abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15415881
Even van tevoren: dit is een doelgroepcolumn. Lees hem dus met een knipoog, ok? Bedoeld voor een coc-site, dus voor (jawel) homo- en biseksuele lezers m/v en andere geinteresseerden. Maar er is gewoon "ites" mee, ik vind hem niet lekker lopen ofzo... Maar wat is het? De structuur? Teveel 'gezochte' termen?
Oh trouwens, als je zegt: "Er is zeker iets mee, hij is kut", reageer dan niet. Scheelt weer wat risico op RSI, ik ben puur op zoek naar taalkundige knelpunten. En weet dat ik mijn 'gevoel' natuurlijk flink heb aangedikt, voordat mensen zich weer beledigd gaan voelen

Komt'ie:

quote:
Onlangs heb ik de grote stap toch maar gezet. Weekend na weekend stelde ik het uit, met de smoes dat het me aan tijd ontbrak. Maar na een flinke zucht ben ik samen met een vriendin naar een Grote Heterodiscotheek gegaan. Nu was ik vroeger al absoluut geen partyboy pur sang na ruim 3,5 jaar homohoreca is de stap terug naar een massale bijeenkomst van jonge alledaagse bewoners uit de Achterhoek erg groot.
Nadat ik de emotieloze koppen van de uitsmijters was gepasseerd en mijn jas netjes in een kluisje had gestopt, voelde ik mij, met een felgekleurd t-shirt aan, gelijk al overdressed. Ik keek om me heen om mensen te spotten van wie ik al dagenlang hoopte, ze niet tegen te komen. En zowaar, die waren er niet!
Wel was ik omgeven door naar Passoa meurende tienermeisjes en er liepen talloze jongens rond die nog altijd zweren bij die grote gele potten gel, die je voor een habbekrats zo uit het onderste schap van het Kruidvat in je mandje mikt.
Die vriendin moest, vrouweneigen, even naar het toilet. Zo bleef ik even vijf minuutjes alleen bij een trap staan, waar ik kon kijken of er wellicht nog meer happy homos de weg naar de Dinxperlose Achterhoek Arena hadden gevonden.
,,Bun eej Jezus?, sprak opeens een volgetankt joch mij aan. Ik zei dat hij dan toch echt met iemand door de war was. Maar hij wist niet van wijken: ,,Bun eej Jezus? t Steet op oow t-shirt!
Nu had ik dus een t-shirt aan dat op de voorkant bedrukt was met een aantal letters. Drie rijen grote letters en daar tussendoor een boel van kleiner formaat. En bovenaan pronkt het woord JUS. De link was gelegd. ,,Volgens mien bun eej hatstikke leip!, was de volgende reactie. Dat herhaalde de jongen nog eens, en ik zei rustig dat hij zich nogmaals vergiste. ,,Eej stoat hier beej de trap om noar beneedn tussn de tietn van lekkere wieven te kiekn!
Wat doe je in zon geval? Ik kreeg er in ieder geval niet meer dan Jaja uit, en alsof ik een beschermengel had, kwam de bewuste vriendin er net op tijd aan.
Ik heb heel veel lol gehad gelukkig, en kwam ook veel leuke oude bekenden tegen. Wel even vier keer kijken of ik het zeker weet, maar dat verliep prima! Hier en daar liepen mensen, bij wie ik in het voetbalteam heb gezeten. Maarliefst dertien jaar stond ik, weer of geen weer, elke week weer op het veld (en samen douchen met tien andere wiebel-wabbel-wobbel scrotums is echt niet zo opwindend als menigeen denkt).
Ik vermaak mij in Zwolle altijd prima in de Voorstraat, maar die avond werd ik extreem op de Oost-Gelderse cultuur gewezen. Nog twee jongens zeiden dat ik toch wel goed getrakteerd werd, toen een meisje voor mijn neus op een verhoogd podium met haar kont stond te wiegen. En bovendien, aan inkijk geen gebrek!
En wat te bedenken hoe er in die toko wordt gescoord? En maar slijmen, en maar drinken, en het duurt, en het duurt God, pak dr toch gewoon op dr bek! Niet zo spastisch, denk ik dan. Dat gaat in een tent als t Bölke echt stukken sneller.
Aan het einde smeet de DJ flink de beat erin, middels een dosis hardcore house waar je blaas spontaan door gelanceerd zou worden. En dan heb je het: dan worden Achterhoekers weleens agressief. Bijkomend gevolg is dan, dat de hierboven besproken uitsmijters met hun zure gezichten aan komen lopen. Je kent dat wel, stoere kerels die kijken, alsof ze gedwongen iemand van de eigen sekse oraal hebben moeten bevredigen en de ontlading ervan in hun monden vasthouden. Kerels met een luidsprekertje in hun oor, ter compensatie van het haar dat op hun hoofden ontbreekt.
Met gemengde gevoelens stak ik de sleutel bij thuiskomst in het voordeurslot. Ik had een geweldige avond met die vriendin, en de leuke mensen die ik daar ontmoet heb. Maar ik ben in de loop der jaren toch dermate verzwolst dat ik me niet zie aarden in een uitgaanscircuit als daar.
  zondag 14 december 2003 @ 23:16:01 #2
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_15416043
t einde is slapjes... beetje een anticlimax...

het begin was best aardig

ongenuanceerd wezen
pi_15416099
Ik vind m eigenlijk best goed te lezen
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt
  zondag 14 december 2003 @ 23:19:46 #4
52889 day-dreamer
save energy: be apathetic....
pi_15416182
quote:
Op zondag 14 december 2003 23:16 schreef sj44k het volgende:
t einde is slapjes... beetje een anticlimax...

het begin was best aardig

mee eens, k mis n beetje n pakkend einde..

voor de rest is ie okee

A conclusion is simply the place where you got tired of thinking....
pi_15416248
Oke, dankjewel voor jullie commentaar Op welke manier kan ik dan het beste eindigen? Verbitterd? Ik bedoel, op zich was het daar best leuk, ik heb me prima vermaakt. Maar die mensen dus.... Maar ga vooral door met commentaar!
pi_15416422
Het eindigt nu een beetje "lam". Misschien moet je iets beter uitdrukken hoe je voelde op dat moment....
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt
pi_15416435
vindt m wel
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_15416605
trouwens ik ben wel verbaasd dat ik goeie reacties krijg ik was wel een beetje bang voor beledigde users enz en dat niemand zich in kan leven of mijn verhaal begrijpt of het onzin vindt of van het niveau 'get a life'... valt weer mee
pi_15416663
quote:
Op zondag 14 december 2003 23:31 schreef Waxxer het volgende:
trouwens ik ben wel verbaasd dat ik goeie reacties krijg ik was wel een beetje bang voor beledigde users enz en dat niemand zich in kan leven of mijn verhaal begrijpt of het onzin vindt of van het niveau 'get a life'... valt weer mee
ik wil wel beginnen hoor
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 14 december 2003 @ 23:36:12 #10
34375 Gerdo
Ja joh! }:|
pi_15416781
*terug vindt post*

Morgen Waxxer, beloofd! Of is dat te laat? .

Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
pi_15416787
Je moet idd het einde wat 'harder'/'minder lam' maken. Een uitstekende mogelijkheid is natuurlijk om iets over de vervelende achterhoekers te zeggen. Of waarom er ruzie was in de tent.

Misschien kun je in het midden of eind een zin plaatsen waarin je duidelijk maakt dat je eerst erg nerveus was, maar dat het later een leuke avond werd.

De rest is aardig. Leest vlot weg, geen 'knooppunten'. Een goede column.

pi_15416862
quote:
Op zondag 14 december 2003 23:36 schreef Gerdo het volgende:
*terug vindt post*

Morgen Waxxer, beloofd! Of is dat te laat? .

Is goed joh! Alvast hartstikke bedankt!

pi_15416868
Een detail: je mist aanhalingstekens sluiten na
quote:
,,Eej stoat hier beej de trap om noar beneedn tussn de tietn van lekkere wieven te kiekn!
Verder mis je zoals gezegd een goeie uitsmijter. Wat wil je zeggen met de column? Wat is je boodschap of gevoel dat je wil overbrengen?

Als dat er beter uitkomt, vind ik het een prima stukje. Niet wereldschokkend, maar wel leuk. .

[Dit bericht is gewijzigd door PrivateRyan op 14-12-2003 23:39]

zondag 14 december 2003 @ 23:38:53 #14
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_15416870
Ondanks dat ik hetero ben vind ik het leuk om te lezen, ik vind niet dat er "iets" ontbreekt ofzo
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
pi_15416996
quote:
Op zondag 14 december 2003 23:36 schreef Zizaz het volgende:
Je moet idd het einde wat 'harder'/'minder lam' maken. Een uitstekende mogelijkheid is natuurlijk om iets over de vervelende achterhoekers te zeggen. Of waarom er ruzie was in de tent.

Misschien kun je in het midden of eind een zin plaatsen waarin je duidelijk maakt dat je eerst erg nerveus was, maar dat het later een leuke avond werd.

De rest is aardig. Leest vlot weg, geen 'knooppunten'. Een goede column.

Hmmmm.... ja dat ik dus nog even tekeer ga over de daar rondlopende types en dat ik dan een soort van zucht van opluchting richting die vriendin maak? Ik ben nl wel bang dat hij anders wel errrg negatief en knorrig wordt, terwijl ik het echt leuk heb gehad verder
  zondag 14 december 2003 @ 23:47:45 #16
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_15417180
aan TS: De Achterhoek Arena is inderdaad zo te omschrijven Ik kom er geregeld al valt het met dat 'boerengehalte' reuze mee (kijk maar eens naar de Radstake ). Groot nadeel is de sportschoolgorillabrigade aan de deur; Ik heb al meegemaakt dat ze gingen meppen omdat ze geen fooi kregen
pi_15417229
Het kan aan mij liggen maar het enige wat ik niet zo lekker vond lopen was:
quote:
"Nu was ik vroeger al absoluut geen partyboy pur sang na ruim 3,5 jaar homohoreca is de stap terug naar een massale bijeenkomst van jonge alledaagse bewoners uit de Achterhoek erg groot."
verder niks op aan te merken hoor
Anastasia like Russian royalty, Beaverhausen like... where the beaver live.
So you can make me cum, that doesn't make you Jesus.
"I'm single, I'm free on Saturday night and I can arch my back until my head touches my heels."
  maandag 15 december 2003 @ 01:16:38 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_15419262
Ik vond hem, op zich niet zo, lekker lezen omdat je af en toe last hebt, van zich stiekem verplaatsende kommas. .

Fuck it, ik ga hem gewoon keihard quoten en de kommas dáár plaatsen waar ik denk dat ze het beste uitkomen.

quote:
Onlangs heb ik de grote stap toch maar gezet. Weekend na weekend stelde ik het uit met de smoes dat het me aan tijd ontbrak. Maar, na een flinke zucht, ben ik samen met een vriendin naar een Grote Heterodiscotheek gegaan. Nu was ik vroeger al absoluut geen partyboy pur sang, na ruim 3,5 jaar homohoreca is de stap terug naar een massale bijeenkomst van jonge alledaagse bewoners uit de Achterhoek érg groot.
Accentje gegooid op erg, (de goeie hoop ik ) beetje aandikken.
quote:
Nadat ik de emotieloze koppen van de uitsmijters was gepasseerd en mijn jas netjes in een kluisje had gestopt voelde ik mij, met een felgekleurd t-shirt aan, gelijk al overdressed. Ik keek om me heen om mensen te spotten van wie ik al dagenlang hoopte ze niet tegen te komen. En zowaar: die waren er niet!
Van de komma achter zowaar een dubbele punt gemaakt.
quote:
Wel was ik omgeven door naar Passoa meurende tienermeisjes en liepen er talloze jongens rond die nog altijd zweren bij die grote gele potten gel, die je voor een habbekrats zo uit het onderste schap van het Kruidvat in je mandje mikt.
van "er liepen" "liepen er" gemaakt.
quote:
Die vriendin moest, vrouwen eigen, even naar het toilet. Zo bleef ik even vijf minuutjes alleen bij een trap staan waar ik kon kijken of er wellicht nog meer happy homos de weg naar de Dinxperlose Achterhoek Arena hadden gevonden.
Alleen kan hier wel weg denk ik, je hebt al vastgesteld dat je met z'n tweeën was en dat de ander even naar het toilet was.
quote:
,,Bun eej Jezus?, sprak opeens een volgetankt joch mij aan. Ik zei dat hij dan toch echt met iemand door de war was. Maar hij wist niet van wijken: ,,Bun eej Jezus? t Steet op oow t-shirt!
Ik zou hier zetten: "Ik zei dat hij mij dan toch echt met iemand anders verwarde"
quote:
Nu had ik dus een t-shirt aan dat op de voorkant bedrukt is met een aantal letters. Drie rijen grote letters en daar tussendoor een boel van kleiner formaat. En bovenaan pronkt het woord JUS. De link was gelegd. ,,Volgens mien bun eej hatstikke leip!, was de volgende reactie. Dat herhaalde de jongen nog eens, en ik zei rustig dat hij zich nogmaals vergiste. ,,Eej stoat hier beej de trap om noar beneedn tussn de tietn van lekkere wieven te kiekn!
van "was" "is" gemaakt om het te laten kloppen met "pronkt"
quote:
Wat doe je in zon geval? Ik kreeg er in ieder geval niet meer dan Jaja uit en alsof ik een beschermengel had, kwam de bewuste vriendin er net op tijd aan.
Ik heb heel veel lol gehad gelukkig en kwam ook veel leuke oude bekenden tegen. Wel even vier keer kijken of ik het zeker wist, maar dat verliep prima! Hier en daar liepen mensen bij wie ik in het voetbalteam heb gezeten.
Van "weet" "wist" gemaakt.
quote:
Maar liefst dertien jaar lang stond ik, weer of geen weer, elke week op het veld (en samen douchen met tien andere wiebel-wabbel-wobbel scrotums is echt niet zo opwindend als menigeen denkt).
bij "elke week weer" "weer" weggehaald, het stond al twee keer in de zin en dat las gewoon niet lekker . "lang" toegevoegd, toen ik het de eerste keer las zorgde het verwarring (ging uit van leeftijd) en ook bij herlezen "struikelde" ik er een beetje over.
quote:
Ik vermaak mij in Zwolle altijd prima in de Voorstraat, maar die avond werd ik extreem op de Oost-Gelderse cultuur gewezen. Twee jongens zeiden nog dat ik toch wel goed getrakteerd werd, toen een meisje voor mijn neus op een verhoogd podium met haar kont stond te wiegen. En bovendien, aan inkijk geen gebrek!
Woordje "nog" verschoven.
quote:
En wat te bedenken hoe er in die toko wordt gescoord? En maar slijmen en maar drinken; en het duurt en het duurt. God, pak dr toch gewoon op dr bek! Niet zo spastisch, denk ik dan. Dat gaat in een tent als t Bölke echt stukken sneller.
Aan het einde smeet de DJ flink de beat erin middels een dosis hardcore house waar je blaas spontaan door gelanceerd zou worden. En dan heb je het: dan worden Achterhoekers weleens agressief. Bijkomend gevolg is dan dat de hierboven genoemde uitsmijters met hun zure gezichten aan komen lopen. Je kent dat wel, stoere kerels die kijken, alsof ze gedwongen iemand van de eigen sekse oraal hebben moeten bevredigen en de ontlading ervan in hun monden vasthouden. Kerels met een luidsprekertje in hun oor ter compensatie van het haar dat op hun hoofden ontbreekt.
Met gemengde gevoelens stak ik de sleutel bij thuiskomst in het voordeurslot. Ik had een geweldige avond met die vriendin, en de leuke mensen die ik daar ontmoet heb. Maar ik ben in de loop der jaren toch dermate verzwolst dat ik me niet zie aarden in een uitgaanscircuit als daar.
Van besproken genoemd gemaakt, ze waren niet echt besproken tenslotte, dat doe je meer daaronder .

Je moet je " en ' toets repareren, niet alleen mis je, zoals al gezegd, consequent de " als afsluiting van iets gesprokens, bij zo'n, d'r en 't ontbreekt de apostrophe.

Normaal gesproken ook geen kommas voor "en" plaatsen.

Leuke column, alleen, wáárom voelde je je overdressed? Je komt nu twee keer terug op het feit dat je bekenden probeert te spotten, vlak na elkaar, misschien bij elkaar zetten?

Maar nu moet ik stoppen anders herschrijf ik dat ding compleet en dát is nou ook weer niet jouw bedoeling .
Hieronder nog een keer de column maar dan een beetje aangepast.
blij dat dit LIT is, daar mogen lange posts tenminste

quote:
Onlangs heb ik de grote stap toch maar gezet. Weekend na weekend stelde ik het uit met de smoes dat het me aan tijd ontbrak. Maar, na een flinke zucht, ben ik samen met een vriendin naar een Grote Heterodiscotheek gegaan. Nu was ik vroeger al absoluut geen partyboy pur sang, na ruim 3,5 jaar homohoreca is de stap terug naar een massale bijeenkomst van jonge alledaagse bewoners uit de Achterhoek érg groot.
Nadat ik de emotieloze koppen van de uitsmijters was gepasseerd en mijn jas netjes in een kluisje had gestopt voelde ik mij, met een felgekleurd t-shirt aan, gelijk al overdressed. Die vriendin moest, vrouwen eigen, even naar het toilet. Zo bleef ik even vijf minuutjes bij een trap staan waar ik kon kijken of er wellicht nog meer happy homos de weg naar de Dinxperlose Achterhoek Arena hadden gevonden. Ik keek om me heen om mensen te spotten van wie ik al dagenlang hoopte ze niet tegen te komen. En zowaar: die waren er niet!

Wel was ik omgeven door naar Passoa meurende tienermeisjes en liepen er talloze jongens rond die nog altijd zweren bij die grote gele potten gel, die je voor een habbekrats zo uit het onderste schap van het Kruidvat in je mandje mikt.

,,Bun eej Jezus?, sprak opeens een volgetankt joch mij aan. Ik zei dat hij mij dan toch echt met iemand anders verwarde, maar hij wist niet van wijken: ,,Bun eej Jezus? t Steet op oow t-shirt!
Nu had ik dus een t-shirt aan dat op de voorkant bedrukt is met een aantal letters. Drie rijen grote letters en daar tussendoor een boel van kleiner formaat. En bovenaan pronkt het woord JUS. De link was gelegd. ,,Volgens mien bun eej hatstikke leip!, was de volgende reactie. Dat herhaalde de jongen nog eens, en ik zei rustig dat hij zich nogmaals vergiste. ,,Eej stoat hier beej de trap om noar beneedn tussn de tietn van lekkere wieven te kiekn!
Wat doe je in zo'n geval? Ik kreeg er in ieder geval niet meer dan Jaja uit en alsof ik een beschermengel had kwam de bewuste vriendin er net op tijd aan.
Ik heb heel veel lol gehad gelukkig en kwam ook veel leuke, oude bekenden tegen. Wel even vier keer kijken of ik het zeker wist, maar dat verliep prima! Hier en daar liepen mensen bij wie ik in het voetbalteam heb gezeten.
Maar liefst dertien jaar lang stond ik, weer of geen weer, elke week op het veld (en samen douchen met tien andere wiebel-wabbel-wobbel scrotums is echt niet zo opwindend als menigeen denkt).
Ik vermaak mij in Zwolle altijd prima in de Voorstraat, maar die avond werd ik extreem op de Oost-Gelderse cultuur gewezen. Twee jongens zeiden nog dat ik toch wel goed getrakteerd werd, toen een meisje voor mijn neus op een verhoogd podium met haar kont stond te wiegen. En bovendien, aan inkijk geen gebrek!
En wat te bedenken hoe er in die toko wordt gescoord? En maar slijmen en maar drinken; en het duurt en het duurt. God, pak dr toch gewoon op dr bek! Niet zo spastisch, denk ik dan. Dat gaat in een tent als t Bölke echt stukken sneller.
Aan het einde smeet de DJ flink de beat erin middels een dosis hardcore house waar je blaas spontaan door gelanceerd zou worden. En dan heb je het: dan worden Achterhoekers weleens agressief. Bijkomend gevolg is dan dat de hierboven genoemde uitsmijters met hun zure gezichten aan komen lopen. Je kent dat wel, stoere kerels die kijken, alsof ze gedwongen iemand van de eigen sekse oraal hebben moeten bevredigen en de ontlading ervan in hun monden vasthouden. Kerels met een luidsprekertje in hun oor ter compensatie van het haar dat op hun hoofden ontbreekt.

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_15424430
quote:
ik was wel een beetje bang voor beledigde users enz en dat niemand zich in kan leven of mijn verhaal begrijpt of het onzin vindt of van het niveau 'get a life'...
Ik denk dat hier het belangrijkste euvel zit. Bang voor beledigde users? Daar moet je dikke schijt aan hebben.
pi_15426305
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:05 schreef zodiakk het volgende:
Ik denk dat hier het belangrijkste euvel zit. Bang voor beledigde users? Daar moet je dikke schijt aan hebben.
Kijk maar naar het aantal rectificaties dat met enige regelmaat in de Metro wordt geplaatst. Iets met een hoog vermakelijkheidsgehalte overigens.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 15 december 2003 @ 13:19:52 #21
17061 mvt
blame Canada
pi_15426491
quote:
Ach, of je je beledigd moet voelen om een column? Ik lees zovaak columns die bol staan van de generalisaties, denigrerende opmerkingen, superieuriteitsgevoelens enz, enz, enz. Zegt wat mij betreft meer wat over het zielige niveau en de goedkope manier van scoren van de auteur dan dat je je er beledigd door moet voelen.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_15427081
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:19 schreef mvt het volgende:

[..]

Ach, of je je beledigd moet voelen om een column? Ik lees zovaak columns die bol staan van de generalisaties, denigrerende opmerkingen, superieuriteitsgevoelens enz, enz, enz. Zegt wat mij betreft meer wat over het zielige niveau en de goedkope manier van scoren van de auteur dan dat je je er beledigd door moet voelen.

Rest nog de vraag of ik dat dan ook "ben"? Ik wil namelijk niet generaliseren, alleen een herkenbaar gevoel weergeven dat een homo kan hebben, als hij heel hetero uitgaat in een bepaalde macho-cultuur, zoals er heerst in de zoals hierboven beschreven discotheken. Ik heb in een stad nergens last van, maar als ik naar een massadisco ga, word ik er zelf wel erg mee geconfronteerd. Dat is wat ik duidelijk wilde maken, geen generalisatie
  maandag 15 december 2003 @ 14:00:46 #23
17061 mvt
blame Canada
pi_15427483
Naja, de indruk die je wel maakt is dat je maar blij moet zijn dat je homo bent, want al die hetero's, dat is maar dom volk.

Dat bedoel ik met dat superieuriteitsgevoel.

En dan vind ik het erg leuk om die columns te lezen, gewoon omdat het de gedachten en vooral vooroordelen van de auteur beschrijft. Meestal onbedoeld.

We were to understand there would be pie and punch?
  maandag 15 december 2003 @ 18:43:24 #24
34375 Gerdo
Ja joh! }:|
pi_15434482
Het einde was inderdaad niet heel erg catchy, ik mis een leuke uitsmijter (om in de trant van je verhaal te blijven! . ), maar dat is al een paar keer genoemd...

Al met al vond ik het toch wel een leuke column om te lezen, maar wellicht heeft dat ook te maken met het feit dat ik generalisatie (en bijbehorende spot) wel "bovenmatig" kan waarderen! .

Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')