abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 november 2003 @ 01:48:49 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_14907520
De ( volgens velen ) beste voetballer aller tijden verdient zo'n topic.

Menigeen is te jong om hem te hebben meegemaakt.

Ik denk dat er veel filmpjes van hem op internet staan.

Ik vergeet nooit meer z'n lob tegen de debuterende Pfaff van België. Vanaf de achterlijn.

Z'n bekendste is z'n doelpunt tegen ADO den Haag.

Haal hier herinneringen op.

De penaltie bijvoorbeeld.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_14907528
das natuurlijk logisch zo'n topic
pi_14907533
Terwijl je ruzie met Ajax hebt zeggen "bekijk het maar, ik ga naar feyenoord".
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  dinsdag 25 november 2003 @ 01:55:46 #4
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_14907567
Het verfraaien van onze en de Spaanse taal.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_14907589
Zijn doelpunt tegen ADO, Ton Thie.

Zijn debuut in 1964 tegen GVAV.

Zijn rentree tegen Haarlem.

Zijn penalty samen met Olsen.

Zijn overgang naar Barcelona voor het destijds exhorbitante bedrag van 7 miljoen gulden.

Zo veel herinneringen aan hem.

Zijn geboortehuis in betondorp in Amsterdam, waar ik in mijn krantenwijkje de krant bracht.

Zijn Citroën/Maseratie waar hij mee pochte.

Zijn onnavolgbare akties en uitspraken.

En ik kan uren doorgaan over JC, mijn held, na Piet Keizer, want die had ik nog hoger zitten.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_14907649
Seizoen 80-81, Beenhakker is trainer van Ajax, Cruijff technisch-adviseur.

Ajax speelt in De Meer tegen de FC Twente en staat met 3-1 achter. Cruijff vindt het welletjes, komt van de tribune naar beneden, neemt plaats in de dug-out en coacht Ajax naar een 5-3 overwinning.

Drie maanden later nam Beenhakker ontslag bij Ajax.

'Toen had ik hem voor de camera's een ouderwetse linkse hoek moeten uitdelen' zei Beenhakker later.

dinsdag 25 november 2003 @ 03:20:51 #7
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_14907875
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 02:07 schreef keeper het volgende:
Seizoen 80-81, Beenhakker is trainer van Ajax, Cruijff technisch-adviseur.

Ajax speelt in De Meer tegen de FC Twente en staat met 3-1 achter. Cruijff vindt het welletjes, komt van de tribune naar beneden, neemt plaats in de dug-out en coacht Ajax naar een 5-3 overwinning.

Drie maanden later nam Beenhakker ontslag bij Ajax.

'Toen had ik hem voor de camera's een ouderwetse linkse hoek moeten uitdelen' zei Beenhakker later.

Dat is nou een Cruijff verhaal!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_14908829
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 01:58 schreef golfer het volgende:

Zijn rentree tegen Haarlem.

Inderdaad, onvergetelijk. HIJ kwam terug, terug op het oude nest, maar velen twijfelden of hij het niveau nog wel aan kon. In de dagen voorafgaand aan zijn rentree werd er meer geschamperd dan bewonderd. De wedstrijd volgde ik via de radio, Langs de Lijn. Tijdens een muziekje, zo rond tien voor drie, kwam de verslaggever erin om onder een orkaan van geluid te melden dat uitgerekend HIJ de 1-0 had gescoord, en hoe! Een weergaloos doelpunt, regelrechte sensatie. 's Avonds vol verwachting Studio Sport gekeken. Het doelpunt, een lob van buiten een volgepakt zestienmetergebied, over doelman Metgod in de verre hoek, was inderdaad een beauty. Rillingen. Cruyffs commentaar na de wedstrijd: "Ik wist dat Metgod de gewoonte heeft om ver voor zijn doel te staan, dus ik hoefde niet te kijken"!! Nog meer rillingen. De kop van de column van Nico Scheepmaker in Vrij Nederland van de volgende week luidde: "De lob der lobben van de lobber der lobbers". Onvergetelijk. Een hele nieuwe generatie voetballiefhebbers kon eindelijk met eigen ogen zien wat vaders en oudere broers al die jaren hadden bedoeld toen ze over Cruyff zwijmelden.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 25 november 2003 @ 09:29:11 #9
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_14909356
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 08:54 schreef pyl het volgende:

[..]

Inderdaad, onvergetelijk. HIJ kwam terug, terug op het oude nest, maar velen twijfelden of hij het niveau nog wel aan kon. In de dagen voorafgaand aan zijn rentree werd er meer geschamperd dan bewonderd. De wedstrijd volgde ik via de radio, Langs de Lijn. Tijdens een muziekje, zo rond tien voor drie, kwam de verslaggever erin om onder een orkaan van geluid te melden dat uitgerekend HIJ de 1-0 had gescoord, en hoe! Een weergaloos doelpunt, regelrechte sensatie. 's Avonds vol verwachting Studio Sport gekeken. Het doelpunt, een lob van buiten een volgepakt zestienmetergebied, over doelman Metgod in de verre hoek, was inderdaad een beauty. Rillingen. Cruyffs commentaar na de wedstrijd: "Ik wist dat Metgod de gewoonte heeft om ver voor zijn doel te staan, dus ik hoefde niet te kijken"!! Nog meer rillingen. De kop van de column van Nico Scheepmaker in Vrij Nederland van de volgende week luidde: "De lob der lobben van de lobber der lobbers". Onvergetelijk. Een hele nieuwe generatie voetballiefhebbers kon eindelijk met eigen ogen zien wat vaders en oudere broers al die jaren hadden bedoeld toen ze over Cruyff zwijmelden.

Rillingen lopen over mijn rug als ik hier aan terug denk.......Ik was erbij
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 november 2003 @ 09:31:36 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_14909395
Als tweede-generatie Cruijff fan ook een hele serie wereld wedstrijden van 'm gezien.

Onder andere DE penalty waarbij ik thuis bij studio sport eigenlijk pas goed door had WAT er nou gebeurd was...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_14919876
Nooit livebeelden van Johan gezien, in de zin van "bewust meegemaakt".

Aardige anekdote: bij die goal tegen ADO passeert Johan de verdediger Cees Weimar. Dit was mijn aardrijkskundedocent op de middelbare school. Hij had de meest sterke verhalen, maar nooit over zijn voetballoopbaan en al helemaal niet over dit moment. Lullig genoeg voor hem is dat deze goal bij alles wat bijzonder is met Johan weer wordt uitgezonden en je de verslaggever zijn naam ook hoort noemen. Dan wordt ie dus weer enkele dagen geziekt door collega's.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_14920090
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:48:21 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_14920157
Ik moest vroeger, in de Meer altijd lachen, als ik als jochie de trainingen meekeek en JC dan met dat slagschip van een Citroën/Maserati aan kwam en dat ding nauwelijks behoorlijk kon parkeren.

Hij woonde toen nog wel gewoon in Betondorp, 3 stappen tegenover de Meer, maar moest blijkbaar vanwege de sponsoring door Citroën met dat geval rijden.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_14920168
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:37 schreef methodmich het volgende:
Aardige anekdote: bij die goal tegen ADO passeert Johan de verdediger Cees Weimar.
Zelden is iemand in één beweging zo volledig zoek gespeeld als Weimar.

Geen wonder dat je 'm daar nooit meer over hoorde....

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:51:24 #15
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14920255
Of met zijn vooruitziende blik zijn carriere afsluiten bij de club Feijenoord ipv ajax. Geweldige zet
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14920440
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:51 schreef Furby het volgende:
Of met zijn vooruitziende blik zijn carriere afsluiten bij de club Feijenoord ipv ajax. Geweldige zet
Ach, verstandig als hij was meed hij één club echt als de pest .
pi_14920501
Kijk uit dat hij geen rechtzaak begint tegen fok. Net zoals tegen de makers van het prachtige fotoboek
Sport doet leven
pi_14920774
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:48 schreef pyl het volgende:

[..]

Zelden is iemand in één beweging zo volledig zoek gespeeld als Weimar.

Geen wonder dat je 'm daar nooit meer over hoorde....

Het was wel logisch inderdaad.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 25 november 2003 @ 17:24:22 #19
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14921208
Tegen wie was die pingel ook alweer?

een van de rare streken van Johan waar hij clubs totaal voor gek zette

OJAAJOH?
pi_14921849
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:24 schreef hellmondunited het volgende:

Helmond Sport
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:45 schreef ChillyWilly het volgende:
Penalty
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  dinsdag 25 november 2003 @ 18:20:03 #21
46898 Marla_Singer
Zachte G... Dikke L
pi_14922734
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:24 schreef hellmondunited het volgende:

Die betreffende keeper: Otto Versfeld is keeperstrainer bij onze club... Die heeft ook altijd de grootste verhalen ( als ik 20 cm langer was hadden jullie nooit van Hans van Breukelen gehoord ) en dat meent ie ook nog...

Maar over die pingel horen we hem nooit !!! Echt lache, hij baalt daar zo van volgens mij... Iedereen kent hem daarvan

Vrouwen zijn net stoelen, als je er niet op zit staan ze in de weg...
  dinsdag 25 november 2003 @ 18:21:18 #22
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_14922768
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:20 schreef Marla_Singer het volgende:

[..]

Die betreffende keeper: Otto Versfeld is keeperstrainer bij onze club... Die heeft ook altijd de grootste verhalen ( als ik 20 cm langer was hadden jullie nooit van Hans van Breukelen gehoord ) en dat meent ie ook nog...

Maar over die pingel horen we hem nooit !!! Echt lache, hij baalt daar zo van volgens mij... Iedereen kent hem daarvan

Haha geweldig

was trouwens wel een erg goede keeper hoor!

maare welke club speel je dan?

OJAAJOH?
  dinsdag 25 november 2003 @ 18:25:02 #23
46898 Marla_Singer
Zachte G... Dikke L
pi_14922855
ZSC Westerhoven
Vrouwen zijn net stoelen, als je er niet op zit staan ze in de weg...
  dinsdag 25 november 2003 @ 18:31:12 #24
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_14923010
Hij had ook van die mooie trainingspakken, pre-Australian
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 november 2003 @ 20:10:35 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_14925616
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:31 schreef BAZZA het volgende:
Hij had ook van die mooie trainingspakken, pre-Australian
PUMA.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')