abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 november 2003 @ 10:11:15 #1
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_14692808
Gisteren zat ik weer eens TOTP te kijken
komt dit Nederlandse trio voorbij

Djem, Nina & Caronline

3 dames die vrolijk op hun djembé zitten te rossen
op een liedje in een zelf verzonnen taal.
ze staan op dit moment op nr 36 in de top 50
en gaan waarschijnlijk deze of volgende week een videoclip opnemen
komende tijd doen ze veel in- en outstore optredens door het hele land

quote:
Op 29 september 2003 bracht Treble haar debuutsingle uit, dat de mysterieuze titel Ramaganana draagt. Het is een voorproefje van het later dit jaar te verschijnen album dat Caroline Hoffman (27) en de zusjes Niña (18) en Djem (16) van Dijk momenteel in de Volendamse Arnold Muhren studio aan het opnemen zijn onder leiding van producer Peter van Asten (o.a. Twarres). De single bevat naast de gewone versie een speciale dancemix, geproduceerd door Dieter en Michel van de Sunclub, bekend van de wereldwijde hit Summerjam 2003.Op de tweede persing is ook nog de acoustische versie toegevoegd.

Op het nog titelloze album wordt Treble ondersteund door Ton Dijkman (drums), Rob Winter (gitaar), Giovanni Caminita (bas), Anthony Tolsma (percussie) en Gregor Hamilton (piano). Allemaal muzikanten die hun sporen al ruimschoots verdiend hebben bij grote namen als Marco Borsato, Candy Dulfer, Twarres en Total Touch. Maar laat er geen misverstand over bestaan: de drie meiden van Treble schrijven alle teksten en muziek zelf, waarbij ze uiteenlopende muziekstijlen van latin tot country en van Afrikaans- acapella tot rock omvormen naar een eigenzinnige Treble-sound.

Treble is letterlijk op straat ontstaan. Negen jaar geleden ontmoetten de drie meiden elkaar voor het eerst. Al snel leerden Niña en Djem van Caroline hoe zij lol konden hebben met muziek zonder verplichtingen als het leren lezen van noten. En dat lukte. Het klikte gelijk, en er ontstond een drie-eenheid die ze zelf ook wel bestempelen als het driekoppige monster. Na een paar weken oefenen besloten ze al om straatoptredens te doen. Al snel vielen ze op, niet alleen door hun meerstemmige zang of door hun jonge leeftijd, maar vooral door het gebruik van Afrikaanse percussie-instrumenten als congas en djembés. Maar het meest unieke aan Treble is dat zij hun liedjes zingen in een onbekende, verzonnen taal: zogenaamde treble-taal. Zoals ze zelf uitleggen: Het leuke van een fantasietaal is dat iedereen een eigen betekenis aan de woorden kan geven zodat het een goed gevoel geeft, want daar gaat het om bij muziek.

De meiden van Treble hebben tot nu toe altijd hun eigen kansen gecreëerd; niet alleen speelden ze op straat en op feesten voor totaal uiteenlopend publiek, ze reisden ook op eigen initiatief naar de Griekse eilanden en Venetië om te ontdekken of ze van hun muziek konden leven. Als de band na dit buitenlandse avontuur weer terugkeert in Nederland, gaat het plotseling heel snel. Ze tekenen een contract bij CNR en zijn veelvuldig te zien op regionale en ook al op landelijke tv. Eind 2002 wint Treble het Sjengske, de prijs voor het Beste Jonge Muziektalent van Limburg. Het opnemen van hun album is dan ook een logische voortzetting van een lange muzikale reis, die voorlopig nog niet ten einde is. We willen eigenlijk alleen maar muziek maken, zoveel mogelijk en zolang mogelijk. Wij hebben daar ontzettend veel lol in en hoe meer mensen die lol met ons kunnen delen hoe leuker dat is. Het swingende Ramaganana is in ieder geval een mooie introductie van Trebles vernieuwende etnische popmuziek.

pi_14692833
Bij BVD gezien.... leuk gejat van Belgisch songfestivalliedje..
too much is not enough....
pi_14693165
In het artikel wordt gespoken over verniewende ethnische popmuziek, dat gaat mij te ver.

Wat een onzin staat verder in dat artikel zeg, de band is op straat ontstaan 9 jaar geleden? Jezus zeg, die ene meid is 16, die was toen dus 7!!!! Ontstaan tijdens het spelen in de zandbak zeker!

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  maandag 17 november 2003 @ 15:27:35 #4
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_14701551
quote:
Op maandag 17 november 2003 10:26 schreef 303 het volgende:
In het artikel wordt gespoken over verniewende ethnische popmuziek, dat gaat mij te ver.

Wat een onzin staat verder in dat artikel zeg, de band is op straat ontstaan 9 jaar geleden? Jezus zeg, die ene meid is 16, die was toen dus 7!!!! Ontstaan tijdens het spelen in de zandbak zeker!

ja, ik heb het ook niet verzonnen
maar het viel mij inderdaad ook al op
pi_14701723
quote:
De single bevat naast de gewone versie een speciale dancemix, geproduceerd door Dieter en Michel van de Sunclub
Oeh! Die moet ik zeker in m'n platencollectie hebben . Vernieuwende etnische-pop-muziek! (gespeeld door 3 blonde dames ).

Wat betreft de linkse, en de middelste dame: zometeen maar even een B&H topic openen (of is het BH2).

overigens... hoi Cybart! .

pi_14701835
Ik vind er helemaal niks aan. Ze worden al maanden geplugd door Eric Dikeb, en dan nu met succes ? Nee toch?
  dinsdag 18 november 2003 @ 08:43:12 #7
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_14720862
quote:
Op maandag 17 november 2003 15:33 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Oeh! Die moet ik zeker in m'n platencollectie hebben . Vernieuwende etnische-pop-muziek! (gespeeld door 3 blonde dames ).

Wat betreft de linkse, en de middelste dame: zometeen maar even een B&H topic openen (of is het BH2).

overigens... hoi Cybart! .

Markzmate!

nou ik ben toch wel benieuwd hoe ze dat liedje in een "dance mix" willen proppen

Fiesta versie 456.436.524?

dinsdag 18 november 2003 @ 14:08:50 #8
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_14728738
Ik vond al dat er iets niet klopte, blijkt dus dat het een zelf verzonnen taal is

Zal wel lachen zijn als ze hem in Afrika uitbrengen en dan blijkt ineens dat de taal wel bestaat en de teksten niet zo joepi zijn

"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_15198376
Wat een super kinderachtige reacties!!!!!

Ik vind dit te tries voor woorden. Die meiden hebben een leuke en vernieuwende uitstraling en een andere benadering van muziek. En daarom in jullie ogen gelijk een eendagsvlieg. Het is allemaal zelf geschreven en dat is op zich al heel wat als je tegenwoordig kijkt naar alle "idols" en al die andere 'goodlooking' mafkezen die de nederlandse muziek een steuntje in de rug moeten geven.

Het is een bijzonder trio met een bijzondere oprichting dus ga nou niet op slechte recenties af, en oordeel zelf. Een recentie is altijd persoonlijk.

Succes dames!

Chiel Montagne for President!!
pi_16019855
Het is gewoon een vrolijke plaat. Een leuke mix net gevonden op
http://www.arjenlubach.nl!
pi_16020058
Hmm..
Ik zat laatst al af te vragen wie dat waren.
Heb ze nl. in Dordrecht bij Van Leest gezien.
なんだっけ
pi_16057339
Ben niet echt een fan van deze soort muziek maar ze doen het wel aardig moet ik zeggen!

Die Niña heeft bij mij op school gezeten trouwens...
(Oh oh oh nu ben ik stoer )

pi_16271686
Irritant liedje, clip is nog irritanter (nu op TMF)
123
  woensdag 21 januari 2004 @ 12:49:37 #14
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_16454939
Ik vroeg me al af welke taal het was... d8 eerst aan Spaans ofzo

Maaruh ik vind het wel leuk ... muziek moet wel even wennen denk ik!

pi_16885261
Ik ben om . Ik vind het een ernom leuk nummer en word meteen vrolijk als ik het hoor .
pi_16928104
Ze staan al in de top 10!
  donderdag 5 februari 2004 @ 23:50:45 #17
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_16929625
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 23:09 schreef Sjimmie het volgende:
Ze staan al in de top 10!
na 14 weken!!!!! (en een re-entry) staan ze op 6

over sloom op gang komen gesproken!

maandag 9 februari 2004 @ 18:02:09 #18
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_17033938
ja hoor!!!!!!

na 15 weken!!!! hebben ze de nummer 1 positie gehaald!!!

pi_17035087
Ik vind ze zo leuk . Ik luister ze steeds vaker en loop de hele dag Ramaganana te hummen!
pi_17035196
Vind het op zich ook wel een leuk plaatje.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 9 februari 2004 @ 18:57:02 #21
32422 engessa
Who's dirty?
pi_17035302
Ik ken het hele nummer niet en heb ook niet echt het idee dat ik wat mis. Wel lekkere wijven!
pi_17035587
wat een kutzooi is dat zeg...3 chicks die een beetje geil op een djembé zitten en verder wartaal uitblaten.
pi_17036018
Treble

Eindelijk weer een goed nummer op #1

pi_17036110
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:24 schreef Kworb het volgende:
Treble

Eindelijk weer een goed nummer op #1

Gun het ze! Maar volgende week komt de single van Dinand op nr.1 denk ik?
pi_17037917
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:26 schreef Sjimmie het volgende:
Gun het ze! Maar volgende week komt de single van Dinand op nr.1 denk ik?
Ik weet het wel zeker.

Treble is veel leuker !

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')