abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2003 @ 15:47:41 #26
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15719958
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:43 schreef Dandelion het volgende:
Welke kerstgedachte?
Dat je meer wil vreten, meer cadeaus wilt en dat soort shit?
Of dat het vrede moet zijn en iedereen elkaar tolereert etc, maar dan alleen voor 2 dagen in het jaar?

nee dank je....

Dat ben ik met je eens, de kerstgedachte moet eigenlijk het gehele jaar beleefd worden, anders heeft het geen zin. Maar kerstmis is wel een mooie gelegenheid om tot de kerstgedachte te komen.
120 km/u
  vrijdag 26 december 2003 @ 15:48:31 #27
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15719975
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:45 schreef Blokhut het volgende:

[..]

Ik vroeg het toch gewoon stomme ***

Dus het was een nutteloze post, die niets bijdraagt aan de discussie inzake de kerstgedachte.
120 km/u
  vrijdag 26 december 2003 @ 15:50:50 #28
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15720027
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:45 schreef Mikkie het volgende:

[..]

De kerstvakantie staat los van de kerstgedachte en al dan niet zwakzinnige Fok-users.

Ik zeg niet dat ik geen kerst wil, dat is onzin, kerstavond en 1e kerstdag kunnen best gezellig zijn. Alleen 2e kerstdag hoeft voor mij niet meer. Kerst kan leuk zijn, hoeft toch niet meteen afgeschaft te worden omdat sommige mensen geen kerstgedachte hebben?

Je opmerking over zwakzinnigheid behoort niet in een discussie over kerst en de kerstgedachte. Dat is ware provocatie. Het is logisch dat het in verband wordt gebracht met de kerstgedachte.
120 km/u
pi_15720028
Ik geloof niet zo in de kerstgedachte...

Maar het was wel gezellig

i remember it well the first time that i saw
your head ‘round the door 'cause mine stopped working
i remember it well there was wet in your hair
you were stood in the stair and time stopped moving (Damien Rice)
  vrijdag 26 december 2003 @ 15:53:26 #30
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15720085
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:50 schreef thewizzard het volgende:
Ik geloof niet zo in de kerstgedachte...

Maar het was wel gezellig

Maar hoe zie jij de kerstgedachte dan? Er is geen universele definitie van de kerstgedachte. Die kan voor een ieder heel anders zijn. Het feit dat jij het gezellig hebt gehad is een uiting van een voldane kerstgedachte. Jij denkt bij kerst waarschijnlijk aan gezelligheid. Wanneer die gedachte gehoor heeft gekregen, is de kerstgedachte bij jou dus tot voldoening gekomen.
120 km/u
pi_15720228
Wat een ge-wel-dig topic is dit
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:01:32 #32
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15720270
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:59 schreef Blokhut het volgende:
Wat een ge-wel-dig topic is dit
Dat jij je eraan stoort maakt het nog niet tot een stom topic (wat je overduidelijk insinueert).

De vraag kan voor de leken misschien als volgt gesteld worden:

Terugkijkend, heeft kerst 2003 je voldoening gegeven?

120 km/u
pi_15720324
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:01 schreef Heronymus het volgende:

[..]

Dat jij je eraan stoort maakt het nog niet tot een stom topic (wat je overduidelijk insinueert).

De vraag kan voor de leken misschien als volgt gesteld worden:

Terugkijkend, heeft kerst 2003 je voldoening gegeven?

Om ontopic te blijven: kerst 2003 heeft mij tot op zekere hoogte voldoening gegeven en was precies wat ik verwacht had.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:13:57 #34
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15720484
Kerstgedacht gaat nergens over. Teminste het kerstverhaal.

Het mooie is dat het lekker commercieel gemaakt is en dat veel mensen financieel er beter van worden. Wat een goed iets is.

Maar het kerstverhaal met de geboorte van god mag weten wie vind ik nergens over gaan. Is zo een nep. Zeker omdat het nooit bewezen is dat het wel of niet bestaat. Zelfde als sinterklaas en de kerstman.

Dus nu kan ik beter vragen. Wat versta jij onder de kerstgedachte?

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:30:06 #35
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15720801
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:13 schreef ook_gek het volgende:
Kerstgedacht gaat nergens over. Teminste het kerstverhaal.

Het mooie is dat het lekker commercieel gemaakt is en dat veel mensen financieel er beter van worden. Wat een goed iets is.

Maar het kerstverhaal met de geboorte van god mag weten wie vind ik nergens over gaan. Is zo een nep. Zeker omdat het nooit bewezen is dat het wel of niet bestaat. Zelfde als sinterklaas en de kerstman.

Dus nu kan ik beter vragen. Wat versta jij onder de kerstgedachte?

Wat ik onder de kerstgedachte versta? Dat je tot inkeer komt en je realiseert waar het uiteindelijk echt om draait: solidariteit. Dat je je gewaar wordt, dat we uiteindelijk allemaal samen mensen zijn en elkaar nodig hebben. Medemenselijkheid, steun en vertrouwen zijn de sleutelwoorden.

Het kerstverhaal van de geboorte van Christus hoef je niet te geloven of letterlijk op te vatten. Je mag het een sprookje vinden. Maar neem het wel aan als een symbool voor die kerstgedachte.

Ik snap overigens niet waar jij het woord "nep" vandaan haalt. Hoezo nep? Nep is iets, dat niet echt is. Maar je zegt zelf al dat het nooit bewezen is of het wel of niet zo gegaan is. Dus hoe kun jij het dan wel nep noemen? Mag ik je er overigens ook even op wijzen, dat St. Nicolaas wel degelijk bestaan heeft en dat de viering van het Sinterklaasfeest niets anders is, dan een herdenking aan zijn goede daden? De kerstman is een variant op St. Nicolaas, zodat ze in landen als de VS ook een goedheilig man hebben.

Een walgelijke redenering: "Het mooie is dat het lekker commercieel gemaakt is en dat veel mensen financieel er beter van worden. Wat een goed iets is." Het is natuurlijk een schande dat het commercieel gemaakt is. Als het zo doorgaat, mogen ze het van mij per direct afschaffen.

120 km/u
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:38:58 #36
18079 neok
all the way
pi_15720966
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:22 schreef Heronymus het volgende:
Hoe is het bij jullie gesteld, lieden? Is de kerstgedachte al tot jullie gekomen? Of zal het weer wachten worden op een betere kerst volgend jaar?
Wel, mijn kerstboom heeft dit jaar 2 ballen. Niet slecht dus en ben er wel tevreden mee.
Buenos dias Tristeza
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:46:18 #37
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15721123
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:30 schreef Heronymus het volgende:

[..]

Wat ik onder de kerstgedachte versta? Dat je tot inkeer komt en je realiseert waar het uiteindelijk echt om draait: solidariteit. Dat je je gewaar wordt, dat we uiteindelijk allemaal samen mensen zijn en elkaar nodig hebben. Medemenselijkheid, steun en vertrouwen zijn de sleutelwoorden.

Het kerstverhaal van de geboorte van Christus hoef je niet te geloven of letterlijk op te vatten. Je mag het een sprookje vinden. Maar neem het wel aan als een symbool voor die kerstgedachte.

Ik snap overigens niet waar jij het woord "nep" vandaan haalt. Hoezo nep? Nep is iets, dat niet echt is. Maar je zegt zelf al dat het nooit bewezen is of het wel of niet zo gegaan is. Dus hoe kun jij het dan wel nep noemen? Mag ik je er overigens ook even op wijzen, dat St. Nicolaas wel degelijk bestaan heeft en dat de viering van het Sinterklaasfeest niets anders is, dan een herdenking aan zijn goede daden? De kerstman is een variant op St. Nicolaas, zodat ze in landen als de VS ook een goedheilig man hebben.

Een walgelijke redenering: "Het mooie is dat het lekker commercieel gemaakt is en dat veel mensen financieel er beter van worden. Wat een goed iets is." Het is natuurlijk een schande dat het commercieel gemaakt is. Als het zo doorgaat, mogen ze het van mij per direct afschaffen.

Wheheh wat een slap gelul weer zeg.
Weet je waar ik me aan erger. Dat met kerst opeens iedereen zit van. Oh we gaan elkaar helpen. Vreden op aarden. En oh oh oh wat doen we lief tegen elkaar. 3 dagen later zijn ze het vergeten en denken ze. Stik maar.

Kerst gaat nergens over. Dus we hebben 2 speciale dagen nodig om maar lief te doen tegen elkaar. Lekker gaat dat dan. Nee voor mij geen kerst. Leuke dagen er van maken maar voor de rest ook niet. Verwacht maar niet van mij dat ik goeie daden ga verrichten met kerst of dat ik zoals sommige dat doen opeens in de kerk zitten.

Kerst is voor mij niks anders dan elke andere dag. Alleen nu een leuk iets om lekker te eten en met je familie of vrienden samen te zijn. Meer niet.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:47:56 #38
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15721152
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:46 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wheheh wat een slap gelul weer zeg.
Weet je waar ik me aan erger. Dat met kerst opeens iedereen zit van. Oh we gaan elkaar helpen. Vreden op aarden. En oh oh oh wat doen we lief tegen elkaar. 3 dagen later zijn ze het vergeten en denken ze. Stik maar.

Kerst gaat nergens over. Dus we hebben 2 speciale dagen nodig om maar lief te doen tegen elkaar. Lekker gaat dat dan. Nee voor mij geen kerst. Leuke dagen er van maken maar voor de rest ook niet. Verwacht maar niet van mij dat ik goeie daden ga verrichten met kerst of dat ik zoals sommige dat doen opeens in de kerk zitten.

Kerst is voor mij niks anders dan elke andere dag. Alleen nu een leuk iets om lekker te eten en met je familie of vrienden samen te zijn. Meer niet.

Misschien is het dan toch een goed idee om dan kerst maar af te schaffen en dan natuurlijk ook direct de kerstvakantie. Maar oh wee, dat de kerstvakantie afgeschaft wordt. Dan komen we direct in opstand.
120 km/u
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:50:23 #39
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15721207
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:47 schreef Heronymus het volgende:

[..]

Misschien is het dan toch een goed idee om dan kerst maar af te schaffen en dan natuurlijk ook direct de kerstvakantie. Maar oh wee, dat de kerstvakantie afgeschaft wordt. Dan komen we direct in opstand.

Kerstvakantie en de kerst hebben totaal NIKS met elkaar te maken.
Zoals je weet hebben leerlingen van het onderwijs recht op een X aantal dagen vrij. Zie het als vakantie dagen.

Dus schap de kerstvakantie maar af prima. Krijgt zo een vakantie een andere naam.

Het feit dat je als leerling recht heb op een X aantal vakantie dagen heeft TOTAAL niks te maken met kerst in het algemeen.

vrijdag 26 december 2003 @ 16:52:04 #40
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15721242
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:50 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zoals je weet hebben leerlingen van het onderwijs recht op een X aantal dagen vrij. Zie het als vakantie dagen.

Dus schap de kerstvakantie maar af prima. Krijgt zo een vakantie een andere naam.

Het feit dat je als leerling recht heb op een X aantal vakantie dagen heeft TOTAAL niks te maken met kerst in het algemeen.

De vakantie is in deze tijd van het jaar juist vanwege de kerst.
120 km/u
pi_15721275
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 03:39:54 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:55:11 #42
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15721314
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:53 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dan gaat ie maar naar een andere tijd van het jaar en krijgt ie een andere naam. Die vakantie komt er toch wel, dwarsliggertje.

Ja, dat is een mogelijkheid inderdaad. Dwarsliggertje? Waar slaat dat op?
120 km/u
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:58:53 #43
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15721394
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:52 schreef Heronymus het volgende:

[..]

De vakantie is in deze tijd van het jaar juist vanwege de kerst.

Mooi laten we dan lekker de kerstvakantie af schaffen. Die dagen vrij heb je toch recht op als leerling zijnde. Dus dan komt het gewoon een andere keer het zelfde jaar de vakantie.

Even een klein stukje van communicatie uit leggen.
Communiceren doe je door middel van argumenten aan elkaar aandragen. Zo dat de andere persoon of personen die deel nemen aan de discussie daar weer een goed onderbouwd antwoord op kunnen geven. Op het moment dat een persoon in de discussie vast zit zal die andere dingen gaan proberen. BV schelden of dingen bij de discussie trekken in de hoop dat men hun aandacht gaan richten op dat gene wat totaal niet te maken heeft met de discussie zoals die op dat moment gevoerd word.

Zoals u ziet hebben we hier nu een perfect voorbeeld van een persoon die gewoon klem zit en dan maar een uitweg zoekt naar BV een kerstvakantie.

Het feit dat ik deze persoon wel eens tegen gekomen ben op de Chat en dat die daar totaal niet slim over komt. Sterker nog hij kwam daar behoorlijk dom over. De persoon weet precies wat ik bedoel. Vraag ik me ook ten zeerste af of we ooit nog terug komen op de discussie zoals die in het begin bedoeld is. Of dat we bij de kerstvakantie blijven zitten. En dat het dan meteen ook een mooi voorbeeld kan worden hoe een persoon die klem zit in een discussie gaat laten zien hoe je dan een discussie gaat verleggen naar iets anders dat totaal niet te maken heeft met de discussie op zich.

We wachten met spanning af.

pi_15721407
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 03:39:55 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 26 december 2003 @ 17:35:41 #45
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15722212
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:59 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat je nu toegeeft dat die vakantie inderdaad verlegd kan worden, maar dat je eerst toch wil proberen je eigen mening erdoor te drukken, terwijl je nu al meteen toegeeft dat die vakantie er niet is vanwége kerst, maar toevallig rónd kerst.

En toen was het stil
pi_15722564
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:50 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik ben het totaal eens met ook_gek, Heronymus kom maar met je argumenten.
  vrijdag 26 december 2003 @ 17:54:37 #47
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15722662
Alsof ik behoefte heb de kennelijk onmogelijke taak te volbrengen, om jullie wat wijzer te maken.
120 km/u
  vrijdag 26 december 2003 @ 17:56:42 #48
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15722712
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:54 schreef Heronymus het volgende:
Alsof ik behoefte heb de kennelijk onmogelijke taak te volbrengen, om jullie wat wijzer te maken.
Met andere woorden je bent klem gelult en hebt nu geen argumenten meer om aan te dragen om je eigen mening weer wat steviger te zetten IPV dat je andere externe dingen bij de discussie gaat trekken. Om de focus van de discussie te verplaatsen.

Beetje matig van je

vrijdag 26 december 2003 @ 17:58:33 #49
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_15722762
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:56 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Met andere woorden je bent klem gelult en hebt nu geen argumenten meer om aan te dragen om je eigen mening weer wat steviger te zetten IPV dat je andere externe dingen bij de discussie gaat trekken. Om de focus van de discussie te verplaatsen.

Beetje matig van je

Ik geef toe, ik heb hier geen argumenten voor. Het is een kwestie van normen en waarden. De laatste strohalm in de wereld die gedomineerd wordt door argumentatiekracht en nutsmaximalisatie.
120 km/u
  vrijdag 26 december 2003 @ 18:03:00 #50
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15722872
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:58 schreef Heronymus het volgende:

[..]

Ik geef toe, ik heb hier geen argumenten voor. Het is een kwestie van normen en waarden. De laatste strohalm in de wereld die gedomineerd wordt door argumentatiekracht en nutsmaximalisatie.

Het wil je niet echt meer lukke he om de discussie weer naar je toe te trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')