MG Rover Nederland belooft een prijs van rond de 125.000 euro. Voor dat geld krijg je de basisuitvoering met een 320 pk sterke 4.6 V8. Genoeg voor een bloedstollende acceleratie van 0-100 in 5,4 seconden en een top van 254 km/h. Verder zijn er SV-R versies met hogere vermogens en een automatische transmissies. Maar kopers kunnen ook kiezen voor de 765 pk sterke motor uit MG ZT-T waarmee een snelheidsrecord op Bonneville gevestigd werd. De basisuitvoering beschikt over een handgeschakelde vijfbak, die de brute krachten overbrengt naar de achterwielen. MG heeft de extreme carrosserie gemaakt van koolstofvezel, toch weegt de XPower SV nog 1.540 kg. In Engeland is de auto al leverbaar, voor 75.000 pond, bij een aantal geselecteerde XPower-dealers. Britse kopers kunnen hem ook rechtstreeks bij de MG Sport & Racing fabriek bestellen.
Wat een beest van een wagen zeg. Zeker als je de versie hebt met een 765pk blok erin
quote:Het was maar één voorbeeld. Ik had bijvoorbeeld ook een BMW M3 CSL kunnen noemen, €121.000,-, 360 pk., mega wegligging enz.
Op zaterdag 15 november 2003 20:23 schreef ooops het volgende:
maar een Porsche, daar rijden er al genoeg van rond
quote:Ik heb het dan ook over een M3 CSL.
Op zaterdag 15 november 2003 20:28 schreef ooops het volgende:
Nou vind ik een BMW M3 nou ook niet echt speciaal.
-edit-
Ander voorbeeld: Een TVR Tuscan, 396 pk., ook Brits, €90.000,-. Mijn punt is, is die XPower SV dat geld waard?
quote:dat moet nog blijken, het is iig een auto met uitstraling en iets wat je niet dagelijks tegen zal gaan komen
Op zaterdag 15 november 2003 20:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Ik heb het dan ook over een M3 CSL.
-edit-
Ander voorbeeld: Een TVR Tuscan, 396 pk., ook Brits, €90.000,-. Mijn punt is, is die XPower SV dat geld waard?
quote:Omdat-ie mijns inziens te duur is.
Op zaterdag 15 november 2003 20:33 schreef ooops het volgende:
dat moet nog blijken, het is iig een auto met uitstraling en iets wat je niet dagelijks tegen zal gaan komen
quote:verschillende auto's die aan elkaar gelast zijn, zijn mooi
Op zaterdag 15 november 2003 21:07 schreef MegA het volgende:
ik vind hem niet uitzien
hele auto ziet eruit alsof ie uit verschillende auto's bestaat die aan elkaar gelast zijn.
voorkant lijkt op een opel calibra, vooral die koplampen
voor 125.000 euro zo;n wagentje jezus zeg
320 pk 0-100 in 5.4 en top 254 km/h
dan heb ik liever de subaru impreza STI....
0-100 in 5.0 sec en begrenste top van 250 km/h
en kost amper 50.000 euro.....
maar jah over smaak valt niet te twisten....
quote:Calibra
Op zaterdag 15 november 2003 22:09 schreef sonbakis_16 het volgende:
inderdaad jahvoorkant lijkt op een opel calibra, vooral die koplampen
voor 125.000 euro zo;n wagentje jezus zeg
320 pk 0-100 in 5.4 en top 254 km/hdan heb ik liever de subaru impreza STI....
0-100 in 5.0 sec en begrenste top van 250 km/h
en kost amper 50.000 euro.....
maar jah over smaak valt niet te twisten....
En deze 320 Pk is de BASIS uitvoering, je weet wel, voor mensen welke geen 'echte' kunnen betalen. Ik wil wel eens in zo'n 756pk (excl standaard NOS) tegen die Impreza STi rijden
quote:uhhh.. het zijn de koplampen van een punto (modelletje wat net vervangen is)
Op zaterdag 15 november 2003 22:09 schreef sonbakis_16 het volgende:
voorkant lijkt op een opel calibra, vooral die koplampen
quote:Grille Dodge Stratus
Op zondag 16 november 2003 00:03 schreef winterapfel het volgende:[..]
uhhh.. het zijn de koplampen van een punto (modelletje wat net vervangen is)
Hey, imho dan hè .
quote:Correct!
Op zondag 16 november 2003 01:27 schreef Jordy-B het volgende:
Was dit niet dat ding met die NOS-installatie vanuit de fabriek. Die voor 200 extra PK's zou zorgen?
"Die extra vette V8 wordt verder nog uitgerust met stikstofoxide-injectoren voor een extra boost van 200 pk zodat u dat stoplichtsprintje met die Lambo, Ferrari of Porsche Turbo wel zult winnen."
quote:bij thunderraces of scrapheap challenge maar niet voor dit geld.. dan heb ik liever iets anders.
Op zaterdag 15 november 2003 21:53 schreef Smurf het volgende:[..]
verschillende auto's die aan elkaar gelast zijn, zijn mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |