abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14798560
ik kan je vader heel goed begrijpen, maar de schuld ligt toch echt bij hemzelf.... had ie maar betere genen moeten uitkiezen....
Lachen is gezond :D!
  donderdag 20 november 2003 @ 21:06:31 #77
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_14798936
Mijn pa is net zo.

Soms krijg ik gewoon de neiging om die bril van zijn kop te meppen.

A.M.A.B
  † In Memoriam † donderdag 20 november 2003 @ 21:15:21 #78
43556 miss_dynastie
pi_14799160
Dan is die beste man niet wijs. VWO zegt niets over je karakter, hoe je in het leven staat. Ik heb zelf VWO gedaan en zit nu op de uni, maar ik zie dat gewoon als een mazzeltje van het universum Ik ben niet beter dan iemand die MAVO doet, al voel ik me soms wel beter dan al die vriendinnen van mijn ma die na drie jaar werken nu dertig jaar in de bijstand zitten, maar misschien is dat ook wel niet terecht
pi_14799217
Ikzelf heb gymnasium-plus gedaan dus ik mag me beter voelen dan VWO'ers.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
  † In Memoriam † donderdag 20 november 2003 @ 21:20:50 #80
43556 miss_dynastie
pi_14799336
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:17 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
En doe je dat ook??

* Miss_dynastie heeft ook VWO met Latijn en Grieks gedaan, omdat ze niet tussen deze twee kon kiezen

pi_14799498
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:17 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ik heb de HAVO niet afgemaakt en ik vind jou een arrogante sukkel. Hoi. .

.

For great justice!
pi_14799550
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:26 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik heb de HAVO niet afgemaakt en ik vind jou een arrogante sukkel. Hoi. .

.

Aangenaam
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_14799592
Ik maakte maar een grapje hoor, ik doe geen VWOplus, voor zover dat bestaat, hahaha
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_14799874
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:29 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ik maakte maar een grapje hoor,
No Shit, Sherlock!
- Beverly Sills
pi_14800299
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:06 schreef erikkll het volgende:
nee, ik wil graag systeembeheer gaan doen, maar wel op hbo niveau. ik ben niet lui, ik heb alleen geen zin om veel te leren. Als ik lui was geweest had ik ook wel C&M kunnen kiezen ipv N&G
VWO doen was dan toch geen slecht idee geweest aangezien de HBO opleiding dan later een stuk makkelijker is door alle opgebouwde voorkennis.

Maar nee, op mensen met een lagere opleiding neerkijken is wel zo triest... Ik kots op de universiteits-mensjes die mij vragen waarom ik "maar" op HBO zit, net zoals ik niet bepaald dol ben op de mensen die op het HBO dingen zeggen als "Nee, dat laten we aan de MBO'ers over". Succes met je vader, TS....

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_14800428
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:37 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

No Shit, Sherlock!

Hahahaha jij bent een stoere gozer, ik mag jou wel!
pi_14800437
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:32 schreef mabit het volgende:
het gaat erom dat de mensen op de havo met een beetje meer comitment makkelijk hun VWO kunnen halen...
En waarom zouden ze dat dan ook moeten doen? Omdat ze een hekel hebben aan vrije tijd en andere dingen dan school?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_14800523
Echt helemaal relaxt, keigaaf, superchill jonge, zo'n Havo
pi_14800623
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:56 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

[..]

Hahahaha jij bent een stoere gozer, ik mag jou wel!

Voor een goede indruk verwijs ik u naar de overige 5000+ posts
- Beverly Sills
pi_14800768
Die tweetalige afdelingen op middelbare scholen stellen over het algemeen niet zoveel voor hoor. Gewone Nederlandse docenten volgen een cursusje Engels en moeten hun vak dan in die taal gaan geven. Ik heb al eerste- en tweedeklassers horen klagen over het beroerde Engels van sommige van hun docenten.
Daarnaast krijgen die kids zoveel Engels in de week dat er bij de andere vakken uren af moeten. Dan zou je denken: "die kinderen hebben een hoger niveau want zij kunnen in twee lesuren hetzelfde als anderen in drie", maar ook dat is in de praktijk niet zo, de andere vakken worden gereduceerd tot een soort stoomcursusje waarbij je alleen het allernoodzakelijkste doet.

Wellicht zijn er scholen waar de tweetalige afdeling wel echt deugt, maar ik gok zo dat op 90% van de scholen het voornamelijk een PR-gebeuren is, bedoeld om leerlingen te trekken.

(Voor wie denkt "wat bazelt ze nou?": dit was een reactie op de postings waarin mensen beweren dat tweetalig havo van een hoger niveau zou zijn dan het vwo.)

[Dit bericht is gewijzigd door thaleia op 20-11-2003 22:07]

pi_14801157
Kijk, en voor het "goede" soort scholen heb je nu dus het Europa + merk, dan ben je officiëel erkend als een TTO school... Ik heb geen Muziek en geen Handvaardigheid gehad, maakt dat uit? Zo is er bij mij op school ruimte gecreërd voor extra uren Engels enzo...
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_14801214
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:55 schreef Anthraxx het volgende:
Blegh, ik heb een bloedhekel aan mensen die denken dat alles onder hun opleidingsniveau slecht is
Kaerel, wilde jij beweren dat alles onder het VWO dan goed is? Niks heur
pi_14801262
lol
kick die ouwe van je en zeg dat hij vast ook nog nix bereikt heeft (tenzij ie multimiljonair is, en dan hoef je toch nooit meer te werken )
Grtz JP | visit http://www.jpschadde.nl
pi_14801330
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:17 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Kijk, en voor het "goede" soort scholen heb je nu dus het Europa + merk, dan ben je officiëel erkend als een TTO school... Ik heb geen Muziek en geen Handvaardigheid gehad, maakt dat uit? Zo is er bij mij op school ruimte gecreërd voor extra uren Engels enzo...
Ja, ik vind dat wel uitmaken, minder uren voor welk vak dan ook leidt toch tot een uitgeklede opleiding. En het is toch allemaal al zo uitgekleed met die tweede fase.
Overigens heeft de school waar ik werk volgens mij inderdaad wel dat "keurmerk", toch ben ik (en met mij een heel aantal skeptische collega's) bepaald niet onder de indruk van het niveau. Om het zacht uit te drukken.

Geef mij maar de manier van de vorige school waar ik werkte: gewoon die kinderen een fatsoenlijke VWO-opleiding aanbieden, en dan in de bovenbouw voor de echt sterke leerlingen, na een toelatingstest, de mogelijkheid aanbieden om extra uren Engels te volgen, waarmee die kids uiteindelijk exact hetzelfde "ik mag aan een engelstalige universiteit gaan studeren"-papiertje haalden als al die knakkers die zo'n tweetalig vwo doen. En nog een betere opleiding achter de rug hadden ook. Naar mijn idee dan, maar goed, het is een indruk, en een indruk die door velen gedeeld wordt, maar een ander kan een andere indruk hebben. Cijfers die iets bewijzen heb ik niet.

pi_14801354
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:29 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ik maakte maar een grapje hoor, ik doe geen VWOplus, voor zover dat bestaat, hahaha
Dat bestaat
pi_14801689
Ik geef je gelijk hoor, er zijn scholen die er met de pet naar gooien... Bij mij op school spreken de meeste leraren die ik in et Engels heb goed Engels, maar voor een paar is dat redelijk logisch. (Ik lees op, een oud-leraar Engels die nu AK geeft en een Economics leraar die uit Amerika komt) Maar in de klas... Het niveau is soms bedroevend laag... Geef een mondeling, en er gaan er veel een onvoldoende halen... Let dan vooral op uitspraak en grammatica... (Het lijkt mij logisch dat je in de 3e toch wel weet wat de verleden tijd van to catch is...) Misschien is het beter dat een mondeling "examen" eens in de zoveel tijd moet worden afgenomen?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  donderdag 20 november 2003 @ 23:47:49 #97
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14804290
Ik heb 3 jaar VWO (oude stijl) gedaan, latijn als keuze vak genomen, daar haalde ik een onvoldoende voor, toen moest ik overstappen naar HAVO of het jaar overdoen
Dus toen heb ik maar HAVO gedaan (NED, ENG, WIS A, WIS B, NAT, ECO, HR).
Van de HAVO naar MBO Technische Informatica gegaan en nu doe ik HBO Informatica.
Ik moet zeggen dat ik op het MBO het meest geleerd heb. Theorie is allemaal erg leuk, maar als je het niet in de praktijk kan brengen heb je er geen drol aan
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_14804689
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:23 schreef thaleia het volgende:
En het is toch allemaal al zo uitgekleed met die tweede fase.
HALLO? Lees ik dit goed? Ik heb verdomme 15 vakken in die kut tweede fase, en jij noemt het uitgekleed? Ik vind dat ie erg winters gekleed is eerlijk gezegd, wat minder was niet overbodig geweest....

(niet dat ik er wat voor hoef te doen, maar toch. Je moet wel weer voor elk vak je handelingsdelen van iemand anders overschrijven.... hehe)

pi_14804769
Holy, als mijn vader zo tegen mij zou praten zou ik echt gaan flippen.
pi_14804838
Op zich vind ik het wel ene goeie actie van je vader om je broertje scherp te krijgen door HAVO en lager af te kraken. Komt arrogant over, maar later zal hij je pa dankbaar zijn

Middelbare school is toch sowieso 80% kul wat je leert. Met de meeste leerstof zul je toch nooit iets in je leven (nuttig) gebruik van maken. Hoe hoger je echter begint hoe sneller de weg naar de arbeidsmarkt kan leiden

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')