Is het een geld kwestie of is er meer?
quote:wat meer?
Op zondag 7 december 2003 17:30 schreef oneindig het volgende:
Nou? Waarom is Kazachstan ingedeeld bij Europese ploegen voor de kwalificaties op het W.K?Is het een geld kwestie of is er meer?
ik heb een wereldkaart hier voor me hangen, dan kunnen ze net zo goed georgië, armenië en azerbeijan erbij doen. Die liggen nog dichterbij.
quote:en die doen dan ook mee
Op zondag 7 december 2003 17:42 schreef Fixxxer het volgende:
vaaagik heb een wereldkaart hier voor me hangen, dan kunnen ze net zo goed georgië, armenië en azerbeijan erbij doen. Die liggen nog dichterbij.
quote:Al jaren.
Op zondag 7 december 2003 17:43 schreef PogueMahone het volgende:[..]
en die doen dan ook mee
quote:Dat is randje Europe, en politiek begrijpelijk. Kazachstan daarentegen ligt midden in Azië.
Op zondag 7 december 2003 17:30 schreef twi het volgende:
Israël en Turkije dan?
quote:Politiek schijt. Als dat politiek begrijpelijk is wil ik met Oranje ook wel in de kwalificatie van Midden-Amerika meedoen omdat we zulke fantastische banden hebben met de ABC-eilanden en Suriname.
Op zondag 7 december 2003 17:52 schreef oneindig het volgende:[..]
Dat is randje Europe, en politiek begrijpelijk. Kazachstan daarentegen ligt midden in Azië.
quote:Leuk.
Op zondag 7 december 2003 17:53 schreef Pirres het volgende:
Nieuwe indeling van de UEFA!! als je even meer de VI leest zou je dat wel weten....
quote:Israel effe kijken hoor, Turkije (85% Azie), Syrie, Israel... ja klopt!!
Op zondag 7 december 2003 17:52 schreef oneindig het volgende:[..]
Dat is randje Europe, en politiek begrijpelijk. Kazachstan daarentegen ligt midden in Azië.
En de VI heb ik niet meer. Vond de kwaliteit zo omlaag gaan een aantal jaren geleden van het blad dat ik er niet meer zoveel geld voor uit wilde geven. Misschien is het nu al verbeterd, zou ik eens moeten kijken.
quote:Israel vind ik zelf ook nog wel te begrijpen hoor. Het heeft geen enkele binding met Het Midden-Oosten, afgezien van de geografische locatie. Daarnaast is Israel voor een groot deel vanuit Europa ontstaan en de bevolking is ook voor een groot deel vanuit Europa afkomstig. Zou mij overigens niet eens verbazen als Israel ooit bij de Europese Unie komt, maar dat is heel erg off-topic.
Op zondag 7 december 2003 20:23 schreef keeper het volgende:
Dat is inderdaad erg onzinnig. Net zo onzinnig als dat Israel en Turkije meedoen met Europa, hoewel dat van die laatste nog wel te begrijpen is (ligt toch deels in Europa, als is het maar een klein deel).
Maar wat dat betreft houdt de FIFA er vreemde regels op na. Suriname ligt bijvoorbeeld geheel in Zuid-Amerika, maar behoort tot de CONCACAF, de Noord- en Midden-Amerikaanse bond.
quote:Dat Israel bij Europa zit, is omdat het door een flink deel van de Aziatische landen geboycot wordt. Zie ook dit topic: Loting kwalificatie WK 2006..
Op zondag 7 december 2003 23:03 schreef Qi het volgende:[..]
Israel vind ik zelf ook nog wel te begrijpen hoor. Het heeft geen enkele binding met Het Midden-Oosten, afgezien van de geografische locatie. Daarnaast is Israel voor een groot deel vanuit Europa ontstaan en de bevolking is ook voor een groot deel vanuit Europa afkomstig. Zou mij overigens niet eens verbazen als Israel ooit bij de Europese Unie komt, maar dat is heel erg off-topic.
quote:Suriname is ook eigenlijk meer een Caraibisch als een Zuid-Amerikaans land.
Op maandag 8 december 2003 10:49 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Kazachstan ligt voor een heel klein deel in Europa, en mag daarom tot de UEFA toetreden. Maar ik ben het er niet mee eens.Maar wat dat betreft houdt de FIFA er vreemde regels op na. Suriname ligt bijvoorbeeld geheel in Zuid-Amerika, maar behoort tot de CONCACAF, de Noord- en Midden-Amerikaanse bond.
quote:dat is omdat de zuidamerikaanse landen die 3 landjes (suriname, brits guyana en frans guyana) er niet bij willen hebben omdat ze te slecht zijn.
Op maandag 8 december 2003 10:49 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Kazachstan ligt voor een heel klein deel in Europa, en mag daarom tot de UEFA toetreden. Maar ik ben het er niet mee eens.Maar wat dat betreft houdt de FIFA er vreemde regels op na. Suriname ligt bijvoorbeeld geheel in Zuid-Amerika, maar behoort tot de CONCACAF, de Noord- en Midden-Amerikaanse bond.
quote:Dat zal ongetwijfeld ook meegespeeld hebben.
Op maandag 8 december 2003 13:42 schreef oistani_bunt het volgende:[..]
dat is omdat de zuidamerikaanse landen die 3 landjes (suriname, brits guyana en frans guyana) er niet bij willen hebben omdat ze te slecht zijn.
quote:Zoals ik ook in het andere topic gezegd heb, de grens tussen Europa en Azie is nou eenmaal arbitrair, zoals dat eigenlijk voor alle continentsgrenzen geldt. Een deel van Kazachstan ligt in Europa, dat is wel duidelijk. Een deel van Egypte (Sinai) kun je tot Azie rekenen, een deel van Indonesie (Irian Jaya) tot Oceanie. Guam tot Azie rekenen, zoals de FIFA doet, is ook wat twijfelachtig. Rusland en Turkije liggen beide voor het grootste deel in Azie.
Op maandag 8 december 2003 13:54 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Toch vind ik het raar, want dan zouden landen als Kazachstan en Azerbeidzjan ook uit de UEFA gegooid moeten worden.
Azerbeidzjan, Armenie en Georgie worden echter over het algemeen tot Europa gerekend, ze zijn ook lid van bv. de OVSE en de Raad voor Europa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |