abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14694002
Ik lees al jaren mee op Fok! plaats heel af en toe een reactie maar voelde nooit eerder de behoefte om echt iets van mezelf op het net te smijten. Nu dan toch maar wel, kan wel wat tips en ervaringen gebruiken denk ik.

Na een relatie van ruim 13 jaar, waarvan de laatste paar jaren getrouwd hebben m'n man en ik besloten dat het er voor ons niet meer in zit. De relatie was ernstig aan het doodbloeden en we merkten aan elkaar dat we meer en meer "open" gingen staan voor andere mensen. Om te voorkomen dat er op den duur "misstappen" begaan zouden worden en om elkaar de kans te geven echt gelukkig te worden hebben we dus besloten een punt te zetten achter onze relatie. Ondanks dat we nog veel van elkaar houden en het af en toe best emotioneel is allemaal staan we beiden achter deze beslissing. De "afronding" van de scheiding verloopt tot nu toe ook redelijk soepel en alles gaat in goed overleg. Tot zover de voorgeschiedenis.

Zeer binnenkort komt dus het moment dat ik weer "alleen" ben. Een nieuw huis (dat nog gevonden moet worden), een nieuw leven. Maar hoe pak ik dat aan? Wat zijn de valkuilen? Wat kan ik verwachten? Ik ben niet echt heel bang voor het alleen zijn. Ben er van overtuigd dat het met mij allemaal wel goed zal komen op den duur. Maar zie ook wel in dat het af en toe knap eenzaam kan zijn. Heb een aantal goede vrienden (maar dit zijn wel allemaal "stelletjes). Ben niet iemand die wekelijks de kroeg induikt of helemaal alleen op stap zal gaan. Toch wil ik natuurlijk straks een leuk sociaal leven en niet altijd maar het "zielige" derde wiel aan de wagen zijn bij m'n vrienden (al zouden ze me ritueel slachten als ik het zo tegen ze zou zeggen, maar tis meer bij wijze van spreken natuurlijk).

Ik ben dus wel benieuwd naar jullie ervaringen, tips, suggesties, do's and don'ts enzovoort.

Als je me zou vragen wat de mooiste dag van m'n leven was, zal ik antwoorden dat ik hoop dat die nog moet komen...
pi_14694163
Sorry ben nog te jong om je tips te geven over een scheiding e.d maar wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen de komende tijd!
OJAAJOH?
pi_14694277
Ook ik heb hier geen ervaring mee... maar misschien is het paar om een paar nieuwe vrienden of vriendinnen erbij te zoeken... Door te gaan sporten leer je mensen kennen, en kan je je sociale leven op peil houden zeg maar...

Heel veel succes in ieder geval!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
pi_14694279
Zie het als een mogelijkheid om het opnieuw te doen. Nieuwe kansen. Het zal zeker in het begin niet altijd gemakkelijk zijn, maar naar verloop van tijd zul je nieuwe dingen (her)ontdekken. Tijd voor je zelf bijvoorbeeld. Sterkte.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_14694286
Hopelijk staat alles goed op papier als het gaat om materiële zaken, zodat daar geen gezeik over gaat komen...
pi_14694320
Geef jezelf in ieder geval de tijd om het te verwerken en weer lekker in je vel te komen,
Dat zou je kunnen doen door aan sport te gaan doen.
Ik weet niet hoeveel je al sport, maar dat is ook mijn bron van sociale contacten.
Ik ben namelijk ook geen kroegdier.
pi_14694324
Just curious... ongeveer een half jaar geleden was je bezig om zwanger te worden... is dat nog doorgegaan?
En uiteraard sterkte de komende tijd; het wordt eng maar ook spannend, kan ik je beloven. En je leert jezelf weer kennen, wat af en toe leuke verrassingen kan opleveren
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_14694350
alhoewel 13 jaar niet niks is, heb ik 2 jaar samengewoond. Ondanks dat het in goed overleg gegaan is, ben ik wel in een gat gevallen. Ik ben nog al een gezelligheids dier, en in mijn eentje heeft het in het begin niet mee gevallen. Ook het gemis van eem "maatje", ondanks een dood-gebloede relatie, kan enorm zijn.

Ik denk dat je een verstandige beslissing gemaakt hebt. Echter zal je gevoel je nog een tijdje dwars gaan zitten. Vooral toen ik alleen was, twijfelde ik een tijdje sterk of ik hier wel goed aan gedaan had.

Ik heb me verzopen in de horeca, maar dat is alleen maar een vluchtpoging de waarheid te ontduiken: Bereidt je voor op een stevige confrontatie met jezelf. Ondanks alle steun uit je omgeving word je terug geworpen op jezelf.

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_14694396
Als je maar gewoon onthoudt dat je zelf bepaalt wat er in je leven gebeurt zal het wel los lopen denk ik.
Wordt eens lid van een sportvereniging of ga er eens lekker een weekje tussenuit.
Om na 13 jaar weer alleen zijn kan beangstigend werken, dat weet ik, maar het gaat er vooral om dat je je niet bang laat maken.
Probeer er eens de mogelijkheden van te zien, niet de obstakels.
  maandag 17 november 2003 @ 11:17:30 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_14694439
Hoewel op het moment gelukkig getrouwd, ben ik ook een tijd alleen geweest en ik heb er nooit moeite mee gehad. Dat 3e wiel aan de wagen gevoel valt echt wel mee (geloof je vrienden nou maar gewoon) en alleen thuis zijn vond ik persoonlijk heerlijk.
Ik heb in die tijd gemerkt dat ik, ondanks dat ik niet zo'n kroegmens ben, toch vaker uit ging, ook alleen. Het maakte juist dat ik alleen op veel dingen afstapte. Ik ben weer gaan dansen in die tijd en deed zowiezo veel meer dingen die IK echt leuk vind. Het maakte een actiever mens van me.
Ik heb het als een bijzonder aangename tijd ervaren en ik heb me, op een enkele zaterdagavond na, nooit eenzaam gevoeld.
De enige tip die ik je kan geven, maar ik geloof niet dat dat nodig is bij jou, is dat positief zijn en blijven heel belangrijk is. Lekker uitkijken naar je iegen huis met je eigen spullen bijvoorbeeld. Ik vond dat geweldig! Alles van mij, met niemand rekening hoeven houden, zalig!
Je komt er wel, ben ik van overtuigd!
Veel geluk in ieder geval!
stormy waters...
sailin'
pi_14694630
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:13 schreef Fling het volgende:
Just curious... ongeveer een half jaar geleden was je bezig om zwanger te worden... is dat nog doorgegaan?
Nee (ik zou zeggen..."gelukkig niet"). Ben gelukkig op tijd tot de conclussie gekomen dat dat op dat moment, in deze relatie een slecht plan zou zijn. Ben zo blij dat ik dat op tijd inzag....
Als je me zou vragen wat de mooiste dag van m'n leven was, zal ik antwoorden dat ik hoop dat die nog moet komen...
pi_14694670
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:12 schreef Drive-By-Shooters het volgende:
Hopelijk staat alles goed op papier als het gaat om materiële zaken, zodat daar geen gezeik over gaat komen...
Dit zijn we aan het voorbereiden, hebben zelf al veel op papier staan inmiddels zodat het straks makkelijk "officieel" gemaakt kan worden.
pi_14694738
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:26 schreef Knuf het volgende:

[..]

Dit zijn we aan het voorbereiden, hebben zelf al veel op papier staan inmiddels zodat het straks makkelijk "officieel" gemaakt kan worden.

Dat zijn wel nare details, maar het kan je later een hele hoop gezeik besparen als je nu alles al goed en duidelijk afspreekt en laat vastleggen op papier!
pi_14694814
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:17 schreef Belana het volgende:
Hoewel op het moment gelukkig getrouwd, ben ik ook een tijd alleen geweest en ik heb er nooit moeite mee gehad. Dat 3e wiel aan de wagen gevoel valt echt wel mee (geloof je vrienden nou maar gewoon) en alleen thuis zijn vond ik persoonlijk heerlijk.
Ik heb in die tijd gemerkt dat ik, ondanks dat ik niet zo'n kroegmens ben, toch vaker uit ging, ook alleen. Het maakte juist dat ik alleen op veel dingen afstapte. Ik ben weer gaan dansen in die tijd en deed zowiezo veel meer dingen die IK echt leuk vind. Het maakte een actiever mens van me.
Ik heb het als een bijzonder aangename tijd ervaren en ik heb me, op een enkele zaterdagavond na, nooit eenzaam gevoeld.
De enige tip die ik je kan geven, maar ik geloof niet dat dat nodig is bij jou, is dat positief zijn en blijven heel belangrijk is. Lekker uitkijken naar je iegen huis met je eigen spullen bijvoorbeeld. Ik vond dat geweldig! Alles van mij, met niemand rekening hoeven houden, zalig!
Je komt er wel, ben ik van overtuigd!
Veel geluk in ieder geval!
Ik probeer inderdaad de positieve kant voor ogen te houden. Sta er zelf een beetje van te kijken, dacht nl. tot voor kort dat ik niet zo "sterk" zou zijn. Verheug me inderdaad echt op m'n eigen huis/spulletjes en vooral het helemaal zelf bepalen van wat ik doe of niet doe. Heel af en toe sluimert er zo'n gevoel in me van "geven we het niet te snel op", maar dan hervind ik mezelf redelijk snel, ik weet dat ik jarenlang knetterhard gevochten heb voor deze relatie, zonder succes dus, maar toch... Soms moet je je "verlies" nemen denk ik, je kan niet eeuwig doorvechten, zeker niet in je eentje.
  † In Memoriam † maandag 17 november 2003 @ 11:33:47 #15
43556 miss_dynastie
pi_14694871
Wat hebben jullie een ontzettende moedige beslissing genomen. Het is makkelijker om te blijven hangen in een relatie waarin je ontevreden bent, dan om de dappere en ingrijpende beslissing te nemen om elkaar en je leven samen te laten gaan. Ik zou je willen aanraden je niet direct in een nieuwe relatie te storten, dat is de fout die veel mensen maken. Je kan beter eerst je verleden verwerken, om met een schone lei opnieuw te beginnen. Zorg ervoor dat je nieuwe vrienden krijgt, via een leuke hobby of zoiets, mensen die je verleden niet zo heel goed kennen en je met een frisse blik benaderen. Dit om te voorkomen dat je in je verdriet blijft hangen. Voor de toekomst wens ik je ongelooflijk veel kracht, sterkte en moed!
pi_14694916
Veel mensen zeggen "lid worden van een sportvereniging"....HELP........ben niet zo sportief eigenlijk. Zwem 2x per week en ben daar al erg trots op. Maar ja, sportvereniging kan natuurlijk ook een andere vereniging zijn. Wil alleen ook niet elk vrij uurtje voor mezelf gaan "volplannen" met allerlei activiteiten, op de een of andere manier voelt het dan aan als een vlucht voor de werkelijkheid ofzo. Klinkt misschien wel een beetje vaag....
pi_14694967
Om lid te zijn van een sportvereniging hoef je echt geen topsport te bedrijven en dagelijks te trainen...

Een keer in de week een balletje slaan is ook leuk

pi_14695273
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat hebben jullie een ontzettende moedige beslissing genomen. Het is makkelijker om te blijven hangen in een relatie waarin je ontevreden bent, dan om de dappere en ingrijpende beslissing te nemen om elkaar en je leven samen te laten gaan.
Dank voor deze woorden! We waren inderdaad zelf al tot de conclussie gekomen dat we in principe nog jaren door zouden kunnen gaan met elkaar op deze manier, we waren niet ongelukkig namelijk. Alleen moet je meer willen in je leven....niet ongelukkig zijn is nog altijd iets anders dan gelukkig zijn. Maar toch is het ook wel "eng" om te kiezen voor een onzekere toekomst. Een toekomst die tot voor kort zo zeker leek... Maar blijven hangen in een relatie waarvan je geregeld het gevoel hebt dat deze het "net niet" is vind ik ook een zwaktebod in principe.

Zou alleen willen dat we een paar jaar eerder deze stap hadden genomen. Voel me op de een of andere manier af en toe een beetje "oud". Of m'n beste jaren al voorbij zijn ofzo ;-(

pi_14695439
quote:
[b]Een keer in de week een balletje slaan is ook leuk
So true! Zag al allerlei strakke trainingsschema's voor me, vroeg naar bed, streng dieet enzo.... Maar zo kan het ook natuurlijk...
pi_14695555
Het hoeft niet per se een sportvereniging te zijn. Wat je eigenlijk zoekt is een gedeelde interesse, dus wat zijn je hobbies? Kan van alles zijn; kookcursus, zangvereniging, taalcursus, toneelvereniging, boekenclub etc Misschien wel iets wat je al jaren wilde doen maar wat er nooit van gekomen is!
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  maandag 17 november 2003 @ 13:24:31 #21
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_14697542
Lees onderstaande topics eens (moet je wel flink wat tijd overhebben).

De KUNST van het loslaten

Voor zover je dat nog niet gedaan hebt tenminste....

Ik denk dat je jezelf nog wel tegen gaat komen. Maar dat is niet per definitie vervelend. Wel moeilijk, maar uiteindelijk waarschijnlijk ook zeer verrijkend.

Je komt in ieder geval over als een sterk persoon en ik hoop dat je uiteindelijk, als alles achter de rug is, de rust is terug gekeerd en je gesettled bent in je nieuwe situatie dat zelf ook zult concluderen.

Good luck!

Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_14701088
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:24 schreef Hihat het volgende:
Lees onderstaande topics eens (moet je wel flink wat tijd overhebben).

De KUNST van het loslaten

Voor zover je dat nog niet gedaan hebt tenminste....

Ik denk dat je jezelf nog wel tegen gaat komen. Maar dat is niet per definitie vervelend. Wel moeilijk, maar uiteindelijk waarschijnlijk ook zeer verrijkend.

Je komt in ieder geval over als een sterk persoon en ik hoop dat je uiteindelijk, als alles achter de rug is, de rust is terug gekeerd en je gesettled bent in je nieuwe situatie dat zelf ook zult concluderen.

Good luck!

Ik lees al een tijdje mee in dat topic (zag natuurlijk al een tijdje "aankomen" dat het fout zou gaan lopen in m'n relatie). Staan zeker een aantal nuttige dingen in. Mezelf tegenkomen? Mmm, dat ben ik geloof ik een jaar/anderhalf jaar geleden al... Toen "al" ging ik me beseffen dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. Ben toen een hele tijd met mezelf bezig geweest, een tijdje met iemand gepraat (een "pro" zeg maar). Heeft mezelf veel goed gedaan, alleen m'n relatie niet. Als je zelf steviger in je schoenen gaat staan ziet de wereld, ook die van je relatie, er ineens heel anders uit. Ben toen al langzaam begonnen met "afscheid" nemen denk ik...Maar het zou natuurlijk best kunnen dat er weer zo'n periode komt waarin ik mezelf nogmaals "tegenkom". Eerlijk gezegd hoop ik dat niet. Voordat ik zover ben gekomen als nu heb ik me jarenlang vreselijk unhappy gevoeld. Heb mezelf beloofd het nooit meer zover te laten komen....

Grootste zorg van dit moment is m'n woonsituatie....in de plaats waar ik woon is bijna geen huurwoning te krijgen en kan en wil ook geen maandenlang bij vrienden/familie intrekken. Iedere woning die er vrij komt schrijven zich zo'n 200 personen voor in :-( *zucht*, nou ja niemand heeft ook gezegd dat het makkelijk zou worden...

maandag 17 november 2003 @ 15:39:51 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_14701923
Persoonlijk denk ik dat jij al zo lang bezig bent dat je echt jezelf niet nog een keer op die erge manier tegn zult komen. Dat heb je allemaal aal gehad zo te lezen. Je bent erg voorbereid en je weet wat je wel en niet wilt. Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Zoals ik al eerder zei, naar mijn mening is een positieve instelling een van de belangrijkste dingen!
Valt er bij jou in de buurt niet in de vrije sector te huren misschien? Of misschien kun je wat kleins kopen?
Maar misschien moet je je er eerst bij neerleggen dat je een tijdje bij vrienden/familie zult wonen. Heb ik ook een aantal maanden moeten doen en nee, het is niet ideaal, maar soms heb je geen keuze.
Je komt er echt wel, het heeft alleen tijd nodig.
stormy waters...
sailin'
pi_14702220
Ik woon nu tijdelijk bij mijn zus in, omdat in mijn woonplaats een goedkoop appartementje nu eenmaal moeilijker te vinden is dan een speld in een hooiberg. Het went, ik kan mijn eigen gang gaan, mijn schulden aflossen ( en dat is ook gebeurt) en sparen, uitgaan, enz enz

Nee het is niet ideaal, maar het kan prima, als je je er maar voor open stelt en elkaar vooral vaak met rust laat.

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 17 november 2003 @ 16:01:51 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14702639
quote:
Op maandag 17 november 2003 15:12 schreef Knuf het volgende:

[..]

Ik lees al een tijdje mee in dat topic (zag natuurlijk al een tijdje "aankomen" dat het fout zou gaan lopen in m'n relatie). Staan zeker een aantal nuttige dingen in. Mezelf tegenkomen? Mmm, dat ben ik geloof ik een jaar/anderhalf jaar geleden al... Toen "al" ging ik me beseffen dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. Ben toen een hele tijd met mezelf bezig geweest, een tijdje met iemand gepraat (een "pro" zeg maar). Heeft mezelf veel goed gedaan, alleen m'n relatie niet. Als je zelf steviger in je schoenen gaat staan ziet de wereld, ook die van je relatie, er ineens heel anders uit. Ben toen al langzaam begonnen met "afscheid" nemen denk ik...Maar het zou natuurlijk best kunnen dat er weer zo'n periode komt waarin ik mezelf nogmaals "tegenkom". Eerlijk gezegd hoop ik dat niet. Voordat ik zover ben gekomen als nu heb ik me jarenlang vreselijk unhappy gevoeld. Heb mezelf beloofd het nooit meer zover te laten komen....

Grootste zorg van dit moment is m'n woonsituatie....in de plaats waar ik woon is bijna geen huurwoning te krijgen en kan en wil ook geen maandenlang bij vrienden/familie intrekken. Iedere woning die er vrij komt schrijven zich zo'n 200 personen voor in :-( *zucht*, nou ja niemand heeft ook gezegd dat het makkelijk zou worden...

Hoewel ik het je natuurlijk absoluut gun dat je geen dipjes en valkuilen tegenkomt, wil ik toch even tegen je zeggen dat je dit toch wel in je achterhoofd moet houden.
Ik ben er ook eentje uit het Kunst topic.
De relatie met mijn ex-vriend is nu net 3 maanden over. In gezamelijk overleg en alles verloopt heel prettig. (Ook al beiden langer over nagedacht).

En toch krijg ik uit onverwachte hoek af en toe klappen.
Ik verheugde me ook enorm op het alleen wonen, mijn eigen plekje etc.
En toch zijn er dingen/moment waarop je ineens denkt....*slik*
Die gaan wel snel weer over, maar als ze komen dan zijn ze toch ook wel heel heftig.

Verder lijk jij er op dezelfde manier mee om te gaan als ik.
Het komt wel goed. Eerst mezelf lekker op de rit helpen en dan weer eens verder kijken. Succes!

(En mocht je denken dat jij de gouden tip hebt qua 'overleven', kom die dan wel even melden in het Kunst-topic, daar zijn we namelijk altijd nog op zoek naar tips ed.)

(En je zei dat je je oud voelde, maar hoe oud is oud? )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')