Dat zo'n leuke RPG nog niet eens een eigen topic had zeg . SOA is geen enge ziekte maar tot op heden de beste RPG op de Cube. Oorspronkelijk een Dreamcast game, maar sinds begin dit jaar ook verkrijgbaar op de Cube (hoewel de PAL release maar in mondjesmaat te krijgen is, ik heb mijn exemplaar hier vandaan.
Wat is SOA?
Hoe zit het met het verhaal?
As with any RPG, story plays a major role in SoA. Centuries ago, the six moons surrounding the planet have ravaged the world of Arcadia by raining mystical Moon Stones upon the land. Due to their levitating powers, these Moon Stones created new landforms in the air, creating the sky of seas that make up the new world of Arcadia. Man has learned to harvest the powers of the Moon Stones, but none have found the potential like those of the Old Elders. It is these Elders that created the six powerful Gigas, monsters of enormous size and invulnerability, and used the powers of the most powerful Moon Stones to control them. You take the role of Vyse, a young, dashing Sky Pirate of the benevolent Blue Rogue clan and soon become entangled in a race to find the Moon Stones that control these powerful Gigas. Your best friend and companion, the feisty Aika, accompanies you on your adventures as you'll meet all sorts of characters, as you try to stop a number of groups from gaining the full power of these doomsday monsters.
From this story, you gain some scope of how big the world of Arcadia is. Well, at least you think you do. The enormous size of the worlds is a very humbling experience; when I explored the first dungeon, I was flabbergasted at how puny Vyse was in comparison to the mammoth dungeon maze. Dungeons obviously get bigger and more intricate, but it is certainly an eye-opening experience not only venturing in the hallways of each dungeon, but getting to each dungeon. As stated in the story, the world of Arcadia is made of thousands of floating islands, some no bigger than an airship, while others that would require weeks to cross WITH an airship. Traveling from sky continent to sky continent... it's like the first time you walked into a "Toys R' Us" as a kid. There's so much to explore, so many new discoveries (and finding them gives you treasure or money), so many different world, each with their own culture, out in the wild blue yonder, to think about it would be a numbing experience ? both for the brain and the eye.
Leuk dus?
Ja! . Heb sinds tijden niet meer zo'n leuke verslavende RPG gespeeld als Skies. Zijn er hier nog meer SOA liefhebbers?
Tot slot nog een leukfilmpje!
quote:hehehe
Op vrijdag 21 november 2003 22:52 schreef Biggs het volgende:
Ziet er cool uit. Misschien wil ik hem ook wel kopen(of lenen).
Ik heb het spel nu zo'n drie weken en heb er nu zo'n 30 uur op zitten. Het is echt het beste spel wat ik op de gamecube heb gespeeld en ook zeker een van mijn favoriete rpg's ooit.
De shipbattles vind ik nog wel het gaafst aan het spel. Normaal heb ik echt de pest aan al die gevechten in rpg's, maar hier krijg ik echt geen genoeg van.
quote:Gevechten zijn turn based, ik heb er vaak ook geen geduld voor maar bij Skies is het vechten zo tof dat het helemaal niet irriteert. Het is sowieso een game waar je de tijd voor moet nemen, voor je het weet is al weer een halve dag voor bij. Heb er nu bijna 8 uur opzitten en Skies is tot nu toe echt
Op dinsdag 25 november 2003 15:06 schreef Biggs het volgende:
Even een vraagje:
Zijn de gevechten turn based? Daar heb ik eigenlijk best wel een hekel aan (ik heb geen geduld). Daarom lijkt FF crystal cronicles me ook zo tof.
Echt super tof, heb sinds FFVII niet met zo'n leuke verslavende RPG gespeeld. Kijk trouwens meer uit naar Tales of Symphonia dan naar die Final Fantasy spin-off. TOS is geloof ik ook niet helemaal turn-based en ziet er erg goed uit.
***Spoiler***
Vooral je eigen eiland was erg stoer. En hoe lang het totale eindgevecht duurde
Ik wil m wel voor de Cube hebben maar ik vind hem nog te duur
quote:Gevonden zonder de search
Op woensdag 17 december 2003 19:23 schreef Bloodmoon het volgende:
mensen die dit spel al hebben uitgespeeld? of iig verder zijn bij het volgende stuk.
ik ben nu bij de temple van pyrnn en moet nu dus een paar beurten overleven bij de die Red Gigas. lukt me nog wel.. maar dan meot ik dus tegen Belleza.... wat is zij moeilijk. ik ga elke keer dood en word er een beetje geiriteerd van. wie heeft er tips hoe ik hier in hemelsnaam voorbij kom?
Ik vond dit ook een kut stuk. Ik had gelukkig heel veel repair kits. Wat je dus moet doen is in 1 beurt bij de critical hit schieten en anticiperen wanneer jij beschoten zal worden. In die beurt gebruik je een repair kit. Verder zoveel mogelijk aanvallen en focussen totdat je je uiteindelijk je harpoon kan gebruiken. Dan is ze zo dood.
Je moet geloof ik ook een 2x een keuze maken. Belezza is heel slim dus je moet juist doen wat dom is. Ik bleef geloof ik een keer express zomaar stil hangen ipv achter haar schip te gaan duiken. En dus heel veel healen totdat je de harpoon krijgt. Zo moet het lukken. Succes
quote:thx voor de tips.. zo ff proberen
Op woensdag 17 december 2003 19:51 schreef Wedge het volgende:[..]
Gevonden zonder de search
Ik vond dit ook een kut stuk. Ik had gelukkig heel veel repair kits. Wat je dus moet doen is in 1 beurt bij de critical hit schieten en anticiperen wanneer jij beschoten zal worden. In die beurt gebruik je een repair kit. Verder zoveel mogelijk aanvallen en focussen totdat je je uiteindelijk je harpoon kan gebruiken. Dan is ze zo dood.
Je moet geloof ik ook een 2x een keuze maken. Belezza is heel slim dus je moet juist doen wat dom is. Ik bleef geloof ik een keer express zomaar stil hangen ipv achter haar schip te gaan duiken. En dus heel veel healen totdat je de harpoon krijgt. Zo moet het lukken. Succes
Het luchtreizen is een beetje langdradig. Verder is het spel gewoon super.
Ik heb het trouwens gespeeld op de Dreamcast.
Na Shenmue 1&2 en Grandia2, is deze de beste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |