Dan heb je wat meer aan een 4cilinder 600tje bijvoorbeeld..
Als je aan de andere kant van plan bent om binnen afzienbare tijd toch nieuwer te gaan rijden en deze alleen om het wat te leren neemt, dan heb je aan de 500 een goedkope motor
Zo GS is een leuke fiets om te leren rijden en leker goedkoop als je eens een keer valt.
quote:het vermogen word dan terug gedraaid naar 25kw. bij de meeste motoren ligt de top dan geloof ik tussen de 150 en 180.
Op zaterdag 6 december 2003 14:42 schreef LowJoe het volgende:
He!Dat is nieuw voor mij!Heb je tegenwoordig geknepen motors??En wat is dan de max vermogen??Of is het max snelheid??
quote:Mooiere draai eigenschappen en minder trillingen....
Op zaterdag 6 december 2003 14:41 schreef super_honda het volgende:
waarom zou een 4 cilinder eigenlijk beter zijn?
Of komt dat nou omdat ik V-Twin fanaat ben
Is een vriendelijke tweepitter; een allemansvriend eigenlijk. Compacte fiets met lekker laag zwaartepunt. Alleen wel rampzalig als je langer als 1.80 bent. Met sportkuip en onderkuipje zelfs nog best wel leuk ogend.
Mooie beginnersfiets die je geen kapitaal kost als je hem een keer uit je jatten laat vallen.
quote:het word een motor voor beide, om mee naar school te gaan(22km snelweg) en gewoon voor de fun. het is wel belangrijk dat ie veel kilometers kan maken zonder al teveel onderhoud, aangezien ik ook van plan ben om er veel tourritten mee te gaan maken.
Op zaterdag 6 december 2003 17:11 schreef slashme het volgende:
GS500, is leuk ding, vering is erg week, tenminste ik heb er 1 maal op gereden van iemand.
met een beperkt budget koop je niet veel spannends, dit is dan een goede keus. Ga je hem gebruiken om te forenzen of voor de fun?
quote:onderhoud:
Op zaterdag 6 december 2003 17:42 schreef super_honda het volgende:[..]
het word een motor voor beide, om mee naar school te gaan(22km snelweg) en gewoon voor de fun. het is wel belangrijk dat ie veel kilometers kan maken zonder al teveel onderhoud, aangezien ik ook van plan ben om er veel tourritten mee te gaan maken.
Ik was eerst van plan om een CB500 oid te kopen, maar die zijn me veel te duur gemiddeld 3500 terwijl een GS500 met kuipen rond de 2000 zit. kleding, helm en laarzen heb ik al dus daar hoef ik gelukkig geen geld aan uit te geven.
wat zal er naast ketting smeren en regelmatig olie verversen nog meer moeten gebeuren? of is een grote onderhoudsbeurt per jaar wel voldoende.
weet iemand trouwens ook of zo'n ding een benzinetank meter heeft? met de brommer ben ik ook een paar keer zonder benzine komen te staan en das niet leuk
quote:reserve kraantje is toch genoeg?
Op zaterdag 6 december 2003 18:33 schreef super_honda het volgende:
ik denk dat nav wat er hier gepost is en wat ik op M-F gelezen heb een GS500 wel een goeie keus is. als ik me papiertje heb ga ik maar eens een proefritje doen denk ik, en als ie bealt koop ik er een.wat zal er naast ketting smeren en regelmatig olie verversen nog meer moeten gebeuren? of is een grote onderhoudsbeurt per jaar wel voldoende.
weet iemand trouwens ook of zo'n ding een benzinetank meter heeft? met de brommer ben ik ook een paar keer zonder benzine komen te staan en das niet leuk
quote:5 bakje geloof ik.
Op zaterdag 6 december 2003 18:59 schreef super_honda het volgende:
ik heb heel wat geleerd van mijn MB'tjes, gelukkig. olie en filters vervangen is niet zo moeilijk. voorvork olie is vast ook wel te doen denk ik, met een gebruikershandleiding zal ik het me wel lukken denk ik. hoeveel versnellingen heeft zo'n GS eigenlijk?
[Dit bericht is gewijzigd door Haikuh op 07-12-2003 02:57]
quote:op de teller misschien
Op zaterdag 6 december 2003 19:26 schreef Haikuh het volgende:
6 jadie heb ik
hij is 25 kw. maar haald met gemak de 190...
quote:ten eerste heb ik met mijn ouders afgesproken dat ik eerst mijn rbw moet hebben voordat ik een motor koop en ten tweede als je eerst nog een big end lager mag vervangen is er vast nog wat meer aan de hand......
Op zaterdag 6 december 2003 19:26 schreef Haikuh het volgende:
6 jadie heb ik
hij is 25 kw. maar haald met gemak de 190...weet dus nu niet of t origineel is... maar ik heb t bij een bedrijf gekocht...
t is echt een super fijne motor... rijd lekker...goede acceleratie...Je mag em kopen ....
moet je alleen ff een big end vervangen
quote:idd, beetje gebrek aan smering gehad?
Op zaterdag 6 december 2003 19:29 schreef super_honda het volgende:[..]
ten eerste heb ik met mijn ouders afgesproken dat ik eerst mijn rbw moet hebben voordat ik een motor koop en ten tweede als je eerst nog een big end lager mag vervangen is er vast nog wat meer aan de hand......
quote:lees en huiver!
Op zaterdag 6 december 2003 19:26 schreef Haikuh het volgende:
6 jadie heb ik
hij is 25 kw. maar haald met gemak de 190...weet dus nu niet of t origineel is... maar ik heb t bij een bedrijf gekocht...
t is echt een super fijne motor... rijd lekker...goede acceleratie...Je mag em kopen ....
moet je alleen ff een big end vervangen
edit:
ik lees net ff verder en zie dat ie als 25kw'er 162 haalt. das dus zeg maar 170~175 op de teller.
[Dit bericht is gewijzigd door Haikuh op 07-12-2003 02:57]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |