abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15277974
Ik ben op zoek naar een leuk en vooral handig cadeau voor mijn schoonzus die met ong 8 weekjes gaat bevallen. (Danosa wordt voor het eerst tante )

Nu zit ik er aan te denken om zo'n rieten reiswieg te gaan kopen met handvaten om het kindje goed te kunnen verplaatsen in huis en eventueel als ze even ergens op bezoek zijn de baby in te leggen. Ik heb zelf ervaren dat zoiets erg handig is en veel practischer dan wanneer je de reiswieg van je wandelwagen daarvoor gaat gebruiken Wij thuis liepen continue van boven naar beneden te sjouwen met de wagen, die natuurlijk veel zwaarder is dan deze rieten wieg. Niet leuk!

Bij het bekijken van de wieg twijfelde ik toch een beetje aan het matrasje. Deze is niet erg dik namelijk en de verkoopster vertelde dat de baby er waarschijnlijk alleen de eerste 3 maanden in ligt en daarna niet meer. En dat terwijl ik vond dat de wieg best ruim was en zeker langer kan fungeren als logeerbedje. Ervaringen en meningen gevraagd dus.

dinsdag 9 december 2003 @ 16:52:16 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_15278222
Mijn wieg is een stuk groter dan deze wieg. Dat weet ik omdat we het gemeten hebben omdat ik die steun zo handig vond, maar onze wieg was dus te groot voor de steun. Katja was niet zo'n grote baby en heeft 6 maanden in onze wieg gelegen (maar lag toen vrij strak). Ik denk dus dat het inderdaad wel klopt dat een baby maar ca. 3 maanden in deze wieg kan liggen.
Aan de andere kant vind ik ze echt wel heel erg leuk en is het volgens mij een heel praktisch cadeau, zeker als je zus zelf geen wieg heeft, maar alleen een ledikant.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 9 december 2003 @ 18:52:43 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_15281086
Bij onze kinderwagen kon je de reiswieg er makkelijk afhalen en dus ook makkelijk vervoeren. Ik vond dat persoonlijk erg makkelijk. Makkelijker dan deze rieten wieg lijkt mij.

Als je echt een nuttig cadeau wil geven, denk dan aan een goed reisbedje (zo'n opklapbare). Deze gaan erg lang mee, zeker tot het derde of vierde jaar.

Of wat dacht je van een triptrapkinderstoel! Deze stoelen groeien een leven met je mee, zijn erg veilig, zitten goed en zijn qua design nog mooi ook!

Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_15282141
Ik heb zo'n wieg hier staan (zonder onderstel dan) Ik dacht ook lekker makkelijk voor in huis. Janneke heeft er echt 0 keer ingelspaen dus. Echt een miskoop geweest.Overdag slaapte ze beneden in de kinderwagen. En als we op visite gingen dan zat ze bij mij op de arm of ze lag in de reiswieg van de wandelwagen (die je er dus af kan halen)
Ze zien er schattig uit, maar het is echt zondegeld. De mijne gaat nu dienst doen voor de pop
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15286704
Ik heb(had) precies zo`n wieg voor mijn spruitjes, vond hem(zeker in combi met het onderstel helemaal ideaal) Makkelijk te transporteren in huis, in mijn geval van zolderkamer naar beneden en weer terug. Het matrasje is inderdaad niet dik maar ze sliepen er heerlijk in( deed altijd een moltonnetje onder het lakentje, was lekker zacht en absorbeerde lekkages), tot ze ongeveer drie maanden waren. Dan pasten ze er nog wel in hoor, maar dan wel met de beentjes er buiten bungelend
Ik vond het ding dus echt een succes Maar goed smaken verschillen natuurlijk...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 22:02:15 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_15286953
Ik heb niet zo'n ding, maar heb ook niet het idee dat ik hem gemist heb. Cas slaapt in de box, kinderwagen, op de bank en soms in de wipper. Troep zat in de woonkamer

Als we op visite zijn ligt hij op de bank, campingbed of in de wagenzak op een groot bed.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15289223
Mijn schoonzusje wil dadelijk graag borstvoeding geven. Ze hebben enkel een ledikant in de babykamer en ik dacht dat de reiswieg dan mooi bij hun in de slaapkamer kan staan. En dat je dan de mand ook goed van boven naar beneden kan halen zonder dat de baby eruit moet. Dat lukte mij namelijk niet met de gewone reiswieg (van de bugaboo) omdat deze gewoon niet handig te vervoeren was. Te groot en zwaar voor mij en dan ben je toch bang dat er iets gebeurt met de kleine erin.

Valt de baby beneden in slaap, huplakee je brengt het zo naar boven. Maar goed, misschien is het niet zo makkelijk als ik denk dat het is. Jij hebt er dus niets mee gedaan Jessie en loena-tic juist wel.

Wij hebben ook een campingbedje gekregen trouwesn van vrienden, maar dat matrasje is nog veel dunnenr. Je laat je kind toch niet slapen op een stuk karton met een doekje erop Ik heb het bedje nog nooit gebruikt trouwens er moet eerst maar eens een matrasje bij worden gekocht.

Wat vonden jullie dan echt handig om te hebben toen je net bevallen was van je eerste?

dinsdag 9 december 2003 @ 23:38:56 #8
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_15290551
Ik heb ook precies dezelfde reiswieg gehad als op het plaatje hierboven.
Ik vond het een ideaal ding.
Alle drie mijn kinderen hebben er ongeveer 3 maanden ingelegen.
Wij sliepen op zolder en onze babies hadden hun kamertjes op de 1e verdieping.
's avonds zette ik het mandje in hun ledikantje, en als ik zelf naar bed ging naam ik het geval mee naar zolder, lekker makkelijk met de nachtvoedingen enzo.

Overdag had ik het mandje in de box staan, ik vond het ding vooral handig in huis.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 december 2003 @ 09:25:31 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_15294626
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:01 schreef danosa het volgende:
Wat vonden jullie dan echt handig om te hebben toen je net bevallen was van je eerste?
Christan heeft de eerste twee maanden overdag in de box geslapen, op een 'bedje' gemaakt van een extra aankleedkussen. Daarna heeft hij op zijn eigen kamertje geslapen in de wieg. Ging prima. Hij heeft trouwens ook wel beneden in de hal in de wagen geslapen (wij wonen op een bovenhuis). Als ik thuiskwam en hij sliep nog, liet ik hem in de wagen liggen (had een combiwagen, geen aparte bak).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_15299340
Danosa, ik heb er zelf ook eentje hoor. En hier in Engeland is het heel normaal dat ze die dingen eerst gebruiken omdat je ze zo makkelijk overal mee naartoe kunt nemen. Het is inderdaad alleen goed voor de eerste 3 maanden omdat ze vrij klein zijn die manden. Maar dat is toch net mooi genoeg om de eerste periode door te komen.

Ik vindt het persoonlijk een heel leuk cadeau en zou het echt wel aanraden. Matras is dun maar de baby is nog zo klein en hopelijk niet zo zwaar dat je daar ook wel overheen komt. Net zoals loena-tik zei, gebruik dan een molton dekentje ofzo als extra.

Kijk dit is die van mij

pi_15299658
Danosa, mij lijkt 't ook een prima en leuk kado, als je zus nog geen wieg voor op de slaapkamer heeft. heb zelf ook een rieten mand als wieg gebruikt de eerste maanden (zoéén die je aan 't plafond kon hangen), deze was te groot om mee naar beneden te slepen. maar ook zonder dat vond ik het heel fijn om Piet de eerste tijd bij ons op de kamer te hebben 's nachts.
misschien toch even overleggen met je zus of ze daar al duidelijke ideeën over heeft, voor je zo'n aanschaf doet? (al is de verrassing er dan natuurlijk wel af).
wat de matras betreft: je zus of jullie kunnen er natuurlijk ook nog een ander matrasje bij kopen (zijn op maat te bestellen) als je de originele niet vertrouwt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')