*deur in huis valt*
Zoals iedere puber heb ik wel eens ooit aanvaringen met mijn ouders... Heel normaal....
Maar toch denk ik dat het bij mij thuis erger is dan bij veel andere. Ik heb 1 broertje, die vreselijk voorgetrokken word. Allemaal leuk en aardig en geen probleem, maar zodra mn ouders mij links laten liggen, ten opzichte van mijn broertje dan gaat het me toch wel iets te ver...
En constante commentaar.
Oke... niemand is perfect, maar als ik thuis kom van werk, of vriendin, dan gaat het niet zoals op de normale manier van:"Hoi Koen", nee het gaat zo:"Koen, ga je kamer eens opruimen, Koen doe dit, Koen doe dat, Koen je haar zit verkeerd, Koen poets je tanden...enz.
Sorry hoor, maar als je niet eens iemand kan groeten, dan houd het voor mij op hoor.
Het volgende: Rapportentijd.. de rotste tijd van school voor menig puber.
Broertje komt thuis: 6 voor Nederlands. commentaar:"Goed zo Jaap".
Ik kom thuis: 8 voor Nederlands. commentaar:"Dat kan zeker beter".
Nadere info: Mijn broertje is wel dyslectisch.
(nu kun je wel zeggen van ja, hij is dyslectisch dus het is voor hem een goede prestatie... mee eens, maar dan hoeven ze de punten niet te vergelijken, en nog beweren dat die 6 goed is, en die 8 van mij beter kan.)
Nog een probleem.
Ik heb sinds bijna een jaar een relatie, met MOBO666. Zij woont in Gorinchem, en ik in Deurne. We hebben elkaar gewoon elk weekend mogen zien, en daar ben ik ook blij mee, maar in de vakantie... Dan mogen we elkaar niet zien wanneer we willen. En als ik een keertje vraag of ze tot zondag avond mag blijven bij ons, ondanks ik moet werken tot 3 uur... Dan zeggen ze, nee, we moeten weg, en blijven vervolgens de hele dag thuis.
Als dat nu op het begin was geweest, best, omdat het toch weer een nieuw persoon is in huis. Maar een klein jaar later...
Ik heb verder bijna nooit geen grote mond tegen mn ouders.... niet vaker dan 1 x per maand.
Hoe kan ik het hun meedelen dat ik er absoluut niet mee eens ben?
Bvd. Koen
ik ken echt je probleem altijd gezeik natijd je luister ik er helemaal niet meer na (probleem wat je dan krijgt dat als ze wat nuttigs zeggen dat je dat dan wel had moeten horen )
ach en voor de rest gewoon mee leren leven niet tedruk over maken
quote:mee eens zijnde...het is misschien moeilijk, maar wel de beste manier...
Op maandag 29 december 2003 12:18 schreef CheyAnya het volgende:
ga eens met ze om de tafel zitten en vertel waar jij allemaal mee zit..en probeer zo met z'n allen een oplossing er voor te vinden..
succes hoor
iig succes!
succes
Misschien moet je eens flink je muil opentrekken tegen je ouders en ze laten weten wat je er van vind. Anders blijf je mama's kleine jochie en dan moet je de komende jaren zaterdags om 22:00 uur thuis zijn.
Maar zonder gekheid... kom een beetje voor jezelf op.. het mogen dan je ouders wel zijn.. maar je hebt ook een eigen leven.
Praat met ze.
Of leer er mee leven.
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 29-12-2003 12:24]
(dit is dan natuurlijk alleen jouw kant van het verhaal, maar ik ben toch redelijk overtuigd dat t jouw fout niet is)
quote:1x per maand
Op maandag 29 december 2003 12:13 schreef Borknagar het volgende:
Ik heb verder bijna nooit geen grote mond tegen mn ouders.... niet vaker dan 1 x per maand.
Ik zou zeggen, ga zo langzaam aan maar eens een kamer zoeken.
quote:Ja joh... stuur em meteen naar RIAGG
Op maandag 29 december 2003 12:24 schreef Amos het volgende:
Damn he, lijkt neigt wel een beetje naar mentale mishandeling.
Wens je heel veel sterkte en succes en koppie hoog houden!!!!!!
quote:Hoe wil je het dan noemen?
Op maandag 29 december 2003 12:25 schreef DaCybrSrfr het volgende:[..]
Ja joh... stuur em meteen naar RIAGG
[Dit bericht is gewijzigd door Amos op 29-12-2003 12:35]
Wat je zou kunnen doen is praten met iemand. Heb ik ook gedaan vanwege mijn moeder, en op het laatst ging zij mee en viel alles reuze mee. Je leert daar dingen ook eens vanuit een andere hoek bekijken. Nu lijkt alles wat als zijnde negatief tegen jou uitgelegd kan worden ook echt negatief. Misschien zeiken ze ook wel tegen je broertje maar luister jij er allang niet meer naar omdat jij zoiets hebt van; oh ze hemelen hem vast weer op.
Je broertje kan ook heel erg tegen jou opkijken, zonder dat jij dat weet. Wat je vriendin betreft is het lastig, maar kun je niet meer bij haar terecht dan? Ik zou gewoon eens met de ouder gaan praten met wie je het beste overweg kan, en vragen hoe en wat m.b.t je vriendin. Mogen ze haar niet, zijn ze nou eenmaal zo opgevoed etc. Das al een goed begin en dan heb je iig iets duidelijk. Sterkte!
Maar een grote mond helpt echt niet, en daarbij... Ik krijg er niet eens de kans voor.
Ik had vorig weekend een nieuwe elektrische gitaar gekocht. Logisch dus dat je even wilt spelen. Omdat ie nieuw is moet het geluid natuurlijk wat harder dan normaal. Een beetje harder maar.
Ik sla 2 noten aan, en er wordt naar boven geroepen: "Koen, zet die versterker zachter..." Waarop ik antwoord:"Dan zet ik m wel uit". Antwoord daarop van mn moeder: "Nog 1x een grote bek een het is afgelopen, dan flikker je maar op". Terwijl ik dus zoals al eerder gezegt dat ik bijna nooit een grote mond heb.
Het was een paar jaar geleden al aan de hand, en toen heb ik er met hun over gepraat. Nou, ze gaven niet toe dat hun iets fout deden, maar wat ze zeiden was zo: "we zeggen wel goede dingen tegen je, maar je hoort ze niet"....
Ik heb ook nog nooit echt iets uitgevreten, en op school ook nooit echte problemen.
Dus waar het aan zal liggen.... Who knows???
Het is gewoon zo erg, dat ik mn ouders, en mn broertje afgelopen vrijdag dood heb gewenst.
[Dit bericht is gewijzigd door Borknagar op 29-12-2003 12:52]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |