quote:Nou dat is hier in Heerenveen helaas wel anders... Het lijkt wel alsof ze hier helemaal geen vuurwerk meer ( gaan ) afsteken.
Op vrijdag 26 december 2003 11:47 schreef SPIRO het volgende:
Ken wel merken dat de vuurwerkramp een aantal jaren geleden is.
Wat de afgelopen jaren minder was, wordt nu volop ingehaald.
De ene sier pot naar de andere gaat de lucht in, en dan heb ik het niet over een gewone sierpot.
Leuk om te zien, ben blij dat het hier weer een beetje normaal gaat.
Wat ik graag wil weten is hoe het zit met vuurwerk halen in belgie dan bedoel ik niet het zware vuurwerk (mortieren,strijker of sier dozen e.d)maar de normale pakketten die er te koop zijn.
Ik zit er aan te denken om een normaal vuurwerk pakket van zo`n 50 a 100 Euro daar te gaan halen maar vraag me af of dat wel legaal is.
Wie weet daar het antwoord op hoe dat zit?
quote:Dus je moet je overgehouden ( legale ) vuurwerk van vorig jaar maar gewoon bij het grofvuil zetten dan?
Op vrijdag 26 december 2003 13:37 schreef Bananenman het volgende:
Als je het pas de 29e koopt is dat legaal, eerder niet want eerder mag je geen vuurwerk bezitten in NL.
quote:Nee, moet allemaal vernietigd zijn.
Op vrijdag 26 december 2003 13:51 schreef HPI-Racer het volgende:[..]
Dus je moet je overgehouden ( legale ) vuurwerk van vorig jaar maar gewoon bij het grofvuil zetten dan?
Wie heeft dit ook alweer verzonnen? Pronk?
Zullen we effe zijn brievenbus opblazen
quote:volgens mij mag het wel, maar dan alleen op de verkoopdagen van nederland, en vuurwerk wat in nederland ook legaal zou zijn.
Op vrijdag 26 december 2003 12:35 schreef gkros het volgende:
Oke hier mijn vraag verder.Wat ik graag wil weten is hoe het zit met vuurwerk halen in belgie dan bedoel ik niet het zware vuurwerk (mortieren,strijker of sier dozen e.d)maar de normale pakketten die er te koop zijn.
Ik zit er aan te denken om een normaal vuurwerk pakket van zo`n 50 a 100 Euro daar te gaan halen maar vraag me af of dat wel legaal is.
Wie weet daar het antwoord op hoe dat zit?
quote:Dat lijkt me sterk!
Op vrijdag 26 december 2003 19:36 schreef eXistor het volgende:
volgens mij mag het niet...
al het vuurwerk uit belgie is illegaal in NL.
code:Neeee!za zo ma di wo
zon % 30 20 30 30 20
kans op
neersl. % 70 80 50 50 80
min.temp. 6 3 2 1 2
max.temp. 8 6 5 6 8
wind
-richting ZW NW NW W Z
-kracht 5 4 4 4 5
**********Bron:Weerbureau HWS *********
quote:KUT!!
Op zaterdag 27 december 2003 00:24 schreef hp22 het volgende:code:Neeee!za zo ma di wo
zon % 30 20 30 30 20
kans op
neersl. % 70 80 50 50 80
min.temp. 6 3 2 1 2
max.temp. 8 6 5 6 8
wind
-richting ZW NW NW W Z
-kracht 5 4 4 4 5
quote:Yep, het gaat hard waaien (zoals er nu staat)
Op zaterdag 27 december 2003 00:31 schreef capibar het volgende:[..]
KUT!!
by the way, hoeveel is windkracht 5 ongeveer?
quote:Erg klote ja.. maarja, niks aan te doen he.
Op zaterdag 27 december 2003 00:24 schreef hp22 het volgende:code:Neeee!za zo ma di wo
zon % 30 20 30 30 20
kans op
neersl. % 70 80 50 50 80
min.temp. 6 3 2 1 2
max.temp. 8 6 5 6 8
wind
-richting ZW NW NW W Z
-kracht 5 4 4 4 5
quote:dat zijn volgens mij de echte, de neppe hebben allemaal sterretjes op de verpakking.
Op zaterdag 27 december 2003 00:36 schreef logisnack het volgende:
Ik heb nog effe een vraagje..
Ik heb een beetje spul opgehaald, onder andere doosje nitraat.
De reden waarom ik hier maar 1 doosje van heb is omdat ik niet zeker weet of het "de" goede zijn.
Ik hoor vaak dat er veel imitatie nitraat rond gaat.
De versie die ik heb zijn 20 in een pakje, karton achtige kleur, roze papiertje bovenaan, met het opschrift: "Thunder crackers"
Zijn dit de goeie, harde, echte?
Ik hoop het
quote:volgens mij geeft die een doffe knal
De reden waarom ik hier maar 1 doosje van heb is omdat ik niet zeker weet of het "de" goede zijn.
De versie die ik heb zijn 20 in een pakje, karton achtige kleur, roze papiertje bovenaan, met het opschrift: "Thunder crackers"
Ik hoop het
quote:Jawel, je krijgt nog steeds 2 verschillende nitraten, alleen mogen ze volgens mij niet meer allebei verkocht worden.
Op zaterdag 27 december 2003 09:51 schreef Solomon het volgende:
De originele nitraten worden niet meer verkocht dacht ik.
quote:Ik heb ze ook! heb er laatst 1 uitgeprobeerd, nou de halve straat kijk door de ramenn naar buiten wat er aan de hand was, die dingen zijn super!
Ik hoop het
De beste nitraten op dit moment zijn de Jumbo Coloured Whistling Thunders, deze zijn slechts bij een aantal vuurwerkdealers te verkrijgen, en kosten 61,- voor 100 stuks.
Je kan ze NIET kopen ZONDER Kamer Van KoopHandel Nr
Zo zien ze eruit:
Dan heb je ook nog "nitraten" die zonder kvk te verkrijgen zijn, deze mogen maximaal 2 gram kruit bevatten ( de jcwt bevat 6 gram kruit )
De beste hiervan zijn de: Thumping Thunders ( ongeveer 12 euro per 20 , bevatten 1,9 gram kruit en gaan erg lekker )
En de Thundercrackers ( op dit moment nog maar bij 1 zaak te koop ) deze geven geen sier, maar een zeer lekkere klap.. zeker de moeite waard.
45 euro per 100 kosten ze
Die bloemetjes nitraat is er ook in 2 varianten, 1 variant kost 4,50 per 20 en gaan even zacht als een astronaut, je hebt er ook nog van 11,50; deze zijn iets beter, maar zeker nog niet de moeite waard.
Ik zelf heb hier de Thumping Thunders liggen, en de JCWT ( jumbo coloured whistling thunders )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |