Zou ontzettend leuk zijn om nog meer foto's rond dit thema te zien van andere mensen
Al deze foto's zijn trouwens gemaakt met conventionele camera's (een klein deel van de foto's (het oudere deel) met een half-automatische Minolta APS-compactcamera, de rest met een Canon EOS 300 + 28-90mm. lens)
Ik hou dit topic zeker in de gaten!
owja, vet coole fotos
quote:De foto's zijn oorspronkelijk in kleur.. in Photoshop hoefde ik dus enkel een stuk wat in kleur was te kopiëren, waarna ik de rest van de foto kon omzetten in zwartwit.. om vervolgens het gekleurde stukje (al dan niet deels doorzichtig) weer terug te zetten.
Op dinsdag 2 december 2003 21:41 schreef Raggie het volgende:
hee heb je die kleuren gewoon met fotosoep gedaan ? (of een truukje met je camera?)
Ik wil die anderen ook zien!! .
quote:is het niet makkelijker het gedeelte dat kleur moet blijven te selecteren, reverse selection te doen en dat zw te maken?
Op dinsdag 2 december 2003 21:44 schreef mrmiddel het volgende:[..]
De foto's zijn oorspronkelijk in kleur.. in Photoshop hoefde ik dus enkel een stuk wat in kleur was te kopiëren, waarna ik de rest van de foto kon omzetten in zwartwit.. om vervolgens het gekleurde stukje (al dan niet deels doorzichtig) weer terug te zetten.
Maar de foto's zelf zijn
ps: het is photoshop en niet fotosoep. Iedereen die fotosoep zegt moet verbannen worden naar corel paint.
quote:Nee, in veel gevallen heb ik het gekleurde stuk er overheen gezet met een opacity die niet 100% is, waardoor de contrasten van het zwart-wit mooi gewaardborgd blijven, zelfs in het gekleurde gedeelte.
Op dinsdag 2 december 2003 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
is het niet makkelijker het gedeelte dat kleur moet blijven te selecteren, reverse selection te doen en dat zw te maken?
Anders zou het idd wel handiger zijn geweest
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:47 schreef Flaman het volgende:
ps: het is photoshop en niet fotosoep. Iedereen die fotosoep zegt moet verbannen worden naar corel paint.
quote:Die eerste was iets bewogen inderdaad.. iets te lange sluitertijd om stil te houden.. was eigenlijk een simpele snapshot.. van gisteravond
Al is die eerste niet bepaald scherp. (zonde) maar dat kleureffect ben ik echt zwaar op uitgekeken, iedereen gebruikt het en je bereikt er niet echt iets mee. Eentje met die trein vind ik nog wel ok, maar zo'n postertje alleen in kleur laten wtf daar schiet je niks mee op.
Dat kleuren-effect heb ik zelf nog nooit eerder gebruikt, vandaar dat ik er eens voor gekozen heb dat wel te doen. Maar ik snap je kritiek.
Dank je
quote:Ah okay, je hebt dus meer gedaan als alleen een deel zw gemaakt.
Op dinsdag 2 december 2003 21:48 schreef mrmiddel het volgende:[..]
Nee, in veel gevallen heb ik het gekleurde stuk er overheen gezet met een opacity die niet 100% is, waardoor de contrasten van het zwart-wit mooi gewaardborgd blijven, zelfs in het gekleurde gedeelte.
Anders zou het idd wel handiger zijn geweest
quote:fotosoep, sue me
Ik snap die discussie nog steeds niet... Photoshop, fotosoep, iedereen snapt wat je bedoelt.
quote:Paris, Gare du Nord?
Op dinsdag 2 december 2003 21:58 schreef calvobbes het volgende:
[afbeelding]Nikon Coolpix 4300. Sluitertijd van 1 seconde en verder niks aan gedaan
quote:Oeh.. dies wel mooi op zich
Op dinsdag 2 december 2003 22:11 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ben daar twee keer geweest.. maar op één of andere manier nooit foto's gemaakt
quote:Hmm jammer... is een fotogenieke omgeving als je de tijd neemt!
Op dinsdag 2 december 2003 22:23 schreef mrmiddel het volgende:maar op één of andere manier nooit foto's gemaakt
quote:Dat zal het zijn.. ik heb op gare du nord nooit de tijd gehad
Op dinsdag 2 december 2003 22:25 schreef calvobbes het volgende:[..]
Hmm jammer... is een fotogenieke omgeving als je de tijd neemt!
Maar ik kom er ongetwijfeld wel weer.. binnen nu en een jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |