eerste 4 weken gingen erg goed, 1 fikse huilbui gehad, maar daarna nergens last van... alleen nu... sja
zie hier: Afbouwen Medicatie
quote:Wat een tegestellingen in dit verhaal. Seroxat mag dan een rotmedicijn zijn, maar als je zo depressief bent, dan snap ik niet dat iemand het idee heeft dat je het middel niet meer nodig hebt.
Op woensdag 17 december 2003 12:49 schreef Hepp het volgende:
Omdat ik vorige week dinsdagochtend redelijk zwaar depressief weg ben gegaan van school (...)Naja goed, volgens de huisarts zou het al heel goed kunnen dat ik het middel niet meer nodig heb (...)
Toch heb ik nu sinds 2 dagen best veel last van depressieve buien (...)
Ik weet niet beter dan dat het pas na een paar weken begint te werken en dat je het als je klachtenvrij bent, nog een paar maanden moet doorslikken. Ik heb er niet voor doorgeleerd; mij lijkt het slim eens met een psychiater te praten. Als er al iemand verstand heeft van dit soort middelen, dan zijn zij het!
ik slikte mijn medicijnen omdat ik "echt" depressief was. ik ben hiervoor nog steeds in therapie, de medicijnen werkten als duwtje in de rug
ik ben gestopt met goedkeuren van mijn huisarts (die ze ook voorschrijft). het was wat vroeg, maar ik voelde me goed, en de bijwerkingen maakten dat ik dipjes kreeg. dat is natuurlijk niet de bedoeling
quote:Even dit topic omhoog, want hoewel ik me de afgelopen dagen dus aardig goed voelde met maar een halve dosering paroxetine, ik voel me nu echt verschrikkelijk... Krijg niks gedaan en voel me heel "verdrietig", somber.. bah...
Op zondag 21 december 2003 14:19 schreef Lotjeb het volgende:
Ik ben seroxat op het moment aan het afbouwen (ik ga over op een ander medicijn i.v.m. bijwerkingen) en ik moet zeggen dat het tot nu toe echt heel goed gaat. Ik heb wel een wat vreemd gevoel in m'n hoofd en kan me slecht concentreren maar daar valt goed mee te leven.
Maar opeens stoppen is echt heel slecht, kan je ontzettend veel last van krijgen... en zoals al eerder gezegd, te vroeg stoppen kan er voor zorgen dat de depressie terugkomt! Oppassen dus....
Zucht... wilde dat het gewoon begin januari was, dan had ik deze ellende achter de rug...
quote:Dat zijjn dus de tekens dat het voor jou nog niet voorbij is....hoge pieken en diepe dalen...een paar dagen goed en dan ineens weer helemaal niet.....errug...klote, maar je kan genezen als je idd goed omgaat met die medicijnen.
Op maandag 22 december 2003 15:25 schreef Lotjeb het volgende:[..]
Even dit topic omhoog, want hoewel ik me de afgelopen dagen dus aardig goed voelde met maar een halve dosering paroxetine, ik voel me nu echt verschrikkelijk... Krijg niks gedaan en voel me heel "verdrietig", somber.. bah...
Zucht... wilde dat het gewoon begin januari was, dan had ik deze ellende achter de rug...
Daarom vind ik dat je zo heel langzaam moet afbouwen...misschien is anderhalf jaar bij 20mg incl. droge periode v half jaar wel erg lang, maar ik vind dat je dit soort dingen niet moet onderschatten en misschien zou het zelfs nog langer kunnen....
Wat ik me afvraag is dat men al depri wordt van zo'n lange periode en ertegenop zien...dus doen ze het vaak niet. Terwijl je dan juist weer terugvalt en misschien zelfs dieper....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |