Nu zit ik er aan te denken om zo'n rieten reiswieg te gaan kopen met handvaten om het kindje goed te kunnen verplaatsen in huis en eventueel als ze even ergens op bezoek zijn de baby in te leggen. Ik heb zelf ervaren dat zoiets erg handig is en veel practischer dan wanneer je de reiswieg van je wandelwagen daarvoor gaat gebruiken Wij thuis liepen continue van boven naar beneden te sjouwen met de wagen, die natuurlijk veel zwaarder is dan deze rieten wieg. Niet leuk!
Bij het bekijken van de wieg twijfelde ik toch een beetje aan het matrasje. Deze is niet erg dik namelijk en de verkoopster vertelde dat de baby er waarschijnlijk alleen de eerste 3 maanden in ligt en daarna niet meer. En dat terwijl ik vond dat de wieg best ruim was en zeker langer kan fungeren als logeerbedje. Ervaringen en meningen gevraagd dus.
Als je echt een nuttig cadeau wil geven, denk dan aan een goed reisbedje (zo'n opklapbare). Deze gaan erg lang mee, zeker tot het derde of vierde jaar.
Of wat dacht je van een triptrapkinderstoel! Deze stoelen groeien een leven met je mee, zijn erg veilig, zitten goed en zijn qua design nog mooi ook!
Als we op visite zijn ligt hij op de bank, campingbed of in de wagenzak op een groot bed.
Valt de baby beneden in slaap, huplakee je brengt het zo naar boven. Maar goed, misschien is het niet zo makkelijk als ik denk dat het is. Jij hebt er dus niets mee gedaan Jessie en loena-tic juist wel.
Wij hebben ook een campingbedje gekregen trouwesn van vrienden, maar dat matrasje is nog veel dunnenr. Je laat je kind toch niet slapen op een stuk karton met een doekje erop Ik heb het bedje nog nooit gebruikt trouwens er moet eerst maar eens een matrasje bij worden gekocht.
Wat vonden jullie dan echt handig om te hebben toen je net bevallen was van je eerste?
Overdag had ik het mandje in de box staan, ik vond het ding vooral handig in huis.
quote:Christan heeft de eerste twee maanden overdag in de box geslapen, op een 'bedje' gemaakt van een extra aankleedkussen. Daarna heeft hij op zijn eigen kamertje geslapen in de wieg. Ging prima. Hij heeft trouwens ook wel beneden in de hal in de wagen geslapen (wij wonen op een bovenhuis). Als ik thuiskwam en hij sliep nog, liet ik hem in de wagen liggen (had een combiwagen, geen aparte bak).
Op dinsdag 9 december 2003 23:01 schreef danosa het volgende:
Wat vonden jullie dan echt handig om te hebben toen je net bevallen was van je eerste?
Ik vindt het persoonlijk een heel leuk cadeau en zou het echt wel aanraden. Matras is dun maar de baby is nog zo klein en hopelijk niet zo zwaar dat je daar ook wel overheen komt. Net zoals loena-tik zei, gebruik dan een molton dekentje ofzo als extra.
Kijk dit is die van mij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |