abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15720312
quote:
'Brieven aan god niet weggooien'

Uitgegeven: 26 december 2003 15:28

HILVERSUM - TPG Post zou de brieven die gericht zijn aan God, en waarvan de afzender niet te traceren is, niet langer moeten weggooien. Dat zei de fractieleider Rouvoet van de ChristenUnie in de Tweede Kamer op tweede kerstdag voor Radio 1.

Hij is er voor dat dergelijke brieven voortaan naar Jeruzalem worden gestuurd. Daar worden ze verzameld in een distributiecentrum en vervolgens stopt een rabbijn ze ongelezen in de klaagmuur, ongeacht het geloof dat de afzender aanhangt.

Rouvoet vindt dat dit getuigt van meer respect dan weggooien. "Ik zou daar voor zijn. Het is het minste dat je kunt doen.''

Bron: internet en radio

Ik vind het echt te gek worden hoor. Kerstmis ok... maar brieven aan god? Wat een lariekoek zeg. Ik dacht dat je gewoon kon bidden, dan hoort god je toch ook?

pi_15720347
Dat die mensen ze zelf opsturen naar die muur!
pi_15720352
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:03 schreef Conflict het volgende:

[..]

Bron: internet en radio

Ik dacht dat je gewoon kon bidden, dan hoort god je toch ook?

Inderdaad, zie Bruce Almighty
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_15720368
Dan is die muur toch ook zo vol?
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:07:32 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_15720388
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:06 schreef UFOtje het volgende:
Dan is die muur toch ook zo vol?
Die wordt elke week geleegd, maar dat hoor je niet .
pi_15720420
staat er dan alleen 'god' op de voorkant van die envelop? of heeft Hij ook een postcode ofzo
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:10:45 #7
52063 hooiberg
okeej, fotos binnekort op site
pi_15720438
Hmm.. Ik heb wel eens gehooord dat dat gedaan werd jah, wist niet dat ze werden weggegooid (en ook echt gestuurd werden)

Beetje vreemd hoor als je het mij vraagt.. stuur dan eventueel rechtsstreeks naar de klaagmuur

Je kunt beter een berin tegenkomen, beroofd van haar jongen,
dan een dwaas, beroofd van zijn verstand!
pi_15720495
Ik zou me meer zorgen maken om het volk die die brieven schrijft en vervolgens post
pi_15720514
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:09 schreef keijz het volgende:
staat er dan alleen 'god' op de voorkant van die envelop? of heeft Hij ook een postcode ofzo
Net als bij Sinterklaas. Als je hem een brief stuurt met alleen zijn naam, komt íe altijd aan

In het weverkeshof in Nuenen, dat weet ik want vroeger moest ik die brieven openen en beantwoorden

pi_15720547
Volgens mij sturen mensen die brieven meer om hun hart te luchten, als de brief dan eenmaal verstuurd is kan het ze vast geen fuck schelen wat er mee gebeurt...

Tenzij de TPG niet alleen een koningklijke onderneming maar ook een goddelijke is natuurlijk.

黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_15720562
Tuurlijk... Er zijn ieder jaar ook duizenden brieven die gericht zijn aan
"Sinterklaas" en "De Kerstman". Deze worden door een speciaal comité beantwoord. Misschien ook iets voor de brieven aan God?
pi_15720578
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:18 schreef QOnline het volgende:
Tuurlijk... Er zijn ieder jaar ook duizenden brieven die gericht zijn aan
"Sinterklaas" en "De Kerstman". Deze worden door een speciaal comité beantwoord.
Dat heb ik dus voor Sinterklaas gedaan
pi_15720649
Wat een onzin, en wat gebeurt er met die brieven nadat de Klaagmuur vol is met brieven?

Mensen zijn zó naïef...........

Net zoiets als in die film "Bruce Almighty": krijgt hij het nummer van God op zn pieper (duidelijk in beeld), wordt (irl) ene vent (die toevallig dat zelfde nummer had) overspoeld met telefoontjes met wensen van zwaargelovige mensen die denken dat hij God is, en dit zijn telefoonnummer! Hoe debiel kun je zijn!

God bestaat volgens mij dus niet (maar geloof vooral wat je wil hoor) anders zou de wereld er heel anders uit zien. (oorlog, ziektes, geweld, honger, leed...)

ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_15720665
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:19 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dat heb ik dus voor Sinterklaas gedaan

hehe leuk
pi_15720697
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:23 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

hehe leuk

Was gewoon telkens dezelfde brief met een paar extra regeltjes
pi_15720698
Jeetje, de klaagmuur. Kan je ze net zo goed in de Chinese muur stoppen, een beetje respect voor die brieven mag ook wel.
pi_15720773
Als er genoeg postzegels opzitten. Anders gaat de prijs weer omhoog om al de brieven gratis naar Israel te sturen .
pi_15720785
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:28 schreef Lexie het volgende:
Als er genoeg postzegels opzitten. Anders gaat de prijs weer omhoog om al de brieven gratis naar Israel te sturen .
En die brieven mogen natuurlijk niet naast de brieven van de Israeliers
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:29:22 #19
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_15720788
Lieve muur,

Wahaha

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_15720794
Ze kunnen mensen er beter op wijzen het afzenderadres aan te geven. Krijgen ze hun meuk weer terug met "geadresseerde onbekend." Misschien dat er dan eens een lichtje gaat branden .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_15720843
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ze kunnen mensen er beter op wijzen het afzenderadres aan te geven. Krijgen ze hun meuk weer terug met "geadresseerde onbekend." Misschien dat er dan eens een lichtje gaat branden .
Als die mensen zo dom zijn om sowieso al in eerste instantie te denken dat een brief naar Sinterklaas/Kerstman/God aankomt, dan denk ik niet dat het belletje gaat rinkelen als ie terugkomt =]
pi_15720963
Wat een heisa.

Ik vind het een heel respectvol voorstel.

De mensen die de bieven sturen belachelijk maken vind ik eerlijk gezegd een beetje flauw.
Vaak zijn het oudere/ wanhopige mensen en kinderen die God een brief sturen.
Voel jij je "beter" omdat zíj de boel niet (meer)
zo helder zien ? Ben je jalours op de "hoop" die zij hebben en jij allang bent kwijt geraakt ?

Zolang het jouw niet schaadt waarom dan niet wat extra respect hebben voor waardevolle dingen van een ander ?

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_15720978
worden ze wel voldoende gefrankeerd? anders kunnen ze toch niet zo ver bezorgt worden
pi_15721000
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:39 schreef Chadi het volgende:
worden ze wel voldoende gefrankeerd? anders kunnen ze toch niet zo ver bezorgt worden
Het zijn vaak bezorgde brieven, dus ik denk van wel.
pi_15721003
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:38 schreef Mirage het volgende:
Wat een heisa.

Ik vind het een heel respectvol voorstel.

De mensen die de bieven sturen belachelijk maken vind ik eerlijk gezegd een beetje flauw.
Vaak zijn het oudere/ wanhopige mensen en kinderen die God een brief sturen.
Voel jij je "beter" omdat zíj de boel niet (meer)
zo helder zien ? Ben je jalours op de "hoop" die zij hebben en jij allang bent kwijt geraakt ?

Zolang het jouw niet schaadt waarom dan niet wat extra respect hebben voor waardevolle dingen van een ander ?

Als het extra kosten met zich mee brengt vind ik het al niet kunnen. Wat denk je wat het kost om al die brieven naar Israel te sturen, en daar kan dan iemand fulltime ingezet worden om die muur vol te proppen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')