Ik was op ongever 500/750 meter van de ontploffing af. Ik was met een vriend van mij aan het winkelen, we moesten boodschappen hebben.
Het was een hele mooie warme zaterdag, onbewolkt, behalve 1 rookpluim. We grapten dat er een groot fikkie was. We liepen door de stad en hoorden toen de harde knal en schrokken ons kapot. Ik nam dekking in een winkel en overal om ons heen sneuvelde glas.
Iedereen om ons heen riep oorlog, maar daar waren wij te nuchter voor, we gingen van een ongeluk bij de Grolsch uit. We zijn toen snel naar een cafe gehaast (Crash) en hebben beiden een halve liter Grolsch besteld, aangezien we dachten dat het wel eens de laatste kon zijn.
Toen ik 's middags laat thuiskwam beseften we pas wat er werkelijk aan de hand was.
En ik hoorde toen ook nog dat mijn opa was overleden.
quote:door die vuurwerkramp?
Op zondag 23 november 2003 10:16 schreef ToBe het volgende:
En ik hoorde toen ook nog dat mijn opa was overleden.
quote:Nee, gebeurde op dezelfde dag (in Rdam)... Hoorde het toen ik mijn ouders belde om te zeggen dat alles ok met mij was.
Op zondag 23 november 2003 10:19 schreef mat_herben het volgende:[..]
door die vuurwerkramp?
Meteen de televisie aan en 't eerste wat ik zag was een enorme rookpluim boven de stad Enschede. Ik weet nog dat we toen niet precies wisten hoe erg het was. Langzaam aan kwamen de beelden binnen en toen zagen we huilende mensen en ontzettend veel puin. 't Leek een beetje op een oorlogsgebied.
Meen dat het Songfestival ook rond die tijd gehouden werd. Deze werd toen onderbroken vanwege de vuurwerkramp.
quote:Nee, de TV uitzending via de NOS werd onderbroken.
Op zondag 23 november 2003 10:24 schreef Natalie het volgende:
Meen dat het Songfestival ook rond die tijd gehouden werd. Deze werd toen onderbroken vanwege de vuurwerkramp.
Verder is het geen moment van 'Waar was jij toen....', dat is wel bij 11 september, de aardbeving in 1992 (duh, mijn verjaardag), de aanslag op Bali vorig jaar Oktober e.d.
quote:'k Lees je reply boven die van mij.
Op zondag 23 november 2003 10:25 schreef ThE_ED het volgende:Nee, de TV uitzending via de NOS werd onderbroken.
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 23-11-2003 10:29]
quote:Kan ik mij goed voorstellen, ik woonde en studeerde toen in Enschede, dus het heeft op mij zeker wel een grote indruk achter gelaten.
Op zondag 23 november 2003 10:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Verder is het geen moment van 'Waar was jij toen....', dat is wel bij 11 september, de aardbeving in 1992 (duh, mijn verjaardag), de aanslag op Bali vorig jaar Oktober e.d.
Persoonlijk doet Volendam mij ook niet veel (buiten dat ik het verschrikkelijk voor de mensen vind), omdat het niet zo'n enorme inpact als bv 6 mei en 11 sept hebben. Ik zou van Volendam de datum niet eens weten
=Dankzij mijn vriendin besef ik dat ik iets heel doms zeg hier, uiteraard was het op 31 dec / 1 jan=
[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 23-11-2003 10:30]
quote:Ja
Op zondag 23 november 2003 10:28 schreef Natalie het volgende:[..]
'k Lees je reply boven die van mij.
Die stond er nog niet toen ik begon te typen. Maar je begrijpt me wel
Ik heb (ontopic) naderhand nog een tijdje zitten kijken naar 1001 herhalingen, ik dacht echt steeds van "Wtf!" eigenlijk nooit gedacht dat er zo veel weggevaagd kon zijn.
quote:Precies, Volendam bij mij ook niet, maar inderdaad wel verschrikkelijk voor de direct betrokkenen.
Op zondag 23 november 2003 10:29 schreef ToBe het volgende:[..]
Kan ik mij goed voorstellen, ik woonde en studeerde toen in Enschede, dus het heeft op mij zeker wel een grote indruk achter gelaten.
Persoonlijk doet Volendam mij ook niet veel (buiten dat ik het verschrikkelijk voor de mensen vind), omdat het niet zo'n enorme inpact als bv 6 mei en 11 sept hebben. Ik zou van Volendam de datum niet eens weten
Volendam was trouwens de 'nieuwjaarsbrand', dus ik heb een flauw vermoeden dat het 1 januari is geweest, maar het jaartal? 2002?
quote:Weet het. 't Was verschrikkelijk...
Op zondag 23 november 2003 10:30 schreef ThE_ED het volgende:Ik heb (ontopic) naderhand nog een tijdje zitten kijken naar 1001 herhalingen, ik dacht echt steeds van "Wtf!" eigenlijk nooit gedacht dat er zo veel weggevaagd kon zijn.
Leek net een oorlogszone, allemaal brandende huizen, en auto's en overal lag zwaar vuurwerk op de grond. Echt gevaarlijk was het daar.
Auto's reden op en neer met gewonden enzo.. was echt raar, reed een auto met de deur open, vent erin voet uit de auto, waarvan de voet open lag.. :S Echt zo onrealistisch als je dat meemaakt.
quote:bijna hetzelfde, maar ik schakelde af en toe naar ned. 2...
Op zondag 23 november 2003 10:22 schreef ThE_ED het volgende:
Ik zat het songfestival te kijken. (Weet eigenlijk niet waarom.) En toen het van de TV gehaald werd heb ik op de BRT verder gekeken.
Dus toen ik de volgende dag naar huis ging, snapte ik het pas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |