abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15521288
Naar aanleiding van Statische microfoon dit topic.

Ik heb geen geaard stopcontact in de buurt zitten en het is praktisch onmogelijk om met verlengkabels te werken om deze computer toch geaard te krijgen.

Na wat gegoogle vond ik wat topics op Fok! die aanraden om de computer te aarden aan de verwarming, maar ik vond ook dit topic op een ander forum die aarden aan de verwarming heel erg afraad. Ik heb trouwens ook nog eens een geverfde verwarming en dat schijnt niet handig te zijn als je wil aarden.

Heeft iemand tips hoe ik mijn computer het beste kan aarden? En waarom het wel/niet aan de verwarming zou kunnen? Ik ben niet zo technisch aangelegd en van de helft van alle verhalen in voorgenoemd topic snap ik niets

donderdag 18 december 2003 @ 19:30:36 #2
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_15521381
Ik heb zelf een desktop-UPS staan. Deze vangt ook een boel op.
Zie APC Back-UPS BK500EI, wel ¤ 99.00
pi_15521422
Tja, ik heb er niet zo veel geld voor (over) ben ik bang
  donderdag 18 december 2003 @ 19:36:49 #4
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_15521555
Trek zelf er ff een aarde draad bij naar je stopcontact

Draad + nieuwe wandcontactdoos kost niet zo veel.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_15521879
En hoe trek je zo'n aarde draad

Zoals de topictitel zegt snap ik er niet veel van

pi_15522627
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:50 schreef Heliospan het volgende:
En hoe trek je zo'n aarde draad

Zoals de topictitel zegt snap ik er niet veel van

Bij het lichtpunt in het plafond in je kamer zit er voor elke wandcontactdoos een aftakking. PVC buis die vanuit de verdeeldoos door het plafond naar de muur loopt en zo verder naar beneden naar de wandcontactdoos gaat. Deze bevat dus nu 2 draden, een bruine en een blauwe (tenzij je heel oude bedrading hebt, dan is het waarschijnlijk groen en rood).
In de plafondaansluiting zit ook als het goed is de aarde aansluiting al voorbereid met aansluitblokjes. Aangezien het lastig is om de nieuwe aardedraad (geel/groen) door de buis met bestaande bedrading te voeren, is het handiger om de 2 bestaande draden er eerst uit te halen. Stroomgroep uitschakelen voordat je iets gaat openmaken!
Wandcontactdoos openmaken, draden losschroeven en door de buis trekken. Vaak is het handiger om meteen alle 3 de draden nieuw te nemen, ivm de korte aansluitingen van de bestaande 2 draden. Mbv een trekveer de 3 draden door de buis heenvoeren en aansluiten op de wandcontactdoos en de aansluitblokjes in het plafond. En klaas is kees.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_15523343
Wow dankje Lucille!

Ik reageer een beetje laat omdat ik net bezig ben geweest met het langste verlengsnoer dat ik kon vinden van een geaard stopcontact van zolder naar mijn kamer te rollen, en het probleem dat de microfoon "onder stroom stond" lag inderdaad aan de geaarding! En wat me nu opvalt is dat de ruis die altijd uit mijn boxjes kwam en waarvan ik dacht dat het normaal was ook te wijten was aan de niet-geaardheid!

Nogmaals bedankt Lucille, ik zal het morgen (voorzichtig) proberen

pi_15525826
Heb je wel een trekveer om de kabels door de buis te trekken? Te koop/huur bij de Gamma.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_15526362
Neeeeee, draden er niet uittrekken, maar gebruiken om de nieuwe ermee door te trekken. Dit gaat makkelijker dan eerst een trekveer er door frotten en dan weer terug.

Trouwens, bij mij staat de verwarming al onder een lichte spanning, dus dit wil niet altijd de oplossing bieden. (geen aardlekschakelaars en ergens moet wat stroom weg lekken)

Like an itch you can't reach
pi_15526952
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:19 schreef itchy het volgende:

Trouwens, bij mij staat de verwarming al onder een lichte spanning, dus dit wil niet altijd de oplossing bieden. (geen aardlekschakelaars en ergens moet wat stroom weg lekken)

Dan is denk ik je hele cv systeem niet geaard. Lijkt me niet heel handig.
pi_15527670
mmmm werkt de metale achterkant van je pc (niet je kast) met een kabeltje verbinden aan een verwarmings buis niet meer???
Niet zo lullen Gertsan

Bij gebrek aan geaarde stopcontacten wordt dat vaak aangeraden op GOT geloof ik... En trouwens je kast aarden is zowiezo niet altijd onhandig. je moet de achterkant van je kast maar eens vast pakken en dan een verwarming.. die achterkant staat altijd licht onder stroom.....

pi_15527896
Ik heb geen trekveer nee, maar ik heb mijn vader het laten lezen en die denkt dat hij het wel kan maken met je uitleg, Lucille. En eventueel huur ik er eentje bij de gamma, goede tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')