Dat varieert van beslissingen nemen tav vriendschappen tot het maken van goede voornemens en werkt vaak erg verhelderend.
Ik was de laatste tijd al op de goede weg wb het tijd nemen voor mezelf, en ben van plan dat volgend jaar door te zetten.
Als voorschotje op 2004 ben ik al minder gaan roken, en dat wil ik volgend jaar om deze tijd wel helemaal klaar hebben.
Verder nog wat belangrijke persoonlijke beslissingen genomen,
en mezelf voorgenomen vaker te doen wat IK wil, met de mensen die ik leuk vind, dat schiet er nu nog veel te veel bij in.
Nou, hup, hoe zit dat met de rest van de Fokkers?
quote:Tsk, dwarsliggert.
Op dinsdag 9 december 2003 12:25 schreef Atrimar het volgende:
Ik doe mijn eindejaarsevaluatie meestal zo rond februari ...
Dat lijkt me toch drastisch genoeg
quote:Zonder dwarsliggers kan de trein ook niet rijden.
Op dinsdag 9 december 2003 12:25 schreef shmoopy het volgende:[..]
Tsk, dwarsliggert.
Dat is vaak op 31 december zeggen en op 1 januari ontkennen .
quote:Is dat in het kader van onze jaarlijkse relatie-evaluatie?
Op dinsdag 9 december 2003 12:25 schreef Atrimar het volgende:
Ik doe mijn eindejaarsevaluatie meestal zo rond februari ...
quote:Dat is een toevalligheid! Echt waar!
Op woensdag 10 december 2003 11:32 schreef Isabeau het volgende:[..]
Is dat in het kader van onze jaarlijkse relatie-evaluatie?
quote:Tuurlijk schatje. Ik stel voor dat we vanavond nog gaan evalueren.
Op woensdag 10 december 2003 11:34 schreef Atrimar het volgende:Dat is een toevalligheid! Echt waar!
Om nog een beetje on topic te blijven *kuch*: Ik ben voornemens iets beter voor mezelf te gaan zorgen en proberen ook mijn leefomgeving in een optimale toestand te brengen, plus meer tijd te besteden aan de sociale aspecten van het leven. Zoiets. En stoppen met roken natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 10-12-2003 11:38]
quote:Is dat niet erg ... brandgevaarlijk?
Op woensdag 10 december 2003 11:36 schreef Isabeau het volgende:[..]
Tuurlijk schatje. Ik stel voor dat we vanavond nog gaan evalueren.
Bij kaarslicht
quote:Tsssk, Atrimar, een beetje hitte kan jij toch wel tegen?
Op woensdag 10 december 2003 11:37 schreef Atrimar het volgende:
Is dat niet erg ... brandgevaarlijk?
Ik wil om te beginnen minder tijd verknoeien met Fok!ken en die tijd in muziek maken steken. Kben nog steeds bezig met het schrijven, opnemen, mixen en masteren van mn eigen album en dat had vast allang klaar kunnen zijn als ik niet bijna 40000 posts hier neer had geplant, om nog maar te zwijgen van de tijd die ik hier doelloos rondklikkend doorbreng
Verder wil ik eindelijk mn werk afmaken en zorgen dat ik bij ben, want hoe het nu gaat is het gewoon ronduit kut. Achterlopen is stressy en daar heb ik een hekel aan. Ik hoop dat ik in de kerstvakantie genoeg tijd kan vinden om alle touwtjes... euh... hoe zeg je dat? Nou ja, iets met de touwtjes te doen zodat het klaar is
En verder wil ik mn opleiding halen, dus ga ik gewoon door zoals ik nu bezig ben met mn studie: serieus en enthousiast. Moet ook wel, want als je niet alle punten hebt eind dit jaar, mag je optiefen en das niet de bedoeling. Maar dat lukt vast wel
Oh ja, en meer neuken zou ook geen kwaad kunnen op zich
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 10-12-2003 11:41]
quote:Wat ben je toch cute he,
Op woensdag 10 december 2003 11:39 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop dat ik in de kerstvakantie genoeg tijd kan vinden om alle touwtjes... euh... hoe zeg je dat? Nou ja, iets met de touwtjes te doen zodat het klaar is
Ik wil aankomend jaar eigenlijk mijn P halen wat lastig wordt aangezien ik een ehrtentamen geb gemist, ik wil de staatsloterij winnen, ik wil nieuwe buren, een auto, een gezonde schoonmoeder, en een huisdiervogelkraaaibeest ofzo ...
quote:Ga je je verhangen?
Op woensdag 10 december 2003 11:39 schreef Tijn het volgende:Ik hoop dat ik in de kerstvakantie genoeg tijd kan vinden om alle touwtjes... euh... hoe zeg je dat? Nou ja, iets met de touwtjes te doen zodat het klaar is
Dat zijn een aantal dingen die ik persé wil realiseren dit jaar.
Daarnaast wil ik groen licht voor mijn op handen zijnde relatie en daar vooral heel erg en heel veel van gaan genieten.
quote:Ik moet wel met héle flinke touwtjes komen, wil ik ervan doodgaan hoor.
Op woensdag 10 december 2003 11:43 schreef Kapoentje het volgende:[..]
Ga je je verhangen?
.
quote:Oh, dan heb je nog een jaar of 10 te gaan toch?
Op woensdag 10 december 2003 11:43 schreef Barb het volgende:
ik wil stoppen met roken voor mijn 30e.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:45 schreef Atrimar het volgende:
Oh, dan heb je nog een jaar of 10 te gaan toch?
In 2004 wil ik weer gaan dansen. Ik sport nu wel, maar dansen is echt mijn hobby geweest, ik heb 13 jaar aan ballet gedaan en daarna veel aan aerobics. Ik denk dat het nu weer iets van Aerobics wordt of misschien wel flamenco of capoeira. En als ik geen dansles vind die ik leuk vind, wordt het een vechtsport
Verder wil ik mijn nieuwe baan gewoon goed doen. Ik hoop dat het zo lekker blijft lopen en dat ik veel projecten goed kan afronden, zodat ik een eigen plekje binnen het bedrijf verdien.
Ik wil proberen wat minder snel te oordelen. Ik heb geleerd dat ik te snel te hoge eisen stel aan mijn vrienden en snel kwaad word als ze daar niet totaal aan voldoen. Dus hoop ik daar wat relaxter mee om te gaan en meer nuances te zien. Ook wat betreft de hoge eisen voor mezelf. Ik blijf onzeker door de dingen die ik mezelf opleg, ik hoop te leren dat ik mezelf ook best mag goedkeuren als ik nog niet aan al mijn eigen eisen voldoe.
En verder zou enige romantiek ook wel okay zijn
quote:Maar nu wel
Op woensdag 10 december 2003 11:49 schreef static het volgende:
Ik doe nooit aan dit soort dingen.
Ow, en ik wil static even zeggen dat ik zijn moderatie en inzet op SHO helemaal geweldig vind. Maar dat kan ook nog in 2003
quote:Wat ontzettend leuk!
Op woensdag 10 december 2003 11:47 schreef Ripley het volgende:In 2004 wil ik weer gaan dansen.
Ik vind echt dat iedereen op regelmatige basis iets moet doen waarbij 'ie zich echt kan uitleven
quote:Ja, meer neuken zou okay zijn.
Op woensdag 10 december 2003 11:54 schreef Tijn het volgende:[..]
Wat ontzettend leuk!
Ik vind echt dat iedereen op regelmatige basis iets moet doen waarbij 'ie zich echt kan uitleven
quote:Zeg lolbroek, evalueer jij je jaar ook even en laat eens wat horen.
Op woensdag 10 december 2003 12:00 schreef Kapoentje het volgende:[..]
Ja, meer neuken zou okay zijn.
quote:Ik vond het een okay jaar. Wat mij betreft is een status quo voor 2004 wenselijk en haalbaar.
Op woensdag 10 december 2003 12:05 schreef Tijn het volgende:[..]
Zeg lolbroek, evalueer jij je jaar ook even en laat eens wat horen.
quote:Hertentamen: jammer dan, pech gehad etc etc. Het is er maar één en voor de rest doe je het geweldig!
Op woensdag 10 december 2003 11:41 schreef Atrimar het volgende:
En om even ontopic te gaan:Ik wil aankomend jaar eigenlijk mijn P halen wat lastig wordt aangezien ik een ehrtentamen geb gemist, ik wil de staatsloterij winnen, ik wil nieuwe buren, een auto, een gezonde schoonmoeder, en een huisdiervogelkraaaibeest ofzo ...
Oh, en ik wil dit jaar, net als voorgaande jaren, zo'n 10 kilo afvallen
quote:Zit je inmiddels dan niet negatief?
Op woensdag 10 december 2003 12:09 schreef Isabeau het volgende:[..]
Oh, en ik wil dit jaar, net als voorgaande jaren, zo'n 10 kilo afvallen
quote:Zou wel moeten hè
Op woensdag 10 december 2003 12:11 schreef Tijn het volgende:Zit je inmiddels dan niet negatief?
quote:Bovendien is Isa juist mooi zoals ze is: voluptueus en wulps
Op woensdag 10 december 2003 12:11 schreef Tijn het volgende:[..]
Zit je inmiddels dan niet negatief?
quote:eh....volgens mij lichtelijk *kuch* slowchatten over goede voornemens.
Op woensdag 10 december 2003 12:20 schreef shmoopy het volgende:
Mijn topic! Wat doen jullie?!
* Zo wil ik minder tijd verspillen aan Fok!ken. Dat gevoel heb ik al een hele poos, maar ik ben echt verslaafd. Ik ben nu op zoek naar hobby's om thuis te doen. En da's best moeilijk.
Maar, ik heb het fröbelen herontdekt. Truttigheid ten top af en toe, maar ik vermaak me er wel mee. Bovendien ben ik weer eens begonnen aan een boek, maar dat schiet nog niet zo op.
* Verder ben ik ernstig van plan mijn huishouden te ordenen. Ik vind dat zo moeilijk, maar als het hier netjes en schoon is, vind ik dat een heerlijk gevoel. Ik ben al bezig in de voorwaardelijke sfeer. Administratie ordenen, veel te veel spullen wegdoen, bij Ikea op zoek naar goede opbergdozen etc. In mijn kerstvakantie wil ik het voorwaardelijke afronden (maw, dan ben ik dus heeeel veeeeel aan het poetsen/opruimen etc) en daarna the real work: alles gewoon bijhouden. Discipline.
Ik heb me zelfs ingeschreven bij een mailgroup: ik krijg nu elke dag een mailtje met wat ik in huis zou moeten doen....
quote:mag ik dat adres hebben?
Op woensdag 10 december 2003 12:22 schreef Moonah het volgende:
Ik heb me zelfs ingeschreven bij een mailgroup: ik krijg nu elke dag een mailtje met wat ik in huis zou moeten doen....![]()
quote:Schrijven of lezen?
Op woensdag 10 december 2003 12:22 schreef Moonah het volgende:
Bovendien ben ik weer eens begonnen aan een boek, maar dat schiet nog niet zo op.
quote:Wat zij hees kreunde ... ik bedoel ... wat zij zei!
Op woensdag 10 december 2003 12:19 schreef Ripley het volgende:[..]
Bovendien is Isa juist mooi zoals ze is: voluptueus en wulps
het loopt zoals het loopt, en zo is het goed, ook als het niet goed loopt
quote:http://groups.yahoo.com/group/kaatmossel/
Op woensdag 10 december 2003 12:24 schreef Isabeau het volgende:[..]
mag ik dat adres hebben?
quote:Schrijven.
Op woensdag 10 december 2003 12:24 schreef Tijn het volgende:
Schrijven of lezen?
En verder... ik hoop dat het niet zo'n jaar met ups en downs wordt zoals dit jaar, maar een lekker rustig jaar
quote:Was het maar zo... Nee Tijntje, het lukt me nog niet eens een boek te lézen.
Op woensdag 10 december 2003 12:34 schreef Tijn het volgende:[..]
Vet!
-Het Huishouden ja, moek meer en beter gaan doen
-meer boetseren, en Cynix heeft nog een "kunstwerk" tegoed
-meer geduld hebben
-mensen eerder terugmailen (gaak toch niet doen, sorry )
En verder gewoon door op de ingeslagen weg, ben al best goed bezig.
quote:Wat is dat nu weer voor een voornemen
Op woensdag 10 december 2003 13:04 schreef shmoopy het volgende:
-mensen eerder terugmailen (gaak toch niet doen, sorry)
Als ik weer eens gezwommen heb...JA dat ga ik dus weer elke week doen....en het komt er weer maanden niet van
JA ik ga weer eens proberen die 20 kilo eraf te krijgen....4 dagen bezig...kuthumeur..laat maar
Mijn leventje verloopt met ups en downs, ik heb wel genoeg zelfdiscipline om de dingen te doen die echt belangrijk zijn, en die voer ik dan ook uit.
Verder hoop ik in 2004 toch echt samen met golfer dat felbegeerde huisje waar we alletwee in passen te vinden.
Voornemens nee,
Dromen, wensen en verlangens, JA
quote:Dat heb ik me vorige week toevallig al voorgenomen
Op woensdag 10 december 2003 13:04 schreef shmoopy het volgende:-mensen eerder terugmailen (gaak toch niet doen, sorry
)
En nog gooi ik elke keer een mailtje gewoon weer dicht nadat ik het heb gelezen en ga ik wat anders doen... en dan denk ik "Nee Tijn, je moet even wat terug zeggen, dit kan niet" en doe ik het alsnog. Een tikkie geforceerd, maar het moet een gewoonte worden
quote:Het is lastig, maar het lukt mij steeds beter.
Op woensdag 10 december 2003 18:09 schreef DuchessX het volgende:
.. letten op mijn grenzen, egoïstischer worden/zijn, meer aangeven wat ik wil, doen wat ik wil, mezelf niet meer wegcijferen en opofferen voor anderen, mezelf belangrijk en de moeite waard vinden en een ander voor zichzelf laten zorgen..
Wel een paar concrete plannetjes:
- Vanaf januari minderen c.q. stoppen met roken. Lullige datum, maar vanaf januari komt er zo'n beetje een algeheel rookverbod op het werk, ik geloof dat ze in de kerstvakantie zelfs wachttorens gaan bouwen om te controleren of iedereen zich er wel aan houdt, dus dat moet ik dan maar als zetje gebruiken om te proberen te stoppen.
- Om toch wat te doen te hebben tijdens het niet-roken denk ik er over van ellende weer wat meer te gaan sporten. Dat wordt dan hardlopen en/of zwemmen, bezigheden die gelukkig lastig te combineren zijn met roken. Tevens mogen er wel wat winterkilootjes af. Het mes snijdt dus aan drie kanten.
- Misschien toch weer een motor kopen! Ik heb mijn ouwe dan wel verkocht, maar het blijft toch wel kriebelen. Bovendien heb ik nu een garage en hoeft-ie dus niet meer buiten te staan. Dat ouwe kreng was ook wel min of meer afgeschreven en ik heb al een modelletje gezien waar ik helemaal verliefd op ben geworden: de Yamaha FZ6 Fazer, 8 ruggen en hij is van mij.
- Verder mijn huis nog wat verder opleuken. Wat nieuwe dingetjes aanschaffen, misschien badkamer beetje verspijkeren. Boekenkastjes, burootje, etc.
- In de persoonlijke sfeer ga ik niet veel veranderen. Ik ben op zich al leuk en heb een goed karakter. Misschien wat minder zeuren of zo, maar dat heeft niet de hoogste prioriteit.
quote:Goed idee!
Op woensdag 10 december 2003 11:43 schreef Barb het volgende:
Ik wil een andere woning, mijn motorrijbewijs halen en ik wil stoppen met roken voor mijn 30e.
Of je een beetje tevreden bent met hoe je het hebt gedaan enzo, en ja, ook wat er beter kan.
Maar anyway, ik ben heel erg extreem blij dat ik weer ben gaan studeren dit jaar. Twas een hele kluif, maar tis gelukt en ik ben er onwijs blij mee Tevens weer op mezelf gaan wonen (hoewel het nu ècht op mezelf is) en das ook okay. Khad alleen wel wat harder moeten werken
En misschien wat moeten sparen ofzo, dat was op zich ook wel handig geweest
quote:Ok.
Op woensdag 10 december 2003 18:38 schreef shmoopy het volgende:
Het is ook een beetje een terugkijktopiekje, hoor.
Ik vind dat ik in 2003 een paar héél erg goeie beslissingen heb genomen en misschien een enkele wat mindere.
Het beste wat ik heb gedaan is verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Het heeft nogal wat moeite en gedoe gekost om m'n flatje een beetje leuk kwijt te raken, maar nu terugkijkend was het die moeite dubbel en dwars waard!
Voor m'n gevolgde cursus geldt in mindere mate een beetje hetzelfde, al had ik daar in eerste (én tweede) instantie totáál geen zin in. Achteraf was het toch wel verstandig dit te doen, denk ik. Ik moet normaalgesproken nog minstens 20 á 25 jaar werken, dus mezelf een beetje blijven ontwikkelen kan geen kwaad.
Minder is dat ik veel te weinig, zeg maar vrijwel niets, aan sport heb gedaan het afgelopen jaar, dus redelijk aan het dichtslibben ben. Dat moet volgend jaar echt anders.
Tevens was ik door allerlei gedoe niet altijd aardig tegen mensen die dat niet verdienen.
Daar moet ik dus ook aan werken.
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 10-12-2003 19:01]
quote:Zelfkennis is het begin van de wijsheid
Op woensdag 10 december 2003 18:32 schreef Cynix ® het volgende:[...]Ik ben op zich al leuk en heb een goed karakter.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:09 schreef DuchessX het volgende:
Volgend jaar wordt het jaar van de Grote Veranderingen
Het einde van de 3-daagse cognitieve therapie in groepsverband. Hetgeen ik daar geleerd heb nog meer toepassen: letten op mijn grenzen, egoïstischer worden/zijn, meer aangeven wat ik wil, doen wat ik wil, mezelf niet meer wegcijferen en opofferen voor anderen, mezelf belangrijk en de moeite waard vinden en een ander voor zichzelf laten zorgen
Reïntegreren en zoeken naar een passende, leuke baan.
Minder stressen en jagen; meer genieten van hetgeen het leven te bieden heeft.
En volgend jaar zijn we ook weer een stapje dichter bij het kunnen realiseren van onze kinderwens
quote:Hmmmm over dat jezelf minder wegcijferen enzow.... kun je daarover wat vertellen?
Op woensdag 10 december 2003 18:12 schreef Bluezz het volgende:[..]
Het is lastig, maar het lukt mij steeds beter.
Al is het een lange, lange weg.
Sterkte ermee!!
i might need some advice...
quote:Oh, ik ben best wel heel erg tevreden.
Op woensdag 10 december 2003 18:38 schreef shmoopy het volgende:
Het is ook een beetje een terugkijktopiekje, hoor.Of je een beetje tevreden bent met hoe je het hebt gedaan enzo, en ja, ook wat er beter kan.
quote:Absoluut
Op woensdag 10 december 2003 18:43 schreef Tijn het volgende:
Oei, terugkijken is altijd moeilijker dan vooruitplannen he. Of iig, tis veel confronterender, terwijl je je plannen zo rooskleurig kunt maken als je zelf wil
Plannen voor 2004:
- de geweldige vriendschappen die in het afgelopen jaar enorm zijn uitgediept blijven onderhouden zodat ze geweldig blijven
- echt iets maken van mijn nieuwe baan, i.p.v. simpelweg het 'behelpen' van de afgelopen tijd
- fatsoenlijke tijden gaan maken bij het hardlopen (dit is verreweg het moeilijkst te verwezenlijken plan)
en op de reservebank, als in: alleen als ik eraan toekom c.q. geld heb:
- een mooie reis maken
- studie afmaken
- drumles
En ik heb er zin in
quote:Zoek een goede therapeut.
Op woensdag 10 december 2003 19:29 schreef Walterius het volgende:Hmmmm over dat jezelf minder wegcijferen enzow.... kun je daarover wat vertellen?
i might need some advice...
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:43 schreef Tijn het volgende:
Oei, terugkijken is altijd moeilijker dan vooruitplannen he. Of iig, tis veel confronterender, terwijl je je plannen zo rooskleurig kunt maken als je zelf wil
Een aanzienlijke salarisverhoging
Leuker werk
Een leuker plekje om te wonen
En een lieve vriendin zou verdomme ook wel eens tijd worden
quote:Ik mis iets in je rijtje....
Op woensdag 10 december 2003 19:30 schreef thaleia het volgende:
Plannen voor 2004:
Rijtje
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 10-12-2003 19:45]
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:42 schreef Moonah het volgende:![]()
Ik begrijp niet waar je het over hebt? T-woord?
Ik bedoelde gewoon Moonah meeten..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |