Zou die dat expres doen? wat een rot ding zeg ohja tis een witte
Wat ook het geval kan zijn is dat een stekker van een losse powercable tegen de wand aan zit. Lijkt me sterk dat dat voor een schok zorgt, je zou denken dat de fabrikant het goed beveiligd. Even de draad met een tie-wrap of elastiekje ergens aan vastmaken zodat de stekker nergens aan komt te zitten.
quote:het hoort zo dat een kast onder stroom staat, dat behoort tot het netfilter
Op vrijdag 5 december 2003 23:43 schreef Dr_Crouton het volgende:
Doe de pc uit, stekker eruit, kast open en kijk even of het moederbord, op de bevestigingsschroeven na dan, in aanraking staat met de behuizing. Bijvoorbeeld een transistor of draadje. Als dat zo is, zou dat de oorzaak kunnen zijn.Wat ook het geval kan zijn is dat een stekker van een losse powercable tegen de wand aan zit. Lijkt me sterk dat dat voor een schok zorgt, je zou denken dat de fabrikant het goed beveiligd. Even de draad met een tie-wrap of elastiekje ergens aan vastmaken zodat de stekker nergens aan komt te zitten.
quote:ja doet ie expres
Op vrijdag 5 december 2003 23:26 schreef BAZZA het volgende:
Iedere keer als je dat kreng aanraakt krijg je weer een verdomde schok![]()
Zou die dat expres doen? wat een rot ding zeg
ohja tis een witte
quote:nee hij heeft nogal veel schaamhaar....
Op zaterdag 6 december 2003 00:03 schreef Mistermind het volgende:
Heb jij die pc zelf in elkaar gezet of draag je een grote wollen trui?
quote:ik denk dat wij in de kelder hebben wat je zoekt
Op vrijdag 5 december 2003 23:41 schreef Alive het volgende:
Ik daag u uit om een PC uit te vinden die niet onder stroom staat, mijn waarde.
quote:zoek een geaard stopcontact.
Op vrijdag 5 december 2003 23:43 schreef Dr_Crouton het volgende:
Doe de pc uit, stekker eruit, kast open en kijk even of het moederbord, op de bevestigingsschroeven na dan, in aanraking staat met de behuizing. Bijvoorbeeld een transistor of draadje. Als dat zo is, zou dat de oorzaak kunnen zijn.Wat ook het geval kan zijn is dat een stekker van een losse powercable tegen de wand aan zit. Lijkt me sterk dat dat voor een schok zorgt, je zou denken dat de fabrikant het goed beveiligd. Even de draad met een tie-wrap of elastiekje ergens aan vastmaken zodat de stekker nergens aan komt te zitten.
quote:Lekker vriendelijk, dat strepen. Hoewel een geaard stopcontact wel veiliger is.
Op zaterdag 6 december 2003 00:07 schreef 44PJ3 het volgende:[..]
zoek een geaard stopcontact.
De mijne staat aangesloten op een niet-geaard stopcontact. Krijg geen schokken.
quote:Vertel mij meer over uw kelder, mijn waarde.
Op zaterdag 6 december 2003 00:05 schreef 44PJ3 het volgende:[..]
ik denk dat wij in de kelder hebben wat je zoekt
![]()
quote:moet je wel zeggen dattie een ander en een GOED snoer moet kopen.
Op vrijdag 5 december 2003 23:29 schreef Khadgar het volgende:
Stekker er uit trekken. Snoer weggooien. Probleem opgelost.
Ik weet hoe dat werkt. Ik heb namelijk OOK een witte
quote:Eigenlijk mag je je PC dus niet aarden via een radiator. In het meest extreme geval kan doodslag je tenlaste gelegd worden indien een monteur van het installatie bedrijf net bezig is met werkzaamheden aan die cv en er toevallig iets gebeurt. Maar ach....de kans dat dat gebeurt is te verwaarlozen.
Op zaterdag 6 december 2003 01:01 schreef dvr het volgende:
De eerste en simpelste test: PC uit, alle randapparatuur loskoppelen, evt. spanning afvoeren met een stroomdraadje naar de verwarming. Dan de PC een tijdje aanzetten en kijken of er weer spanning op de kast komt. Zoniet, dan was het een randapparaat. In dat geval de randapparaten een voor een aansluiten, aanzetten en aan de PC-kast voelen. Zodra je weer een schok krijgt weet je aan welk apparaat het ligt. Tip: probeer de printer of andere apparaten met parallelle of seriële kabel het eerst.
quote:Er zijn hier in huis geen geaarde stopcontacten aanwezig, helaas...
Op vrijdag 5 december 2003 23:34 schreef LowJoe het volgende:
Moet je hem aarden joh!!Gewoon dus in een geaard stopkontakt,werkt ie ook beter!
quote:Nee die is inelkaar gezet samen met een kennis die een MBO netwerkbeheer diploma bezit, maar die hier eigenlijk ook niet echt ervaring mee heeft.
Op zaterdag 6 december 2003 00:03 schreef Mistermind het volgende:
Heb jij die pc zelf in elkaar gezet of draag je een grote wollen trui?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |