quote:Handige Linkjes:
Super NES
Het Super Nintendo Entertainment System werd in 1993 uitgebracht in Europa. Spelers waren overdonderd door de beelden en gameplay die een spectaculair nieuw tijdperk in de geschiedenis inwijdden. De Super Nintendo bood stereogeluid, los van elkaar scrollende achtergronden, en twee keer zoveel geheugen als de oude NES. De spelcassettes herbergden gigantische spelwerelden, waarin je wekenlang kon rondzwerven.Controller
Voortbordurend op het ontwerp van de NES-controller, zetten de ontwerpkunstenaars bij Nintendo de standaard voor toekomstige videogame-controllers met de foutloze Super Nintendo-controller. De comfortabele vierpuntsdruktoets was weer aanwezig, terwijl twee extra knoppen en de introductie van de schouderknoppen voor nog meer besturingsmogelijkheden zorgden. Als je wilt weten waar hedendaagse controller-ontwerpers hun inspiratie vandaan halen, hoef je alleen maar naar deze controller te kijken.Graphics Power
De ingebouwde DSP (Digital Signal Processor) van de Super Nintendo kan in een oogwenk gecompliceerde berekeningen uitvoeren, om prachtige spelbeelden te genereren. Hierdoor wordt bijvoorbeeld de "Mode 7"-techniek mogelijk, waardoor 2D-landschappen in drie dimensies kunnen worden gedraaid en bewogen. De pseudo 3D-tracks in Super Mario Kart zijn hiervan bijvoorbeeld een goed voorbeeld. In het waanzinnige F-Zero doen de supersnelle beelden zelfs de stoerste gamer naar adem happen.Super FX
Terwijl andere systemen bleven steken in platte graphics, werkte Nintendo stiekem aan een revolutie in de wereld van de videogames. Spelcassettes die waren voorzien van een Super FX chip maakten het mogelijk om echte 3D polygonenbeelden te ervaren, zoals in het prachtige vlieg-en-schietspel Star Wing. In latere spellen, zoals Yoshi's Island, werd de Super FX 2 chip gebruikt om vormen te buigen en uit te rekken op de mafste en mooiste manieren.Spelaanbod
Nintendo's grootste helden van de NES en uit de speelhal, keerden in flitsende stijl terug op de Super Nintendo. Super Mario World, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Donkey Kong Country, Super Metroid, Super Mario Kart ... in hun eigen genres zijn deze klassiekers nog steeds de beste ooit, tot op de dag van vandaag. Third-parties hebben de totale catalogus van de Super Nintendo uitgebreid tot meer dan 500 games.
FAQ Games & Consoles (Update 30 / 11 / 03 )
http://www.nintendo.nl (algemene Ninty info)
http://www.gamefaqs.com (voor als je vast zit in je ouwe SNES games)
Centraal Verzamel en Reparatie Topic, deel 7 (voor als je SNES het niet meer doet)
http://www.gameplayer.nl (om je collectie te updaten)
quote:Nee, maar 9 van de 10 keer komt er een welles nietes discussie over downloaden, en dat kap ik maar meteen af
Op donderdag 4 december 2003 16:30 schreef SuperPolm het volgende:
Ik zet er toch geen links bij?
Ik heb de snes nog ergens liggen, ff opzoeken
Chrono Trigger
Op de voet gevolgd door:
Final Fantasy III
Mario Kart
Star Fox
Idd de beste console allertijden. Owh jah Notorious > hij kwam in 1992 naar Europa
quote:Damn! Ik scroll naar beneden... Zie de foto van Mario Kart en ik krijg gewoon kippevel!
Op donderdag 4 december 2003 21:37 schreef Wedge het volgende:Mario Kart
Zo`n supergaaf spel!
Even een speltip: Supertennis!
Heb ik van de goedheiligman gekregen, en het is echt super om anderen bruut te naaien met boogballetjes enzo..
Daarnaast natuurlijk een potje ouderwets matten met Street Fighter II turbo!
Wat nou x-box of playstation? Zolang mijn SNES het doet begin ik er niet aan!
- Mario Kart
- Starwing
- Super Mario World
- Donkey Kong Country (geweldige muziek!!)
- Street Fighter 2
- Mortal Kombat 2
deze games maken deze console tot de beste console ooit! Er moet nog veel gedaan worden aan de huidige generatie games en consoles om dit succes voor mij te overtreffen!
quote:Die wil ik!!! Weet iemand nog een adresje waar die goedkoop te krijgen is? Hier in Enschede hebben we namelijk 2 winkeltjes waar ze nog SNES spellen hebben, en ook voor een schappelijke prijs (7,50 - 15 euro)
Op zaterdag 17 januari 2004 21:42 schreef Retarded het volgende:
Mijn toppers:
- Donkey Kong Country (geweldige muziek!!)
Weet iemand dus wat goedkopers???
quote:Ebay :)
Op zondag 18 januari 2004 21:17 schreef parterrepact het volgende:[..]
Die wil ik!!! Weet iemand nog een adresje waar die goedkoop te krijgen is? Hier in Enschede hebben we namelijk 2 winkeltjes waar ze nog SNES spellen hebben, en ook voor een schappelijke prijs (7,50 - 15 euro)
Alleen vinden ze het nodig voor een spel als Donkey Kong bikkelhard 40 euro te vragen!!
Dat feestje doe ik dus niet aan mee...Weet iemand dus wat goedkopers???
quote:deze games heb ik sowieso interesse in! Heb je toevallig nog een andere console? (eventuele ruil?)
Op maandag 19 januari 2004 18:14 schreef jimjim1983 het volgende:
- Donkey Kong Country 2 & 3
-Mickey Mania
-Yoshi's Island
-Aladdin
quote:aladdin was ook lol ja!
Op maandag 19 januari 2004 18:14 schreef jimjim1983 het volgende:
weten jullie ongeveer wat een goede prijs is voor een SNES met 2 controllers (1tje is een beetje kapot) en de spellen:
-Battletoads
-Super mario All stars
-Donkey Kong Country 1,2 & 3
-Lawnmower man
-Pilot wings
-Mickey Mania
-Earthworm Jim 2
-Yoshi's Island
-Aladdin
-Super Ghouls & Ghosts
-Zombies (ate my neighbours)
-Mr.Nutz
ongeveer de helft heeft nog het doosje en sommigen het boekje, wel licht beschadigd allebei.
quote:ja ik heb een Playstation 2, GBA en een gamecube. wat heb je in de aanbieding?
Op maandag 19 januari 2004 22:55 schreef Retarded het volgende:[..]
deze games heb ik sowieso interesse in! Heb je toevallig nog een andere console? (eventuele ruil?)
[Dit bericht is gewijzigd door jimjim1983 op 20-01-2004 15:08]
Mail of V&A
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |