abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15485453
quote:
Op woensdag 17 december 2003 15:03 schreef tcr het volgende:

[..]

In zaal 1 van Cinestar Enschede was de airco ook al uitgevallen of kon de volle zaal niet aan. Ze moesten tijdens de pauze (helaas groot nadeel van deze bios) even de nooduitgang openzetten .

volgens mij kon de airco het gewoon niet aan ,want in zaal 4 werd het ook warmer en warmer
pi_15485744
ha
Nothing to see here, carry on
  woensdag 17 december 2003 @ 16:17:41 #128
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_15486117
Ik heb hem ook vannacht gezien, werkelijk een meesterlijke film!

De stormloop van het leger van de Doden was prachtig ... Hoe ze Minas Tirith overspoelden . Ik heb het gevoel dat ik er goed aan heb gedaan om het boek na de film pas te gaan lezen. Als je het boek hebt gelezen, kijk je namelijk naar een verfilming en weet je dus wat er mist of is veranderd. Ik heb naar een op zichzelf staande trilogie gekeken voor mijn gevoel en Return of the King is zeker weten de beste film die ik ooit heb gezien .

Vrijdag ga ik weer!

Ohja, de hele zaal zat te snikken bij de scène waarin iedereen knielde voor de vier Hobbits... Ik had zelf ook een grote brok in mijn keel .

FOK!fotograaf woensdag 17 december 2003 @ 16:36:14 #129
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_15486703
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:17 schreef SpleeffY het volgende:
Ohja, de hele zaal zat te snikken bij de scène waarin iedereen knielde voor de vier Hobbits... Ik had zelf ook een grote brok in mijn keel .
dat was idd een mooie scene
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_15487058
Het einde had ik liever gezien als een wat snellere collage van beelden ofzo... net iets te tenenkrommend zoetsappig al dat gelach enzo.

Verder puike film hoor
Al zal de extended edition wel 10x beter zijn.

pi_15487166
Waarom kan ik niet bestellen via belbios? Er wordt gevraagd naar Air Miles kaart als betaling, terwijl ik die niet heb. Als je dat nummer niet invult kom je ook niet verder...
pi_15487687
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:54 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Waarom kan ik niet bestellen via belbios? Er wordt gevraagd naar Air Miles kaart als betaling, terwijl ik die niet heb. Als je dat nummer niet invult kom je ook niet verder...
Nou Quasar, volgens mij heb je al 2 kaarten besteld bij je favoriete bioscoop in Arnhem.
pi_15487754
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:17 schreef SpleeffY het volgende:
Ik heb hem ook vannacht gezien, werkelijk een meesterlijke film!

De stormloop van het leger van de Doden was prachtig ... Hoe ze Minas Tirith overspoelden .

ja dat zag er echt geweldig uit ,dat ze die olifaunt omver duwde met zen allen
  woensdag 17 december 2003 @ 17:22:20 #134
15625 Robbie007
100% Hardstyle
pi_15487853
quote:
Op woensdag 17 december 2003 05:21 schreef Helsie het volgende:
Er is maar 1 oplossing om nu nog aan de verslaving te blijven voldoen: dan maar de Silmarillion verfilmen, hoe onmogelijk dat ook is...

Deel 3 was qua film gewoon deel 1 x deel 2 wat mij betreft en daarmee is alles wel kort samengevat. Actie was intenser, emotie was dieper, duistere zaken waren nog duisterder en minder écht raadselachtige momenten dan in de andere delen (die bevatten nogal wat zaken die je alleen kunt volgen als je extended kijkt of het boek hebt gelezen).

Ik denk dat ik deze film nu minstens nog 1 of 2 x in de bios moet zien en daarna maar weer gaan wachten op de 3e extended editie, zodat ik zelf een échte marathon kan houden

(3x de standaard versie blijft dan altijd nog leuk voor de mietjes onder ons )

Wat gebeurd er kort in Silmarillion dan?
pi_15488123
net als velen hier heb ook ik een marathon zit achter de rug(amersfoort).
en mijn eerste conclusie over deel drie is dat ie nog veel indrukwekkender is dan de eerste twee delen.
er gebeurde zoveel in dit deel dat ik de helft alweer vergeten ben. maarrrr:

het begin viel me een beetje tegen, vooral door dat shot waar deagol onderwater getrokken wordt door een kapper. zag er erg nep uit.
en haalde me meteen een beetje uit de film, moet ik me de volgende keer even overheen zetten. verder was die scene een geweldig idee, is een deel van t boek dat erg veel indruk maakte op me.

arwen's lot gebonden aan dat van de ring was in mijn ogen niet nodig er werkte niet heel goed, maar dat geldt eigenlijk voor de gehele liefdesverhouding tussen haar en aragorn.

de actie scenes zijn zoveel meer spannend en imposant. heel bizar was de aanval op de witte stad. vooral omdat het in daglicht plaatsvond, ik stelde me dit slagveld voor in de nacht. erg stoer was het shot van een enorm rotsblok dat word geslingerd richting het orcleger. de aanvoerder was een bizarre kruising tussen een varken en een lepra patient wat er best ranzig uit ziet. ik kreeg niet hetzelfde gevoel bij hem als bij de uruk hai, die zagen er imposant uit en ik was niet echt tegen hem daardoor, ik kreeg echt een afkeer van deze aanvoerder omdat ie een klootzak was en er smerig uitzag.
legolas die een olifaunt uitschakelt was erg stoer(maar kan net niet tippen aan de scene in two towers waar hij aragorns paard op springt:))
de speech van de koning en de redding van de rohirrim waren emotioneel en episch.

gandalf kicking denethor's ass was erg onverwacht, maar volkomen terecht.

erg mooi waren de scenes tussen sam en frodo op de berg, vooral waar frodo niet meer verder kan en later waar hij de ring niet wil weg gooien.
maar misschien was de mooiste scene waar heel gondor voor frodo, sam, pip en merry buigt, hier voelde ik hoe episch en belangrijk frodo's taak werkelijk was.

ik kon me ook erg vinden in de scene waar 'de gang' terug is in hobbiton en in de pub zit, zo voelde ik me een beetje na afloop van de film.

van mij mogen ze dit jaar bij de bekend making van de oscarsnominaties direct alle oscars uitreiken aan deze film.

pi_15488227
ja hoeveel oscars zou die krijgen ?
pi_15488261
quote:
Op woensdag 17 december 2003 17:22 schreef Robbie007 het volgende:

[..]

Een heleboel wat je echt niet kunt verfilmen... ijdele hoop jongens!

The Hobbit moeten ze wel doen! Daar kan je een hele knusse fantasyfilm van maken denk ik.

pi_15488323
quote:

[..]

Kort en Silmarillion is een paradox

Om toch een poging te doen; de Silmarillion verhaalt (o.a.) over het ontstaan van de wereld. Hoe de Valar de wereld schiepen en de Elfen creeerden. Maar (sommige van) de elfen werden trots en Feanor (letterlijk de vurigste elf van geest) creerde drie edelstenen, de Silmarillen. Maar vanwege de prachtige schoonheid van de stenen, werden deze het onderwerp van een strijd die duizenden jaren zou duren. Een van de Valar, Melkor (later: Morgoth) verviel in het kwade en hij zaaide onrust en twijfel tussen de tot dan toe engelachtige elfen. Daarna viel hij samen met Ungoliant, voorouder van Shelob, Valinor - het thuis van de Valar en de elfen - binnen, vernietigde de lichtbomen en vermoordde de vader van Feanor. Dat was de eerste elf die stierf. Feanor kwam daarna in opstand tegen de Valar - hij beschuldigde hen ervan de elfen niet goed te hebben beschermd en dat ze 'zijn' Silmarillen wilden afnemen. Daarna vertrekt hij met een groot leger van elfen naar Middle-Earth, om de Silmarillen van Morgoth terug te halen - want die had ze gestolen tijdens de overval. Feanors broer, Fingolfin (), gaat hem achterna. Daarna volgt een enorme strijd in Middle-Earth. Elfen tegen Morgoth, Elfen tegen elkaar - letterlijk iedereen wil immers de Silmarillen. Ook de mensen verschijnen ten tonele; sommige vechten tegen Morgoth anderen met hem. Er volgen hmmm ik geloof vijf enorme veldslagen en uiteindelijk gaan de Silmarillen verloren (in water, grond en lucht) en sterven Feanor, Fingolfin en de meeste van hun zonen. Ten tijde van The Lord of the Rings is Galadriel de enige elf die Valinor heeft gezien - zij kwam mee in het gevolg van Fingolfin of Finarfin, die ook een broef van Feanor was.

Dit is nog maar een gedeelte van de Silmarillion. Er staan ook veel 'kleinere' verhalen in. Maar de strijd tegen Morgoth en de jaloezie van de elfen onderling loopt wel als een rode draad door het boek heen. Een fantastisch boekwerk; stel je eens veldslagen voor met honderden Balrogs En de elfen waren ook veel sterker - ze hadden het licht van Valinor gezien. Geweldig. Zeg maar 10x Legolas.

Een van de mooiste boeken die ik ken.

bovenstaande is uit m'n hoofd, kunnen dus kleine foutjes instaan

[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 17-12-2003 18:19]

pi_15488406
quote:
Op woensdag 17 december 2003 17:38 schreef Theeboon het volgende:

[..]

The Hobbit moeten ze wel doen! Daar kan je een hele knusse fantasyfilm van maken denk ik.

je kan alles verfilmen als het moet
maar de hobbit moeten ze idd doen
  woensdag 17 december 2003 @ 17:49:06 #140
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_15488553
* Sharkdoggie is net terug

Was lekker rustig had een gewone voorstelling genomen om 12:00 om de drukte (wil niet weten hoe druk het wordt komend weekend) voor te zijn. Op een of ander manier leek het wel of deze film sneller ging dan voorgaande delen

Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  woensdag 17 december 2003 @ 17:50:17 #141
70604 De_Kakker
Geld, dat speelt geen rolex.
pi_15488579
hij was fanTAStisch! jajaja, heel mooi! alleen dat stukje over die ring snap ik niet.
pi_15488985
quote:
Op woensdag 17 december 2003 17:50 schreef De_Kakker het volgende:
hij was fanTAStisch! jajaja, heel mooi! alleen dat stukje over die ring snap ik niet.
welk stukje.op het begin van deel drie
pi_15489119
quote:
Op woensdag 17 december 2003 17:38 schreef Theeboon het volgende:

[..]

De Hobbit gaat verfilmd worden, dat heeft jackson al toegezegt. Hij gaat nu eerst een verfilming maken van king-kong (wat haalt die in zijn kop...) en dan gaat die beginnen aan de Hobbit.
Ik denk dat een reden hiervan is, dat de rechten van de hobbit nog bij de familie Tolkien ligt. De rechten van LOTR was al eens verkocht, dus Jackson kon die heel eenvoudig overnemen. De familie was daar overigens niet zo happy mee, die hebben dus niets van de hele opbrengst gezien.

De rechten van de Hobbit los krijgen, kon wel eens moeilijker (en kostbaarder) gaan worden.

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_15489156
quote:

[..]

De LOTR is slechts een klein hoofstukje uit de geschiedenis die in Silmarillion beschreven wordt. Die gaat van het onstaan van midden aarde tot enkele era's na de LOTR
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_15489440
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:11 schreef Sakura het volgende:

[..]

Die gaat van het onstaan van midden aarde tot enkele era's na de LOTR

Enkele era's na LOTR???
De gebeurtenissen in LOTR maken deel uit van de derde era. De vierde era begint naspoiler:
het vernietigen van de Ring.
Over deze era is bij mijn weten maar weinig bekend en staat zeker niks in The Silmarillion. Een aantal kleine dingen misschien, over het huis van Aragorn. Maar zeker geen "era's" na LOTR.
pi_15489647
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:10 schreef Sakura het volgende:
De Hobbit gaat verfilmd worden, dat heeft jackson al toegezegt. Hij gaat nu eerst een verfilming maken van king-kong (wat haalt die in zijn kop...) en dan gaat die beginnen aan de Hobbit.

De rechten van de Hobbit los krijgen, kon wel eens moeilijker (en kostbaarder) gaan worden.

Ja inderdaad en dus slaat datgene wat je zegt nergens op.
Het ziet er namelijk niet naar uit dat de familie Tolkien de rechten gaat afstaan. Alle mensen die zeggen dat Jackson de The Hobbit gaat doen, moeten dus hun mond eens houden.

Om de woorden van TheFellowship.nl te gebruiken:

Om dan maar meteen hier een einde te maken aan dit gerucht: het is absoluut niet waar! Er is geen officieel nieuws uitgebracht wat erop zou duiden dat Peter Jackson en co de Hobbit gaan verfilmen.

Sterker nog dat kan nog niet eens om de simpele reden dat de filmrechten van de Hobbit niet in handen zijn van Jackson en niet in handen zijn van filmmaatschappij New Line, en dat zijn de enige twee partijen die momenteel een beslissing kunnen nemen over een eventuele verfilming. Zolang als New Line en Jackson die rechten niet hebben mogen ze geen film maken van de Hobbit.

In de afgelopen twee weken heeft met name Peter Jackson herhaaldelijk in interviews aangegeven dat hij erg graag de Hobbit wil gaan verfilmen. Dat wil niet zeggen dat hij dit ook gaat doen. Iets willen en iets gaan doen zijn twee compleet verschillende dingen, en in Hollywood helemaal.

Dus, allerbeste mensen, er zullen ongetwijfeld tientallen krantenartikelen, websites en radio- en/of televisieprogramma's zijn die zullen gaan claimen dat Jackson de Hobbit wil gaan verfilmen, maar totdat de rechten bij de juiste mensen liggen is dit niet 100% zeker

woensdag 17 december 2003 @ 18:34:45 #147
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_15489712
Silmarillion verfilmen zijn jullie GEK geworden?

Dat kan NIET en het mag niet want de rechten zijn nooit verkocht door Tolkien thnk god.

De wereld wordt uit muziek geschapen hoe wou je dat doen?

Luthien en Beren mag wel verfilmd worden. Het ultieme liefdes verhaal. (Tolkien en zn vrouw hebben op hun graf steen Luthien en Beren staan wat lief!!!!!)

Ow en Lord of the Rings is geens tukje uit de geschiedenis van de Silmarillion. Dat zeg je verkeerd. De Silmarillion is de geschiedenis van het derde tijd waar in Lord of the Rings zich afspeelt. Geschiedenis dus en zo mooi zo mooi. (mooiste boek van Tolkien.)

Ow en als ze nu geen oscar krijgen staat Hollywood voor lul hoor. Ik bedoeld die film verbreekt alelrlei records!

Maar nee de Silmarillion moet je niet verfilmen hoor, dat is zonde en niet te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Silmarwen op 17-12-2003 18:37]

woensdag 17 december 2003 @ 18:34:51 #148
29275 BlaBlub
Voormalige Slowchatslet 8-)
pi_15489714
Nog maar een keertje, wow wat een film Ik ga zeker nog een keer, want weet nu al een aantal dingen al niet meer

Maar wat ik me nou afvroeg, waar is Legolas gebleven? Op Midden-Aarde of is die mee met zo'n schip?

O+ neggix O+ | "Ik zeg niet veel, maar als ik iets zeg is het onzin!!" PIPPI!! | Embrace the Penny
pi_15489751
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:34 schreef BlaBlub het volgende:
Nog maar een keertje, wow wat een film Ik ga zeker nog een keer, want weet nu al een aantal dingen al niet meer

Maar wat ik me nou afvroeg, waar is Legolas gebleven? Op Midden-Aarde of is die mee met zo'n schip?

die ging toch ook mee met het laatste schip ,hij stond er toch ook bij
  woensdag 17 december 2003 @ 18:37:18 #150
29275 BlaBlub
Voormalige Slowchatslet 8-)
pi_15489786
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:36 schreef Jan-jaap het volgende:

[..]

die ging toch ook mee met het laatste schip ,hij stond er toch ook bij

Uhm nee
O+ neggix O+ | "Ik zeg niet veel, maar als ik iets zeg is het onzin!!" PIPPI!! | Embrace the Penny
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')