abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14758963
Omdat ik in een enorm saaie buurt woon en me steeds minder vermaak op mijn kamer (student), zit ik serieus te overwegen een dier in huis te nemen. Geen idee of het contractueel niet mag, volgens mij wel - want een meisje in de buurt heeft een kat bijvoorbeeld.

Wat is een beetje een makkelijk te verzorgen dier dat niet stinkt (wil dus niet dat mijn kamer naar dierenshop gaat ruiken). Klinkt wel heel cru, maar ik ben nogal into dieren, en mis bijv. de enorm lieve kat die bij mijn ouders woont (als je "hai!" zegt begint'ie al te spinnen).

Ik zat zelf te denken aan een konijn of een parkiet ofzo.. adviezen/ideeen? alvast bedankt!

woensdag 19 november 2003 @ 14:57:41 #2
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_14759069
Dwergpapegaai,parkiet,valkparkiet,cavia,konijn,aquarium,........

Keuze genoeg

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_14759086
pi_14759110
neem ratjes!!!
Je moet er wel 2 nemen want anders worden ze eenzaam. Als je gewoon iedere week (of 2x in de week) de kooi verschoond gaat het ook niet stinken(staan bij mij in de slaapkamer!)
Zijn hele leuke slimme beestjes waar je veel meer plezier van kunt hebben dan van een konijn of een parkiet!
Suc6 met het maken van je keuze!
pi_14759128
nou, vissen reageren niet he....

Maar bijv. een vogel, gaat dat een beetje makkelijk?

woensdag 19 november 2003 @ 14:59:24 #6
74698 fearlesscairn
http://www.strobbedoezen.be
pi_14759129
Nou, waarom neem je dan geen kat? Daar heb je veel liefde en vriendschap van en die is tevens zelfstandig genoeg. Doch, realiseer je wel, een dier heeft verzorging en aandacht nodig, ook al is het maar een parkietje of een konijntje
Bezoek eens mijn gezellig actief hondenforum [url]http://www.strobbedoezen.be[/url]
  woensdag 19 november 2003 @ 14:59:24 #7
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_14759130
Cavia

Klinkt misschien stom en kinderachtig, maar die beesten zijn zo dom... echt lachen

Het helpt geen nut!
pi_14759133
Neem een hamster!
Ik heb zelf ook een hamster op m'n studentenkamer. Als je een tijdje weg bent breng je hem makkelijk weg, of je doet wat extra eten in z'n bak.
Verder zijn het hele grappige beesten.
  woensdag 19 november 2003 @ 15:00:17 #9
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_14759171
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:59 schreef RedLine het volgende:
Neem een hamster!
Ik heb zelf ook een hamster op m'n studentenkamer. Als je een tijdje weg bent breng je hem makkelijk weg, of je doet wat extra eten in z'n bak.
Verder zijn het hele grappige beesten.
Wel erg ADHD!

Neem een Cavia

Het helpt geen nut!
  woensdag 19 november 2003 @ 15:00:18 #10
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_14759173
als je aan een parkiet denkt kijk dan op www.parrots.nl Die hebben daar heel veel info staan!

En je moet natuurlijk niet alleen een dier nemen voor de periode dat je studeert. Je wilt toch ook op vakantie, wil je dan aan anderen vragen of ze voor de beesten oppassen en hun daarmee opschepen. Of later als je werkt en de hele dag weg bent zit het beestje alleen. Das zielig.

[Dit bericht is gewijzigd door jojomen4 op 19-11-2003 15:01]

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueņos" Alfredo Di Stefano
  woensdag 19 november 2003 @ 15:00:27 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_14759178
Ratten zijn heel sociaal, er is echt goed contact mee te maken.

Maar -sprak de ouwe lul- weet wel waar je aan begint. Denk nog even heel goed na voor je daadwerkelijk de stap naar beestjes gaat zetten.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_14759196
neem een hond
pi_14759209
en het is dus ook zo dat ik nog wel eens een weekend naar mijn ouders ga, ik heb daar ook een bijbaantje wat mijn ong 1xp2wk tijd kost... stel ik neem een knaagdier, kan ik hem/haar dan wel twee of drie dagen alleen laten? Qua voer/hygiene enz?

Een kat willen mijn huisgenoten niet, en daar is het huis nu al te ranzxig voor. En een kattenbak op mijn kamer zie ik ook niet zitten...

pi_14759222
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:00 schreef Verbal het volgende:
Ratten zijn heel sociaal, er is echt goed contact mee te maken.

Maar -sprak de ouwe lul- weet wel waar je aan begint. Denk nog even heel goed na voor je daadwerkelijk de stap naar beestjes gaat zetten.

V.

Ja inderdaad, elk beestje heeft zo zijn verzorging nodig wat tijd (en mischien wel ergernis op den duur) gaat kosten.
pi_14759224
twee gerbils...
echt leuke beesten... stinken niet, maken geen lawaai (beetje geknaag en gekrab)...

zijn echt grappig om naar te kijken...
vooral veel kartonnen dozen/ eierdozen / wc-rolletjes e.d. erbij gooien...

woensdag 19 november 2003 @ 15:03:09 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_14759243
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:01 schreef Waxxer het volgende:
en het is dus ook zo dat ik nog wel eens een weekend naar mijn ouders ga, ik heb daar ook een bijbaantje wat mijn ong 1xp2wk tijd kost... stel ik neem een knaagdier, kan ik hem/haar dan wel twee of drie dagen alleen laten? Qua voer/hygiene enz?
Ik herhaal: denk gewoon even goed na voor je eraan begint. Als je nu al begint over wekelijks dagen weg zijn, lijkt het mij niet verstandig, eerlijk gezegd.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 19 november 2003 @ 15:03:13 #17
71988 RedLine
Wally Wallie!
pi_14759247
quote:

Een kat willen mijn huisgenoten niet, en daar is het huis nu al te ranzxig voor. En een kattenbak op mijn kamer zie ik ook niet zitten...

Dat zeg ik: Hamster
pi_14759264
quote:

Zou eventueel wel kunnen denk ik maar ik zou het niet doen want ze hebben ook iedere dag aandacht nodig.
Als je vaker een paar dagen van huis bent zou ik toch nog even beter nadenken voordat je zo'n beestje in huis neemt.
  woensdag 19 november 2003 @ 15:05:01 #19
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_14759302
Wel je goed laten informeren voordat je een beestje neemt he?!?!

Cavia

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 19 november 2003 @ 15:05:30 #20
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_14759322
Hoelanger je niet douched hoe meer beestjes, en je hoeft ze geen eens te voeren.
Stinken doen ze niet want je went er vanzelf wel aan.
pi_14759334
Ik denk dat een klein knaagdier of een kat het leukste is. Katten ken je al, want je hebt er zelf een. Knaagdieren dan: daar moet je ieg mee opletten of je een dag- of nachtdier hebt.

Ik zelf zou er niks aan vinden als ik een hamster zou hebben en dat beest de hele dag ligt te slapen en dan 's nachts als jij probeert te slapen in zijn tredwieltje gaat rennen. Daar heb je niks aan, imho.

Hier bij mij in de buurt hebben veel mensen gerbils, dat zijn woestijnratjes. Ze zijn iets groter dan ratjes en hebben enorme staarten met een pluimpje eraan. Dagdieren, en ze hebben het heel gezellig met z'n tweeen in een kooi. Geniaal om te zien hoe die beestjes zich vermaken met bijv. een wcrol. Er doorheen rennen, aan knagen, dingen mee bouwen enz. .

En ratjes zijn idd ook erg gaaf, maar ze zijn vaak erg doorgefokt en daardoor niet al te sterk. .

It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 19 november 2003 @ 15:06:27 #22
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_14759349
Aibo,lijkt me het beste.
Heb er zelf ook een oud type en je staat versteld van wat ze kunnen.
Verder kan je er geloof ik vanuit gaan hoe groter het beest hoe meer aandacht nodig.
Heb nu een groot konijn ,vroeger kleintjes gehad en hij is zo aanhankelijk/aandachttrekkend als een hond.
Vogels zou ik niet nemen als je niet een aantal uren per dag aandacht eraan kan besteden.
Tevens is de uitspraak met de kippen op stok niet ten onrechte .
Vogels slapen al vroeg in de avond en ik denk dat dat moeilijk te combineren is met het wilde studentenleven.
Succes met je keuze en......
Bezint eer ge begint.
Klaar?
Ik niet!
pi_14759417
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:02 schreef realist_ik het volgende:
twee gerbils...
echt leuke beesten... stinken niet, maken geen lawaai (beetje geknaag en gekrab)...

zijn echt grappig om naar te kijken...
vooral veel kartonnen dozen/ eierdozen / wc-rolletjes e.d. erbij gooien...

.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_14759555
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik herhaal: denk gewoon even goed na voor je eraan begint. Als je nu al begint over wekelijks dagen weg zijn, lijkt het mij niet verstandig, eerlijk gezegd.

V.

nou, ik ga dus meestal op vrijdagavond of zaterdagmiddag en ben er zondags altijd weer... vandaar dat ik hier begin te informeren. Ik weet bijv. niet of vogels en knaagdieren erg individueel zijn ingesteld, of dat ze zich echt aan mensen gaan hechten... is dat bij vogels minder of een fout vooroordeel? Vandaar nl ook dat ik daar aan dacht... of ik moet twee vogels kopen? Is dat wat? Evt zou ik kunnen overleggen met de meest geschikte huisgenote (een meisje) dat de vogel dan bij haar in de kamer komt te staan tot ik er weer ben...

Met een dier drie uur reizen richting de achterhoek met de trein zie ik ook niet zitten... Sowieso lijkt een echte grote papegaai mij helemaal geweldig, maar dat doe ik zo'n beest niet aan - heb dan wel een kamer van 5,5 bij 4 maar een beetje beest van formaat gun ik wel wat ruimte.
Een kat nemen doe ik niet ivm de leefomgeving hier en omdat ik naast de Ring woon. Een hond laat je ook niet alleen op de kamer en hij ruikt dan nogal... moeilijk moeilijk...

zijn ze bij een beetje dierenwinkel ook wel goed in adviseren of is het daar gewoon de bedoeling dat ze verkocht worden enzo?

pi_14759820
Oke, ik zal een beetje mijn levensritme globaal beschrijven:

-ik ben nu meerderejaars student (6e alweer ) en er blijven dan weinig mensen over om mee te stappen, dat heb ik allemaal gehad. Af en toe natuurlijk nog wel, maargoed, daarbij is zwolle erg provinciaal en niet 'mijn' stad (ben d'r ook maar ingeloot).
-ik werk twee avonden vier uur per week, verder heb ik een adsl aansluiting en 'studeer' 9vd10 keer gewoon thuis overdag
-ik heb een baan(tje) als correspondent in de achterhoek waar mijn ouders dus wonen, ben ondertussen wel verzwolst dus ga eigenlijk alleen nog maar terug als ik een interview moet doen. Meestal ga ik dan op zaterdag of vrijagavond en dan ben ik er in de loop van zondagavond weer. Dit gebeurt zo een keer in de twee weken.
Ik woon in een zeer rustige buurt met weinig lawaai/geluid, er loopt wel een Ring van de snelweg dichtbij. maar lang leve een flink stuk geluidswal.
-Mijn kamer is 5,5 bij 4

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')