Maar volgens mij gaat het er om dat er juist vuurwerk in omloop is dat gevaarlijk is/kan zijn zelfs als je het veilig/op de juiste manier gebruikt. En dat is niet de bedoeling. Dus probeert de politie dat vuurwerk nu te onderscheppen (en ik geloof dat ze al heel wat uit de handel hebben gehaald).
quote:precies.
Op vrijdag 19 december 2003 01:31 schreef mazaru het volgende:
De meeste gewonden vallen onder omstanders
quote:ja
Op vrijdag 19 december 2003 02:09 schreef twiFight het volgende:[..]
precies.
En daarbij komt dat als jij je hand eraf klapt je naar de eerste hulp gaat en behandeld wordt met mijn geld. Betaal je dat dan ook zelf?
quote:veiligheid van anderen misschien
Op vrijdag 19 december 2003 01:26 schreef Hellrazor het volgende:
Waarom zeurt de politie zo veel over vuurwerk?
het is tog je eigen schuld als je je vinger eraf klapt ?
quote:Het is niet de politie, maar de staat, die de plicht heeft vervelende kleuters te benaderen en vervolgens voor te lichten over de gevaren van vuurwerk.
tog
quote:ik ben geen vervelende kleuter hoor ik weet wel hoe ik met mijn vuurwerk moet omgaan.
Op vrijdag 19 december 2003 02:26 schreef FlippendeBits het volgende:[..]
Het is niet de politie, maar de staat, die de plicht heeft vervelende kleuters te benaderen en vervolgens voor te lichten over de gevaren van vuurwerk.
De politie hoeft hier verder alleen maar op toe te zien.tog
quote:Pijl valt om, schiet het afgelegen plekje af en blaast een groepje kinderen op op niet afgelegen plekje even verderop
Op vrijdag 19 december 2003 02:53 schreef Hellrazor het volgende:[..]
ik ben geen vervelende kleuter hoor ik weet wel hoe ik met mijn vuurwerk moet omgaan.
en het ligt er ook puur aan de gene die hte vuurwerk afsteekt , tja als je een lawine pijl in een drukke straat in een bierflessje doet dan ben je verkeert bezig ja maar als je gewoon een afgelegen plekje zoekt en dan een pijp ofzo in de grond steekt en dan de pijl erin is het weer een heel anders verhaal begrijp je .
Omdat jij net je halve arm eraf moest blazen moest die ambu die toch al overbezet is op oudejaarsavond net te laat bij dat andere ongeval met doden als gevolg
etc....
We zullen maar zeggen dat verstand komt met de jaren ~:-P
quote:Dan moet je een GOEDE AFGELEGEN PLEK zoeken he .
Op vrijdag 19 december 2003 03:16 schreef Fe2O3 het volgende:[..]
Pijl valt om, schiet het afgelegen plekje af en blaast een groepje kinderen op op niet afgelegen plekje even verderop
Omdat jij net je halve arm eraf moest blazen moest die ambu die toch al overbezet is op oudejaarsavond net te laat bij dat andere ongeval met doden als gevolg
etc....
We zullen maar zeggen dat verstand komt met de jaren ~:-P
quote:Maar wel de WAO in op onze kosten.....
Op vrijdag 19 december 2003 07:30 schreef wobbel_kloon het volgende:
Sjezes kut polisie...als ik m'n eigen hand eraf knal, een lawinepijl in me oog krijg, een rode patroon naast me oor o.i.d ga ik toch niet zeuren?
quote:Tuurlijk wel. Je gaat de oren van de arts kapot zeuren van "ik heb zo'n pijn!"
Sjezes kut polisie...als ik m'n eigen hand eraf knal, een lawinepijl in me oog krijg, een rode patroon naast me oor o.i.d ga ik toch niet zeuren?
Sterkte alvast zonder hand, oog en gehoor.
quote:Nee. Je loopt dat eerder te schreeuwen en te janken.
quote:Iedereen betaald premie's.
Op vrijdag 19 december 2003 02:09 schreef twiFight het volgende:[..]
precies.
En daarbij komt dat als jij je hand eraf klapt je naar de eerste hulp gaat en behandeld wordt met mijn geld. Betaal je dat dan ook zelf?
MartinusMagnus gaat op 31 december om 22:00 uur naar bed met propjes in zijn oren
Oud en nieuw is zo'n achterlijk gebruik
quote:Nou omdat ik het nogal irritant vind, dat als je over straat loopt, dat er dan een paar koters allemaal vuurpijlen of rotjes onder je door flikkeren.
quote:De vuurwerkongevallen zijn in België volgens mij nog lager dan in Nederland, dat is het vreemde
Op vrijdag 19 december 2003 14:14 schreef TC03 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel doden/gewonden er in België vallen door vuurwerk, aangezien daar veel meer mag. Volgens mij onloopt het elkaar relatief gezien niet zo veel.
Verder vergeten we ook ff dat het vuurwerk wat hier legaal gekocht wordt ook gecontroleerd is op dingen als het niet afgaan voor het daadwerkelijk aangestoken wordt.
Even nog serieus over dat aantal gewonden. Het is net als met drugs, zolang het niet mag is het spannend en doe je het juist en overdreven veel, als het mag is er geen hol an!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |