quote:
Ga eens naar een stadion, zou ik zeggen
SCH, kijk eerst eens naar de maatschappij zelf, die is verneukt, en het stadion-publiek is daar een reflectie van....
Verder blijf ik er bij dat het hondelul van vroeger, het hoerenjong van nu is.
quote:Dan doe je net of het relevant is wat mensen vinden. En dat is het niet. Het is geen lieve vraag of mensen iets niet willen zingen, het is een eis. We vragen ook niet lief wat mensen van een verkrachting vinden. Het mag gewoon niet. Daarom moeten de sancties harder en duidelijker worden.
Op woensdag 24 december 2003 16:01 schreef Eilanden het volgende:
Uit bovenstaande posts kan je zien dat de meningen over wat kwetsend is of niet nogal verschillen. Daarom lijkt mij de actie van de Twentenaar tegen spreekkoren vrij kansloos.
quote:Dat is ook prima natuurlijk.
Dan ben ik er meer voorstander van dat er duidelijke regels komen omtrent wat wel en niet kwetsend is, met daarbij de bijbehorende strafmaat. Alleen op die wijze kan je het IMHO oplossen.
Als er al iets aan de spreekkoren moeten worden gedaan, moet je het bij de kern aanpakken, en dat m.i. de maatschappij. Wat er op¨de tribune gebeurd is afspiegeling daarvan.
quote:Je mag mijn naam wel naam wel noemen hoor, schat
Op woensdag 24 december 2003 12:07 schreef sqlsmurft het volgende:
Ik las vandaag weer eens in een feijenoordtopic dat iemand de wedstrijd "de kanker aan vond" tsja en dat schijnt dan ook nog eens zo'n zogenaamde lievejongen te zijn die....
quote:Vooral doorgaan zo. Je hebt me nog nooit ontmoet, nog nooit gezien en toch durf jij het aan om mij autistisch en sociaal zwak begaafd te noemen. Enkele mensen hier kennen mij en die kunnen vast wel het tegenovergestelde zeggen over wat jij denkt. Ik ben iemand van weinig woorden, ben wie ik ben. Leer er maar mee te leven.
Op woensdag 24 december 2003 12:07 schreef sqlsmurft het volgende:
Alsof dat ook maar een heeeeeeeeeeeeel klein beetje een excuus is om je verbaal zo te laten gaan! als je in VBL met dat soort termen moet gaan posten dan ben je toch sociaal minder begaafdSterker nog ik verdenk zo iemand er sterk van een licht autistische inslag te hebben.
Wij hebben het hier in VBL als regel gesteld dat we ziektes en dergelijke niet tolereren. Ik krijg sterk het gevoel dat als je het pas aangeeft aan een modje hij er wat aan doet, want het is zeker geen actief beleid van de modjes om er op te letten en verandering in te brengen. Misschien omdat die users zulkeschatjes zijn en geen vlieg kwaad doen.....
Op de site van Van Dale woordenboeken staat het volgende, en ik citeer:
"kan·ker (de ~ (m.))
1 ziekte waarbij cellen zich ongeremd delen en zich door het lichaam verspreiden
2 voortwoekerend kwaad
3 ziekte bij dieren, planten of bomen
kan·ke·raar (de ~ (m.), ~s)
1 mopperaar
kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden
kan·ker·pit (de ~ (m.))
1 [inf.] mopperaar"
Zo kan alles wat met kanker aangeduid wordt, het voortwoekerend kwaad betekenen. Dan betekent kankerjood ineens heel wat anders. Jood=Iemand die zich voordoet als supporter van Ajax. Kanker ervoor betekent dan het voortwoekerend kwaad dat zich Ajaxsupporter noemt. Een voortwoekerend kwaad is iemand die erg gehaat wordt vandaar deze benaming.
Buiten dat is het woord kanker een woord wat in de Haagse- en Rotterdamse taal veel wordt gebruikt. Misschien wel vaker dan in andere streken/steden.
Met deze post probeer ik aan te geven dat er nog weleens wat misvattingen bestaan over het woord kanker of alles wat tegen Joden gericht is. Uiteraard de voetbaljoden en niet de mensen van Joodse afkomst.Want wie pronkt er nou met alles wat met Israel te maken heeft. eet dat niet provoceren?
Alles wordt altijd maar van een kant benaderd. Nooit worden de Ajaxsupporters veroordeeld voor hun provocerende gedrag door de media of door het eigen bestuur. Altijd wordt de beschuldigende vinger naar de tegenstander van Ajax gericht.
Zelfs de media vind het geweldig wanneer er een Israelische vlag van 25 bij 25 meter over de F-sde wordt getoond. ennelijk niet bewust van het feit dat alles daartegen zowieso wordt afgekeurd door diezelfde media.
Ik laat het hierbij, hamas
[Dit bericht is gewijzigd door Cart_man op 24-12-2003 19:33]
Kom op Cart_man - kanker, aids en dergelijke zijn afschuwelijke ziektes, die heb je toch niet nodig om mee te schelden. Ik denk niet dat je sociaal zwak begaafd bent of autistisch (mijn autistische pleegkindje gebruikt die taal trouwens niet) maar dat je je misschien laat meeslepen of het gewoon goed wilt praten. Dat lukt je niet en zal je ook nooit lukken.
Gewoon een beetje respect, is dat nou zo moeilijk?
Is het nou echt onmogelijk om andere teksten te verzinnen?
quote:Dat kan allemaal best zo zijn maar die maatschapij dat ben jij. Waarom zouden we ons er bij neerleggen?
Op woensdag 24 december 2003 15:43 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
SCH, kijk eerst eens naar de maatschappij zelf, die is verneukt, en het stadion-publiek is daar een reflectie van....
quote:Opzich heb jij geen benul id denk, waarom wij onszelf joden noemen!
Op woensdag 24 december 2003 18:23 schreef Cart_man het volgende:
Met deze post probeer ik aan te geven dat er nog weleens wat misvattingen bestaan over het woord kanker of alles wat tegen Joden gericht is. Uiteraard de voetbaljoden en niet de mensen van Joodse afkomst.Want wie pronkt er nou met alles wat met Israel te maken heeft. eet dat niet provoceren?Alles wordt altijd maar van een kant benaderd. Nooit worden de Ajaxsupporters veroordeeld voor hun provocerende gedrag door de media of door het eigen bestuur. Altijd wordt de beschuldigende vinger naar de tegenstander van Ajax gericht.
Zelfs de media vind het geweldig wanneer er een Israelische vlag van 25 bij 25 meter over de F-sde wordt getoond. ennelijk niet bewust van het feit dat alles daartegen zowieso wordt afgekeurd door diezelfde media.
Ik laat het hierbij, hamas
Opzich ook weinig zin om het uit te leggen, want onthouden doe je het denk toch niet!
quote:Dat gaat niet over die onzin, vriend
Op woensdag 24 december 2003 20:12 schreef SCH het volgende:
Je lult dus gewoon die onzin goed en gaat vervolgens een beetje huilen in Hools
quote:Er is een verschil tussen de Cart_man binnen het stadion en een verschil tussen Cart_man buiten het stadion.
Kom op Cart_man - kanker, aids en dergelijke zijn afschuwelijke ziektes, die heb je toch niet nodig om mee te schelden. Ik denk niet dat je sociaal zwak begaafd bent of autistisch (mijn autistische pleegkindje gebruikt die taal trouwens niet) maar dat je je misschien laat meeslepen of het gewoon goed wilt praten. Dat lukt je niet en zal je ook nooit lukken.Gewoon een beetje respect, is dat nou zo moeilijk?
Is het nou echt onmogelijk om andere teksten te verzinnen?
Respect voor mijn tegenstanders heb ik niet en zal ik nooit krijgen. Ja ik laat me wel eens meeslepen in het stadion. Is iets met emotie of zoiets.Weet mijn emoties aardig in de hand te houden buiten het stadion, is echter totaal anders wanneer ik in het stadion zit. Ga ik allemaal niet uitleggen, heb ik totaal geen zin in. Deze discussie leidt toch nergens toe, we worden het nooit eens. Ik kanker er gewoon lustig op los in de stadions waar ik kom.
quote:Leuk dat iedereen dat zegt
Op woensdag 24 december 2003 20:35 schreef DutchGooner het volgende:
leuk initiatief maar compleet kansloos.
quote:zo is het toch?
Op woensdag 24 december 2003 20:36 schreef SCH het volgende:[..]
Leuk dat iedereen dat zegt
Niemand wil het dus eigenlijk zelf.
quote:Het hoeft toch geen democratisch principe te worden. De KNVB bepaalt wat er kan en staakt, trekt punten af en deelt stadionverboden uit als het overtreden wordt. Heel simpel.
Op woensdag 24 december 2003 20:38 schreef DutchGooner het volgende:[..]
zo is het toch?
Voor iedereen ligt de grens van " te ver gaan" ergens anders.
Zolang dat niet op 1 lijn ligt zal je het nooit uit de stadions verdwijnen,simpel
Het kan echt wel maar niemand wil het echt. Of durft het echt.
quote:Iedereen die op dergelijke wijze zich uit schaal ik in die categorien in.
Vooral doorgaan zo. Je hebt me nog nooit ontmoet, nog nooit gezien en toch durf jij het aan om mij autistisch en sociaal zwak begaafd te noemen. Enkele mensen hier kennen mij en die kunnen vast wel het tegenovergestelde zeggen over wat jij denkt. Ik ben iemand van weinig woorden, ben wie ik ben. Leer er maar mee te leven.
In een ander topic was er een discussie over of je iemand een NSB-er kon noemen. Zelf vond ik dat in eerste instantie geen probleem omdat ik dit alleen in situaties kon indenken dat je dit op een grappige manier bedoelt. Bleek dat er mensen zijn die hier op een heel andere manier naar kijken en bepaalde gevoelens hierover hebben.
Dan moet je ook zo groot zijn en je standpunt bijdraaien en jezelf daarin aanpassen. Gooi niet alles op dialect of spreektaal of gewoontes maar bedenk eens hoe dat op anderen over kan komen. En natuurlijk zijn er altijd mensen die zeggen dat dat ze niks interesseert. Tsja dan houdt het op en hadden we niet eens aan dergelijke discussies hoeven beginnen.
quote:
Had ik niet in het minst behoefte aan omdat je jezelf in mijn ogen al belachelijk genoeg maakt door je zo te uiten. Ik heb jou al aangegeven daar moeite mee te hebben en dat was voor mij genoeg.
Je mag mijn naam wel naam wel noemen hoor
quote:Bij die mensen schaar ik mij zeer zeker, zie mij eens in het stadion te keer gaan man. Maar heel toevallig kan ik dat wel zonder al die onzintermen. Dat heeft niks maar dan ook niks met passie of liefde voor je club of stad te maken. Integendeel juist. Passie kan je op hele andere manier uiten, en anders oefen je daar maar eens op
Op woensdag 24 december 2003 21:17 schreef Hagenees het volgende:
Wat er zijn er zat die het voetbal wel als een passie en emotievolle gebeurtenis zien en daar verandert niemand wat aan!
Je suggereert dat mensen zich maar aan jou moeten aanpassen, da's een grove vergissing. Het wordt tijd dat mensen die zich niet kunnen gedragen, zich leren aanpassen. Wat denk je dat er gebeurt als je die spreekkoren niet meer kan zingen? Dat het ineens heel saai is ofzo?
quote:Ik heb nog nooit gezeten bij een wedstrijd van Heerenveen. Het is ook een wat flauw argument. Bij iedere club komen kwetsende spreekkoren en meer van die ongein voor. Bij sommige clubs wat minder omdat supporters elkaar er meer op aanspreken of gewoon wat minder grof zijn of wat creatiever.
Op woensdag 24 december 2003 21:34 schreef Hagenees het volgende:
Ja kijk maar naar een club als Heerenveen waar iedereen rustig op z'n stoeltje zit.
quote:
en zoals ik al zei: ik doe al die dingen niet expres of om mensen te irriteren maar puur uit emotie. dat kan je niet controleren.
quote:Dan hebben we een probleem. Als je je niet aan de regels wilt houden, moet je niet moeilijk doen als er sancties op volgen.
En ik wil helemaal niet dat mensen zich aan mij gaan aanpassen maar andersom doe ik dat zeker niet. Dus ik ga me echt niet proberen in te houden ofzo.
quote:Oh, maar als jouw gedrag legaal is dan zing jij dus helemaal niet mee met al die kwetsende spreekkoren over kanker, joden en hamas. Dan had ik het even verkeerd begrepen.
Op woensdag 24 december 2003 21:46 schreef Hagenees het volgende:
Welnee ik heb geen probleem en jij bepaalt ook niet wat mijn regels zijn, PIK. Dat doe ik altijd nog zelf haha. Als JIJ moeite hebt met mijn (volgens de wet legale) gedrag dan is dat jouw probleem waar je zelf een oplossing voor moet zien te vinden. Je kan hoogstens aan me vragen of ik niet zo wil schreeuwen en druk doen maar de kans dat ik aan je verzoek voldoe is vrij miniem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |