abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2003 @ 20:02:01 #1
76130 RodeoCowboy
Go horsie go....
pi_15125358
Ff mijn verhaal.....

De rodeo cowboy (ik dus) is op vakantie geweest naar Praag. Mooie stad enzo.... veel cultuur mooie gebouwen. Nadelen van de stad is dat er veel negatief sextoerisme is, je word overal aangesproken om naar een stripclub te gaan en/of met zo een zigeuner vrouwtje mee te gaan.

De eerste nacht scheet ik dan ook bijna 7 kleuren stront (ben namelijk niet zo een held)

Maar om even weer op het topic terug te komen.... Het is der wel prijzig, okee uit eten gaan valt wel mee in de prijs, maar om het goedkoop te noemen nou nee. Iedereen liep me te vertellen dat Praag zo goedkoop was enzo, nou niet dus.

Nu wil ik wel wat meer van het oostblok zien, maar wat zijn nou de broodje aap verhalen en wat is nou waar. Polen staat nu op mijn agenda voor de volgende zomer, ze zeggen dat het daar ook erg goedkoop is.

Kan iemand mij daarop antwoorden????????

Yippee kayee en mijn zweep komt mee...
pi_15125466
het hangt er natuurlijk vanaf van wat jou definitie van goedkoop is
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  woensdag 3 december 2003 @ 20:06:14 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_15125489
Praag zelf is in vergelijking met de rest van Tjechie vrij prijzig, directe omgeving en verder weg is spotgoedkoop...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 3 december 2003 @ 20:07:14 #4
76130 RodeoCowboy
Go horsie go....
pi_15125528
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:05 schreef MrMoon het volgende:
het hangt er natuurlijk vanaf van wat jou definitie van goedkoop is
Nou het is er net zo duur als in NL, en das zeker niet goedkoop met die pleuro tegenwoordig.
pi_15125531
hank er vanaf waar je hgaat he!
en praag was idd 10 jr geleden spot goedkoop.
5 jaar geleden betaalde ik op t grote plein al 7 gulden voor een cola en een sinas. terwijl je echteraf voor dat geld toen nog kon eten...
pi_15125557
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Praag zelf is in vergelijking met de rest van Tjechie vrij prijzig, directe omgeving en verder weg is spotgoedkoop...
10 jaar geleden was een pilsje op een terras in praag al netzo duur als hier in NL.
En de rest van Tjecho-slowakije was toen nog veeeeeeeeeeel goedkoper dan nu, echt veeel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_15125574
Polen kan goedkoop zijn, maar het ligt eraan waar je heen gaat. Aan de Russische kant is het veel goedkoper dan aan de Duitse.
En ook binnen de steden / dorpen is er veel verschil.
Zo is het eten er helemaal niet duur, en de meeste lokale supermarkten ook niet. De grote supermarkten zijn vaak duurder omdat ze daar "merk" artikelen verkopen.
pi_15125610
Tijden veranderen, en waar toeristen komen gaan de prijzen omhoog. Moet je voor de gein eens naar Bali gaan, betaal je voor een biertje ook 5 euro als je pech hebt, terwijl je 1 uur vliegen (op Java) voor 5 euro 5 maaltijden met drankje kunt nuttigen, maar ja, daar komen dan ook geen toeristen.
  woensdag 3 december 2003 @ 20:09:56 #9
76130 RodeoCowboy
Go horsie go....
pi_15125614
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:07 schreef Babbelzz het volgende:
hank er vanaf waar je hgaat he!
en praag was idd 10 jr geleden spot goedkoop.
5 jaar geleden betaalde ik op t grote plein al 7 gulden voor een cola en een sinas. terwijl je echteraf voor dat geld toen nog kon eten...
Okee, dat geloof ik best maar waarom dan al die broodje aap verhalen over dat het zo goedkoop is.....

Wel moet ik eerlijk zeggen dat in een buitendorpje in Tsjechië een half literje ongeveer 40 eurocent kostte........ maar toch zeggen heel veel mensen dat het in praag ongeveer 2x zo duur moest zijn en dan betaalde je voor hetzelfde 80 eurocent, ook niet duur.. maar helaas ik was soms zelfs 1 euro 80 kwijt +/- een paar cent. Kronen zijn niet mijn sterkste punt.

pi_15125626
ik ben ook pas in praag geweest (en 5 dagen ergens anders in tsjechie) en het id daar idd duur, of in ieder geval te vergelijken met nederland.
Ik las pas ergens dat de bouwgrond(ofzoiets) zelfs duurder is in praag dan in nederland.Wel een schitterend mooie oude stad waar je wel een dag of 2 doorheen kunt slenteren, en dat trekt door al die mooie opgeknapte gebouwen ook de nmodige touristen.Maar ik denk dat dat in elke redelijk grote stad wel is en dat de prijzen dus ook gelijk zijn door de touristen ! volgende week ga ik 5 dagen naar edinburgh, en daar schijnt het ook duur te zijn (wat zijn wij ollanders toch zuunig zeggen ze dan haha) maar kom je dus buiten de grot eplaatsen dan valt het allemaal wel mee met de prijzen,maar daar kom je niet voor naar praag natuurlijk, succes met de rest van je vakantie's
(wel een blablabla verhaal nu ik het teruglees zeg, maar kwil em toch plaatsen anders is alles voor niks geweest en dat is natuurlijk ook weer zonde van mijn tijd vinden julli eook niet dus bij deze plaats ik hem als jullie het ok vindenblablablabla................)
---------> WWW.ZUNNEBEL.NL <--------
pi_15125754
In praag zijn de gedeeltes waar de toeristen komen duurder. Zelfs de Mac Donalds hanteerd verschillende prijzen in Praag. Maar je moet dus gewoon een achteraf straatje zoeken om wat goedkoper uit te zijn met bepaalde dingen.
  woensdag 3 december 2003 @ 20:17:59 #12
76130 RodeoCowboy
Go horsie go....
pi_15125900
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:14 schreef DaForZz het volgende:
In praag zijn de gedeeltes waar de toeristen komen duurder. Zelfs de Mac Donalds hanteerd verschillende prijzen in Praag. Maar je moet dus gewoon een achteraf straatje zoeken om wat goedkoper uit te zijn met bepaalde dingen.
Liever niet, want vooral sávonds voelde ik me daar niet veilig......
  woensdag 3 december 2003 @ 20:19:38 #13
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15125976
Praag is goedkoop!
Alleen je moet niet in het centrum op het mooie plein wat gaan willen eten. In amsterdam op het leidsepleinn betaal je je ook scheel.
Ik zat in praag net even buiten het centrum, achter het station. (Heuveltje op) En daar vlak bij zat een klein restaurantje, elke avond voor een paar euro voor 2 personen buik vol gegeten en gedronken. Echt goedkoop!
Polen is een heel mooi land, en ook hier geldt bij de toeristische plaatjes betaal je soms gewoon net zoveel als hier (qua eten dan)
Maar als je gaat kan ik je Krakau, Zakopane en een bezoek aan Auswitz aanbevelen. In sommige plaatsjes als je aankomt op het station met de trein (Polen is leuk om met de trein te rijden) staan mensen die kamers aanbieden. Neem er even de tijd voor en je hebt voor weinig een leuke kamer.
Ik ben er nu een paar keer geweest (Auschwitz dan) en dat blijft indrukwekkend
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
  woensdag 3 december 2003 @ 20:21:59 #14
76130 RodeoCowboy
Go horsie go....
pi_15126074
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:19 schreef vcb het volgende:
Praag is goedkoop!
Alleen je moet niet in het centrum op het mooie plein wat gaan willen eten. In amsterdam op het leidsepleinn betaal je je ook scheel.
Ik zat in praag net even buiten het centrum, achter het station. (Heuveltje op) En daar vlak bij zat een klein restaurantje, elke avond voor een paar euro voor 2 personen buik vol gegeten en gedronken. Echt goedkoop!
Polen is een heel mooi land, en ook hier geldt bij de toeristische plaatjes betaal je soms gewoon net zoveel als hier (qua eten dan)
Maar als je gaat kan ik je Krakau, Zakopane en een bezoek aan Auswitz aanbevelen. In sommige plaatsjes als je aankomt op het station met de trein (Polen is leuk om met de trein te rijden) staan mensen die kamers aanbieden. Neem er even de tijd voor en je hebt voor weinig een leuke kamer.
Ik ben er nu een paar keer geweest (Auschwitz dan) en dat blijft indrukwekkend
Ben je daar heen geweest op eigen vervoer of via een reisbureau en heb je dan nog tips over waar je moet gaan slapen enzo...

Kijk ik voelde me niet prettig in Tsjechië (heb een VW golf 4) was als de dood dat ze hem gingen afjatten....... Is dat in polen ook zo erg?

woensdag 3 december 2003 @ 20:32:31 #15
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15126486
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:21 schreef RodeoCowboy het volgende:

[..]

Ben je daar heen geweest op eigen vervoer of via een reisbureau en heb je dan nog tips over waar je moet gaan slapen enzo...

Kijk ik voelde me niet prettig in Tsjechië (heb een VW golf 4) was als de dood dat ze hem gingen afjatten....... Is dat in polen ook zo erg?

Het is maar hoe je je voelt, in belgie gebeurt het echt dat ze bij een stoplicht je auto afpakken en met een gun tegen je raampje staan. In elk land kan wat gebeuren, en denk je dat een VW zo speciaal is. Ik zou oppassen als je een dure audi of sportwagen onder je kont had, dat zou ik niet eens prettig hier vinden.
Ik ga er al 8 jaar paar keer per jaar heen, al is het alleen omdat mijn meissie pools is

Aangezien je met de auto gaat is het handig als je je een beetje informeerd met hotels e.d. Jeugd herbergen zijn ook wel goed daar, lachen ook
kijk en anders op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=538 Voor veel meer vragen over polen (met zoek functie)
Deze site heb ik gemaakt en heb ik mijn lief ontmoet www.polska-zagroda.com Leverd ook slaapplaatsen.
Succes verder

"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
  woensdag 3 december 2003 @ 20:36:53 #16
76130 RodeoCowboy
Go horsie go....
pi_15126623
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:32 schreef vcb het volgende:

Deze site heb ik gemaakt en heb ik mijn lief ontmoet www.polska-zagroda.com Leverd ook slaapplaatsen.
Succes verder

Leuk voor je echt en bedankt, zijn de mensen ook erg vriendelijk daar, ik ga namelijk volgend jaar alleen die kant op niermand wil met mee......
pi_15128284
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:36 schreef RodeoCowboy het volgende:

[..]

Leuk voor je echt en bedankt, zijn de mensen ook erg vriendelijk daar, ik ga namelijk volgend jaar alleen die kant op niermand wil met mee......

Weet niet of je nu ook alleen naar praag geweest bent, maar als je je daar al niet veilig en op je gemak voelt dan lijkt me polen in je uppie ook niet erg verstandig.
Ben vorig jaar naar praag geweest heb me daar prima veilig gevoelt (als 17 jarig meisje ja). Als je er niet bij gaat lopen als de doorsnee toerist dan zal het wat criminaliteit betreft best meevallen. Als toerist ben je nu eenmaal makkelijk slachtoffer en word je gezien als iemand met veel geld, das in amsterdam, brussel, londen, praag of waar dan ook precies hetzelfde.
En je moet in praag idd niet midden in het centrum wat willen gaan drinken want dan betaal je nederlandse prijzen. Wij hebben daar vorig jaar in juli op 5 minuten lopen van het centrum met 15 man uitgebreid 3 gangen gegeten voor nog geen 100 euro. En kan me niet voorstellen dat die prijzen daar in een jaar enorm gestegen zijn dus vind praag best goedkoop.
Ik hoop dat je veel plezier hebt komend jaar polen. Ik kijk iig al ontzettend uit naar mijn trip door polen, tsjechie en slowakije van over 1,5 jaar.
pi_15128421
Polen was zeven jaar geleden spotgoedkoop. Je moest echt heel erg je best doen om je geld op te maken. Maargoed, dat kan veranderd zijn.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 3 december 2003 @ 21:38:56 #19
76130 RodeoCowboy
Go horsie go....
pi_15128492
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:32 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Ik hoop dat je veel plezier hebt komend jaar polen. Ik kijk iig al ontzettend uit naar mijn trip door polen, tsjechie en slowakije van over 1,5 jaar.

Ik ben normaal ook niet bang aangelegd, maar kwam tot voor kort niet verder dan mijn eigen woonplaats en een paar disco's daar in de buurt. Dus het stedelijke was ik helemaal niet gewoon. Laat staan dat er hoeren op je af liepen en je gelijk meetrokken uit het publiek.

De dagen daarna was ik er al aan gewend en was ik er niet meer bang voor en ik liep er ook niet bij als een toerist. Wel goed gekleed trouwens. Maar toch het was een hele gewenning om het mee te maken.

Misschien was ik een beetje te wereldvreemd hiervoor.

woensdag 3 december 2003 @ 21:39:21 #20
73888 DIA
die ja .....
pi_15128505
Niet???
  woensdag 3 december 2003 @ 21:40:26 #21
76130 RodeoCowboy
Go horsie go....
pi_15128535
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:37 schreef sizzler het volgende:
Polen was zeven jaar geleden spotgoedkoop. Je moest echt heel erg je best doen om je geld op te maken. Maargoed, dat kan veranderd zijn.
Dat zou Praag ook zijn maar dat was dus al veranderd, maar desalniettemin wil ik het toch proberen. Ik ben namelijk al dat onnodig veel geld uitgeven voor een beetje plezier meer dan zat.

Dus ga ik het er wel op gokken denk ik.

pi_15128888
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:40 schreef RodeoCowboy het volgende:

[..]

Dat zou Praag ook zijn maar dat was dus al veranderd, maar desalniettemin wil ik het toch proberen. Ik ben namelijk al dat onnodig veel geld uitgeven voor een beetje plezier meer dan zat.

Dus ga ik het er wel op gokken denk ik.

Een of ander oud-communistische staatscamping (inclusief zwembad en marmere beelden ) was iets van 10 gulden per dag. Met zijn vijven. Maar dat zal nu wel een stuk duurder zijn.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15132122
Zodra ze weten dat je toerist bent gaat de prijs 8x omhoog.
Maar tis nog goedkoop.
pi_15142115
Dat is Praag. Toeristen zijn geld en toeristen komen daar doorgaans om Tsjechische dames een beurt te geven.
pi_15143115
Domme rukker, als je goedkoop uit wil zijn moet je niet rond de tourist hot spots gaan hangen.

Seek and you shall find what you desire. (het goedkope Praag)

En ach, af en toe met geld smijten is ook leuk

All good things must come to an end...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')