niet veel te veel invloed uit op onze goede voornemens?

pi_15793291
De overheid moet zich niet zo paternalistisch gedragen Een rookvrije werkplek is okay en mag afgedwongen worden. Maar het kan ook te ver gaan. Bezie de nieuwe totempalen op alle NS-perrons.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15793305
Het lullige is dat je niet alleen jezelf iets aandoet, maar ook anderen. Als er een roker naast mij gaat zitten, ben ik weg. Ik kan totaal niet tegen deze stank.

Bedrijven moeten zich houden aan allerlei regels i.v.m. de uitstoot van gassen, maar burgers mogen anderen net zoveel schade aanbrengen als ze zelf willen als het gaat om roken.

"We hebben nooit domme dingen gedaan van onze uitkering, en waren nooit te beroerd om er wat bij te verdienen" (F. Jacobse)
pi_15793456
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:21 schreef Stephan4kant het volgende:
Het lullige is dat je niet alleen jezelf iets aandoet, maar ook anderen. Als er een roker naast mij gaat zitten, ben ik weg. Ik kan totaal niet tegen deze stank.

Bedrijven moeten zich houden aan allerlei regels i.v.m. de uitstoot van gassen, maar burgers mogen anderen net zoveel schade aanbrengen als ze zelf willen als het gaat om roken.

Nou nou nou, Wat ben je weer goedgelovig.

Je gelooft toch zeker zelf niet dat roken je meer schade toebrengt dan uitstoot van auto en industrie. De uitstoot van de industrie is nog altijd vele malen erger dan roken.

En idd op een peron waar het meestal waait als de ter***ing. Mag je nu niet eens meer roken. Dat is gewoon te.

In een groot aantal energie centrales stoken ze nog steeds op kolen.
Kan je nagaan wat een retourtje amsterdam utrecht allemaal voor je longen doet.

[Dit bericht is gewijzigd door thewizzard op 29-12-2003 13:28]

i remember it well the first time that i saw
your head ‘round the door 'cause mine stopped working
i remember it well there was wet in your hair
you were stood in the stair and time stopped moving (Damien Rice)
pi_15793498
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:26 schreef thewizzard het volgende:
Je gelooft toch zeker zelf niet dat roken je meer schade toebrengt dan uitstoot van auto en industrie. De uitstoot van de industrie is nog altijd vele malen erger dan roken.
Dat kan waar zijn, maar nog geen reden om de longen dubbelop te vergiftigen.
pi_15793555
Goed voor de economie deze actie!!
Een pakje gaat straks meer dan ¤4 kosten.
Daarvan is 75% belasting dus minimaal ¤3
Stel dat die 700.000 mensen gemiddeld 1 pakje per dag roken dan scheelt dat de staat ¤2.100.000 per dag aan inkomsten.
Ik weet niet of de Nederlandse staat daar zo blij mee moet zijn.
Niet iedereen die ronddoolt is verdwaald
pi_15793557
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat kan waar zijn, maar nog geen reden om de longen dubbelop te vergiftigen.

Het is nooit bewezen dat meeroken schadelijk is. Er zelfs nog nooit een causaal verband geconstateerd tussen kanker en actief roken - slechts een sterk verband.

Hoe kun je dan zeggen dat passief roken dodelijk is terwijl je maar een fractie binnen krijgt van wat een actief roker binnen krijgt?

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15793569
Het is zelfs zo dat agenten nú al tegen je te keer gaan als je een sigaret opsteekt. ( Rotterdam Centraal station )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_15793591
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:29 schreef Profeet_van_Bacchus het volgende:
Goed voor de economie deze actie!!
Een pakje gaat straks meer dan ¤4 kosten.
Daarvan is 75% belasting dus minimaal ¤3
Stel dat die 700.000 mensen gemiddeld 1 pakje per dag roken dan scheelt dat de staat ¤2.100.000 per dag aan inkomsten.
Ik weet niet of de Nederlandse staat daar zo blij mee moet zijn.
En dat mensen nu langer gaan leven is ook niet echt bevordelijk voor de staatskas
  maandag 29 december 2003 @ 13:32:16 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15793639
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:29 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het is nooit bewezen dat meeroken schadelijk is. Er zelfs nog nooit een causaal verband geconstateerd tussen kanker en actief roken - slechts een sterk verband.

Hoe kun je dan zeggen dat passief roken dodelijk is terwijl je maar een fractie binnen krijgt van wat een actief roker binnen krijgt?

Doe niet zo dom. Natuurlijk is er een verband tussen roken en kanker. En natuurlijk is meeroken slecht.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_15793652
quote:

[..]

Het gaat er om dat het inhaleren van de vervuilende industriële stoffen nog geen acceptatie van inhaleren van meer giftige stoffen impliceert.

De overheid draaft te ver door met haar anti-rookbeleid, dat is mijn mening, maar dat betekent niet dat mensen dus maar het meeroken moeten toelaten. Tevens is het stoppen van die zevenhonderdduizend rokers lovenswaardig.

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 29-12-2003 13:33]

pi_15793660
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Doe niet zo dom. Natuurlijk is er een verband tussen roken en kanker. En natuurlijk is meeroken slecht.

Waar baseer je dat op?
pi_15793684
quote:

[..]

Met die gedachte kun je 99% van alle wetenschappelijke bevindingen weggooien. Een sterk (longitudinaal) verband is wel degelijk als bewijs aan te voeren.
Calmer than you are
pi_15793702
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar natuurlijk zit Nederland ook niet te wachten op 700.000 ex-rokers die hun dictatorneiginkjes vervolgens wel even op de nog rokende medemens zullen botvieren.

Volgens mij is het "roken, we komen er samen wel uit"-motto niet ten onder gegaan aan onwil van rokers, maar van ex-rokers en in mindere mate van niet-rokers.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 29 december 2003 @ 13:35:03 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15793726
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?

Op de schadelijke stoffen die vrijkomen bij het verbranden van sigaretten, die je vervolgens inhaleert. Die de mee-roker ongefilterd binnenkrijgt. Daar baseer ik dat op.
pi_15793731
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Met die gedachte kun je 99% van alle wetenschappelijke bevindingen weggooien. Een sterk (longitudinaal) verband is wel degelijk als bewijs aan te voeren.
En een echte wetenschapper zal dan niet impliceren dat het in 100% van de gevallen voorkomt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 29 december 2003 @ 13:35:17 #17
37248 BertV
Klei indiaan
pi_15793732
Een amerikaanse vriendin zei het tijden geleden al: "jullie gaan ons volgen in het rook beleid"

Nu weet ik niet of het zo extreem moet, maar ik ben ervoor om roken alleen toe te staan waar alcohol nu ook mag.

minus sportkantines

Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_15793734
quote:
[b]
[..]

Waar baseer je dat op?

Ja precies. Welke propaganda volg je nu precies?
i remember it well the first time that i saw
your head ‘round the door 'cause mine stopped working
i remember it well there was wet in your hair
you were stood in the stair and time stopped moving (Damien Rice)
pi_15793763
De volslagen krankjorumme anti rookgekte die is komen overwaaien uit de V.S. Die er alles aan gedaan hebben om de Europeanen massaal aan het roken en dus indirect ook aan de Kanker te krijgen, begint hier ook al de meest ondemocratische waanzinnige vormen aan te nemen! En ik stel daarom de slogan voor: Rookt u? Doe het met mate! Dat vindt ik meer dan genoeg!
  maandag 29 december 2003 @ 13:36:17 #20
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15793770
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Maar natuurlijk zit Nederland ook niet te wachten op 700.000 ex-rokers die hun dictatorneiginkjes vervolgens wel even op de nog rokende medemens zullen botvieren.

Ze kunnen mijn aarsch zoenen. Dat zij stoppen met roken, dat wil niet zeggen dat ik dat ook doe.
pi_15793791
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:35 schreef thewizzard het volgende:

[..]

Wel, in ieder geval de tabakspropaganda kennelijk, want ook zij beweren het.
pi_15793798
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Op de schadelijke stoffen die vrijkomen bij het verbranden van sigaretten, die je vervolgens inhaleert. Die de mee-roker ongefilterd binnenkrijgt. Daar baseer ik dat op.

Op je eigen redenatie? Doe niet zo on-wetenschappelijk
  maandag 29 december 2003 @ 13:37:19 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15793809
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:35 schreef thewizzard het volgende:

[..]

Ik volg geen propaganda. Ik denk logisch na.
pi_15793828
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:26 schreef thewizzard het volgende:

[..]

Nou nou nou, Wat ben je weer goedgelovig.

En idd op een peron waar het meestal waait als de ter***ing. Mag je nu niet eens meer roken. Dat is gewoon te.

In een groot aantal energie centrales stoken ze nog steeds op kolen.
Kan je nagaan wat een retourtje amsterdam utrecht allemaal voor je longen doet.

Het gaat er om dat ik er last van heb dat andere mensen roken. Als de discotheek op de hoek teveel herrie maakt dan gaat hij direct dicht, maar dat vele niet-rokers last hebben van wel-rokers dat maakt niets uit?

Je zegt zelf dat het op perrons zo hard waait, en op een vol perron krijgen dus heel veel mensen rook in hun gezicht.

Ik denk dat een volle kroeg met allemaal rokers vele malen erger is dan een retourtje A'dam - Utrecht.

"We hebben nooit domme dingen gedaan van onze uitkering, en waren nooit te beroerd om er wat bij te verdienen" (F. Jacobse)
  maandag 29 december 2003 @ 13:38:54 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15793871
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:37 schreef teknomist het volgende:

[..]

Op je eigen redenatie? Doe niet zo on-wetenschappelijk

Nogmaals, doe niet zo dom. Ik dacht toch dat het aantal mensen dat nog steeds niet door heeft dat roken schadelijk is inmiddels wel aardig klein zou zijn. Blijkbaar ben jij een van de weinigen. Hoe voelt dat nou? Je kop zo in het zand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')