EDE De gemeente Ede maakt acht agenten
vrij om een groep van veertig veelal
Marokkaanse jongeren permanent te gaan
volgen.De groep veroorzaakt vooral in
de wijk Veldhuizen al jaren problemen.
Het welzijnswerk beschouwt de groep als
verloren,en richt zijn inspanningen nu
op enkele honderden meelopers "om die
voor verder afglijden te behoeden".
De Kerngroep Marokkaanse Gemeenschap
Ede onderschrijft de visie van B&W.In
overleg met de kerngroep zijn tal van
projecten uitgevoerd voor de jongeren,
die niet hebben geholpen.
De keiharde aanpak gaat in januari in,
heeft burgemeester Robbertsen gezegd.
---
Triest.
quote:Triest als een stel jongeren het zo weet te verkloten voor een gemeente dat ze als verloren worden beschouwd.
Op woensdag 19 november 2003 11:31 schreef Keromane69 het volgende:
Triest als hulpverlening een groep jongeren als verloren beschouwd.
quote:Klinkt al een mooi begin van een burgeroorlog.
Op woensdag 19 november 2003 11:56 schreef Tikorev het volgende:
-
Maar erg triest dat dit nodig is, hopelijk kunnen ze de overlast op deze manier wel zo veel mogelijk inperken.
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 19-11-2003 12:32]
(Overigens zijn de linkse partijen in Ede nooit groot geweest. Dus het is iets te gemakkelijk om de PvdA en GL de schuld te geven.)
quote:Maakt niet uit, want als we nu beginnen winnen we nog. Over een paar jaar kan het opeens helemaal anders zijn.
Op woensdag 19 november 2003 12:00 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
Klinkt al een mooi begin van een burgeroorlog.
Of klink ik nu wel heel erg gefrustreerd?
quote:We hebben de AIVD....
Op woensdag 19 november 2003 12:13 schreef BladE-l----- het volgende:
Jammer dat we geen CIA hebben in Nederland...![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 19-11-2003 12:45]
quote:Ja, slecht plan dus.
Op woensdag 19 november 2003 11:56 schreef Tikorev het volgende:
-
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 19-11-2003 12:33]
Laten we eens op een normale, beschaafde, manier communiceren over de problematiek in Nederland!
Het is jammer dat er eerst jarenlang continu geld in de bodemloze put genaamd welzijnsprojecten is gepompt zonder resultaat.
Beetje kalf + put niet?
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 19-11-2003 12:49]
Waarom denkt de hulpverlening dat ze die andere 'honderden meelopers' wel goed kan begeleiden? Je moet mensen het handje niet vasthouden. Strikt reageren als het fout gaat.
Eerst strafrecht, daarna hulpverlening. Jeugddetentie en daarna naar internaten met strikt regime, geen contact meer met die 'vriendjes'. Vervolgens werken aan scholing en sociale vaardigheden. Discipline. Het meelopen met groepjes om dingen te voorkomen werkt m.i. averechts. Iedereen moet zich gewoon aan de wet houden.
ET
quote:Die is er inderdaad, ga die maar eens lezen.
Op woensdag 19 november 2003 12:54 schreef Tikorev het volgende:
Jij bent echt een misselijk iemand Robh. Opvattingen die je persoonlijk niet bevallen edit je maar weg. Ik dacht dat daar een policy voor was...
Geleuter over zwaarbewapende mariniers deze criminelen laten aftuigen en daarna de huizen van de ouders platgooien is hier gewoon niet gewenst.
quote:Misschien moet jij die maar eens lezen...
Op woensdag 19 november 2003 12:55 schreef robh het volgende:[..]
Die is er inderdaad, ga die maar eens lezen.
quote:Er stond helemaal niets over platgooien.
Geleuter over zwaarbewapende mariniers deze criminelen laten aftuigen en daarna de huizen van de ouders platgooien is hier gewoon niet gewenst.
quote:Die laatste zin was een duidelijke nuancering zodat mijn reactie geen serieuse overweging was maar een sarcastische manier om uiting te geven aan mijn gevoelens over dit bericht.
Ze moeten gewoon 10 zwaarbewapende mariniers in pantservoertuigen die wijk insturen, die Marokkanen compleet aftuigen (de taal van het geweld verstaan ze wel), huizen van de ouders slopen, het filmen en op televisie uitzenden als waarschuwing voor al het andere tuig dat in Nederland rondloopt.Of klink ik nu wel heel erg gefrustreerd?
![]()
Maar dit gaat natuurlijk over Marokkanen dus meen jij weer de hele discussie te moeten verzieken. Zodra het over Israël, Bush, Amerika of Balkenede zijn satirische en sarcastische opmerkingen wel weer toegestaan (zet er een muur omheen en gooi het plat, ze moesten Bush afschieten, enz)
quote:Die nuancering was me ontgaan. Sorry.
Op woensdag 19 november 2003 13:06 schreef Tikorev het volgende:Die laatste zin was een duidelijke nuancering zodat mijn reactie geen serieuse overweging was maar een sarcastische manier om uiting te geven aan mijn gevoelens over dit bericht.
De rest van je betoog laat ik maar even langs me heen gaan, het is hier geen ONZ. Doe dat maar in het FB-topic.
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 19-11-2003 13:21]
quote:als gematigd man vraag ik me steeds meer af of het de problematiek is of de probleemmakers?
Op woensdag 19 november 2003 12:34 schreef robh het volgende:
Even het creatieve straffen en het links/rechts geblaat verwijderd.Laten we eens op een normale, beschaafde, manier communiceren over de problematiek in Nederland!
quote:Problematiek.
Op woensdag 19 november 2003 15:19 schreef zoalshetis het volgende:[..]
als gematigd man vraag ik me steeds meer af of het de problematiek is of de probleemmakers?
Het lijkt misschien dat er meer problemen gemaakt worden omdat eindelijk dingen uitgesproken worden.
quote:En zo zijn er nog véééééél meer die gewoon hun gang kunnen blijven gaan. Ik las daarstraks op teletekst dat deze actie van de politie pas in januari ingaat. Kan dat niet gewoon direct? Tussen nu en januari kunnen die etterbakken nog heel wat rottigheid uithalen.
Op woensdag 19 november 2003 11:33 schreef Keromane69 het volgende:
@Blade: dat is zo'n beetje hetzelfde ja. Hulpverlening in Nederland gaat erg ver. Die mensen moeten erg ontspoord zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |