quote:Zit geloof ik op een keertje of 10 nu (Nederlands/Engels gemixed).
Op donderdag 18 december 2003 13:54 schreef Gorro het volgende:[..]
Ik heb door Return of the King ook zin gekregen om het boek voor een tweede keer te gaan lezen
Achja het gaat gewoon niet vervelen
Ook is de Extended versie van TTT duidelijker na de relatie toe tussen Faramir en Denethor.
quote:Morgoth
Op donderdag 18 december 2003 14:13 schreef Dunadain het volgende:gaan jullie eerst maar eens silmarillion lezen newbs
voor niets 13 uur in de bios gezeten
*vermoord mensen bij het horen van de kut liedjes in return of the king.
omg het eo jongeren dag gehalte lag hoog
quote:Daar kan ik me niks van herinneren en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Maar ook ik heb de boeken al weer een jaar geleden voor de laatste keer ingekeken. Dus wie weet
Op donderdag 18 december 2003 13:47 schreef deff het volgende:
Nu dacht ik ergens in de appendices gelezen te hebben dat uiteindelijk ook Sam naar de Undying lands zou gaan (nadat rosie dood was en de kiddos groot genoeg waren) omdat hij ook een "ringbearer" is geweest (al is het maar kort).
quote:ik dacht dat hij ook wegging omdat hij een ringdrager was ,maar in het boek staat niets erover
Op donderdag 18 december 2003 14:29 schreef Joppe het volgende:[..]
Daar kan ik me niks van herinneren en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Maar ook ik heb de boeken al weer een jaar geleden voor de laatste keer ingekeken. Dus wie weet
edit
toch wat kunnen vinden in tolkiens lexicon
hij woonde tot 1482 gouwtalling op ballingshoek op 22 september van dat jaar reed hij weg uit hobbitstee en ging naar het westen naar de havens,als laatste van de dragers van de ring.
[Dit bericht is gewijzigd door Jan-jaap op 18-12-2003 15:04]
quote:Als ik ooit een onzinnige opmerking gelezen heb op dit forum is het deze wel.
Op donderdag 18 december 2003 14:13 schreef Dunadain het volgende:gaan jullie eerst maar eens silmarillion lezen newbs
quote:Onmogelijk, maar hier heeft Joppe tog een poging gewaagd
Op donderdag 18 december 2003 14:33 schreef Jarno het volgende:
Wie vat het verhaal van de Silmarillion ff samen in een paar regels?.
En dan die reactie van Elrond... 'Arwen's leven is met dat van de Ring verbonden' ofd... hoe kom je daarop? Er is helemaal niets wat daarop wijst, en lijkt wel uit de lucht gegrepen te zijn. Er wordt hier niet dieper op in gegaan, en als publiek moet je dat maar slikken.
Nog een mooie tranentrekker was het moment waarop Faramir aan zijn vader vraagt of hij het niet beter vond dat hijzelf stierf ipv Boromir. Ah, dat ijskoude antwoord! Kippenvel, echt waar!
quote:Ah dan zat ik dus toch fout
Op donderdag 18 december 2003 14:32 schreef Jan-jaap het volgende:
hij woonde tot 1482 gouwtalling op ballingshoek op 22 september van dat jaar reed hij weg uit hobbitstee en ging naar het westen naar de havens,als laatste van de dragers van de ring.
quote:Mag ik u hartelijk bedanken meneer Jan-Jaap
Op donderdag 18 december 2003 14:32 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
ik dacht dat hij ook wegging omdat hij een ringdrager was ,maar in het boek staat niets erover
edit
toch wat kunnen vinden in tolkiens lexicon
quote:Ik denk dat je die uitspraak niet al te letterlijk moet nemen. Als Sauron overwint en hij de Ene Ring herovert, dan is de tijd van de Elfen voorbij. Er zijn er ten tijde van The War of the Ring simpelweg te weinig Elfen over om Sauron (met Ring) te weerstaan. Daar komt nog bij dat als Sauron de Ring herovert, hij indirect ook controle heeft over de drie Elfen ringen (Galadriel, Elrond en Gandalf). Het is einde van het Westen - de kracht van de Elfen verdwijnt. En dus ook de kracht van de Evenstar, wat het einde betekent van Arwen. Dus als de Ring vernietigd wordt leven we allemaal nog lang en gelukkig; als Sauron de Ring in handen krijgt betekent dit het einde van Elf (Arwen) en mens (Aragorn).
Op donderdag 18 december 2003 14:42 schreef The_NiteAngyl het volgende:
En dan die reactie van Elrond... 'Arwen's leven is met dat van de Ring verbonden' ofd... hoe kom je daarop? Er is helemaal niets wat daarop wijst, en lijkt wel uit de lucht gegrepen te zijn. Er wordt hier niet dieper op in gegaan, en als publiek moet je dat maar slikken.
Zoiets zit er denk ik achter. Het blijft echter nog steeds een onzinnige uitspraak, aangezien Aragorn dit alles zelf ook wel kan bedenken.
1: Hoe kan Shelob door het mithril van Frodo heen prikken met haar angel?
2: Waarom kregen we de 3 meter lange Sauron niet te zien in de eindstrijd zoals in de flashback van deel 1?
quote:goede vraag zou het zo niet eens weten ,mischien prikte hij er naast
Op donderdag 18 december 2003 16:55 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
2 dingetjes die mij niet helemaal duidelijk zijn:1: Hoe kan Shelob door het mithril van Frodo heen prikken met haar angel?
quote:Sauron was toch vernietigt en alleen zijn geest was er nog
2: Waarom kregen we de 3 meter lange Sauron niet te zien in de eindstrijd zoals in de flashback van deel 1?
The Hobbit, The Lord Of The Rings, Silmarillion, The Histories Of Middle Earth; deze boeken ben ik van plan te gaan lezen.
Wat gaat dat ongeveer kosten?
Edit: Ik kom via Amazon.com op ongeveer ¤ 55,--. Waar kan ik deze boeken het beste kopen?
[Dit bericht is gewijzigd door SpleeffY op 18-12-2003 17:18]
quote:idd een goede vraag...
Op donderdag 18 december 2003 16:55 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
2 dingetjes die mij niet helemaal duidelijk zijn:1: Hoe kan Shelob door het mithril van Frodo heen prikken met haar angel?
quote:€55,- voor AL die boeken bij elkaar? Onmogelijk.
Op donderdag 18 december 2003 17:12 schreef SpleeffY het volgende:
Nu ik de LotR-trilogie heb gezien, wil ik de boeken gaan lezen...The Hobbit, The Lord Of The Rings, Silmarillion, The Histories Of Middle Earth; deze boeken ben ik van plan te gaan lezen.
Edit: Ik kom via Amazon.com op ongeveer ¤ 55,--. Waar kan ik deze boeken het beste kopen?
quote:Maar dat is niet te zien in de film. Of geeft het boek daar meer informatie over?
Op donderdag 18 december 2003 17:23 schreef Illuvatar het volgende:
Shelob prikt Frodo in zijn nek.
quote:ja
Op donderdag 18 december 2003 17:23 schreef Illuvatar het volgende:
Shelob prikt Frodo in zijn nek.
maar ok, dan is dat de reden dus
quote:Onmogelijk. The History of Middle-Earth serie (HOME) bestaat alleen al uit 10+ boeken. En 10+ boeken is vele euro'tjes.
Op donderdag 18 december 2003 17:12 schreef SpleeffY het volgende:
Nu ik de LotR-trilogie heb gezien, wil ik de boeken gaan lezen...The Hobbit, The Lord Of The Rings, Silmarillion, The Histories Of Middle Earth; deze boeken ben ik van plan te gaan lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |