abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 december 2003 @ 13:10:31 #126
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15763068
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:50 schreef Dalai_Lama het volgende:
Nogmaals, d'r zijn tegenwoordig nog maar weinigen die dit soort boeken als goddelijke openbaring zien.
Ha ha ha ha.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 28 december 2003 @ 13:11:45 #127
60090 Akkersloot
pi_15763099
quote:
Misschien sprak Allah wel in metaforen die jouw verstand mijlenver te boven gaan. Maar dat kan natuurlijk niet he?
Waarom zou een God nu in godsnaam iets moeilijk brengen terwijl het ook makkelijk kan.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 28 december 2003 @ 13:13:50 #128
60090 Akkersloot
pi_15763136
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:24 schreef Dalai_Lama het volgende:
Trouwens, als jij zo selectief de negatieve dingen uit de Koran mag halen,
Wat doe ik nou. Selectief negatieve dingen aanhalen of de boel zitten te verdraaien ?
  zondag 28 december 2003 @ 13:39:59 #129
60090 Akkersloot
pi_15763740
quote:
Nogmaals, d'r zijn tegenwoordig nog maar weinigen die dit soort boeken als goddelijke openbaring zien.
Leg mij dan eens uit waarom moslims Mohammed dan nog wel een profeet (boodschapper van God) noemen.
  zondag 28 december 2003 @ 14:02:24 #130
60090 Akkersloot
pi_15764241
quote:
Eindelijk een islamofiel die dan dus niet spreekt over de "profeet Mohammed". Of toch wel ?
pi_15771748
quote:
Op zondag 28 december 2003 13:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom zou een God nu in godsnaam iets moeilijk brengen terwijl het ook makkelijk kan.

Ik denk dat de geschiedenis genoeg argumenten kan geven waarom. Als je het makkelijk opschrijft, is het voor iedereen toegankelijk. Dus ook voor mensen die deze wetenschap misbruiken willen.
quote:
Wat doe ik nou. Selectief negatieve dingen aanhalen of de boel zitten te verdraaien ?
Beiden. En waarom quote je drie keer hetzelfde bericht? Nooit van editten gehoord?
quote:
Naast de koran heb je ook de overleveringen van de "profeet". Bukari en nog iets.
Oh, en daarin staat wel dat Mohammed schuimbekkend op de grond lag?
quote:
Hoe zo niet. Zij mogen toch ook wel respecteren dat ik niet geloof in een temporaal kwab epilepsie patient als "boodschapper van God".
Lees deze zin nog eens en vraag jezelf af of jij als gelovige respect op zou kunnen brengen voor iemand die zich zó bekrompen uitdrukt. Ik heb niet geen respect voor je omdat je niet gelooft, maar om de manier waarop je je uitdrukt.
quote:
Zij, en jij, kunnen op zijn minst toch wel er begrip voor hebben dat God beter een ander medium uit had kunnen zoeken dan iets wat op zijn minst erg veel lijkt op temporaal kwab epilepsie.
Beetje domme redenering, want als 'God' 'iemand anders had uitgekozen' zou je hem ook temporaal kwab epilepsie toedelen, vanwege zijn visioenen.
quote:
Voor het zelfde geldt moeten we geloven in de visioenen van een LSD-slikker. Of zou jij daar wel in geloven dan. (Oh ja, natuurlijk wel, want jij hebt "respect").
D'r zit een verschil tussen 'respecteren' en 'geloven', hoe moeilijk dat voor jou ook te begrijpen mag zijn.
  zondag 28 december 2003 @ 19:55:19 #132
60090 Akkersloot
pi_15773937
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:40 schreef Dalai_Lama het volgende:

[Waarom zou God in godsnaam iets moeilijk opschrijven terwijl het ook makkelijk kan?]
Ik denk dat de geschiedenis genoeg argumenten kan geven waarom. Als je het makkelijk opschrijft, is het voor iedereen toegankelijk. Dus ook voor mensen die deze wetenschap misbruiken willen.

Dat je je medemens niet moet doden ? Is dat een wetenschap die iemand kan misbruiken ? Want dat lees JIJ toch in "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" ?
quote:
[haal ik nu selectief negatieve (die in een goddelijk boek per definitie niet kunnen staan !) dingen aan of zit ik dingen te verdragen? ]

Beiden.

Je kan moeilijk beweren dat ik een zelfde vers zoals bovenvermelde vers 5.33 uit Mein Koran als negatief ding aanhaal en tegelijkertijd beweren dat ik dat, volgens jou kennelijke vredelievende vers, verdraai.
  zondag 28 december 2003 @ 20:00:06 #133
60090 Akkersloot
pi_15774077
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:40 schreef Dalai_Lama het volgende:
D'r zit een verschil tussen 'respecteren' en 'geloven', hoe moeilijk dat voor jou ook te begrijpen mag zijn.
Ligt er ook aan voor wat voor "goddelijke" boodschap die LSD-slikker als "goddelijke" boodschap verkondigt.
pi_15774221
quote:
Op zondag 14 december 2003 20:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

2:193 (En je zal zien dat er van een verhaal absoluut geen sprake kan zijn. Een verhaal zoals je schreef "zinnen uit een verhaal haalt en uit de kontekst rukt".

Hey Akkersloot, selectief lezen? Lees dit dan maar voortaan selectief.

De Meest Verhevene zegt ons: Allah verbiedt jullie niet diegenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst en u niet uitdrijven uit uw woningen liefderijk en rechtmatig te behandelen, Allah bemint diegenen die rechtmatig zijn. (Soerat Al-Momtah'anah (60), aayah 8-9)

pi_15774237
quote:
Op zondag 28 december 2003 19:55 schreef Akkersloot het volgende: Dat je je medemens niet moet doden ? Is dat een wetenschap die iemand kan misbruiken ? Want dat lees JIJ toch in "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" ?
Nogmaals is je post doordrenkt van selectief lezen, vooroordelen en denigratie. Ten eerste moet de tekst in zijn context worden gelezen en ten tweede heb ik niet gezegd dat alles een metafoor is, maar dat het zo zou kunnen zijn. Bovendien zijn er inderdaad verborgen wetenschappen die mensen kunnen misbruiken. En dan vooral mensen die helemaal nog niet in staat zijn een dergelijke wetenschap te bevatten.
quote:
Je kan moeilijk beweren dat ik een zelfde vers zoals bovenvermelde vers 5.33 uit Mein Koran als negatief ding aanhaal en tegelijkertijd beweren dat ik dat, volgens jou kennelijke vredelievende vers, verdraai.
Maar ik kan wél beweren dat je in je posts (meervoud) dingen verdraait en/of selectief citeert.
pi_15774308
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:00 schreef Akkersloot het volgende:
Ligt er ook aan voor wat voor "goddelijke" boodschap die LSD-slikker als "goddelijke" boodschap verkondigt.
Dat staat dan los van het feit dat het een LSD-slikker is. Op de een of andere manier heb jij het in je hoofd voor elkaar gekregen dingen die absoluut niets met elkaar gemeen hebben te combineren en zo een uiterst facistisch denkbeeld hebt gecreëerd.
pi_15774369
En dan nog iets (om even op je drogredenering uit dat andere anti-Islamtopic terug te komen), in de Koran staat wél dat je niets met je nichtje mag doen.
  Admin zondag 28 december 2003 @ 20:10:10 #138
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_15774401
Huh?
Deze sloot ik toch net
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_15774521
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:10 schreef yvonne het volgende:
Huh?
Deze sloot ik toch net
  zondag 28 december 2003 @ 20:15:30 #140
60090 Akkersloot
pi_15774572
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:09 schreef Dalai_Lama het volgende:
En dan nog iets (om even op je drogredenering uit dat andere anti-Islamtopic terug te komen), in de Koran staat wél dat je niets met je nichtje mag doen.
Waar ? En wil Yvonne die topic misschien weer openen ?
pi_15774663
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:15 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waar ? En wil Yvonne die topic misschien weer openen ?

23. Verboden zijn u uw moeders en uw dochters en uw zusters en uw vaders zusters en uw moeders zusters en uw broeders dochters en uw zusters dochters en uw minnen en uw zoogzusters en de moeders uwer vrouwen en uw stiefdochters, die uw beschermelingen zijn door uw vrouwen tot wie gij zijt ingegaan, maar als gij niet tot haar zijt ingegaan zal er geen zonde op u rusten en de vrouwen uwer eigen zonen (zign ook verboden) alsmede twee zusters tezamen te hebben, met uitzondering van wat reeds voorbij is; gewis, Allah is Vergevensgezind, Genadevol;
  zondag 28 december 2003 @ 20:30:41 #142
60090 Akkersloot
pi_15775133
Zeer interessant. Ontken je overigens dat vele moslims binnen de familie trouwen? Misschien is mijn vertaling (Kramers) dan ook beter. Zeer interessant dat er op dit punt verschillende vertalingen zijn. Vooral gezien Mohammed zelf een neef als schoonzoon had (Ali).

4:29

Verboden zijn voor u uw moeders
uw dochters
uw zusters
uw tantes
van vaders- en van moederszijde
uw moeders die u gezoogd hebben
uw zoogzusters
en de moeders uwer vrouwen
en de stiefdochters
die onder uw hoede staan
[geboren] uit uw vrouwen
met wie gij huwelijksomgang hebt gehad
...

zondag 28 december 2003 @ 20:35:55 #143
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_15775342
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:02 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Eindelijk een islamofiel die dan dus niet spreekt over de "profeet Mohammed". Of toch wel ?

Wordt jij gesubsideerd door de overheid om een hetze tegen de islam te voeren, en wel zo erg dat iedereen het door heeft

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 28 december 2003 @ 20:38:22 #144
60090 Akkersloot
pi_15775437
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Wordt jij gesubsideerd door de overheid om een hetze tegen de islam te voeren, en wel zo erg dat iedereen het door heeft

Vraagje. Vind je het dan erg dat een niet-moslim Mohammed geen profeet noemt ? Hij gelooft er toch niet in.
  zondag 28 december 2003 @ 20:40:55 #145
60090 Akkersloot
pi_15775525
quote:
[koran,bijbel]
Nogmaals, d'r zijn tegenwoordig nog maar weinigen die dit soort boeken als goddelijke openbaring zien
Dan ben ik benieuwd naar jouw definitie van een moslim en een christen.
  zondag 28 december 2003 @ 20:42:24 #146
13462 BansheeBoy
pi_15775585
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:04 schreef 78589 het volgende:

[..]

Hey Akkersloot, selectief lezen? Lees dit dan maar voortaan selectief.

De Meest Verhevene zegt ons: Allah verbiedt jullie niet diegenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst en u niet uitdrijven uit uw woningen liefderijk en rechtmatig te behandelen, Allah bemint diegenen die rechtmatig zijn. (Soerat Al-Momtah'anah (60), aayah 8-9)

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 28 december 2003 @ 20:46:26 #147
13462 BansheeBoy
pi_15775727
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Vraagje. Vind je het dan erg dat een niet-moslim Mohammed geen profeet noemt ? Hij gelooft er toch niet in.

Nee, dat vind ik helemaal niet erg. Maar jij draaft door, jij haat de islam, en je hebt niet eens echte argumenten, je kunt niet discussieren, je haalt alles door elkaar, en je trekt ALTIJD de verkeerde conclusies, dat VIND ik wel erg

pi_15775899
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:30 schreef Akkersloot het volgende:
Zeer interessant. Ontken je overigens dat vele moslims binnen de familie trouwen? Misschien is mijn vertaling (Kramers) dan ook beter. Zeer interessant dat er op dit punt verschillende vertalingen zijn. Vooral gezien Mohammed zelf een neef als schoonzoon had (Ali).

4:29

Verboden zijn voor u uw moeders
uw dochters
uw zusters
uw tantes
van vaders- en van moederszijde
uw moeders die u gezoogd hebben
uw zoogzusters
en de moeders uwer vrouwen
en de stiefdochters
die onder uw hoede staan
[geboren] uit uw vrouwen
met wie gij huwelijksomgang hebt gehad
...

Vertalingen verschillen niet alleen hier, hoor... Opvallend dat de vertaling die jou het beste past, naar jouw mening ook daadwerkelijk de betere is.
  zondag 28 december 2003 @ 20:55:51 #149
60090 Akkersloot
pi_15776016
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:52 schreef Dalai_Lama het volgende:
Vertalingen verschillen niet alleen hier, hoor... Opvallend dat de vertaling die jou het beste past, naar jouw mening ook daadwerkelijk de betere is.
Omdat vrome moslims, waaronder de dochter van de "profeet" zelf, anders ook niet binnen de familie zouden trouwen. (Als modje Yvonne het betreffende topic maar weer wilde openen )
pi_15776164
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:55 schreef Akkersloot het volgende:

(Als modje Yvonne het betreffende topic maar weer wilde openen )

Akkersloot gebruikt een smiley.

Oh, het ging om dit topic Akkersloot, en deze is nog steeds open. Vind je het erg als ik je niet geloof betreffende je Koran?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')