Vfb Stuttgart - Chelsea
FC Porto - Manchester United
Real Sociedad - Olympique Lyonnais
Celta de Vigo - Arsenal
Bayern München - Real Madrid
Sparta Praag - AC Milan
Deportivo La Coruña - Juventus Turijn
Lokomotiv Moskou - AS Monaco
Vreemd dat alles aan de rechterkant zit, maarja, dit denk ik.
De supersterren tegen 1 van de beste verdedigingen
De UEFA cup houder tegen de ploeg die dit seizoen weer zijn zinnen op de CL gezet heeft.
Real Sociedad - Olympique Lyonnais
Lyon kan eidnelijk laten zien dat het Franse voetbal toch ook van een redelijk hoog niveau is, goeie loting voor ze.
Celta de Vigo - Arsenal
Met Arsenal op stoom moet dit een eitje zijn, tegen Celta dat bij de gratie Milan's door is.
Interessante confrontatie, Bayern speelt tot nu toe klote, maar in dit soort wedstrijden staan ze er altijd
Sparta Praag - AC Milan
Moet een makkie zijn voor de het geroutineerde Milan, echter lukte het Lazio nie tom Sparta te wipen
Deportivo La Coruña - Juventus Turijn
Stonden vorig jaar in de poule tegenover elkaar, in Coruna werd het 2-2 nadat Depor na 8 minuten al 2-0 voor stond en in de terugwedstrijd wist Juve definitieve kwalificatie af te dwingen, ten koste van Depor.
Een koude pot in Moskou, maar het veel scorende en goed als ploeg spelende Monaco moet deze Russen toch kunnen verslaan.
Porto is geen gemakkelijke tegenstander, maar moet wel te doen zijn voor United.
Interessant duel tussen de jonkies van Stuttgart en het bijeengekochte team van Chelsea, dat tegen die tijd nog wat meer ingespeeld zal zijn. Ben ik benieuwd naar.
Porto is in staat United te verslaan en ik denk dat ze dat ook gaan doen. Hun speelstijl ligt United van geen kanten en United is Europees geen absolute top.
Real Sociedad - Olympique Lyon
Dat Sociedad laag staat zegt me niet veel, maar ik denk toch dat Lyon iets sterker is.
Celta de Vigo - Arsenal
Dit zal Arsenal niet echt een fijne loting vinden, denk ik. Op zich moeten ze Celta aankunnen, maar ze kunnen er evengoed 2 x van verliezen.
De absolute kraker. Ik ben benieuwd of Real het organisatorisch sterkere Bayern kan verslaan.
Sparta Praag - AC Milan
Dit moet Milan gewoon weer lukken, met 0-0 uit en 1-0 thuis ofzo.
Deportivo La Coruña - Juventus
De tweede kraker. Ook een duel dat ik graag wil zien, tussen twee teams die gewoon goed kunnen voetballen.
Tja, hoe bleker en mistroostiger de Rus, hoe lastiger de klus, maar toch zie ik Monaco winnen.
quote:Ik ben het met je eens dat FC Porto in staat is Manchester United te verslaan, maar als het al een keer lukt, dan niet twee keer. United heeft over twee wedstrijden naar mijn mening zeker de betere papieren. En dat United Europees niet top speelt moet ik toch tegenspreken:
Op vrijdag 12 december 2003 19:24 schreef methodmich het volgende:
FC Porto - Manchester UnitedPorto is in staat United te verslaan en ik denk dat ze dat ook gaan doen. Hun speelstijl ligt United van geen kanten en United is Europees geen absolute top.
-Minder goals tegen dan welk ander team dan ook in de CL; slechts 2 tegen.
-Meer punten gehaald dan welk ander team dan ook in de CL; 15 punten.
-Beter doelsaldo dan welk ander team dan ook in de CL; +11.
-Thuis oppermachtig in de CL; Stuttgart 2-0, Panathinaikos 5-0, Rangers 3-0.
Op dat slippertje in Stuttgart na, 2-1 verlies, doen ze het uitstekend.
quote:In de eerste ronde zijn ze altijd goed, maar daarna struikelen ze de laatste jaren altijd wel ergens. En dat is tegen FC Porto meer dan goed mogelijk.
Op vrijdag 12 december 2003 20:32 schreef Qi het volgende:[..]
Ik ben het met je eens dat FC Porto in staat is Manchester United te verslaan, maar als het al een keer lukt, dan niet twee keer. United heeft over twee wedstrijden naar mijn mening zeker de betere papieren. En dat United Europees niet top speelt moet ik toch tegenspreken:
-Minder goals tegen dan welk ander team dan ook in de CL; slechts 2 tegen.
-Meer punten gehaald dan welk ander team dan ook in de CL; 15 punten.
-Beter doelsaldo dan welk ander team dan ook in de CL; +11.
-Thuis oppermachtig in de CL; Stuttgart 2-0, Panathinaikos 5-0, Rangers 3-0.Op dat slippertje in Stuttgart na, 2-1 verlies, doen ze het uitstekend.
Dat je van Rangers en Panathinaikos wint, vind ik logisch. Dat is middelmaat. Nederlaag in Stuttgart is wat dat betreft ook al logischer. Porto is echter een team dat nipt onder de Europese top speelt momenteel.
Defensief geeft Porto erg weinig weg en het heeft veel mensen die een goal kunnen maken. Als Porto thuis wint, zie ik ze in staat om in Manchester stand te houden en dus gewoon door te gaan.
Maar we zullen het gaan zien.
quote:Wat zei je heero?
Op zaterdag 13 december 2003 18:10 schreef DAMH het volgende:
iemand trouwens opgevallen dat alle spaanse clubs (dus ook in de uefa) vrij pittige clubs geloot hebben (op barca tegen brondby nadan), ik zie een complot![]()
quote:denk eerder dat je ze ziet vliegen
iemand trouwens opgevallen dat alle spaanse clubs (dus ook in de uefa) vrij pittige clubs geloot hebben (op barca tegen brondby nadan), ik zie een complot![]()
quote:Ja, het is een complot, het moet niet gekker worden. Waar is de tijd gebleven dat je gewoon tegen teams als Estland of Liechtenstein mocht spelen
quote:Lullig voor Derlei, maar zeer gunstig voor United. Verlaagt Porto's kansen tegen ManUtd. in mijn ogen aanzienlijk. De topscorer van Portugal, met 13 doelpunten, vervang je niet zomaar. Derlei heeft in de competitie iets meer dan 36% van alle FC Porto doelpunten voor zijn rekening genomen.
Porto striker Derlei has knee operationLISBON, Dec 29 (Reuters) - Porto striker Derlei Silva underwent knee surgery on Monday and may be out for the rest of the season, the Portuguese champions said on their website.
Derlei injured the anterior cruciate ligament in his right knee during a tackle with an opposing defender in a league match against Alverca on December 22.
The absence of Derlei, the top scorer in the Portuguese premiership with 12 goals, will come as a blow to Porto when they face Manchester United in the knockout phase of the Champions League on February 25.
The 28-year-old Brazilian is best remembered for scoring twice in his side's 3-2 win over Celtic in May's UEFA Cup final in Seville.
Bron: www.soccernet.com
Overigens zijn ze druk doende een vervanger te strikken.
quote:Die vervanger kan alleen maar minder zijn, het is echt niet zo makkelijk om in zo'n korte periode een spits te vinden die in de Champions League mag uitkomen en dezelfde kwaliteiten heeft als Derlei.
Op maandag 29 december 2003 16:50 schreef methodmich het volgende:
Dat is een zware aderlating, maar het zal Porto nog meer motiveren goed te presteren.Overigens zijn ze druk doende een vervanger te strikken.
quote:CL uitkomen maakt voor winterstop niet meer uit, als men dezelfde regels hanteert als altijd.
Op maandag 29 december 2003 17:08 schreef Qi het volgende:[..]
Die vervanger kan alleen maar minder zijn, het is echt niet zo makkelijk om in zo'n korte periode een spits te vinden die in de Champions League mag uitkomen en dezelfde kwaliteiten heeft als Derlei.
quote:Het is toch zo dat een speler in één Champions League seizoen niet voor twee verschillende CL deelnemers mag uitkomen?
Op maandag 29 december 2003 17:16 schreef methodmich het volgende:[..]
CL uitkomen maakt voor winterstop niet meer uit, als men dezelfde regels hanteert als altijd.
quote:Hmm, ik dacht dat na de tweede transferperiode dat wel weer mocht.. Ik zit al naar voorbeelden te zoeken. Vroeger was dat wel zo althans.
Op maandag 29 december 2003 17:44 schreef Qi het volgende:[..]
Het is toch zo dat een speler in één Champions League seizoen niet voor twee verschillende CL deelnemers mag uitkomen?
quote:volgens mij mag dit nog steeds niet....daarom was manutd toch bezig met viduka aangezien die nog geen europees voetbal heeft gespeeld dit seizoen...
Op maandag 29 december 2003 17:51 schreef methodmich het volgende:[..]
Hmm, ik dacht dat na de tweede transferperiode dat wel weer mocht.. Ik zit al naar voorbeelden te zoeken. Vroeger was dat wel zo althans.
quote:Ik heb het eventjes opgezocht en het zit zo. Een speler mag alleen van de ene CL deelnemer naar de andere CL deelnemer getransferd worden als de desbetreffende speler a.) in het lopende seizoen nog niet is uitgekomen in een UEFA club competitie (uitgezonderd eerste 3 rondes Intertoto Cup), b.) als de speler vóór 2 februari 2004, 12.00 CET, geregistreerd wordt en c.) als de club waar de speler naartoe gaat daardoor niet boven de 25 CL gerechtigde spelers uitkomt. Dit laatste mag de club overigens wel op peil brengen, door afscheid te nemen van spelers totdat ze op 25 of minder uitkomen.
Op maandag 29 december 2003 17:51 schreef methodmich het volgende:[..]
Hmm, ik dacht dat na de tweede transferperiode dat wel weer mocht.. Ik zit al naar voorbeelden te zoeken. Vroeger was dat wel zo althans.
Punt A legt toch wel grote beperkingen op voor FC Porto, het lijkt me buitengewoon moeilijk om een gelijkwaardige vervanger te vinden.
quote:Het is toch echt zo, kan er niets anders van maken. Hier kun je de Champions League voorschriften van de UEFA lezen. Zie punt 15.10.
Op dinsdag 30 december 2003 15:24 schreef methodmich het volgende:
Ik betwijfel dit toch ten zeerste, het is namelijk altijd zo geweest dat een speler na de winterstop gewoon weer vrij was overal voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |