abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15221328
Ja, ik weet het. Het is heel vervelend dat je moet betalen voor een boel filmpjes op de Idols-site. Maar ja, niks aan te doen.
Er zitten copyrights op de HMG-bestanden enzo, dus die mag je hier niet posten. Ook geen links.

Screenshots daarentegen zijn heel erg okay en welkom!

pi_15221508
Ik zou niet weten waarom links naar officiele HMG-bestanden plaatsen niet mag
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  zondag 7 december 2003 @ 14:51:42 #3
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_15221588
Er zijn Gratis filmpjes en filmpjes waar je voor moet betalen.
naar die gratis filmpjes mag je toch wel linken
pi_15221653
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:51 schreef Tiemie het volgende:
Er zijn Gratis filmpjes en filmpjes waar je voor moet betalen.
naar die gratis filmpjes mag je toch wel linken
Ja, maar naar die filmpjes waar je voor moet betalen niet.

En ik trek hier dus een lijn gelijk aan de policy zoals die wordt gevoerd in FTR. Daar mag dat ook niet.

pi_15234784
Die filmpjes waar je voor moet betalen zijn trouwens toch niet leuk.

Honderden audities van middelmatige zangers, wat is daar nou leuk aan?

Maar ik ga even onderzoeken hoe het juridisch gezien ligt en als het allemaal in orde is, zet ik de links op mijn idols site die hieronder staat.

pi_15236396
Kun je die filmpjes überhaupt wel doorlinken? Lijkt me dom... Volgens mij is er juridisch gezien (nog) niets mee aan de hand overigens, aangezien de bestanden waar je naar linkt niet illegaal zijn. Een rechter heeft (ik dacht in een Amerikaanse zaak) wel iemand veroordeeld voor het linken naar illegale mp3's. Da's heel wat anders dan het linken naar betaalfilmpjes lijkt me. Wel interessant om eens te onderzoeken verder
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_15239416
De filmpjes zijn ook beveiligd (DRM) en dus niet op een andere PC te bekijken, tis wel te kraken trouwens
pi_15241207
quote:
Op maandag 8 december 2003 01:13 schreef A.l.e.x het volgende:
De filmpjes zijn ook beveiligd (DRM) en dus niet op een andere PC te bekijken, tis wel te kraken trouwens
Zou het?
Ik ga het vanmiddag eens uitproberen. Ik heb de URL van een paar betaalfilmpjes in mijn database gezet en vanmiddag op mijn werk ga ik uitzoeken of ik ze kan bekijken.

Is er hier iemand aanwezig die iets van Internet recht af weet en ons kan vertellen of het legaal is om de directe links naar die filmpjes op je website te plaatsen?

pi_15253860
Oke, dat werkte dus niet.

Die DRM is goed geregeld. Je kunt die filmpjes alleen kijken als je betaald hebt

pi_15254141
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:53 schreef Geqxon het volgende:
Maar die filmpjes die hier gepost worden dan???

http://media.rtl.nl/web/components/shows/idols2/2003/week49/vrijdag_roshana.avi.MiMedia_WM_364K_V8.wmv

Die zijn gratis en bevatten geen DRM. De vraag is nog steeds of het plaatsen van links juridisch gezien wel mogen, maar ik denk dat dat wel goed komt.
pi_15290229
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:56 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Die zijn gratis en bevatten geen DRM. De vraag is nog steeds of het plaatsen van links juridisch gezien wel mogen, maar ik denk dat dat wel goed komt.

Waarom zouden links niet gepost mogen worden
Ik zou je desnoods kunnen opbellen en de link voorlezen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_15290317
Oke, kom maar op met die illegale Kevin-filmpjes!
pi_15290789
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:32 schreef Nr.11 het volgende:
Oke, kom maar op met die illegale Kevin-filmpjes!
Kijk maar op muh site
  dinsdag 9 december 2003 @ 23:53:03 #15
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_15291008
Misschien een leuk idee om de kandidaatnummers te posten van mafkezen/zeer goede zangers.

Ik begin wel

Lachwekkend: 04801

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_15291078
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:53 schreef thaduck het volgende:
Misschien een leuk idee om de kandidaatnummers te posten van mafkezen/zeer goede zangers.

Ik begin wel

Doe dat lekker in een ander topic!

En die filmpjes roeleren trouwens!!

dinsdag 9 december 2003 @ 23:57:25 #17
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_15291131
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:55 schreef Nr.11 het volgende:

[..]

Doe dat lekker in een ander topic!

En die filmpjes roeleren trouwens!!

Zeurdoos
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_15296455
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:53 schreef thaduck het volgende:

Ik begin wel

Da's idd een goed idee

Ik zal er vanmiddag een paar bij zetten...

pi_15304745
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:29 schreef raptorix het volgende:
Waarom zouden links niet gepost mogen worden
Ik zou je desnoods kunnen opbellen en de link voorlezen
Even lezen: links naar sites die niet van RTL4 zijn voor alleen filmpjes mogen niet. Naar RTL4 linken voor gratis filmpjes mag wel.

En als je anderen gaat opbellen vind ik het prima, maar niet via Fok! regelen dan.

vrijdag 12 december 2003 @ 01:08:44 #20
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_15347079
Wie gaan er allemaal betalen? Het lijkt me wel grappig om al die audities terug te zien. Er zal vast veel materiaal zijn dat wel leuk is, maar tv niet heeft gehaald. Ook ben ik benieuwd naar de audities van degenen die wel door zijn. Dat is altijd maar zo-zo. Hind's auditie heb ik nog helemaal nooit gezien.

Bij de Belgen hebben ze dat beter geregeld (www.idool2003.be)

Als iemand ervaringen heeft met dat gekke pay-by-GSM gedoe, laat het effe weten ajb!

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_15349182
Daar zitten ook een paar 'goeie' tussen
pi_15400639
Ik heb de link naar de licentie, waarmee je dus alle audities kunt bekijken. De link staat op de Chello portal. Chello leden kunnen alles gratis zien. Maar ik mag deze link dus niet posten?
pi_15400887
quote:
Op zondag 14 december 2003 13:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb de link naar de licentie, waarmee je dus alle audities kunt bekijken. De link staat op de Chello portal. Chello leden kunnen alles gratis zien. Maar ik mag deze link dus niet posten?
Die link is hier al te vinden. Omdat Chello een bekend bedrijf is enzo, en omdat het in samenwerking is met Idols, mag dit wel.
pi_15404555
Ik heb er hier een paar te downloaden staan.

-edit-

Juist, dat mag dus niet!

[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 14-12-2003 16:14]

pi_15414952
Ik ben dus gewoon chello lid, maar hij zegt dat ik die licentie niet kan downloaden omdat ik dat al 3 keer geprobeerd schijn te hebben.
weet iemand hoe dit kan?
Mijn vader heeft er ook mee zitten kloten maar die heeft die licentie niet gedownload zegt hij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')