abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15127943
Ik ben op zoek naar een manier om m'n computer te kunnen bedienen via een afstandbediening. Nou had ik bedacht dat ik een infra rood ontvanger zou kunnen kopen (zoiets) en vervolgens hem inprogrammeren dat hij werkt met de afstandbediening van m'n TV. Weet iemand of dit mogelijk is?
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_15128147
die zijn gewoon te koop
  woensdag 3 december 2003 @ 21:29:10 #3
67973 WebJaap
Crime Scene Investigator
pi_15128171
Je zou eens rond moeten zoeken met als zoekopdracht 'Bluetooth', kun je met je telefoon allerlei dingen besturen.....Misschien nog iets goedkoper dan infrarood gedoe.
Volgensmij ben ik dat al eens eerder vergeten...
Greening.nl
pi_15128204
Energy!
pi_15128262
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:29 schreef WebJaap het volgende:
Je zou eens rond moeten zoeken met als zoekopdracht 'Bluetooth', kun je met je telefoon allerlei dingen besturen.....Misschien nog iets goedkoper dan infrarood gedoe.
ik wil de afstandbediening van m'n tv ervoor gebruiken, zodat ik alles met 1 afstandbediening kan. bovendien hebben m'n PDA en telefoon ook infrarood

[Dit bericht is gewijzigd door Hayek op 03-12-2003 21:33]

Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_15128310
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:28 schreef LocoShady het volgende:
die zijn gewoon te koop
Ja maar is zo'n infrarood apparaat in staat om signalen van een afstandbediening te ontvangen (van meer dan 2 meter afstand) of is hij alleen bedoeld om vanaf korte afstand pda's e.d te synchroniseren

En is het verder mogelijk om de pc zo te programmeren dat hij elk willekeurig signaal kan koppelen aan een specifieke toets/functie

pi_15128414
Toen wij in 1995 onze eerste PC kochten (een Packard Bell Hell, wat een maandagochtendexemplaar zeg...) kon die ook bediend worden met een afstandbediening! Toen al!

Dat werkte idd via een infraroodontvangertje en een stukkie software (Fastmedia versie 1.26 is het laatste wat ik me ervan kan herinneren)

me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_15128557
op http://www.inkoopacties.net hebben ze een paar van dit soort afstandsbedieningen te koop.

Dit is dan wel een afstandsbediening die je met infraroodontvanger koopt, en met die afstandsbediening kun je ook je tv/radio/dvd/schotel/computer bedienen.

http://www.inkoopacties.net/ia/7q2p4dkd

[Dit bericht is gewijzigd door PlETER op 03-12-2003 21:43]

HOPPA
pi_15128588
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:36 schreef Gitarist het volgende:
Toen wij in 1995 onze eerste PC kochten (een Packard Bell Hell, wat een maandagochtendexemplaar zeg...) kon die ook bediend worden met een afstandbediening! Toen al!

Dat werkte idd via een infraroodontvangertje en een stukkie software (Fastmedia versie 1.26 is het laatste wat ik me ervan kan herinneren)

Ok dan zou het moeten kunnen

Kan ik het "VCR" gedeelte van m'n AB inprogrammeren om winamp te bedienen

pi_15128646
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:40 schreef PlETER het volgende:
op http://www.inkoopacties.net hebben ze een paar van dit soort afstandsbedieningen te koop.

Dit is dan wel een afstandsbediening die je met infraroodontvanger koopt, en met die afstandsbediening kun je ook je tv/radio/dvd/schotel/computer bedienen.

ja maar ik wil nou juist m'n bestaande ab gebruiken voor de pc

-edit- alhoewel, dit ding is een stuk goedkoper dan alleen een receiver, misschien bestel ik hem wel

[Dit bericht is gewijzigd door Hayek op 03-12-2003 22:12]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')