abonnement Unibet Coolblue
pi_15325172
quote:
Op maandag 8 december 2003 22:12 schreef Minkeltje het volgende:
Hoorde vandaag een leuke en zeer goede actie naar mijn mening voor het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam.
Voor de deur staat een kerstboom van 24 meter hoog. Deze moet gevuld worden met lichtjes. Elk lichtje kan door iemand 'gekocht' worden voor deze kerstboom. Hoe meer lichtjes hoe mooier de boom, en hoe dichterbij het doel. Een eigen bioscoop voor de vele kinderen die daar veelal jaren verblijven. Een bioscoop met de mogelijkheid om ook met bed en al naar binnen te gaan.

Al met al volgens mij een nobel streven.

Nu leek het me leuk om met Fok!Forum iets te organiseren voor dit alles. En met zn allen geld te doneren namens Fok voor de lampjes. Ze zijn 5 euro per stuk, dus om t geld hoef je het,denk ik, niet te laten, aangezien je er vele kinderen blij mee maakt.

Zie hier een link naar het hele verhaal.
Het lijkt me het beste dat als het doorgaat, dat het dan via een modje loopt, zoniet via Danny, om alles officieel te doen enzo

Hopelijk zijn er meer mensen die er interesse in hebben.
Ik doe in ieder geval mee.


Naar aanleiding hiervan zijn Danny, Knorretje en hun dochter het volgende gestart :
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 10:24 schreef Danny het volgende:
Geweldig initiatief van het Sophia. Wij persoonlijk zullen een steentje lampje bijdragen, en ook vanuit FOK! kan er natuurlijk iets worden georganiseerd, alleen vraag ik me af of we - imo een beetje over het leed van deze kinderen - een goede naam moeten proberen te halen.
Iedereen kan zelf iets storten, maar mocht er de behoefte zijn om het uit naam van FOK! te doen kun je je donatie overmaken op rabobanknr 159140412 tnv J.H. Roodbol-Harwig en ovv Sophia actie en je usernr.
Iedereen die meedoet krijgt, zodra we je donatie ontvangen hebben, van ons tot 1 Januari een tagje 'Lichtje voor Sophia'.

Wij zullen op 20 december het gestorte bedrag dan in z'n geheel uit naam van FOK! overmaken op de rekening van het Sophia, zodat op kerstavond ook onze lampjes mee zullen branden.

Voor mensen die zelf willen doneren: postbank nr 70.167 tnv stichting vrienden van Sophia Rotterdam.


Update:
Het geld wordt naar alle waarschijnlijkheid niet overgemaakt, maar aangeboden ter plaatse, in het Sophia Kinderziekenhuis, door de dochter van Knorretje en Danny, Alicia.

[Dit bericht is gewijzigd door Minkeltje op 11-12-2003 11:05]

Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
  donderdag 11 december 2003 @ 11:04:55 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_15325266


279 lichtjes [update]


[Dit bericht is gewijzigd door Troel op 11-12-2003 23:40]

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_15325797
Ik vind dit een geweldige actie, maar ik denk dat er veel meer Fokkers zouden meedoen als de topic-titel wat meer zou aanspreken, zodat ze er ook echt kennis van nemen.
Als je niet al weet waar het over gaat zegt "Lichtje voor Sophia Kinderziekenhuis" niets. Niet echt een topic om eens te openen. Maar als er iets zou staan als "[Kerstactie!] Fokkers steunen goed doel!" denk ik dat veel meer mensen het topic uit nieuwsgierigheid zouden bekijken, en dan ook enthousiast zouden raken.
Nog mooier zou een banner of een eenmalig popupje zijn. Ikzelf kwam er toevallig via de FP achter en dat heeft het Sophia toch weer een tientje opgeleverd. Ik zou het heel jammer hebben gevonden als ik pas achteraf van de actie gehoord had en niet had kunnen bijdragen.
  donderdag 11 december 2003 @ 11:51:06 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_15326260
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:28 schreef dvr het volgende:
Ik vind dit een geweldige actie, maar ik denk dat er veel meer Fokkers zouden meedoen als de topic-titel wat meer zou aanspreken, zodat ze er ook echt kennis van nemen.
Als je niet al weet waar het over gaat zegt "Lichtje voor Sophia Kinderziekenhuis" niets. Niet echt een topic om eens te openen. Maar als er iets zou staan als "[Kerstactie!] Fokkers steunen goed doel!" denk ik dat veel meer mensen het topic uit nieuwsgierigheid zouden bekijken, en dan ook enthousiast zouden raken.
Nog mooier zou een banner of een eenmalig popupje zijn. Ikzelf kwam er toevallig via de FP achter en dat heeft het Sophia toch weer een tientje opgeleverd. Ik zou het heel jammer hebben gevonden als ik pas achteraf van de actie gehoord had en niet had kunnen bijdragen.
Er is een banner, het staat in MED, in meerdere subfora...
Popupjes worden meestal toch gekilled door de popupkillers....
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_15326312
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:28 schreef dvr het volgende:
Ik vind dit een geweldige actie, maar ik denk dat er veel meer Fokkers zouden meedoen als de topic-titel wat meer zou aanspreken, zodat ze er ook echt kennis van nemen.
Als je niet al weet waar het over gaat zegt "Lichtje voor Sophia Kinderziekenhuis" niets. Niet echt een topic om eens te openen. Maar als er iets zou staan als "[Kerstactie!] Fokkers steunen goed doel!" denk ik dat veel meer mensen het topic uit nieuwsgierigheid zouden bekijken, en dan ook enthousiast zouden raken.
Nog mooier zou een banner of een eenmalig popupje zijn. Ikzelf kwam er toevallig via de FP achter en dat heeft het Sophia toch weer een tientje opgeleverd. Ik zou het heel jammer hebben gevonden als ik pas achteraf van de actie gehoord had en niet had kunnen bijdragen.
Het zou denk ik dan als opdringerig gezien gaan worden door bepaalde mensen op Fok hier. En om die klachten te voorkomen.
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_15328074
quote:
Er is een banner, het staat in MED, in meerdere subfora...
Het gaat er om dat nergens uit blijkt dat er een actie in Fok-verband is opgezet, terwijl dat nou juist is wat medefokkers zou aanspreken en motiveren om mee te doen!

De huidige banner is niet goed. Hij zegt niets over de Fok-actie en hij onderscheidt het Sophia in niets van andere goede doelen, bv die tegen zinloos geweld. Kortom, hij spoort de Fokgebruiker niet aan om te kijken waar het over gaat. En dus weten de meeste fokgebruikers van niets.

Zonde toch? Dit is een prachtige kans om veel geld voor die kinderen op te halen en om het community-gevoel van Fok te versterken. Er is maar heel weinig voor nodig om de respons vele malen groter te maken. Jammer dat de wil daartoe ontbreekt!

pi_15330216
En Knorretje, al iets meer bekend? Update
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_15330602
Hele leuke actie . Zo komt Fok erg positief en leuk in het nieuws. Ik heb m'n eurotjes vandaag ook ovegemaakt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15330949
Ik heb ook net 5 euro overgemaakt via Girotel naar het FOK rekeningnummer. Mijn id = 15908.

Dat die kids maar een mooie kerstboom mogen hebben .

pi_15333725
quote:
Op donderdag 11 december 2003 14:41 schreef Minkeltje het volgende:
En Knorretje, al iets meer bekend? Update
net terug, tagjes enzo volgen evenals de meldeingen van van wie we de betalingen binnen hebben maar we staan op 269 lampjes.
  donderdag 11 december 2003 @ 17:31:14 #11
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_15334790
Dat is toch een mooi bedrag al! hoe lang zijn jullie al bezig? Als het nog eventjes zo door gaat zitten we op 500 lampjes op fok!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  Admin donderdag 11 december 2003 @ 17:36:15 #12
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_15334926
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:31 schreef AKnynke het volgende:
Dat is toch een mooi bedrag al! hoe lang zijn jullie al bezig? Als het nog eventjes zo door gaat zitten we op 500 lampjes op fok!
We zijn nu 2 dagen en een beetje bezig
Betalingen zijn overigens binnengekomen van:

maanvis, react, bigone, u-human, notorious_roy, joris007, kamikaze, wheelee, okee6, jgame, mangoworks2002, ijzercookie, fathom, visitor.q, zixs, oldenzaaltjuh, bombie, miss_bleu, b, swolly, kore, calvobbes, mini_rulez, just-me, noca, vibromass, ella, harrie, flugeltje, danielluh, alixia, ericv, im_barney, troma78, jb80, bbdvosssflyingfoxnh, krullie, du-ke, opgefokt, ronhui, supadupagama, schut82

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_15334955
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:36 schreef Danny het volgende:

[..]

We zijn nu 2 dagen en een beetje bezig
Betalingen zijn overigens binnengekomen van:

maanvis, react, bigone, u-human, notorious_roy, joris007, kamikaze, wheelee, okee6, jgame, mangoworks2002, ijzercookie, fathom, visitor.q, zixs, oldenzaaltjuh, bombie, miss_bleu, b, swolly, kore, calvobbes, mini_rulez, just-me, noca, vibromass, ella, harrie, flugeltje, danielluh, alixia, ericv, im_barney, troma78, jb80, bbdvosssflyingfoxnh, krullie, du-ke, opgefokt, ronhui, supadupagama, schut82


bbdvosssflyingfoxnh heeft net een ban gekregen ()

Maar dat was dus van boebiedoe en ik

  Admin donderdag 11 december 2003 @ 17:41:36 #14
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_15335041
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:13 schreef dvr het volgende:

Het gaat er om dat nergens uit blijkt dat er een actie in Fok-verband is opgezet, terwijl dat nou juist is wat medefokkers zou aanspreken en motiveren om mee te doen!


De actie is ook niet in fok-verband opgezet. De actie is van de stichting 'vrienden voor Sophia' i.s.m. RTV Rijnmond. Wij hebben alleen besloten onder de fokkers daar geld voor in te zamelen.
quote:
De huidige banner is niet goed. Hij zegt niets over de Fok-actie en hij onderscheidt het Sophia in niets van andere goede doelen, bv die tegen zinloos geweld. Kortom, hij spoort de Fokgebruiker niet aan om te kijken waar het over gaat. En dus weten de meeste fokgebruikers van niets.
Als fokkers nu nog steeds van niets weten liggen ze echt onder een steen. Bericht in MED, topic in GC, sticky topic in OUD, topic in klaagbaak, FP bericht die telkens omhoog wordt gekicked, een blokje rechts op www.fok.nl , een bericht op de weblog, 3 banners op het forum en elke fp'er die om punten vraagt krijgt een mailtje met uitleg over de actie.
quote:
Zonde toch? Dit is een prachtige kans om veel geld voor die kinderen op te halen en om het community-gevoel van Fok te versterken. Er is maar heel weinig voor nodig om de respons vele malen groter te maken. Jammer dat de wil daartoe ontbreekt!
ik weet het, we zijn luie donders, de actie deugt van geen kant en eigenlijk kunnen we beter niets doen dan het op de belabberde manier doen waar we het nu op doen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin donderdag 11 december 2003 @ 17:42:34 #15
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_15335064
quote:
Op donderdag 11 december 2003 15:11 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik heb ook net 5 euro overgemaakt via Girotel naar het FOK rekeningnummer. Mijn id = 15908.

Dat die kids maar een mooie kerstboom mogen hebben .


en een mooie nieuwe bioscoop !
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_15335097
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:41 schreef Danny het volgende:
Als fokkers nu nog steeds van niets weten liggen ze echt onder een steen. Bericht in MED, topic in GC, sticky topic in OUD, topic in klaagbaak, FP bericht die telkens omhoog wordt gekicked, een blokje rechts op www.fok.nl , een bericht op de weblog, 3 banners op het forum en elke fp'er die om punten vraagt krijgt een mailtje met uitleg over de actie.
Je vergeet dit topic nog Actie: 1 dag je V&Advertentie sticky bovenaan !!!! .
pi_15335999
Danny en Knorretje,

Kon vandaag overdag niet op internet, maar ik heb even teruggelezen en gezien dat jullie het idee om het persoonlijk te overhandigen (jullie dochter in dit geval ) toch gaan uitvoeren.

Super

En wat gaat het GOEEEEEEEEDDDDD met de lampjes!!!!!

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_15336142
Ben blij dat het nu wel goed is gegaan
Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
pi_15336468
Goeie aktie ja.. ik zie nog wel veel mods zonder "lichtje". Die zouden toch eigenlijk het goede voorbeeld moeten geven he
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 11 december 2003 @ 18:53:52 #20
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_15336571
Het gaat echt goed zo te zien , hoop dat er nog meer zullen doneren.
Kinderen horen een leuke kerst te krijgen

edit:typo

[Dit bericht is gewijzigd door danielluh op 11-12-2003 18:57]

Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_15336643
quote:
Op donderdag 11 december 2003 18:53 schreef danielluh het volgende:
Het gaat echt goed zo te zien , hoop dat er nog meer zullen doneren.
Kinderen horen een leuke kerst te krijgen
Dat horen ze idd!

[Dit bericht is gewijzigd door Noca op 11-12-2003 19:02]

  donderdag 11 december 2003 @ 19:00:16 #22
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_15336712
quote:
Op donderdag 11 december 2003 18:57 schreef Noca het volgende:

[..]

Dat horen ze idd


ik zag al dat ik een typo had gemaakt
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
  donderdag 11 december 2003 @ 21:33:44 #23
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_15341209
Ik kom wel even kijken als t geld overhandigd wordt:) maar ik ga niet op de foto haha
Dus danny, knorretje laat t ff weten als je gaat
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
  donderdag 11 december 2003 @ 21:37:15 #24
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_15341326
quote:
Op donderdag 11 december 2003 21:33 schreef Minkeltje het volgende:
Ik kom wel even kijken als t geld overhandigd wordt:) maar ik ga niet op de foto haha
Dus danny, knorretje laat t ff weten als je gaat
kunnen er foto's van gemaatk worden als het overhandigt wordt, wil ze wel zien
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_15342713
er branden nu 10.480 lampjes in de boom!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')