je bindt ze vast een een sateliet. je lanceert raket met sateliet omhoog de kosmos in. dan sateliet los zodat ie steeds boven een punt blijft hangen op bv 300 km hoogt. en dan hangt het touw van die sateliet omlaag naar de aarde.
het leuke is, je maakt een apparaatje dat je omhoog trekt naar de satelliet via dat touw, dat er hangt. stel bijvoorbeeld met 2 km per minuut. dan ben je in 150 minuten bij de sateliet en het kost weinig.
Geinig gedachtenspisel of niet?
Zou het kunnen? Ik zie er namelijk geen tegenstrijdigheden!
quote:ja het klinkt alsof onzin, maar ik weet het niet. is wel lachen of niet dat verhaaltje?
Op dinsdag 25 november 2003 20:51 schreef DJ-Maurits het volgende:
Je plaatst dit niet voor niets in ONZ...
dit zijn ze al van plan enzo? alleen dan niet van touw maar een of ander materiaal..
quote:ach man, denk eens na, dan maak je het wat steviger en met super speciale omhulsel bij de engines. of je kan het aan een stokje hangen 5 meter van de engines ofzo.
Op dinsdag 25 november 2003 20:54 schreef elcastel het volgende:
1000 kilometer super stevig touw is te zwaar en verbrand bij de lancering, desondanks zou ik toch eens met de NASA bellen als ik jou was.
quote:Jezus ja, dat kan gewoon met een schaar al.
Op dinsdag 25 november 2003 20:55 schreef -Mzraki- het volgende:
het zal te zwaar wegen, maar ze hebben wel zoiets bedacht, een ruimtelift. Klinkt wel leuk, maar ook lekker gevaarlijk voor mogelijke terroristische aanslagen enzo
waren ze al iets van plan?
terr. aanslagen? maak het gebied rondom 1000 km geen luchtverkeer anders neerhalen met een f16. en hoe wil je een touw raken met een raket buiten die 1000 km.
quote:Volgens mij trek je dan je sateliet weer net zo hard naar beneden
Op dinsdag 25 november 2003 20:50 schreef LoveHenk het volgende:
Je pakt 1000 km super stevige touw, desnoods staalbales als het moet.je bindt ze vast een een sateliet. je lanceert raket met sateliet omhoog de kosmos in. dan sateliet los zodat ie steeds boven een punt blijft hangen op bv 300 km hoogt. en dan hangt het touw van die sateliet omlaag naar de aarde.
het leuke is, je maakt een apparaatje dat je omhoog trekt naar de satelliet via dat touw, dat er hangt. stel bijvoorbeeld met 2 km per minuut. dan ben je in 150 minuten bij de sateliet en het kost weinig.
Geinig gedachtenspisel of niet?
Zou het kunnen? Ik zie er namelijk geen tegenstrijdigheden!
quote:Ga eens naar de haven, daar heb je veel touw, til eens 20 meter op, idd dat lukt je niet, hoeveel moet 1000 kilometer dan wegen?
Op dinsdag 25 november 2003 20:56 schreef LoveHenk het volgende:[..]
ach man, denk eens na, dan maak je het wat steviger en met super speciale omhulsel bij de engines. of je kan het aan een stokje hangen 5 meter van de engines ofzo.
ach man, denk eens na
quote:je bent wel heel simpel he
Op dinsdag 25 november 2003 20:58 schreef LoveHenk het volgende:
wat bedoel je met dampkring? je gaat natuurlijk in een speciaal pak. en het touw verbrand niet omdat de snelheid te laag is. je bent namelijk niet aan het vallen, waarbij snelheid x malen hoger is.waren ze al iets van plan?
terr. aanslagen? maak het gebied rondom 1000 km geen luchtverkeer anders neerhalen met een f16. en hoe wil je een touw raken met een raket buiten die 1000 km.
quote:ben je nou werkelijk zooooo een deus? alsof het niet beveiligd zou worden. ik moet echt
Op dinsdag 25 november 2003 20:56 schreef elcastel het volgende:[..]
Jezus ja, dat kan gewoon met een schaar al.
Ontwikkeling ruimtelift vordert
Ruimtelift nu technisch haalbaar
[Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel op 25-11-2003 21:02]
quote:Het was in lijn met je vraag.
Op dinsdag 25 november 2003 21:00 schreef LoveHenk het volgende:
ben je nou werkelijk zooooo een deus? alsof het niet beveiligd zou worden. ik moet echtvan zo'n domheid.
je kan sperlichte touw maken > carbonvezels.
en om de sateliet niet omlaag te trekken plaats je wat verder af van de aarde aantrekkings kracht.
quote:Dan mis je de primeur.
Op dinsdag 25 november 2003 21:02 schreef Pjederdy het volgende:
Ik ga hier dus nevernooitniet serieus op reageren he!
quote:Probeer het.
Op dinsdag 25 november 2003 21:02 schreef Pjederdy het volgende:
Ik ga hier dus nevernooitniet serieus op reageren he!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |