LONDEN Zilverkleurige auto's zijn het
minst betrokken bij auto-ongelukken
waarbij de bestuurder letsel oploopt,
wijst een Nieuw-Zeelands onderzoek uit.
De kans dat een zilverkleurige auto bij
een ernstig ongeval betrokken raakt is
half zo groot als bij auto's met een
andere kleur.De onderzoekers hebben een
studie gemaakt van duizend ongelukken
in 1998 en 1999 in Nieuw-Zeeland.
Ze stelden vast dat naast de staat van
de auto,de leeftijd en het geslacht van
de bestuurder de kleur wel degelijk een
rol van betekenis speelt.Een verklaring
blijft echter achterwege.Bruine,zwarte
en groene auto's zijn het onveiligst.
Bron: NOS Teletekst
En nu kan mijn verzekeringspremie dus omlaag.
pfft...
quote:Met het oog op de verkeersveiligheid zouden andere kleuren verboden moeten worden!
Op vrijdag 19 december 2003 10:48 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Zilver(metalic) wordt trouwens wel het meest verkocht!!
Non-verband...
Ik denk dat mensen met een zilverkleurige auto gewoon voorzichtiger zijn. Zilverkleurige auto's zijn namelijk vaak mooie auto's.
quote:die zie ik echt niet vaak.... bruine auto's
Op vrijdag 19 december 2003 10:56 schreef Inorbit het volgende:
das rot voor men pa, die heeft een bruine auto. tot nu toe geen last van gehad ofzo
quote:precies, zilverkleurig zijn vaak leasers, vertegenwoordigers. veel nieuwe auto's zijn zilverkleurig dus met alle veiligheidsvoorzieningen en niet bereden door jongeren. Oude auto's zijn vaker bruin en zo is dit misterie ook weer opgelost.
Op vrijdag 19 december 2003 10:58 schreef Howlin_Mad het volgende:
Denk dat het ook kan liggen aan het karakter van de mensen die een bepaalde kleur auto kopen.
Misschien dat rustiger/ veiliger mensen gewoon sneller van een zilverkleurige auto houden.
quote:mijn rijschools lesauto is zilver, en mijn rijinstrukteur heeft al een andere zilveren golf kort gereden, en is pas weer gecrasht. (niet door mij)
Op vrijdag 19 december 2003 11:03 schreef Spyder het volgende:
Waarom zijn er dan zo weinig zilveren lesauto's?
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:57 schreef Toeps het volgende:
Zilverkleurige auto's zijn namelijk vaak mooie auto's.
quote:Ja, en ik heb al gehoord dat bruin de mode gaat worden voor lease-auto's, dus het hele onderzoek kan weer de schop op
Op vrijdag 19 december 2003 11:47 schreef Spyder het volgende:
Maar goed, over een paar jaar wordt de 2e hands markt dus met zilveren auto's overspoeld en dus neemt het aantal 18-24 jarigen in zilveren auto's ook toe... ben benieuwd of het aantal ongelukken dan niet gaat toenemen.
quote:Bruine auto's weer in de mode ?!?! Ik dacht dat die kleur sinds de jaren 80 niet meer leverbaar was...
Op vrijdag 19 december 2003 11:48 schreef thumper het volgende:Ja, en ik heb al gehoord dat bruin de mode gaat worden voor lease-auto's, dus het hele onderzoek kan weer de schop op
Het is wel een fijne kleur om je auto niet meer te hoeven poetsen
Ik vertelde dat toen ook aan m'n pa, die had dus de zelfde mening...
quote:Ik val in die leeftijdscategorie en heb een zilverkleurige CRX
Op vrijdag 19 december 2003 11:47 schreef Spyder het volgende:
Maar goed, over een paar jaar wordt de 2e hands markt dus met zilveren auto's overspoeld en dus neemt het aantal 18-24 jarigen in zilveren auto's ook toe... ben benieuwd of het aantal ongelukken dan niet gaat toenemen.
En nu m'n verzekeringspremie lekker omlaag...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |