abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1024574
Er bestaat geen God, of wel? Noem eens je redenen waarom hij wel zou bestaan en waarom niet?

Ik ben er in ieder geval "heilig " van overtuigd dat hij niet bestaat!

Drommels...!
pi_1024579
Laat-ie het maar niet horen
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 13 juni 2001 @ 12:01:34 #3
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_1024697
Ik geloof niet in god, omdat hij nooit een directe blijk van zijn aanwezigheid heeft laten zien. Als je er wel in gelooft baseer je je mening niet op feiten. Ik vind het best als mensen dat doen, maar dan moeten ze mij ook mijn mening laten hebben, en me niet gaan afzeiken als ik zeg dat ik denk dat god niet bestaat, dat overkwam me laatst namelijk en ik werd wel zo pissig op die )(*&^%$#@
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_1024714
denkt aan latijn examen van vorig jaar....

wie heeft dit alles dan gemaakt(universum), de mens niet, dus is er iets groters dan de mens; en zullen we dat dan maar god noemen?

pi_1024725
In god geloof je of niet. Over bestaan kun je in zijn/haar geval niet spreken.
O+. Ripley. O+.
pi_1024744
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 12:05 schreef Smike het volgende:
In god geloof je of niet. Over bestaan kun je in zijn/haar geval niet spreken.
tis maar wat je god ziet. Sommigen hebben de behoefte om er een persoon van te maken (velen zelfs), maar hoeft niet vinnik..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2001 @ 12:11:27 #7
862 Arcee
Look closer
pi_1024774
God is een verzinsel van mensen die niet voor zichzelf kunnen denken en iets nodig hebben om zich aan vast te houden. Op zich prima, maar als het gaat om de creatie van het leven, dan vind ik een God een superonwaarschijnlijke gedachte. Het leven is veel te ingewikkeld om door een God bedacht te zijn. Zeker als je met een beetje gezond verstand kijkt naar bijvoorbeeld het scheppingsverhaal uit de bijbel en toetst aan de werkelijkheid zie je dat het flauwekul is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_1024795
er bestaat zeker wel iets,
als je dat god wilt noemen kan, maar ik vind dat een nogal beladen woord.
er is 'iets'......
koele kikkers kwaken niet
pi_1024864
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 12:13 schreef Rafterman het volgende:
er bestaat zeker wel iets,
als je dat god wilt noemen kan, maar ik vind dat een nogal beladen woord.
er is 'iets'......
Hier wil ik toch even een lang verhaal over kwijt... mijn manier van denken en mijn mening op jouw verhaal:

>>NEE<<

pi_1024911
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 12:24 schreef Mr.Vince het volgende:

[..]

Hier wil ik toch even een lang verhaal over kwijt... mijn manier van denken en mijn mening op jouw verhaal:

>>NEE<<

voorzien van een uigebreidde argumentatie natuurlijk
pi_1024947
Ik geloof niet in een god of dat er "iets" is.
Waarom zou dat er zijn?
Waarom zou er "iemand" over ons waken?

Als er een god of iets dergelijks bestaat... hoe lang bestaat hij/zij dan al... al sinds altijd? is hij ooit geboren? Wie heeft hem gemaakt? Waarom is hij er?
Wat is het doel van een god?
Waarom wordt de ene mens in de stront geboren en de andere in een paleis... is dat eerlijk?

Is er een hemel?
Zo ja, dan is er dus ook een hel... anders heeft het geen zin om je te gedragen op de aardkloot... het heeft toch geen gevolgen.
Maar wanneer komt iemand in de hel?
Als hij/zij is geboren in de stront en als de enige manier van overleven het criminele circuit is?
Waarom is het dan zo oneerlijk verdeeld?

Iedereen heeft zijn geloofje en met ALLEEN hun geloof kun je de hemel bereiken... waarom denkt iedereen dat?
Als ergens in verweggistan geboren wordt waar je nooit van je leven in aanraking komt met het enige geloof dan jou ooit in de hemel kan brengen dan is dat erg lullig niet, ookal is het nog zo'n goede man.

Geloof klopt voor geen meter, ik vind het fijn dat mensen daar hun antwoorden die ze nodig hebben kunnen krijgen omdat ze niet kunnen leven zonder alles te kunnen verklaren..... ik wel.

We ontdekken steeds meer, steeds meer dingen die eerst zogenaamd door god zouden zijn geregeld worden verklaard door de natuurkunde.

Ik geloof niet, dat mag wel duidelijk zijn... ik ben een realist.

Alhoewel iedereen eigenlijk geloofd, ook de niet-gelovige... zij geloven in niks.
Maar goed dat zijn woordspelingen en daar gaat het hier niet over.

pi_1024958
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 12:07 schreef Roonaan het volgende:
tis maar wat je god ziet. Sommigen hebben de behoefte om er een persoon van te maken (velen zelfs), maar hoeft niet vinnik..
Dus?

Wat ik bedoel is dat wanneer je in een god gelooft, deze voor jou bestaat. Geloof je niet in een god, dan is de kans groot dat er voor jou ook geen god bestaat. Het heeft dus geen zin om het over bestaan te hebben, het gaat immers om geloven.

O+. Ripley. O+.
pi_1024978
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 12:39 schreef Mr.Vince het volgende:
.....
.......
...
.....
...
maar dan vind ik je een argu een beetje zwak. Want aangezien je niet kan bewijzen dat er iets is, is het er niet?

(ja, je kan hem ook vv schrijven ja)

pi_1024983
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 12:40 schreef Smike het volgende:

[..]

Dus?

Wat ik bedoel is dat wanneer je in een god gelooft, deze voor jou bestaat. Geloof je niet in een god, dan is de kans groot dat er voor jou ook geen god bestaat. Het heeft dus geen zin om het over bestaan te hebben, het gaat immers om geloven.

*apologizing
pi_1025090
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 12:11 schreef Arcee het volgende:
God is een verzinsel van mensen die niet voor zichzelf kunnen denken en iets nodig hebben om zich aan vast te houden.
Het idee van het niet bestaan van God is een illusie van de mens, die zichzelf koste wat kost als het toppunt van de wereld wil zien, en uit hoogmoed en arrogantie niet wil accepteren dat er een macht hoger dan de mens kan bestaan.
quote:
Het leven is veel te ingewikkeld om door een God bedacht te zijn.
Leven is veel te ingewikkeld om uit zichzelf te ontstaan.
Unox, the worst operating system.
pi_1025108
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 13:02 schreef Schorpioen het volgende:
Leven is veel te ingewikkeld om uit zichzelf te ontstaan.
Heb jij je wel eens verdiept in de big bang theorie? evolutietheorie? Geschiedenis van ons zonnestelsel? Geschiedenis van de aarde? Kansrekening?

Blijkbaar niet.

O+. Ripley. O+.
pi_1025115
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 13:05 schreef Smike het volgende:

[..]

Heb jij je wel eens verdiept in de big bang theorie? evolutietheorie? Geschiedenis van ons zonnestelsel? Geschiedenis van de aarde? Kansrekening?

Blijkbaar niet.

En wie heeft er snotdomme 'tijd' uitgevonden

(als in, wat was er voooor de big bang)

pi_1025126
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 13:06 schreef Roonaan het volgende:
En wie heeft er snotdomme 'tijd' uitgevonden

(als in, wat was er voooor de big bang)

Dat zijn vragen waar niemand een antwoord op heeft.

Net zoals "wat was er voooor god".

O+. Ripley. O+.
pi_1025196
Tijd is een relatief begrip en niet "iets" het is dus ook niet uitgevonden zijn maar is er gewoon en er is een woord aan gekoppeld.

Zoals ik al zei, als iemand iets niet kan bevatten moet er meteen een mens achtig persoon zijn die het heeft gemaakt (een god dus)... lekker ruim denkend...NOT
Deden ze 5000 jaar geleden ook... en steeds minder... hmm, evolutie waarschijnlijk.. denk je niet?
Of zorgd god er zelf voor dat er steeds minder mensen zijn die geloven, hij heeft toch alles in de hand en maakt alles te begrijpen wat jij niet begrijpt?

God bestaat in jouw hoofd, jouw manier om dingen uit te kunnen leggen, sommige mensen hebben dat nodig andere weer niet. Ik zeg niet dat je dom bent dat je geloofd alleen dat je alles perse wilt verklaren terwijl de techniek en te theoriën nog niet zo ver zijn om alles te bewijzen... maar we komen steeds verder.

pi_1025221
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 12:03 schreef Roonaan het volgende:
wie heeft dit alles dan gemaakt(universum), de mens niet, dus is er iets groters dan de mens; en zullen we dat dan maar god noemen?
Overigens, ik noem hetgeen alles gemaakt heeft natuurwetten.
O+. Ripley. O+.
pi_1025282
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 13:05 schreef Smike het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.

Jawel hoor, maar het een sluit het ander toch niet uit. Evolutie is ook een kracht, die kan best aan God toegeschreven kunnen worden als je dat echt wil. De big bang zegt alleen iets over het ontstaan van de aarde. Het ontstaan van echt leven is nog steeds niet helemaal duidelijk.

Een wetenschappelijke verklaring kan prima samengaan met een religieuze verklaring, ze bijten elkaar niet. Je kan best de evolutietheorie met het scheppingsverhaal combineren, want ze spreken namelijk over verschillende aspecten: over het hoe tegenover het waarom.

Bovendien blijft het allemaal slechts bij theorieen. Het klinkt allemaal best waarschijnlijk, maar sluitend is het allemaal allerminst. Het grootste gedeelte is gebaseerd op aannames en hypotheses.

pi_1025336
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 13:07 schreef Smike het volgende:

[..]

Dat zijn vragen waar niemand een antwoord op heeft.

Net zoals "wat was er voooor god".

Het is ook een totaal onzinnige vraag.
Als er een god is dan staat deze boven het idee tijd. God is gewoon.

Tijd is ook maar een verzinsel van het menselijke bewustzijn.

pi_1025387
quote:
Tijd is ook maar een verzinsel van het menselijk bewustzijn
Net als god
pi_1025405
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 13:32 schreef Schorpioen het volgende:
Jawel hoor, maar het een sluit het ander toch niet uit. Evolutie is ook een kracht, die kan best aan God toegeschreven kunnen worden als je dat echt wil.
Nee, dat zijn de natuurwetten.
quote:
De big bang zegt alleen iets over het ontstaan van de aarde. Het ontstaan van echt leven is nog steeds niet helemaal duidelijk.
Dus daarom heeft een of andere god het maar bedacht? Nee, dat is een duidelijke verklaring op argumenten berust waar iedereen mee kan leven.
quote:
Een wetenschappelijke verklaring kan prima samengaan met een religieuze verklaring, ze bijten elkaar niet. Je kan best de evolutietheorie met het scheppingsverhaal combineren, want ze spreken namelijk over verschillende aspecten: over het hoe tegenover het waarom.
Religieuze verklaringen bestaan niet. Religie verklaart niets, wetenschap probeert de gebeurtenissen om ons heen te verklaren.
quote:
Bovendien blijft het allemaal slechts bij theorieen. Het klinkt allemaal best waarschijnlijk, maar sluitend is het allemaal allerminst. Het grootste gedeelte is gebaseerd op aannames en hypotheses.
Dat noemt men wetenschap.
quote:
Het is ook een totaal onzinnige vraag.
Als er een god is dan staat deze boven het idee tijd. God is gewoon.
Dat verklaart een hoop.
quote:
Tijd is ook maar een verzinsel van het menselijke bewustzijn.
Tijd is een dimensie die ons gegeven is door de natuur om ons heen. Heeft niks met verzinnen te maken.
O+. Ripley. O+.
pi_1025425
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 13:46 schreef Mr.Vince het volgende:

[..]

Net als god

Ach ja. Je kan de hele wereld wel een verzinsel van de mens noemen. Zonder de mens bestaat er helemaal niks want dan is er niemand meer die iets waar kan nemen.

Wat ik bedoelde is dat de mens tijd als iets absoluuts ziet, iets dat er altijd is en altijd bestaan heeft. Iets dat altijd de zelfde richting op beweegt, met dezelfde snelheid.

Einstein heeft echter bewezen dat het niet zo eenvoudig ligt. Tijd is slechts een dimensie van de ruimte-tijd, en is zo relatief als de pest. Er zijn dus situaties mogelijk waar tijd geen enkele rol speelt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')