Eerste topic: [tk] Sony Glasstron LCD bril . Ik denk dat de voors en tegens in dit topic redelijk goed besproken zijn (ook die vangoedkopere brillen) dus lees deze eerst even door.
Hier komt die:
Sony Glasstron PLM-S700E LCD bril
Deze lcd bril kun je aansluiten op een videobron of je computer. De bril geeft het gevoel of je vanaf 1,2 meter naar een scherm van 30 inch zit te kijken. Doordat de bril je als het ware afsluit van de buitenwereld geeft dit een super beleving van een film, maar ook aansluiten op je laptop en lekker op een groot scherm internetten behoort tot de mogelijkheden.
Mijn ervaringen met dit apparaat zijn echt heel positief. Zeker voor het kijken van een film. Je hebt echt het idee dat je in de film zit. Dat wordt het best benadrukt als je een film hebt zoals vertical limit, waarin je soms een diepe afgrond inkijkt. Wat dat betreft doet het niet echt onder voor de bioscoop.
Een ander voordeel is dat je je afsluit van de buitenwereld. Je kruipt even weg uit de wereld en ziet niets anders dan de film. Dat is toch anders dan wanneer je een film op TV zit te kijken want dan zie je vaak nog dingen om je heen gebeuren.
Zijn er ook nog nadelen? Ja. Je hebt iets op je hoofd en dat merk je. Het hangt een beetje van de situatie af of het storend is of niet maar zo af en toe heb ik een moment dat ik begin aan een film en de bril na een half uur afzet omdat het gewoon niet lekker voelt.
Een tweede nadeel is natuurlijk dat het niet echt sociaal is om met de bril op een film te gaan kijken terwijl je vriendin op de bank zit.
Ik doe hem weg omdat ik geld nodig heb om mijn huisautomatisering verder uit te breiden. Hier gaat veel geld inzitten en ik moet nu weer een hoop spulletjes aanschaffen. Ik weet dat ¤ 500 een hoop geld is, maar de nieuwprijs was 4400 gulden ongeveer 2 jaar geleden. Er waren toen twee types en dit is de duurste, die als extra heeft dat je hem ook op je PC aan kan sluiten en dat je door het scherm heen kan kijken als je wilt. Het zijn dus geavanceerde dingen die nu eenmaal veel geld kosten.
Uiteraard is hij spelend te zien.
O, ja Ik woon in Schiedam, dus daar is hij ook af te halen.
edit: reageren mag ook per mail lcdbril@marcop.com
quote:hehehe idd
Een tweede nadeel is natuurlijk dat het niet echt sociaal is om met de bril op een film te gaan kijken terwijl je vriendin op de bank zit.
quote:Er zit wel wat ruimte tussen de bril en je hoofd. Ik zal vanavond eens proberen met de bril van eerder genoemde vriendin
Op donderdag 27 november 2003 10:32 schreef rwr-xr-x het volgende:[..]
hehehe idd
Maar dat ter zijde. Kan je een bril op hebben onder deze bril? That is, een gewone bril
Of is dat heel nie nodig?
quote:Daar heb je misschien gelijk in ,maar daar zit weer een registratieprocedure en betaling aan vast.
Op donderdag 27 november 2003 10:32 schreef Dunadain het volgende:
probeer het is op ebay ben je hem sneller kwijt denk ik
Je weet niet wat je meemaakt als je hiermee een film kijkt,
lijkt net alsof je er middenin zit. Maat van me heeft er ook
een, prijs was bijna 4500 toendertijd. Het is dat ik momenteel
slecht in de cash zit, anders wist ik het wel! (helemaal voor die prijs)
* Sinner_CRX baalt nu echt dattie geen 500 'over' heeft..
quote:Dat is het fijne van december: eindejaarsuitkering (als je mazzel hebt). Maar dat het een aanrader is ben ik met je eens.
* Sinner_CRX baalt nu echt dattie geen 500 'over' heeft..
Nog even over de bril. Ik denk dat dat een beetje te krap wordt, tenzij je een hele kleine bril hebt.
Alleen na 2 uur krijg je opeens tekst dat je pauze moet nemen. Teminste dat was toen bij die ik had. Effe aan en uit en je kon weer verder
[Dit bericht is gewijzigd door Milord op 28-11-2003 02:57]
quote:Dit is niet uit te zetten, maar het is geen belemmering. In tegenstelling tot wat ook_gek zei, hoef je het apparaat niet uit en aan te zetten. Aan de zijkant van het bedeningskastje zit een instelnopje. Als je dat even indrukt, verdwijnt de regel tekst. Ondertussen wordt er niets onderbroken.
Op vrijdag 28 november 2003 02:47 schreef Milord het volgende:
Is die tekst van na 2 uur bla bla bla ook bij dit model? of kun je dat ook uitzetten?
[Dit bericht is gewijzigd door deom op 28-11-2003 07:56]
quote:Ik zou het wel weten
Op vrijdag 28 november 2003 08:02 schreef Milord het volgende:
Ik ben echt aan het dubben wat ik zal doen, of op de hcc een upgrade voor mijn pc halen, of dit leuke gadget
Maar als je hem op de pc aansluit, moet je de resolutie dan echt op 800*600 zetten of niet?
Ik zal als ik thuis ben van mijn werk eens testen wat hij doet op een hogere resolutie dan 800*600.
quote:Ah dan heb jij de nieuwe. Ik had het eerste model en dat moetst je aan en uit zetten
Op vrijdag 28 november 2003 07:23 schreef deom het volgende:[..]
Dit is niet uit te zetten, maar het is geen belemmering. In tegenstelling tot wat ook_gek zei, hoef je het apparaat niet uit en aan te zetten. Aan de zijkant van het bedeningskastje zit een instelnopje. Als je dat even indrukt, verdwijnt de regel tekst. Ondertussen wordt er niets onderbroken.
quote:Dat zou het kunnen zijn. Bij deze moet je na 2 uur en een kwartier op de jog-dial drukken. Dan kijk je door en na 4 uur waarschuwt hij weer. Je moet dan weer op de jog-dial drukken om door te kijken. Na zes uur schakelt hij automatisch uit.
Op vrijdag 28 november 2003 15:54 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ah dan heb jij de nieuwe. Ik had het eerste model en dat moetst je aan en uit zetten
Ik heb even de resolutie gechecked. Op 1024*768 (ik kan niet hoger) werkt hij wel maar het computerbeeld is van mindere kwaliteit. Zet je dan echter in media player een filmpje op, dan mrk je daar niets meer van. Ik denk niet dat ik je aan zou raden om op 1600*1200 in word te gaan werken.
quote:Stond al in de openingspost maar vooruit. Ik ben bezig mijn huis te automatiseren. Op dit moment ben ik klaar met de belangrijkste verlichting, gordijnen en verwarming. Ik ga nu aan het tweede deel beginnen. Dat zijn wat kleinere lichtpunten en dergelijke. Daar gaat aardig wat geld inzitten en dan moet je op een gegeven moment een keuze maken. Daarom doe ik hem weg. Als ik het geld niet nodig zou hebben zou ik hem houden.
Op vrijdag 28 november 2003 16:03 schreef ook_gek het volgende:
Waarom doe je hem eigelijk weg?
quote:Oh oke sorry niet gelezen.
Op vrijdag 28 november 2003 16:16 schreef deom het volgende:[..]
Stond al in de openingspost maar vooruit. Ik ben bezig mijn huis te automatiseren. Op dit moment ben ik klaar met de belangrijkste verlichting, gordijnen en verwarming. Ik ga nu aan het tweede deel beginnen. Dat zijn wat kleinere lichtpunten en dergelijke. Daar gaat aardig wat geld inzitten en dan moet je op een gegeven moment een keuze maken. Daarom doe ik hem weg. Als ik het geld niet nodig zou hebben zou ik hem houden.
Ik ga nog eens goed na denken over de bril. Maar ben bang dat ik het niet kan betalen
Offtopic: Zo her en der staat er wel wat. Als je snel bent kun je een kijkje nemen op http://www.webplekje.nl/~domotica/ . Deze staat er tot januari. Verder staat er het een en ander onder mijn naam op GOT. Zoek daar maar eens op onder mijn nickname.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |