quote:Tja?
Belgische tiener schrijft Dutroux liefdesbrieven Van onze correspondent
25 juni 2001Marc Dutroux, verdacht van meervoudige kindermoord en -ontvoering, correspondeert al vier jaar met een tienermeisje uit de buurt van Brussel. De vader van een van Dutroux' mogelijke slachtoffers, Julie Lejeune, ontdekte in het dossier van de strafzaak kopieën van wat hij omschrijft als liefdesbrieven.
In de krant De Morgen vertelt Lejeune dat ze elkaar twee keer per week schrijven en plannen hebben om te trouwen als Dutroux zou vrijkomen. De correspondentie begon toen het meisje vijftien was; nu is ze negentien. Volgens Lejeune, die als rechtstreeks betrokkene toegang heeft tot processtukken, is de moeder van de tiener op de hoogte van de briefwisseling.
Het meisje stuurt bovendien met enige regelmaat geschenken op, en voert opdrachten van Dutroux uit, zoals bloemen leggen op het graf van zijn grootmoeder.Volgens deskundigen wil de tiener zich opwerpen als de enige aan wie Dutroux zich kan vastklampen. Dat moordenaars dergelijke brieven ontvangen van mensen met 'reddersfantasieën', is volgens hen niet uitzonderlijk.
Zondag werd in het plaatsje Grâce-Hollogne bij Luik met een korte plechtigheid herdacht dat het zes jaar geleden was dat Julie en haar vriendin Mélissa daar spoorloos verdwenen. Ruim een jaar later werden hun stoffelijke overschotten opgegraven.
quote:Die man leert het nooit en er zullen altijd wel naïeve tieners zijn die voor oudere mannen en in dit geval een gevaarlijke crimineel vallen en de niet over gevolgen kunnen nadenken.
Op maandag 25 juni 2001 10:06 schreef links234 het volgende:
www.volkskrant.nl
[..]Tja?
quote:Natuurlijk. Als ze maar gelukkig saampjes zijn.
Op maandag 25 juni 2001 10:18 schreef links234 het volgende:
Aan de andere kant: Als ze verliefd is mag ze van mij met hem gaan samenwonen.
(voor hoe lang?)
"Hee, wat een mooie kelder, Marc!"
"Ja hè...?"
quote:Ga je me vastbinden, Marc? Geil!
Op maandag 25 juni 2001 10:45 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Natuurlijk. Als ze maar gelukkig saampjes zijn.
(voor hoe lang?)
"Hee, wat een mooie kelder, Marc!"
"Ja hè...?"
quote:Oe!
Op maandag 25 juni 2001 10:46 schreef links234 het volgende:[..]
Ga je me vastbinden, Marc? Geil!
Ja, kun je nagaan als ik straks alleen naar huis moet.
Ook daar een discussie.
quote:Hoezo? Het is toch hardstikke leuk dat zo'n man een nieuw lief heeft gevonden?
Op maandag 25 juni 2001 10:55 schreef just me het volgende:
Makkelijk toch om hier zieke grapjes over te maken
Ah, de liefde, de prille liefde, zo mooi, zo puur....
*zucht*
quote:Sorry, maar van mij had die Marc allang de kogel mogen krijgen. Waren we nu bespaard gebleven van dit nieuwe 'schandaal' en dat meisje zou dan een 'normalere' leven hebben gekregen.
Op maandag 25 juni 2001 10:55 schreef just me het volgende:
Makkelijk toch om hier zieke grapjes over te maken
quote:Dat ben ik met je eens dat Marc Dutroux allang de kogel had mogen krijgen. Dat meisje (nog erger.. met toestemming van haar moeder..) heeft hier zelf voor gekozen en de slachtoffers van Dutroux niet.
Op maandag 25 juni 2001 10:58 schreef Dr_Crouton het volgende:
Sorry, maar van mij had die Marc allang de kogel mogen krijgen. Waren we nu bespaard gebleven van dit nieuwe 'schandaal' en dat meisje zou dan een 'normalere' leven hebben gekregen.
En ik blijf erbij dat over slachtoffers geen grappen gemaakt worden worden!
Ja ik kan me daar ontzettend boos over maken!
Ze hebben gerectificeerd.
quote:Ik snap je punt wel, maar er zijn ook mensen die zich beledigd voelen als je een turkengrap maakt en dan denk ik : GET A LIFE. als ik met iedereen rekening hou dan kan ik beter mijn bek helemaal houden, alles wat ik zeg kan dan in het verkeerd ekeelgat vallen.
Op maandag 25 juni 2001 11:13 schreef kaya het volgende:
Dat is bullshit je hebt gewoon rekening te houden met mensen.
Maar goed, i get your point.
quote:Zou jij ook kunnen doen met je zieke grap
Op maandag 25 juni 2001 11:14 schreef SunChaser het volgende:
Over grappen gesproken. Ik herinner me dat de Prive een bericht hadden geplaatst dat MD bij Veronica een kinderprogramma zou gaan presenteren: Wie Wat Waar Hoe met Marc DutrouxZe hebben gerectificeerd.
Je mag alles belachelijk maken behalve Dutroux?
[Dit bericht is gewijzigd door just me op 25-06-2001 11:41]
quote:Gebeurt dat dan in dit topic?
Op maandag 25 juni 2001 11:35 schreef just me het volgende:
Dutroux mag belachelijk gemaakt worden [b] niet zijn onschuldige slachtoffers [\b]
Ik kan de "humor" niet waarderen maar das mijn probleem!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |