quote:Ja ik denk ook wel....de timing is ook wel erg belangrijk. Feit is dat direct na de introductie dat ding gewoon de hoogste prijs moet vangen...en dat de eerste batch altijd wel wat kinderziektes ZOU kunnen hebben.
Op zaterdag 24 januari 2004 09:40 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Waarna Epson waarschijnlijk ook al een stuk makkelijker doet
.
Een ander punt is de timing ofwel wanneer doe je zo'n actie.
Ik werd destijds ook al zo hebberig van de Canon G5 toen die voor 900 EUR in de winkel verscheen. Door een stukje zelfbeheersing kocht ik 'm een maand of wat later voor 250 EUR minder
(en bleek ik nog te vroeg te zijn geweest
)
Eerst even verstand bij elkaar houden lijkt me ook in dit geval raadzaam maar beremoeilijk
![]()
Nou ben ik wel 1 maart a.s. jarig dus ik zou theoretisch een maandje ofwat kunnen wachten, maar ik ken mezelf en dan wil ik helemaal niet wachten. Dus of ik koop een 19" tft voor mezelf of die scanner. Ik kan dus een tijdje wachten met die scanner weliswaar, maar toch....tis denk ik voordeliger als we een "united consumers-achtige" deal kunnen sluiten.
Zelf denk ik overigens dat die scanner niet echt superveel zal zakken zo snel.
Hier een plaatje van het prijsverloop van de epson 3200 (van tweakers pricewatch)
De 4870 is tenslotte de opvolger van dit ding en is in 2 jaar 170 euri gezakt....nou is dat wel een behoorlijk lage afschrijving van 85 euri per jaar.
Nou is het overigens denk ik ook wel weer zo dat de 3200 wellicht erg zal zakken in prijs, als ik de ge-eikte prijsstrategieen mag geloven, om het verschil duidelijk te plaatsen tussen de 3200 en de 4870.
En mijn strategie met gadgets en computerzooi kopen is dat ik nooit het topmodel zal kopen, maar altijd eentje eronder, want dan betaal je niet voor de hype van de eerste maanden. Net zoals een huis kopen v.o.n of k.k. Ik betaal niet graag iemand anders' winst, die hou ik liever zelf.
De 3200 wordt ten slotte ook erg interessant alstie 250 euri ofzo gaat kosten....dus...het wordt nog moeilijk guys de komende tijd.
Wat is de ideale printer?
quote:Laten we wel effe on-topic blijven? Je kan gerust een nieuw topic maken als er nog geeneen bestaat.
Op zondag 25 januari 2004 00:18 schreef JoshyJos het volgende:
de nieuwe epson 4870 ga ik kopen, maar ik wil ook weten wat de ideale printer is.Wat is de ideale printer?
Enne sluit je aan bij de groep dan hebben we 7 man voor de scanner...wellicht een NOG lagere prijs ??
quote:Is in dit geval een risico, van de andere kant is het eigenlijk allemaal bewezen technologie.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:18 schreef hassanjassan het volgende:[..]
...en dat de eerste batch altijd wel wat kinderziektes ZOU kunnen hebben....
quote:Die united consumeractie zal zeker zin hebben, alleen wordt het even afwachten in hoeverre de diverse leveranciers elkaar gaan lopen aftroeven. De ervaring heeft geleerd dat die binnen de kortste keren alle lucht uit de marges slaan.
...maar ik ken mezelf en dan wil ik helemaal niet wachten. Dus of ik koop een 19" tft voor mezelf of die scanner. Ik kan dus een tijdje wachten met die scanner weliswaar, maar toch....tis denk ik voordeliger als we een "united consumers-achtige" deal kunnen sluiten.
quote:Wat mijn overweging is om toch eventueel met wat geduld die 4870 te nemen is dat er nog wel zoveel verschil in de scanners en vooral in de mogelijkheden zit dat ik niet het risico wil lopen om een aantal jaren met de '
Zelf denk ik overigens dat die scanner niet echt superveel zal zakken zo snel.Nou is het overigens denk ik ook wel weer zo dat de 3200 wellicht erg zal zakken in prijs, als ik de ge-eikte prijsstrategieen mag geloven, om het verschil duidelijk te plaatsen tussen de 3200 en de 4870.
En mijn strategie met gadgets en computerzooi kopen is dat ik nooit het topmodel zal kopen, maar altijd eentje eronder, want dan betaal je niet voor de hype van de eerste maanden. Net zoals een huis kopen v.o.n of k.k. Ik betaal niet graag iemand anders' winst, die hou ik liever zelf.
De 3200 wordt ten slotte ook erg interessant alstie 250 euri ofzo gaat kosten....dus...het wordt nog moeilijk guys de komende tijd.
Nog een aantekening bij een te verwachten prijsverloop: De 3170 was de eerste scanner van dit model en had dus een vrijwel lege markt voor zich. Ik zie weinig mensen overstappen van een 3170 naar een 4870 en dat zou de prijs van die laatste wel eens behoorlijk onder druk kunnen zettenalthans, dat hoop ik
quote:*Met je mee hoopt*
Op zondag 25 januari 2004 00:36 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Is in dit geval een risico, van de andere kant is het eigenlijk allemaal bewezen technologie.
[..]Die united consumeractie zal zeker zin hebben, alleen wordt het even afwachten in hoeverre de diverse leveranciers elkaar gaan lopen aftroeven. De ervaring heeft geleerd dat die binnen de kortste keren alle lucht uit de marges slaan.
[..]Wat mijn overweging is om toch eventueel met wat geduld die 4870 te nemen is dat er nog wel zoveel verschil in de scanners en vooral in de mogelijkheden zit dat ik niet het risico wil lopen om een aantal jaren met de '
had ik nou die andere maar gekocht' gedachte.
Nog een aantekening bij een te verwachten prijsverloop: De 3170 was de eerste scanner van dit model en had dus een vrijwel lege markt voor zich. Ik zie weinig mensen overstappen van een 3170 naar een 4870 en dat zou de prijs van die laatste wel eens behoorlijk onder druk kunnen zettenalthans, dat hoop ik
![]()
Digitaal kan nog wel een tijdje wachten wat mij betreft, eerst maar een C330...
quote:De 4870 ligt nu nog niet in de winkel. Zoals je uit de bovenstaande posts kunt zien kan het verstandig zijn het hoofd even koel te houden in afwachting van de prijsontwikkelingen.
Op vrijdag 30 januari 2004 21:10 schreef boozeroony het volgende:
Zeg, wat wordt er nu afgesproken over die scanners? Tests afwachten en even geduld oefenen (zie post Ouwesok hierboven) en dan eens informeren bij Epson? Zo ja, ik ben hevig geïnteresseerd!Digitaal kan nog wel een tijdje wachten wat mij betreft, eerst maar een C330...
Epson zelf is een eerste adres waar we eens aan de boom kunnen gaan schudden .
quote:Als ik voor mezelf zou moeten beslissen, dan wil ik een maandje 1 of 2 wachten na de introductie, want dan is het stof een beetje gedaald en koop je neit meer voor de volle prijs de skenner. Als we dan ook nog eens een hele bups tegelijk bestellen gaat er nog ietsjes meer vanaf...let wel op dat dit truukje dus alleen werkt bij een dealer enniet bij epson zelf, want die houdt natuurlijk de adviesprijs aan.
Op vrijdag 30 januari 2004 21:22 schreef Ouwesok het volgende:[..]
De 4870 ligt nu nog niet in de winkel. Zoals je uit de bovenstaande posts kunt zien kan het verstandig zijn het hoofd even koel te houden in afwachting van de prijsontwikkelingen.
Het lijkt me verstandig om, wanneer we besluiten actie te ondernemen, een onderhandelaar aanwijzen uit het kringetje van geinteresseerden.Epson zelf is een eerste adres waar we eens aan de boom kunnen gaan schudden
.
Meteen aanschaffen:
<nog leeg>
Twee maanden wachten / prijs met kop eraf:
HassanJassan
OuweSok
Kwaakeend
Fotoloog
Lionheaad
Status onbekend:
Boozerooney
Xilantof
The-O
PS: heb soortgelijk lijstje op www.dutchphotozone.com gezet.. onder marktplaats
[Dit bericht is gewijzigd door fotoloog op 05-02-2004 14:44]
Epson 4870 - a sample scan, unedited in Photoshop
en hier staan alle topics over scanners
Voor de topics die ik hierboven postte zijn errug interessant hoor !!
http://www.epson.nl/product/imaging/epson_perfection_4870_photo/
hehehe, ik ging pas nu net kijken...
quote:En we hebben een officiële adviesprijs van 549 Euren, waarmee de Epson minder kost dan destijds mijn HP Photosmart die nu met grote regelmaat mijn kleinbeeldarchief over de lamp haalt.
Op dinsdag 3 februari 2004 15:42 schreef hassanjassan het volgende:
Epson heeft em ook eindelijk op de site staan:http://www.epson.nl/product/imaging/epson_perfection_4870_photo/
hehehe, ik ging pas nu net kijken...
Nu nog afwachten wat de straatwaarde zo ongeveer wordt (de 3170 wordt ook ver onder de adviesprijs verkocht)
quote:Gesignaleerd voor 462 euro!
Op dinsdag 3 februari 2004 22:07 schreef Ouwesok het volgende:[..]
En we hebben een officiële adviesprijs van 549 Euren, waarmee de Epson minder kost dan destijds mijn HP Photosmart die nu met grote regelmaat mijn kleinbeeldarchief over de lamp haalt.
Nu nog afwachten wat de straatwaarde zo ongeveer wordt (de 3170 wordt ook ver onder de adviesprijs verkocht)
quote:http://www.xoldes.nl/index.html?res=1024x768
Op donderdag 5 februari 2004 13:41 schreef kwaakeend het volgende:
waar?Tralalalalaaa... de vooruitzichten zijn goed
quote:je bedoeld deze: http://www.xoldes.nl/fp/ppresent?id=2358991&supp=IM
Op donderdag 5 februari 2004 13:42 schreef fotoloog het volgende:[..]
http://www.xoldes.nl/index.html?res=1024x768
zet mij maar bij de: over twee maanden
als dat kan tenminste....
en hij nog iets meer in prijs is gezakt.....
quote:Done
Op donderdag 5 februari 2004 14:36 schreef Lionheaad het volgende:[..]
je bedoeld deze: http://www.xoldes.nl/fp/ppresent?id=2358991&supp=IM
zet mij maar bij de: over twee maanden
als dat kan tenminste....
en hij nog iets meer in prijs is gezakt.....
En het lijstje is dus alweer bijgewerkt!
quote:Ik heb xoldes dus gebeld en ze kunnen de prijs ietsjes omlaag doen, te weten: 458,662 euro incl btw en orderkosten, incl aflevering. 9 euro (= leverkosten) vervallen als de dingen worden opgehaald.
Op donderdag 5 februari 2004 15:31 schreef hassanjassan het volgende:
Toppertje !! Dat ding wordt idd wel erg goedkoop nu....klinkt al heel interessant....
dusss....het is al een stukje goedkoper nogmaals..
quote:Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met kamera-express
Op donderdag 5 februari 2004 19:52 schreef Ouwesok het volgende:
462....., mooi begin. Nu maar eens een maandje of wat geduld hebben om te kijken of er nog wat af kan. Vergeet niet dat die scanner met zijn eerste weekje in dit land bezig is, d'r moet nog wel ergens wat ruimte in zitten.maar we zijn op de goeie weg
quote:Ahum.....
Op donderdag 5 februari 2004 19:52 schreef Ouwesok het volgende:
462....., mooi begin. Nu maar eens een maandje of wat geduld hebben om te kijken of er nog wat af kan. Vergeet niet dat die scanner met zijn eerste weekje in dit land bezig is, d'r moet nog wel ergens wat ruimte in zitten.maar we zijn op de goeie weg
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:58 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Ik heb xoldes dus gebeld en ze kunnen de prijs ietsjes omlaag doen, te weten: 458,662 euro incl btw en orderkosten, incl aflevering. 9 euro (= leverkosten) vervallen als de dingen worden opgehaald.
dusss....het is al een stukje goedkoper nogmaals..
quote:ehm...maar kan je dat ook voor allemaal doen? Ik denk niet dat de belastingdienst daar in trapt....5 (of meer) scanners voor 1 bedrijf
Op donderdag 5 februari 2004 19:57 schreef fotoloog het volgende:[..]
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met kamera-express
Zodra ze de scanners binnen hebben word ik teruggebeld over hoeveel
korting ,BTW ik kan de BTW aftrekken,dus als ik ze op de zaak koop wordt het nog aantrekkelijker
Maar het zou tof zijn als het voor ons allemaal zou kunnen
quote:Tuurlijk wel,ik ben in weze handelaar,dus als ik 10 van die dingen bestel is het gewoon voor de handel!
Op donderdag 5 februari 2004 21:54 schreef hassanjassan het volgende:[..]
ehm...maar kan je dat ook voor allemaal doen? Ik denk niet dat de belastingdienst daar in trapt....5 (of meer) scanners voor 1 bedrijf
Maar het zou tof zijn als het voor ons allemaal zou kunnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |