abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2003 @ 21:20:16 #126
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_15127859
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:53 schreef Brennie het volgende:
Iedereen kan advocaat worden
Onzin.
Het spijt me, maar hoewel je hier en daar gelijk hebt, moet je gewoon over een bepaald intelligentieniveau beschikken om een universitaire opleiding te volgen, en om een functie van universitair niveau uit te oefenen.
Dat er ook op het MBO een paar mensen zitten die aan dit criterium voldoen, doet daar niets aan af.
Abstract kunnen denken en redeneren, verbanden kunnen leggen, cijfermatig inzicht hebben, "dingen kunnen oppikken", etcetera etcetera zijn alle intellectuele vaardigheden die onontbeerlijk zijn voor een functie of opleiding van academisch niveau. Daar kun jij niets aan veranderen met verhaaltjes over "het is maar wat je interessant vindt" en dat soort prietpraat.

Oke, voor iedereen hier even voor de duidelijkheid: op het MBO zitten ook heus wel wat slimme mensen! Ja hoor! En de minder slimme hebben soms andere eigenschappen waar ze het ook ver mee kunnen schoppen! Echt!

Maar je moet gewoon een beetje slim zijn voor de UNI.

pi_15127867
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:15 schreef Brennie het volgende:

[..]

Nee we zijn trots op wat we doen, we werken ons de pestpleuris en leren ons uit de naad om het allerbeste uit onszelf te halen..
Dat is waarom we zo reageren..
Jij kan niet je normale "zorgeloze" leventje leiden zonder het werk wat alle mbo'ers in de praktijk verrichten..
Dat is waarom we zo reageren..
We laten ons niet voor dom uitmaken terwijl de eerste de beste onnadenkende, kortzichtige en denegrerende strontvlieg commentaar geeft op iets wat zelfs de stomste koe op aarde nog niet zou durven zeggen.( ook al is het om gewoon te rellen)
Dat is waarom we zo reageren.
Domheid is je capaciteiten express verneuken,niet de moeite nemen jezelf te ontwikkelen en ontplooien en jezelf wereldvreemd opstellen..

Op zich mee eens. Iemand die het beste uit zichzelf haalt verdient gewoon alle respect, of t nu MBO of WO niveau is. Maar waar haal je de wijsheid vandaan dat iedereen advocaat kan worden?! Die opmerking schoot me nogal in t verkeerde keelgat
  woensdag 3 december 2003 @ 21:20:51 #128
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_15127878
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:19 schreef Yankee het volgende:

[..]

Heb o.a een VWO diploma.

reageer dan is op mijn reactie hierboven ergens.. of lul ik je dan vast?

nja dan nog een keer.. net zoals op t mbo kun je overal wel wat op verzinnen: voor het vwo en universiteit:

N E R D!

OJAAJOH?
pi_15127882
quote:

[..]

Heb o.a een VWO diploma.

Tssk, niet eens International Baccalaureate of ICGSE
  woensdag 3 december 2003 @ 21:21:17 #130
35058 Jzz
*n00b is*
pi_15127888
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:19 schreef gothic-blackie het volgende:
meer vrije tijd, laat me niet lachen, de uren die mijn vriend maakt maak ik echt niet op school hoor, dus rot op met je vrije tijd
your point being....?
...Trust me, I'm gonna be a doctor... (H)
pi_15127924
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:12 schreef fokaapje het volgende:

[..]

Ja ze scheppen allemaal op dat ze ff Lucht en Ruimtevaart techniek doen in 2 jaartjes..en dat ze dan FF lekker bakken met geld gaan verdienen..Nee het is LBO/VBO/MAVO in 1 --> VMBO

ohja ik dacht even dat dat alleen vbo en mavo was opscheppen is gewoon een eigenschap van de mens hoor. wie wilt er later nou geen bakken met geld verdienen? en misschien praten ze zo omdat mbo ze te makkelijk af gaat ofzo.
quote:
moet je ook niet..alles draait om acceptatie
maar zoals je hier leest word het niet echt geaccepteerd blijkbaar. beetje jammer. het is gewoon een kwestie van mensen in hun waarde laten, maar zo te zien kan dat niet. maarja ik ga me er niet druk om maken, zonde van mn tijd
pi_15127934
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:16 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Boeit mij ook geen zak; maar het is gewoon niet waar dat zomaar elke MBO'er een studie Rechten op de uni succesvol zou kunnen afsluiten. Er zullen heus wel uitzonderingen op het MBO zitten, maar ik durf te wedden dat 90% van de MBO'ers de propedeuse van Rechten nog niet eens zou halen...

Universiteit is well een een stuk moeilijker, dat ben ik met je eens. Maar het ligt er gewoon voor een groot deel aan of je er zin in hebt, en als je dat hebt is HBO in iedergeval geen probleem.

Edit, kut wat gaat dit topic hard...

[Dit bericht is gewijzigd door Frezer op 03-12-2003 21:24]

"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_15127937
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:06 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Oke, en dit is dus echt de meest stomme reactie in deze discussie. Er zijn zat mensen die niet de capiciteit hebben om advocaat te worden, ook al zouden ze t willen.....face it

En ja, ik kan het weten, want ik doe Rechten

Het was een voorbeeld..
Je kunt ontzettend veel bereiken met wilskracht.. echte wilskracht.
Via omwegen, langer studeren, jezelf ontwikkelen... whatever.
Velen zullen dan bereiken wat ze zelf niet voor mogelijk hadden..
Dat geldt niet voor iedereen.. maar als je mijn punt niet ziet..
Ala.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 3 december 2003 @ 21:22:36 #134
35058 Jzz
*n00b is*
pi_15127940
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:20 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

nja dan nog een keer.. net zoals op t mbo kun je overal wel wat op verzinnen: voor het vwo en universiteit:

N E R D!

ok

jij krijgt een mbo verpleegkundige

ik een echte dokter als ik ergens een operatie nodig heb

deal?

weg met nerds

pi_15127949
quote:

Heb o.a een VWO diploma.

Zo hé!

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 3 december 2003 @ 21:22:57 #136
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_15127950
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:20 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

N E R D!

Je wilt dat ik een stukje over mezelf ga schrijven waarin ik uiteenzet waarom ik zo geweldig ben? Dat zal ik even voor een MBO'ertje gaan doen zeker! grappenmaker
.
pi_15127962
Weet je...ik vroeg me serieus altijd af hoe het zou zijn/voelen, en hoe ze dat accepteren, vooral dat laatste

- niet altijd 1 van de betere of de beste leerling
- weten dat je capaciteiten beperkter zijn dan andere
- dat andere die vwo gaan doen geen limiet hebben qua keuze
- dat je weet dat je als timmermannetje bent afgeschreven

etc.

Mijn antwoord heb ik nu..ze accepteren het (stilletjes) niet

woensdag 3 december 2003 @ 21:24:09 #138
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_15127991
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:22 schreef Angeles het volgende:

[..]

Zo hé!

Jammer dat je jaloers bent
.
  woensdag 3 december 2003 @ 21:24:21 #139
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_15128000
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:22 schreef Yankee het volgende:

[..]

Je wilt dat ik een stukje over mezelf ga schrijven waarin ik uiteenzet waarom ik zo geweldig ben? Dat zal ik even voor een MBO'ertje gaan doen zeker! grappenmaker

Nee, ik probeer duidelijk te maken dat je zo op alles wel iets kunt vinden en dat dat gewoon triest is. En nee ik ben geen MBO-er
OJAAJOH?
pi_15128011
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:22 schreef Brennie het volgende:

[..]

Het was een voorbeeld..
Je kunt ontzettend veel bereiken met wilskracht.. echte wilskracht.
Via omwegen, langer studeren, jezelf ontwikkelen... whatever.
Velen zullen dan bereiken wat ze zelf niet voor mogelijk hadden..
Dat geldt niet voor iedereen.. maar als je mijn punt niet ziet..
Ala.

Ja, als je t zo zegt ben ik het wel met je eens. M'n broertje is ook begonnen met MAVO en doet inmiddels Neuropsychologie.
Maar jij zei dat alle mensen op de echt zwakbegaafden na advocaat kunnen worden. En dat is zware onzin...
  woensdag 3 december 2003 @ 21:24:55 #141
35058 Jzz
*n00b is*
pi_15128021
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:22 schreef Angeles het volgende:

[..]

Zo hé!

't is altijd meer dan vmbo he
hoewel.......nee, zo'n vmbo-er kan veel meer, want dié heeft praktijkervaring

ofzo?

pi_15128022
ik accepteer t wel hoor, ik accepteer t domme uit de hoogte gelul niet, dat jullie de beste zijn en dat niemand beter is.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_15128027
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:24 schreef Yankee het volgende:

Jammer dat je jaloers bent

Natuurlijk. Dat lijkt me nou echt leuk, jaren teruggaan in de tijd, geweldig.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_15128042
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:20 schreef doedelzak13 het volgende:

[..]

Onzin.
Het spijt me, maar hoewel je hier en daar gelijk hebt, moet je gewoon over een bepaald intelligentieniveau beschikken om een universitaire opleiding te volgen, en om een functie van universitair niveau uit te oefenen.
Dat er ook op het MBO een paar mensen zitten die aan dit criterium voldoen, doet daar niets aan af.
Abstract kunnen denken en redeneren, verbanden kunnen leggen, cijfermatig inzicht hebben, "dingen kunnen oppikken", etcetera etcetera zijn alle intellectuele vaardigheden die onontbeerlijk zijn voor een functie of opleiding van academisch niveau. Daar kun jij niets aan veranderen met verhaaltjes over "het is maar wat je interessant vindt" en dat soort prietpraat.

Oke, voor iedereen hier even voor de duidelijkheid: op het MBO zitten ook heus wel wat slimme mensen! Ja hoor! En de minder slimme hebben soms andere eigenschappen waar ze het ook ver mee kunnen schoppen! Echt!

Maar je moet gewoon een beetje slim zijn voor de UNI.

Mijn punt is dus..
Met veel wilskracht, dat wil zeggen echt de wil en mogelijkheden creeren jezelf te ontplooien kom je verder dan je soms denkt.
De mentaliteit van veel jongeren is:
Makkelijk geld verdienen, ach, moet toch wat.. beetje boek in staren en that's it.
Das dom ja!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_15128051
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:24 schreef Jzz het volgende:

[..]

't is altijd meer dan vmbo he
hoewel.......nee, zo'n vmbo-er kan veel meer, want dié heeft praktijkervaring

ofzo?

whauahha...hands on ervaring als een echte vuilnisman...moet zeker wel lekker zijn hersendodend werk zonder verantwoordelijkheden?
  woensdag 3 december 2003 @ 21:26:11 #146
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_15128058
Ben benieuwd voor wie dit allemaal een ban gaat opleveren..:7

yankee vast niet met z'n hoge praat.

OJAAJOH?
  woensdag 3 december 2003 @ 21:26:11 #147
35058 Jzz
*n00b is*
pi_15128059
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:24 schreef gothic-blackie het volgende:
ik accepteer t wel hoor, ik accepteer t domme uit de hoogte gelul niet, dat jullie de beste zijn en dat niemand beter is.
tja, mensen op de universiteit zullen over het algemeen gemotiveerder zijn en een hoger abstractieniveau aankunnen en op dat punt dus beter zijn, het is niet anders, kut he?
  woensdag 3 december 2003 @ 21:26:17 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_15128066
Uit de hand gelopen flame topic dus.

Gastslotje derhalve.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: