Ik heb geen geaard stopcontact in de buurt zitten en het is praktisch onmogelijk om met verlengkabels te werken om deze computer toch geaard te krijgen.
Na wat gegoogle vond ik wat topics op Fok! die aanraden om de computer te aarden aan de verwarming, maar ik vond ook dit topic op een ander forum die aarden aan de verwarming heel erg afraad. Ik heb trouwens ook nog eens een geverfde verwarming en dat schijnt niet handig te zijn als je wil aarden.
Heeft iemand tips hoe ik mijn computer het beste kan aarden? En waarom het wel/niet aan de verwarming zou kunnen? Ik ben niet zo technisch aangelegd en van de helft van alle verhalen in voorgenoemd topic snap ik niets
Draad + nieuwe wandcontactdoos kost niet zo veel.
quote:Bij het lichtpunt in het plafond in je kamer zit er voor elke wandcontactdoos een aftakking. PVC buis die vanuit de verdeeldoos door het plafond naar de muur loopt en zo verder naar beneden naar de wandcontactdoos gaat. Deze bevat dus nu 2 draden, een bruine en een blauwe (tenzij je heel oude bedrading hebt, dan is het waarschijnlijk groen en rood).
Op donderdag 18 december 2003 19:50 schreef Heliospan het volgende:
En hoe trek je zo'n aarde draadZoals de topictitel zegt snap ik er niet veel van
Ik reageer een beetje laat omdat ik net bezig ben geweest met het langste verlengsnoer dat ik kon vinden van een geaard stopcontact van zolder naar mijn kamer te rollen, en het probleem dat de microfoon "onder stroom stond" lag inderdaad aan de geaarding! En wat me nu opvalt is dat de ruis die altijd uit mijn boxjes kwam en waarvan ik dacht dat het normaal was ook te wijten was aan de niet-geaardheid!
Nogmaals bedankt Lucille, ik zal het morgen (voorzichtig) proberen
Trouwens, bij mij staat de verwarming al onder een lichte spanning, dus dit wil niet altijd de oplossing bieden. (geen aardlekschakelaars en ergens moet wat stroom weg lekken)
quote:Dan is denk ik je hele cv systeem niet geaard. Lijkt me niet heel handig.
Op donderdag 18 december 2003 22:19 schreef itchy het volgende:Trouwens, bij mij staat de verwarming al onder een lichte spanning, dus dit wil niet altijd de oplossing bieden. (geen aardlekschakelaars en ergens moet wat stroom weg lekken)
Bij gebrek aan geaarde stopcontacten wordt dat vaak aangeraden op GOT geloof ik... En trouwens je kast aarden is zowiezo niet altijd onhandig. je moet de achterkant van je kast maar eens vast pakken en dan een verwarming.. die achterkant staat altijd licht onder stroom.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |