abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15206343
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:02 schreef nozem het volgende:

[..]

Je chat inderdaad wel eens met personen die meer dan leuk lijken te zijn, dat geef ik grif toe. Om daar dan meteen de term verliefdheid aan te verbinden vind ik erg ver gaan. Ik ben van mening dat het begrip verliefdheid tegenwoordig te pas en te onpas wordt ge(mis)bruikt..

Als ik mijn definitie van verliefdheid in gedachten neem (Meegenomen dat verliefdheid 1 van de moeilijkst te omschrijven begrippen is die er bestaan): "Een combinatie van lichamelijke en mentale aantrekkingskracht ten opzichte van een ander persoon, die je leven in grote mate beheerst"
Dan kom ik tot de conclusie dat een chatverliefdheid geen 'complete' verliefdheid is. De lichamelijke aantrekkingskracht ontbreekt namelijk helemaal.

Ja, en toch is verliefdheid niet zo makkelijk.
Ik vond het net zo eigenaardig dat ik via MSN echt stapel verliefd op iemand was geworden. Maar ik weet dat het eigenlijk een soort van rare verliefdheid is, want ik ken die persoon immers niet eens in het echt! En toch was de verliefdheid net zo echt en heftig als het in het echt was geweest en in mijn geval zelfs nog heftiger dan de verliefdheid die ik ooit voor andere IRL-meiden heb gevoelt. Verliefdheid overvalt je gewoon, haast geen touw aan vast te knopen.
pi_15207035
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:49 schreef nozem het volgende:
Nog een paar jaartjes wachten en het gros van de bevolking ontmoet elkaar door middel van internet. Daar is op zich niks mis mee, je kunt interesse in elkaar krijgen, elkaar ontmoeten en verliefd worden. Maar persoonlijk ben ik van mening dat mensen die claimen echt verliefd te zijn geworden door wat woorden en een voordelig genomen foto het begrip verliefdheid ernstig aan het verkrachten zijn..
en daar ben ik het dus volledig mee eens
je kunt wel een interesse ontwikkelen voor een internet-persoon. maar het blijft virtueel. echte liefde ontstaat irl!
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:47 schreef Unknown_Drunk het volgende:
Ik was al verliefd op me meissie voordat ik haar irl leerde kennen (voor de 2de maal dat ik dit typ)
zie bovenstaande!!
pi_15207097
ach verliefdheid is alleen maar de aanmaak van hormonen en andere stofjes in je lichaam, dus ja tuurlijk kun je verliefd worden op iemand die je via msn kent, het hoeft alleen maar het id te zijn....
Lachen is gezond :D!
pi_15207102
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:34 schreef Hanneke1983 het volgende:
je kunt zeker niet lezen omdat je het niet begrijpt. ik zeg toch niet dat je geen contact kunt maken via internet. ik zeg dat je best gevoelens kunt hebben m.b.t iemand op internet, maar ECHTE liefde komt irl pas.
Hanneke, jij bent echt een enorme doos. We hadden het over verliefd worden via internet, en niet over ECHTE liefde, dus alleen over het begin hiervan.

ontopic: Jammer TS, maar volgende keer beter

Strawberry Flavour..
pi_15207346
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:51 schreef -moi- het volgende:

[..]

Hanneke, jij bent echt een enorme doos. We hadden het over verliefd worden via internet, en niet over ECHTE liefde, dus alleen over het begin hiervan.

ontopic: Jammer TS, maar volgende keer beter

Elz, jij bent echt een stomme trien, want ik heb het daar wel degelijk over. Maarja, ligt zeker aan je leeftijd
  zaterdag 6 december 2003 @ 21:05:11 #106
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_15207420
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 23:21 schreef Kohen het volgende:
Zoals het toppic al zegt ben ik dus verliefd geworden op iemand via msn. Nu is de vraag kan dit ?
Waarom vraag je dat als je zelf al zegt dat je verliefd bent?
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_15207493
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 21:05 schreef dJ-Zcore het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat als je zelf al zegt dat je verliefd bent?

ja, daar zit wat in
pi_15207655
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 21:02 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

Elz, jij bent echt een stomme trien, want ik heb het daar wel degelijk over. Maarja, ligt zeker aan je leeftijd

Erg makkelijk, om hierbij naar mijn leeftijd te grijpen. Maargoed, mensen die het niet met goede argumenten aan kunnen doen zulke dingen.
Strawberry Flavour..
pi_15207811
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 21:13 schreef -moi- het volgende:

[..]

Erg makkelijk, om hierbij naar mijn leeftijd te grijpen. Maargoed, mensen die het niet met goede argumenten aan kunnen doen zulke dingen.

er valt hier helemaal niet over te argumenteren en dat weet jij zelf ook. kind!
  zaterdag 6 december 2003 @ 21:36:10 #110
48715 FRaGMaN
jajajajajajajaja!!
pi_15208369
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 21:02 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

heheh look who's talking.. Broekie.

Mensen kunnen heus wel verliefd worden via het internet. het gebeurd gewoon. Vroeger schreef men elkaar brieven, tegenwoordig de electronische variant.

Als je blijft ontkennen dan moet je toch in het hoekje voor simplistisch egocentrisch eigenwijze mensen zetten.

Mors principium est
pi_15208452
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 21:19 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

er valt hier helemaal niet over te argumenteren en dat weet jij zelf ook. kind!

Hahahahaha Hanneke, je bent zo enorm grappig. Je bent zelf nog nat achter de oren, en dan zeg je dat ik een kind bent ?! Hilarisch! You made my day!
Strawberry Flavour..
pi_15208559
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 21:36 schreef FRaGMaN het volgende:

[..]

heheh look who's talking.. Broekie.

Mensen kunnen heus wel verliefd worden via het internet. het gebeurd gewoon. Vroeger schreef men elkaar brieven, tegenwoordig de electronische variant.

Als je blijft ontkennen dan moet je toch in het hoekje voor simplistisch egocentrisch eigenwijze mensen zetten.

Schreef men die brieven ook al voordat men elkaar goed en wel gezien had dan? Lijkt me sterk, of niet?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 6 december 2003 @ 21:45:28 #113
72743 ennaxor
[AM] forever
pi_15208648
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:23 schreef Kohen het volgende:
Goed vanmorge stond ik op tijd bij de mac had een smsje gehad toen ik op de motor zet erheen. Daar aangekomen heb ik het smsje gelezen en daarin stond dat ze onderweg was. Ik terug smsen waar ben je dan. bij de verkeerslichten hahaha lekker vaag dus.
Ik vond het al vreemd dat ze terug kon smsen maargoed. Ik weet terug smsen van waar ongeveer dan? (ken de weg) Ja ze was erbijna kreeg ik terug als antwoord. En daarna een smsje van ik ben er.

Dus ik achter me oor krabben het wat 10 uur nou echt geen auto bij de mac hoor. Waar ben je dan .... smste ze ik terug ja bij de ingang sta er al 15 minuten.

Daarna geen response meer. Dus ik ben gewoon hard ge........ maar hiermee is het voor mij nog niet klaar. Maar wel jammer zeg maar.

Ga vanavond toch nog maar even uit om te kijken of ik misschien wat gezellige mensen tegen kom.

toch bedankt mensen zijn nieuwe goede ideeen bij voor volgende afspraak

grtz

zeg...misschien stomme opmerking maar..... misschien stond ze bij een andere mac?
"Be reasonable, do it my way"
pi_15209191
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 21:39 schreef -moi- het volgende:

[..]

Hahahahaha Hanneke, je bent zo enorm grappig. Je bent zelf nog nat achter de oren, en dan zeg je dat ik een kind bent ?! Hilarisch! You made my day!

hier reageer ik niet eens meer op. je bent te sneu voor woorden!
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 21:42 schreef nozem het volgende:
Schreef men die brieven ook al voordat men elkaar goed en wel gezien had dan? Lijkt me sterk, of niet?
kijk, wij zijn het tenminste met elkaar eens
pi_15209279
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 22:04 schreef Hanneke1983 het volgende:
hier reageer ik niet eens meer op. je bent te sneu voor woorden!
hahaha sorry, but you are too funny!! Op die reacties van jou moet je gewoon happen.
Strawberry Flavour..
pi_15209463
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 22:08 schreef -moi- het volgende:

[..]

hahaha sorry, but you are too funny!! Op die reacties van jou moet je gewoon happen.

Is dat zo? En op die van jou niet dan? Je beweert namelijk niet zomaar iets. De vraag is namelijk of je verliefd wordt op de persoon zelf, of op het beeld wat je je van die persoon achter de pc'tje vormt, of misschien is het wel de virtuele aandacht die je krijgt in combinatie met een zekere spanning en ga je dat verwarren met verliefdheid..

Een puur psychologische vraag is of je uberhaupt wel verliefd KAN worden zonder dat er lichamelijke aspecten meespelen. Ik denk persoonlijk dat dat niet kan. Het is altijd een wisselwerking van lichamelijke en mentale aantrekkingskracht, maar jij bent natuurlijk vrij om die stelling met goede argumenten te weerleggen.

[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 06-12-2003 22:16]

pi_15209468
Ik installeer pas msn als ze met een gun tegen m'n slaap staan te duwen. Wat een k*tprogrammatje
Waterpolo en bij vlagen FoK-verslaafd
pi_15209698
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 22:14 schreef nozem het volgende:

Is dat zo? En op die van jou niet dan? Je beweert namelijk niet zomaar iets. De vraag is namelijk of je verliefd wordt op de persoon zelf, of op het beeld wat je je van die persoon achter de pc'tje vormt, of misschien is het wel de virtuele aandacht die je krijgt in combinatie met een zekere spanning en ga je dat verwarren met verliefdheid..

Een puur psychologische vraag is of je uberhaupt wel verliefd KAN worden zonder dat er lichamelijke aspecten meespelen. Ik denk persoonlijk dat dat niet kan. Het is altijd een wisselwerking van lichamelijke en mentale aantrekkingskracht, maar jij bent natuurlijk vrij om die stelling met goede argumenten te weerleggen.

Ik beweer dus dat je wél verliefd kan worden op iemand die je alleen op internet spreekt. Je wordt inderdaad zoals jij zegt verliefd op het beeld dat je vormt via de gesprekken op internet, maar wordt je IRL ook niet verliefd op het beeld dat je van iemand hebt? Iemand kan IRL hardstikke nep zijn, een toneelstukje voeren, waarop iemand verliefd wordt. Terwijl het ook kan zijn dat iemand juist heel erg eerlijk is op internet en je door dit beeld verliefd wordt op diegene.

En stél, je wordt verliefd op iemand die misschien heel erg anders is in het echt. Dan ben je toch verliefd. Je voelt alles erop en eraan, wat betekent dat je verliefd bent, ook al weet je niet dat deze persoon geheel anders is IRL dan verwacht.

Hanneke beweert zonder valide argumenten dat je zowiezo niet verliefd kan worden via internet. Ik vind niet dat je hierbij voor anderen kan spreken, en kunt zeggen dat niemand ooit verliefd zou kunnen worden op iemand die diegene via internet kent.

Strawberry Flavour..
pi_15209869
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 22:23 schreef -moi- het volgende:

Hanneke beweert zonder valide argumenten dat je zowiezo niet verliefd kan worden via internet.

ik heb wel degelijk argumenten voorgedragen
quote:
Ik vind niet dat je hierbij voor anderen kan spreken, en kunt zeggen dat niemand ooit verliefd zou kunnen worden op iemand die diegene via internet kent.
jij doet dit ja, dat heb je goed door
pi_15209931
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 22:23 schreef -moi- het volgende:

[..]

Ik beweer dus dat je wél verliefd kan worden op iemand die je alleen op internet spreekt. Je wordt inderdaad zoals jij zegt verliefd op het beeld dat je vormt via de gesprekken op internet, maar wordt je IRL ook niet verliefd op het beeld dat je van iemand hebt? Iemand kan IRL hardstikke nep zijn, een toneelstukje voeren, waarop iemand verliefd wordt. Terwijl het ook kan zijn dat iemand juist heel erg eerlijk is op internet en je door dit beeld verliefd wordt op diegene.

En stél, je wordt verliefd op iemand die misschien heel erg anders is in het echt. Dan ben je toch verliefd. Je voelt alles erop en eraan, wat betekent dat je verliefd bent, ook al weet je niet dat deze persoon geheel anders is IRL dan verwacht.

Hanneke beweert zonder valide argumenten dat je zowiezo niet verliefd kan worden via internet. Ik vind niet dat je hierbij voor anderen kan spreken, en kunt zeggen dat niemand ooit verliefd zou kunnen worden op iemand die diegene via internet kent.

Als je je verliefd voelt, en er is geen verschil met een gewone huis-tuin en keukenverliefdheid, dan ben je inderdaad verliefd, dat ontken ik niet. Het gevoel is namelijk identiek.
Maar is zo'n verliefdheid niet een grote uitzondering op de regel dan? En is zo'n verliefdheid niet ook nog eens gedoemd te mislukken bij het eerste 'echte' contact. Het beeld wat je van iemand ontwikkelt wordt een ideaalbeeld, waar die persoon bijna onmogelijk aan kan voldoen..
  zaterdag 6 december 2003 @ 22:32:39 #121
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_15209953
-moi- en Hanneke1983, zo is het wel genoeg. Bel mekaar ff en praat het uit. Of niet, maar stop er in elk geval hier mee.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_15209984
quote:
Het beeld wat je van iemand ontwikkelt wordt een ideaalbeeld, waar die persoon bijna onmogelijk aan kan voldoen
je houdt jezelf dus goed voor de gek als het om internet in combinatie met liefde gaat
pi_15210004
- ophouden -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 06-12-2003 22:35]

Strawberry Flavour..
pi_15210028
- ophouden -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 06-12-2003 22:36]

pi_15210108
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 22:31 schreef nozem het volgende:
Als je je verliefd voelt, en er is geen verschil met een gewone huis-tuin en keukenverliefdheid, dan ben je inderdaad verliefd, dat ontken ik niet. Het gevoel is namelijk identiek.
Maar is zo'n verliefdheid niet een grote uitzondering op de regel dan? En is zo'n verliefdheid niet ook nog eens gedoemd te mislukken bij het eerste 'echte' contact. Het beeld wat je van iemand ontwikkelt wordt een ideaalbeeld, waar die persoon bijna onmogelijk aan kan voldoen..
Ik denk dat zo'n verliefdheid inderdaad sneller gedoemd is om te mislukken, maar we zijn het nu dus wel eens dat verliefdheid wel via internet kan ontstaan. Dat was hetgeen ik en mevrouw Hanneke het niet over eens konden worden.
Dat het een ideaalbeeld van iemand is, klopt ook, alhoewel er vele mensen hun droomman/droomvrouw toch via internet gevonden hebben .
Strawberry Flavour..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')