abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 24 november 2003 @ 02:27:22 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_14878736
I.p.v. alle zoete topics nu eens een thread met de "keiharde" realiteit..

lion-hyena-war flimpje

pi_14878785
En het doel hiervan is?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  maandag 24 november 2003 @ 02:35:06 #3
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14878787
quote:
Op maandag 24 november 2003 02:34 schreef seriewoordenaar het volgende:
En het doel hiervan is?
Prono.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Redactie Games maandag 24 november 2003 @ 02:37:02 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_14878795
quote:
Op maandag 24 november 2003 02:27 schreef Loedertje het volgende:
I.p.v. alle zoete topics nu eens een thread met de "keiharde" realiteit..

lion-hyena-war flimpje

Keiharde Pr0no bedoel je
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 24 november 2003 @ 02:38:19 #5
56951 Najra
---------------
pi_14878799
Lions rule
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_14878832
Ja, en?
pi_14879050
Echt grappig de leeuwinnen tegen die hyena's in combinatie met die muziek (ja vage humor he, er vallen daarbij ook geen doden)

Begin was wel vreet, maar duurt gelukkig kort, leeuwen grijpen dacht ik ook vaak meteen naar de keel terwijl hyena's de prooi meestal een langzame dood geven.....

Wel bizar om te zien dat 3 leeuwinnen de hyena's niet aankunnen, maar 1 leeuw (de King die zich af vraagt waar zijn vrouwtjes blijven en op zoek gaat) de hele bende weg jaagt en zelf 2 hyena's doodt.

pi_14879092
Een grote war uit 1999, http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/323422.stm
quote:
The lion has again proved itself the king of beasts after a ferocious two-week battle in the Ethiopian desert.
Reports from Addis Ababa say a pride of lions killed 35 hyenas and drove off the rest for the loss of six of their own.

Ethiopian television showed sand billowing as a lion wrestled with six hyenas, with other lions watching.

Police said the rocky area in south-eastern Ethiopia was now firmly under the lions' control.

Stukje over de relatie tussen leeuwen en hyena's:
http://www.lioncrusher.com/animal.asp?animal=75
quote:
The most dramatic relationship, however, is between hyenas and Africa's largest predator, the African lion. There seems to be a constant war between these two gregarious species, and it is not always over food, either. Normally, boundaries of another species are disregarded, but not in the case of the hyena and lion. They will put up boundaries against each other as they would against members of their same species, and threaten each other at the borders with snarls, roars, urine, and paste. If one should happen to wander into the other's territory, it will be mauled by a gang from the other species. A pack of hyenas can easily kill a lioness, and are enough to intimidate an entire pride. Hyenas will kill lion cubs, and lions will kill both adult and juvenile hyenas. Lions will steal hyenas' kills just as many times as hyenas steal kills from lions. Sometimes, a neighboring clan and pride will wage a war with each other, usually in the dry season during a severe famine or drought, when resources are low. One will start, and invade the other's territory, and intimidate the other into leaving the area. Often, prides with more than one male are at the advantage, and are less the target of hyenas as would be prides with one or no males, since male lions are the only thing that truly intimidate a hyena. The lion is the only natural predator of the hyena.
pi_14880096
Hoe kwam je bij dat filmpje?
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  † In Memoriam † maandag 24 november 2003 @ 10:58:10 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_14881963
quote:
Op maandag 24 november 2003 04:44 schreef mwuhaha het volgende:
Echt grappig de leeuwinnen tegen die hyena's in combinatie met die muziek (ja vage humor he, er vallen daarbij ook geen doden)

Begin was wel vreet, maar duurt gelukkig kort, leeuwen grijpen dacht ik ook vaak meteen naar de keel terwijl hyena's de prooi meestal een langzame dood geven.....

Wel bizar om te zien dat 3 leeuwinnen de hyena's niet aankunnen, maar 1 leeuw (de King die zich af vraagt waar zijn vrouwtjes blijven en op zoek gaat) de hele bende weg jaagt en zelf 2 hyena's doodt.

Dat viel mij idd ook op (en je hebt gelijk, het lijkt allemaal minder wreed door het begeleidende muziekje..)
pi_14890168
The Lion King still Rules.
  maandag 24 november 2003 @ 17:20:59 #12
56951 Najra
---------------
pi_14892313
quote:
Op maandag 24 november 2003 10:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat viel mij idd ook op (en je hebt gelijk, het lijkt allemaal minder wreed door het begeleidende muziekje..)

Leeuwinnen jagen op een gnoe. Hyena's stelen de gedoodde gnoe van de uitgeputte leeuwinnen. Leeuwenkoning neemt als alternatief op brute wijze een tweetal hyena's te grazen.

Ik zou niet weten wat er wreed aan moet zijn.

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_14892434
Tis eigenlijk wel begrijpelijk dat een leeuwin niet echt opgewassen is tegen een paar hyena's.Een hyena heeft de grootste bijtkracht,de hyena kan nl makkelijk een bot verbrijzelen,en het gewicht zal hooguit 25 tot 50 kilo schelen.Daarnetegen een leeuw die volwassen is,die kan wel 300 kilo wegen,en das dus puur spier.Wel heftig filmpje trouwens.

Ik heb trouwens ooit gezien(of gelezen) dat een Siberische tijger nog groter is dan een volwassen leeuw,hoe sterk moet die wel niet zijn!

Ik kan trouwens altijd wel genieten van natuurfilms,en dan vooral over de serengeti,tis daar zo mooi.

Mijn moeder heeft ooit in zuid afrika een paar leeuwtjes geaaid,ze waren rond de 6 maanden (en ik heb de foto's gezien).Ze waren helaas gevonden,moeder dood,dus die gaan nooit meer de natuur in.Er is 1 foto waar ze haar hand naast een klauw van zo'n leeuwtje neerlegt,en die klaauw is daar al groter als de hand van mijn moeder

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')