Ik had al zo'n voorgevoel, dus ik rijd rustig naar huis. Op de beroemde dubbels-baans brug rijd ik vlotjes met 70 p/u omhoog. Op het laatste moment bovenop de brug zie ik rechts in de struiken een auto. ik remmen, kijk op de teller nog ongeveer 60 p/u. Ik vloek tier vloek
, rij ik verder beneden aan het brug, een hele fuik. Mannetje of 6-7 politie (alsof ze niks beters te doen hebben), 2 auto's aangehouden, scootertje op de rollerbank
. Ik mocht gelukkig gewoon door. Ik kom thuis, denk ff mijn vriendin bellen en waarschuwen, was ze al weg. Kwartiertje later komt ze binnen, GVD ben geflitst met 65-70 p/u/.
Nou das twee keer raak op 1 dag, ben benieuwd wat de totale schade is
Gewoon 40 rijden de komende maand. Krijg je de boete via je brandstofbesparing terug.
Nouja, daar viel overheen te komen. Een half jaar later echter, kom ik weer op diezelfde A9 (na een ritje A'dam) bij Badhoevedorp langs die flitspaal. *FLITS* en wéér met 110km/u. Snotverdomme, nouja, stom van mezelf, had ik maar beter op moeten letten.
Nog géén 10 minuten (!!) later bij Heemskerk ter hoogte van de Texaco... *FLITS* Dit keer met 125km/u. Toen baalde ik toch wel behoorlijk hoor.
Dat was dus 2x fl. 60,-. Is toch jammer. Op dezelfde weg binnen 10 minuten twee snelheidsovertredingen maken. Als die tweede nou ook in de gemeente van Badhoevedorp geweest was, dan hadden ze hem waarschijnlijk niet gestuurd. Maar Heemskerk is een andere gemeente, dus je krijgt hem gewoon .
Later (april vorig jaar alweer ) heb ik nog met m'n eigen auto in Heerhugowaard een keertje met 63km/u door de bebouwde kom gereden. Dat was er ééntje van fl. 80,-.
Daarna heb ik nooit meer een snelheidsboete gekregen...
KLOPKLOPKLOP (even afkloppen)
mag hopen dat binnenkort jouw rijbewijs wordt ingenomen...
quote:grapjas
Op woensdag 13 juni 2001 10:26 schreef Ludo het volgende:
Net goed allemaal, typisch geval van patatgeneratie, beetje patserig te hard rijden....mag hopen dat binnenkort jouw rijbewijs wordt ingenomen...
Waar ik geflitst ben rijdt iedereen te hard, maar ja de gemeente oosterhout heeft geldnood dus dat lossen we dan samen wel op. Aan de andere kant, ik weet dat het niet mag dus dan is de consequentie ook voor mij, typisch geval van jammer joh.
quote:je reedt 70 km/u schreef je...je zal maar iemand aanrijden.....50 is de limiet, ga je daar over heen, dan verdien je het gestraft te worden....
Op woensdag 13 juni 2001 10:32 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
grapjas
, net alsof jij nooit te hard rijdt of iets anders FOUT
doet. Nee, het blauw op straat moet zich eens met nuttigere dingen bezig houden dan het flitsen van mensen die 5 tot 10 km per uur te hard rijden. Ik
daarop, want 100 meter verder wordt er iemand berooft, of iets gesloopt, of een drugsdeal gemaakt en dat mag kennelijk wel.
Waar ik geflitst ben rijdt iedereen te hard, maar ja de gemeente oosterhout heeft geldnood dus dat lossen we dan samen wel op. Aan de andere kant, ik weet dat het niet mag dus dan is de consequentie ook voor mij, typisch geval van jammer joh.
k was aant fietsen door het centrum... ja en toen hielden 2 wouten me aan... 50 piek
quote:Ok, je hebt daar gelijk in
Op woensdag 13 juni 2001 10:35 schreef Ludo het volgende:[..]
je reedt 70 km/u schreef je...je zal maar iemand aanrijden.....50 is de limiet, ga je daar over heen, dan verdien je het gestraft te worden....
[No excuse mode]
Ik rij trouwens alleen te hard waar dit echt kan, de brug is vier baans, geen fietsers en geen voetgangers aanwezig en je mag er normaal 50, maar kunt er wel 120.
[End of no excuse mode]
Aan de kant gehaald en gevraagd waarom die nou zo hard reed. Hij kwam net van het circuit af en zei dat ie nog een beetje in de race sfeer was. (hij raced namelijk) Vroeg oom agent op welke plek hij geeindigd was. Hij zei dat ie was uitgevallen, oom agent was ook gek van racen en zei dat ie de boete op 150 hield, was wel aardig dus.
Hoe hoog de boete was weet ik niet, krijgt hem nog thuis.
[edit]
Zelf trouwens nog maar 1 boete gehad. Reed iets te hard door de bebouwde kom. Stom van mezelf
quote:Zo'n weg heb je in Den Helder ook. Een 50km-weg waar je makkelijk 70 of 80 kan rijden.... Is dan ook zeer aantrekkelijk, maar gelukkig blijft de hele stoet toch om en nabij de 50 zitten...
Op woensdag 13 juni 2001 10:45 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
[No excuse mode]
Ik rij trouwens alleen te hard waar dit echt kan, de brug is vier baans, geen fietsers en geen voetgangers aanwezig en je mag er normaal 50, maar kunt er wel 120.
[End of no excuse mode]
quote:Is natuurlijk hé-le-maal fout, fietsen door het centrum.
Op woensdag 13 juni 2001 10:43 schreef merulez het volgende:
* merulez heeft 1 x een boete gehad, met de fietsk was aant fietsen door het centrum... ja en toen hielden 2 wouten me aan... 50 piek
Bij de weg, pas ff je sig aan: Thou shalt not steal.
quote:MORAALRIDDER ALERT!
Net goed allemaal, typisch geval van patatgeneratie, beetje patserig te hard rijden....mag hopen dat binnenkort jouw rijbewijs wordt ingenomen...
quote:Ja en? Op de snelweg mag je max 120km/h, maar om 3 uur 's nachts rijd er geen hond. Je denkt toch niet dat ik dan max 120 ga rijden?
Op woensdag 13 juni 2001 10:35 schreef Ludo het volgende:je reedt 70 km/u schreef je...je zal maar iemand aanrijden.....50 is de limiet, ga je daar over heen, dan verdien je het gestraft te worden....
quote:Ik hoop dat iemand die er net zo over denkt een keer iemand, waarvan jij houdt, aanrijdt.
Op woensdag 13 juni 2001 14:13 schreef South het volgende:[..]
Ja en? Op de snelweg mag je max 120km/h, maar om 3 uur 's nachts rijd er geen hond. Je denkt toch niet dat ik dan max 120 ga rijden?
Trouwens, bijna niemand doet dat. Ik rijd dan gemiddeld 160-180 en nog halen ze me in. Die gasten rijden wel 220. En ik geef ze geen ongelijk.
Overdag is een ander verhaal.
En 50 op wegen waar geen zijstraten zijn, kom nou. Dat is geen doen man. Het heeft me bijna me rijbewijs gekost, maar ik rijd daar op zijn minst 80 en erger me dood aan die mensen die netjes 50 blijven rijden. Geen zijstraat, geen fietsers, alleen rechte baan.
quote:oh ja, wel tussendoor.
Op woensdag 13 juni 2001 14:16 schreef Ludo het volgende:[..]
Ik hoop dat iemand die er net zo over denkt een keer iemand, waarvan jij houdt, aanrijdt.
quote:als je bijna een ongeluk hebt heb je al fout gehandeld..
Op woensdag 13 juni 2001 14:26 schreef South het volgende:[..]
oh ja, wel tussendoor.
Je moet natuurlijk wel kunnen rijden. Dit klinkt stom om over jezelf te zeggen. Maar ik heb nu al paar keer bijna ongeluk gehad. Maar heb wel elke keer juist gehandeld. Als je met hoge snelheid rijdt, moet iedereen zijn bek houden in de auto. Tenminste, geen geschreeuw. En volledige concentratie.. vooral bij 180. In binnenstad geldt hetzelfde, steeds het onverwachte verwachten.
Daarnaast, ik rijdt mijn auto. Test hem, en kijk wat ik er mee kan doen. Remmen met handrem, slippen etc.
Ik ken mijn auto wel en daarnaast rij ik geconcentreerd.
quote:Totdat je echt een keer een ongeluk veroorzaakt, tijdens een date met Qarinx ofzow...
Op woensdag 13 juni 2001 14:26 schreef South het volgende:
Maar ik heb nu al paar keer bijna ongeluk gehad.
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 14:43 schreef D-RiSe het volgende:[..]
als je bijna een ongeluk hebt heb je al fout gehandeld..
quote:tja, moet je je brommertje maar niet opvoeren....
Op woensdag 13 juni 2001 15:19 schreef South het volgende:[..]
Oh ja... tuuuuuurlijk. Het zijn meestal die slakken in het verkeer die voor leipe situaties zorgen. Kijken 1 streep voor zich uit.
quote:Tuurlijk mannetje, tuurlijk...
Op woensdag 13 juni 2001 15:19 schreef South het volgende:
Oh ja... tuuuuuurlijk. Het zijn meestal die slakken in het verkeer die voor leipe situaties zorgen. Kijken 1 streep voor zich uit.
quote:Waar zouden we zijn zonder de trein
mag hopen dat binnenkort jouw rijbewijs wordt ingenomen...
quote:Weet je wat pas kut is, als je lekker met een jeugdvereniging op vakantie gaat, iemand rijdt bij je naar binnen: 1 jeugdlid met whiplash...
Op woensdag 13 juni 2001 14:26 schreef South het volgende:
Maar ik heb nu al paar keer bijna ongeluk gehad. Maar heb wel elke keer juist gehandeld.
Waarom: omdat iemand verder achterop geen afstand hield.. (kettingbotsing..) Ik kan er nog steeds kwaad om worden..
quote:compleet andere situaties.
Op woensdag 13 juni 2001 15:41 schreef weerdo het volgende:[..]
Weet je wat pas kut is, als je lekker met een jeugdvereniging op vakantie gaat, iemand rijdt bij je naar binnen: 1 jeugdlid met whiplash...
Waarom: omdat iemand verder achterop geen afstand hield.. (kettingbotsing..) Ik kan er nog steeds kwaad om worden..
quote:....en toen reed je ook 180?
Op woensdag 13 juni 2001 15:48 schreef South het volgende:[..]
compleet andere situaties.
Mijn laatste bijna ongeluk was, dat iemand door rood heen reed. Ik mocht rijden, maar hield rekening met anderen. En ja hoor, daar kwam zo'n gek aanzetten. Compleet andere situatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |