quote:Tell us more
Op donderdag 11 december 2003 12:10 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Maar om een halve stad weg te vagen: Gebruik salpeter met suiker.. (met een paar andere stoffen kan je ook nog eens alle kleuren rook maken die je wil van zwart tot pimpelpaars..)
Benodigde chemische stoffen en de reactievergelijking
quote:Ik krijg met PVC wel dikek rook, maar nog tien keer zo'n dikke vlammen.. Echt niet gezond meer
Op donderdag 11 december 2003 12:13 schreef Apehaar het volgende:
Ik ga het dit jaar met PVC proberen. Pingpong ballen zijn duur.
Weet nou echt niemand uit welk HuisTuinKeuken product ik salpeter kan maken?
Stelletje nep-chemicicaceuzen .
quote:Maar wel effectiever dan echt vuurwerk en dus prijs/prestatie verhouding is vele malen goedkoper
Op donderdag 11 december 2003 12:13 schreef Apehaar het volgende:
Ik ga het dit jaar met PVC proberen. Pingpong ballen zijn duur.
quote:Kga het nu ff een studente laboratorium techniek vragen
Op donderdag 11 december 2003 12:15 schreef UndergroundWorldWide het volgende:[..]
Ik krijg met PVC wel dikek rook, maar nog tien keer zo'n dikke vlammen.. Echt niet gezond meer
.
Weet nou echt niemand uit welk HuisTuinKeuken product ik salpeter kan maken?Stelletje nep-chemicicaceuzen
.
quote:Okay
Op donderdag 11 december 2003 12:14 schreef apophis4u het volgende:[..]
Tell us more
Benodigde chemische stoffen en de reactievergelijking
4/10 deel suiker
6/10 deel Potassiumnitraat (salpeter)
Op een laag pitje roerend laten smelten, daarna in een blikje / iets gieten, en voor het hard wordt een paar lucifers / sterretjes erin, als lont.
Aansteken en toekijken .
1 pond hiervan is genoeg om een paar km2 in dikke witte rook te zetten.. .
quote:Cool
Op donderdag 11 december 2003 12:16 schreef apophis4u het volgende:[..]
Kga het nu ff een studente laboratorium techniek vragen
Daar is een mooie handleiding.. alleen in het engels, en erg onduidelijk..
Misschien dat die student laboratorium dit voor ons kan vereenvoudigen ?
.
quote:Ze heeft geen id, chemie is niet r sterkste kant. Ik ga nog iemand vragen als die online komt, die het heel misschien kan weten.
Op donderdag 11 december 2003 12:18 schreef UndergroundWorldWide het volgende:[..]
Cool
.
anders ken ik nog iemand die echt chemie studeert op in universiteit in utrecht, dus die zou het zeker wel moeten weten. Alleen hek daar geen telefoon/ email of wat dan ook van, zie ik alleen nog af en toe in de trein. Kga iemand mailen die die gegevens misschien wel heeft.
quote:haha dat zou echt cool zijn...
Op donderdag 11 december 2003 12:21 schreef apophis4u het volgende:[..]
Ze heeft geen id, chemie is niet r sterkste kant. Ik ga nog iemand vragen als die online komt, die het heel misschien kan weten.
anders ken ik nog iemand die echt chemie studeert op in universiteit in utrecht, dus die zou het zeker wel moeten weten. Alleen hek daar geen telefoon/ email of wat dan ook van, zie ik alleen nog af en toe in de trein. Kga iemand mailen die die gegevens misschien wel heeft.
Dan ga ik dit jaar banendozen vol met van die zooi maken
.
quote:Goed, die studente laboratorium techniek gaat ff kijken of ze iets van dat textfiletje kan maken. Verder heb ik een vriendin gemaild die die andere studente chemie kent.
Op donderdag 11 december 2003 12:22 schreef UndergroundWorldWide het volgende:[..]
haha dat zou echt cool zijn...
Dan ga ik dit jaar banendozen vol met van die zooi maken
![]()
.
quote:resTecp!
Op donderdag 11 december 2003 12:30 schreef apophis4u het volgende:[..]
Goed, die studente laboratorium techniek gaat ff kijken of ze iets van dat textfiletje kan maken. Verder heb ik een vriendin gemaild die die andere studente chemie kent.
Kan misschien paar dagen duren, maar khoop hier een antwoord te kunnen posten.
quote:Gezondheid
Op donderdag 11 december 2003 12:48 schreef Sazzefraz het volgende:
uche uche
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Mons op 11-12-2003 16:13]
quote:Salpeter is volgens mij wat anders dan salpeterzuur. .
Op donderdag 11 december 2003 13:09 schreef Mons het volgende:
*terugvind post* ik wil namelijk dat recept voor salpeterzuur niet missen
Inkoop zou dan ook makkelijker zijn; zie ook
http://web.inter.nl.net/hcc/beenet/aanmaak.htm
Ik wacht nog steeds op mail van die vriendin over contact gegevens van de chemie studente
quote:bron: http://www.nvon.nl/toa/linksoep/koperkr.htm
Bij de reactie van koper met salpeterzuur en na het toevoegen van natronloog,
ontstaat feitelijk een oplossing van natriumnitraat
quote:Jups, gelezen
Op donderdag 11 december 2003 15:20 schreef DJ.KRIZZ het volgende:stoffen als salpeter zijn wegens hun snelle ontbrandbaarheid geschikt voor het maken van brandbommen en/of andere terroristiese knutsels. De overheid ontmoedigt daarom de distributie ervan; bij aanschaf vooral hier niet over praten; beperk het gesprek tot puur imkertechniese uitleg, om onnodig argwaan te voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |